Partner wilt scheiden, zonder ooit iets aangegeven te hebben

30-06-2016 16:04 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man en ik zijn 7 jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd en we hebben een prachtig zoontje van 5 jaar. We hebben altijd een goede relatie gehad, met natuurlijk wel eens een ruzietje maar niets geks. Gek op elkaar, gek op ons zoontje, allebei een leuke baan, grote vriendengroep kortom geen vuiltje aan de lucht. De laatste paar maanden dacht ik zelfs dat onze relatie beter was dan ooit omdat mijn man steeds aangaf weer helemaal opnieuw verliefd te zijn (we waren paar dagen weggeweest samen), veel knuffelen, kusjes, en de sex was ook helemaal super. De laatste 3 weken was hij wel erg afwezig en ik heb meerdere keren aan hem gevraagd wat er was, of het iets met ons te maken had maar fit was absoluut niet het geval, hij had wat stress van het werk en als hij ergens mee zou zitten zou hij dit meteen vertellen. Goede vrienden van ons zijn een aantal maanden geleden uit elkaar gegaan en hij roept vanaf die tijd dit gaat ons nooit gebeuren hoor zolang we altijd eerlijk tegen elkaar zijn komt alles goed. Eergisteren ga ik op de bank zitten en zegt hij ineens ik moet met je praten. Ik zeg oke vertel maar en vervolgens komt eruit dat zijn gevoel voor mij helemaal weg is. Dat hij van me houdt als de moeder van z'n kind maar verder niets meer en dat hij hier al driekwart jaar mee in de rondte loopt. Dat hij nooit iets heeft gezegd omdat hij dacht dat dit erbij hoorde soms en dat het wel weer over zou waaien, maar dat zijn gevoel alleen maar minder en minder were tot het 0 was en nu kan hij niet meer doen alsof, hij wil uit elkaar. Geen therapie meer hij ziet geen enkele redding meer. Ik dacht echt dat ik flauwviel, ik kon alleen maar uitbrengen wat voor toneelstuk heb jij gespeeld je hebt me nooit iets laten merken sterker nog je hebt me wijsgemaakt dat onze relatie beter was dan ooit. En al die liefdesverklaringen, knuffels en alle sex dan? Zijn verklaring hiervoor is dat hij zo graag wilde geloven dat het weer goedkwam en dat hij er niet aan wilde dat dit het einde is dat hij dat zichzelf continu heeft wijsgemaakt in de hoop dat het dan ook echt beter werd. Ik heb meteen gevraagd of er een ander is, of gevoelens voor een ander en hij zweert op alles dat dat niet zo is, dat hij me dat nooit zou aandoen maar dat het puur zijn gevoel is. Ook geeft hij aan geen duidelijke reden te hebben, dat hij me een geweldige moeder vind en een goede vrouw dat hij niks kan opnoemen wat hij veranderd zou willen zien, maar dat hij zo gevochten heeft om z'n gevoel weer terug te halen en dat hij nu inziet dat dit niet langer meer kan. Ik ben echt in shock, vechten doe je met z'n tweeën hij heeft me nooit ingelicht over z'n gevoel of zelfs maar een hint gegeven, maar al die maanden een toneelstuk opgevoerd voel me zo belazerd Ik weet echt even niet meer hoe nu verder, ik ben zo gelukkig met mijn gezin, ik wil geen alleenstaande moeder zijn, ik hun mijn zoontje allebei zijn ouders (kom zelf uit een gebroken gezin maar ik was al 19). Daarnaast zijn al onze aparte vrienden nu 1 grote vriendengroep, mijn schoonmoeder is voor mij m'n tweede moeder, zeker nadat mijn moeder twee jaar geleden is overleden. Ik heb het gevoel dat ik alles in 1 klap kwijtraak.

Weet niet waar ik naar op zoek ben, misschien naar wat herkenning, tips enz enz. Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal (sorry) en alvast voor de reacties.
Sorry hoor, maar wat een slappe kerel.

Als je een kind hebt, dan ben je toch minimaal verplicht om te proberen er samen uit te komen.

En niet gaan lopen jammeren dat je dat in je eentje al driekwart jaar probeert.

Als hij zijn zoontje het niet eens waard vind om therapie te proberen, dan vind ik hem een waardeloze vader.
Hij vindt het vast vreselijk dat mensen hier hem veroordelen
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 30 juni 2016 @ 16:20:

Verliefd op een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 30 juni 2016 @ 16:58:

[...]



