Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
Alle reacties Link kopieren
Kan hij ze allebei volgen dan? Dan moet hij toch steeds opnieuw inloggen bij het wisselen van het nummer? Als ik ben uitgelogd op de computer moet ik opnieuw die code scannen met mijn telefoon, het gaat niet met een wachtwoord of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
30-06-2020 18:54
Kan hij ze allebei volgen dan? Dan moet hij toch steeds opnieuw inloggen bij het wisselen van het nummer? Als ik ben uitgelogd op de computer moet ik opnieuw die code scannen met mijn telefoon, het gaat niet met een wachtwoord of zo.
Ja hoor dat kan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
30-06-2020 08:07
Die heeft zich nu natuurlijk afgemeld.

TO confronteerde hem en toen is hij naar zijn laptop gegaan (om zich af te melden)

Wanneer hij niets te verbergen had, had hij gelijk tegen TO kunnen zeggen dat ze het mis had en niet eerst naar zijn laptop hieven gaan.
Ik kan de aanmeld van Whatsapp op mijn iMac van 18 mei j.l. ook nog zien in mijn instellingen van Whatsapp. iMac staat sinds die tijd uit, maar de laatste activiteit kan ik daar wel zien. Dus wellicht dat het nog wel in haar instellingen te vinden is.
Ben benieuwd hoe dit nu werkelijk in elkaar zit.
Dank voor alle reacties. Het was een nogal emotionele dag.

Op jullie aanraden heb ik idd in de instellingen gekeken maar daar zag ik niks raars. Ook waren mijn prive- en werktelefoon allebei niet gekoppeld aan whatsappweb. En ik had de appjes echt naar mijn werktelefoon gestuurd, niet per ongeluk naar zijn nummer zoals iemand opperde.
Man bleef woest. Heb op gegeven moment laten horen wat er gebeurde op zijn laptop als ik appje verstuurde (dat gebeurde nl nog steeds). Hij begreep er niks van en zijn woede was meteen verdwenen. Bleef er wel bij dat ik erg beschuldigend had gedaan.
Eerlijk gezegd vind ik het op dit moment - ben nu emotioneel wel beetje moe - nauwelijks meer relevant of hij wel of niet iets volgt, ik vond zijn woedende reactie (schreeuwen) echt volledig over de grens.

En nog in antwoord op een eerder gestelde vraag over een mogelijke verklaring voor zijn gedrag: we zijn al meer dan 20 jaar samen en ik heb nog nooit aanleiding gegeven om mij niet te vertrouwen.
Je ziet ook niks in je instellingen want hij kloont waarschijnlijk gewoon jouw sim/telefoon. Lekker wantrouwend mannetje.

Verder geeft zijn ongepast boze reactie alleen maar aan dat hij zich betrapt voelt.

Either way: je man heeft een (psychisch) probleem en vertoont enorm huftergedrag. Klinkt allemaal erg zorgelijk. Ik zou het hier niet bij laten.

Ennuh, ik zou een nieuwe simkaart vragen met nummerbehoud.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 30-06-2020 23:34
18.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
30-06-2020 23:17
Dank voor alle reacties. Het was een nogal emotionele dag.

Op jullie aanraden heb ik idd in de instellingen gekeken maar daar zag ik niks raars. Ook waren mijn prive- en werktelefoon allebei niet gekoppeld aan whatsappweb.

Had je toen al met hem gepraat? Kon hij voor je dit nakeek op je telefoon, whatsapp al van zijn laptop hebben gegooid?

Man bleef woest. Heb op gegeven moment laten horen wat er gebeurde op zijn laptop als ik appje verstuurde (dat gebeurde nl nog steeds).

Bleven die piepjes nog steeds gaan op zijn laptop nadat je bij jezelf de instellingen had gecontroleerd en niets had gevonden...?

Eerlijk gezegd vind ik het op dit moment - ben nu emotioneel wel beetje moe - nauwelijks meer relevant of hij wel of niet iets volgt, ik vond zijn woedende reactie (schreeuwen) echt volledig over de grens.