Hoe kun je dat nou zeker weten zonder het te proberen?Inderdaad, in een relatie gaan gevoelens soms in golven. Het is niet altijd heppiedepeppie hangen in de kroonluchter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 30 juni 2016 @ 17:23:

[...]



Ik ben zelf een man. En de enige reden die ik kan bedenken (even aannemend dat 'ie geen slappe zak is die eigenlijk helemaal niet z'n best wil doen om z'n huwelijk te redden) om geen relatietherapie te willen, is simpelweg dat er een ander is.



In de meeste gevallen (ook hier op het forum) komt later inderdaad de aap uit de mouw. En natuurlijk maakt het uit.

Bij verliefdheid op een ander is het vrij kansloos om je relatie nog te redden. Met die eerlijkheid kan TO ook veel meer. Nu snapt ze er geen hol van. Logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 juni 2016 @ 17:51:

[...]



quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 16:37:

Zo heeft hij z'n eigen toekomst ook echt nooit gewild, TO. Maar blijkbaar kon hij niet anders.



Natuurlijk kon hij anders. Wat dacht je van, gaan onderzoeken wat dat gevoel van hem betekende in plaats van zijn kop in het zand te steken en te doen aslof er niks was en dan zelfs nog extra bevestiging te geven dat alles helemaal goed was. Op het moment dat iets een tijd niet goed voelt moet je je mond opentrekken en zeggen 'Hé partner, ik merk dat ik me zus en zo voel. Dit vind ik niet fijn, hier moet(en) ik (wij) iets aan gaan doen.'



Maar goed, dat hoeft niet. Hij mag ook zeggen 'ik hoef je niet meer, ik wil scheiden'. Ik zou zeggen, zo zijn we niet getrouwd. Of je wil voor je relatie en je gezin vechten en je gaat wat aan je gevoel doen óf we gaan inderdaad uit elkaar en dan kan je nu je spullen pakken. Blijkbaar is hij eruit dat hij niet meer met je samen wil en dat hij niet bereid is er enige moeite in te steken, nou dan kan hij gaan toch?
Ja, en hij vindt dan weer dat het op is. Over. Schluss. The End. En dat wint het bij hem. Hij wil haar niet meer. Daar helpt geen therapie tegen.
quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 18:26:

Ja, en hij vindt dan weer dat het op is. Over. Schluss. The End. En dat wint het bij hem. Hij wil haar niet meer. Daar helpt geen therapie tegen.Dat heb ik toegevoegd ja. Is zijn goed recht om te vinden dat het klaar is natuurlijk. Maar 'hij kon niet anders' vind ik zo'n slappe hap instelling. Natuurlijk kon hij anders, hij worstelt hier al driekwart jaar mee.
Hij kan niet anders meer. Dit is waar hij op uitgekomen is. Het is over, uit. Gedaan. Klaar.



Het is de ultieme afwijzing; hij wil je niet meer.
quote:lindaatje1960 schreef op 30 juni 2016 @ 18:09:

[...]





Gevoelens kunnen nu eenmaal veranderen, misschien deed hij nog een poging door zo lief te doen, het lukt niet werkt niet. ACCEPTEREN EN LOS LATEN! voordat je hem gaat haten... dat JIJ geen alleenstaande moeder wilt zijn is jouw ding, lijkt me ook niet dat je in een leugen wil leven met een man die niet zoveel van jou houdt als jij van hem en eigenlijk niet bij je wilt zijn..



Tis kut tis klote maar ook dit overleef je wel... wees sterk, los laten en verder gaan! Succes !!!
quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 18:30:

Hij kan niet anders meer. Dit is waar hij op uitgekomen is. Het is over, uit. Gedaan. Klaar.



Het is de ultieme afwijzing; hij wil je niet meer.AMEN
quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 18:26:

Ja, en hij vindt dan weer dat het op is. Over. Schluss. The End. En dat wint het bij hem. Hij wil haar niet meer. Daar helpt geen therapie tegen.

AMEN!!!!





Loslaten en niet als een zielig vrouwetje achter hem aan blijven gaan! Hij wilt niet,vind je niet meer leuk en aantrekkelijk.... hou de eer aan jezelf en denk terug aan de mooie tijd... Liefde kan overgaan! En jij akn denken dat het perfect is, hoeft dus niet voor de ander zo tezijn... Slikken en LOSLATEN!
quote:haedor schreef op 30 juni 2016 @ 17:52:

Sorry hoor, maar wat een slappe kerel.

Als je een kind hebt, dan ben je toch minimaal verplicht om te proberen er samen uit te komen.