Ik vind beide erg zorgelijk eerlijk gezegd. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ellendig want zoals ik lees is dat schreeuwen herkenbaar uit eerder gedrag. Zeer onprettig. Ik dscht te lezen dat je ook twijfelt of je wel verder wil? Misschien eens tijd om rustig zelf na te denken wat je wilt. Hij heeft echt ongetwijfeld jouw telefoonberichten doorgezonden naar zijn laptop, en hoe lang al? Dat controlerende is toch echt heel erg niet oke. Daarbij zei hij ook dat hetnuit had moeten staan, dus hij weet wel degelijk wat er is.
Dat hij dan boos wordt, een rookgordijn opwerpt.. heel heel akelig voor je. En ik begrijp dat je er door van slag bent. Probeer te slapen en kijk hoe het morgen allemaal voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat overweeg je nu te doen?
madamzonderm wijzigde dit bericht op 30-06-2020 23:36
17.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
30-06-2020 23:17
Heb op gegeven moment laten horen wat er gebeurde op zijn laptop als ik appje verstuurde (dat gebeurde nl nog steeds).

Dat is toch het eerste wat je doet? Ik snap steeds minder van je verhaal.
Hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen Mumu :rose:
Morgen de zaken op een rijtje zetten.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-06-2020 23:35
Dat is toch het eerste wat je doet? Ik snap steeds minder van je verhaal.

Ik kan het prima volgen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp.

Veel sterkte & wat een raar verhaal!
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
30-06-2020 08:43
Nee, allebei niet waar. Zodra een telefoon eerder is gekoppeld, schakelt whatsapp web gewoon weer in als die telefoon in de buurt is. Bij mij staat er niks in m’n scherm.

Is dat zo? Bij mij niet. Als ik boven werk, whatsappweb via QR heb gekoppeld, vervolgens loop/ben ik (naar) buiten met mijn telefoon voor een minuut of 10, moet ik toch echt weer opnieuw activeren via QR als ik terug boven kom. Whatsappweb de-activeert dan automatisch.
wij slapen nooit.
Mumu schreef:
30-06-2020 23:17
ik vond zijn woedende reactie (schreeuwen) echt volledig over de grens.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat jullie die biepjes hoorden zijn jullie toch naar dat scherm gaan kijken neem ik aan? Dat zou ik toch logisch vinden? Hij snapt zogezegd als IT-er niet wat er aan de hand is (laat me niet lachen) dan wil je dat toch meteen onderzoeken?
En als jij die biepjes bewijst wil je toch zien wat er op dat scherm gebeurt?
Je man bespioneert je. Ik vind dat jij daar heel braaf en kalm onder blijft.
Bleven die piepjes nog steeds gaan op zijn laptop nadat je bij jezelf de instellingen had gecontroleerd en niets had gevonden...?
Ja
Ik vind dat jij daar heel braaf en kalm onder blijft.
Voel me wat verlamd. Heb geen energie om nu een strijd aan te gaan. Weet alleen wel dat ik niet samen wil zijn/geen toekomst zie met iemand die vindt (ook naderhand) dat hij op zo'n manier tegen mij tekeer kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
01-07-2020 06:52
Ja


Voel me wat verlamd. Heb geen energie om nu een strijd aan te gaan. Weet alleen wel dat ik niet samen wil zijn/geen toekomst zie met iemand die vindt (ook naderhand) dat hij op zo'n manier tegen mij tekeer kan gaan.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat je je makkelijk hebt laten aftroeven zeg.
Hij schreeuwt je eerst de huid vol, en heeft daarna zogenaamd een computer die overklarbare dingen uit zichzelf doet?
En dan schuift hij tot slot ook nog eens de schuld bij jou in de schoenen omdat jij zo beschuldigend zou hebben gedaan...
Ik kreeg de kriebels van je laatste post en herken het ook van A tot Z van iemand die mij destijs ook een poets bakte.
Eerst razend worden en mij voor gek verklaren, uitschelden zelfs. Ik had waanbeelden.
Daarna dingen zogenaamd niet begrijpen, "Ik heb geen idee hoe dat daar komt, zoiets zou ik nooit doen!"
En vervolgens het gekwetste slachtoffer spelen na al die aantijgingen.
Ja, ja.. de aap kwam uiteindelijk toch uit de mouw hoor!!
Toen kwam hij niet verder dan: "Het spijt me zo!" Maar toen was er al teveel kapot.
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
01-07-2020 06