En niet gaan lopen jammeren dat je dat in je eentje al driekwart jaar probeert.

Als hij zijn zoontje het niet eens waard vind om therapie te proberen, dan vind ik hem een waardeloze vader.Nou nou een vader die niet van de moeder houdt is ook geen voorbeeld voor het kind! zijn wel ergere dingen op de werled dat dit..
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 18:30:

Hij kan niet anders meer. Dit is waar hij op uitgekomen is. Het is over, uit. Gedaan. Klaar.



Het is de ultieme afwijzing; hij wil je niet meer.



Dat is heel goed mogelijk maar zeer vaak is het bij dergelijke inzichten een ander bij geweest,

Mijn intuïtie zegt dat er sprake is van een ander
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 30 juni 2016 @ 18:33:

Gevoelens kunnen nu eenmaal veranderen, misschien deed hij nog een poging door zo lief te doen, het lukt niet werkt niet.



Misschien begrijpt hij nog niet dat gevoelens inderdaad veranderen. Verliefdheid die overgaat in houden van enzo...

Sommige mensen zijn verslaafd aan het gevoel van verliefd zijn. Ik snap niet zo goed waarom die man zo zeker is van zijn zaak.
TO's verhaal zegt dat hij haar niet meer wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 30 juni 2016 @ 18:35:

[...]





Nou nou een vader die niet van de moeder houdt is ook geen voorbeeld voor het kind! zijn wel ergere dingen op de werled dat dit..Op dit moment stort TO's wereld in. Mag het even het ergste ding op de wereld zijn voor nu?
Alle reacties Link kopieren
'De laatste 3 weken was hij wel erg afwezig en ik heb meerdere keren aan hem gevraagd wat er was, of het iets met ons te maken had maar fit was absoluut niet het geval, hij had wat stress van het werk en als hij ergens mee zou zitten zou hij dit meteen vertellen. '





Ook hier was hij al oneerlijk. Waarom zou dat nu niet weer het geval zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 30 juni 2016 @ 16:53:

[...]





Niet als je zeker weer dat dat niks zal veranderen aan je gevoel...Dat weet je toch nooit? Haar man had waarschijnlijk ook niet verwacht dat zijn gevoel zou verdwijnen. Waarom zou het dan niet terug kunnen komen? Gevoelens komen en gaan.
quote:lila01 schreef op 30 juni 2016 @ 18:42:

[...]





Op dit moment stort TO's wereld in. Mag het even het ergste ding op de wereld zijn voor nu?





Voor haar inderdaad lekker ego denk je nu echt dat haar kind blij wordt van een schijnhuwelijk omdat mama het oh zo erg vind en geen alleenstaande vrouw wilt zijn?! HIJ WILT NIET MEER en dat heb je te accepteren, relatietherapie is echt kansloos aangezien je dan eerder leert met elkaar om te gaan maar er is geen toverdrankje wat gevoel of houden van teurg tovert... doe niet zo naïef.



Relativeer het, ja het is kut maar weetje wat nog vreselijker is? Samen zijn met iemand die dat eigenlijk niet met jou wil zijn...
quote:lila01 schreef op 30 juni 2016 @ 18:43:

Ook hier was hij al oneerlijk. Waarom zou dat nu niet weer het geval zijn?Wat maakt het uit? Hij wil haar niet meer!
quote:lila01 schreef op 30 juni 2016 @ 18:43:

'De laatste 3 weken was hij wel erg afwezig en ik heb meerdere keren aan hem gevraagd wat er was, of het iets met ons te maken had maar fit was absoluut niet het geval, hij had wat stress van het werk en als hij ergens mee zou zitten zou hij dit meteen vertellen. '

Ook hier was hij al oneerlijk. Waarom zou dat nu niet weer het geval zijn?Als het gevoel weg was, als hij toen al niet eerlijk was... wat wilt ze dan nog met zn man? Lekker laten gaan! Echt! Zou er allang al klaar mee zijn... Huwelijk is geen verplichting als dat je voor altijd samen moet blijven.... sommige mensen zien het echt als iets wat je afkoopt een soort verzekering... Je hebt nooit garantie ook niet met een huwelijk of een kind...
quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 18:45:

[...]



Wat maakt het uit? Hij wil haar niet meer!ECHT HE ! dit dus!! mijn god.... hij heeft geen gevoel... wat wil je dan? Je kan beter nu zorgen dat je op een fijne en normale manier uit elkaar gaat, verwerken, los laten en accepteren... energie stoppen in zaken wat het wel waard is !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven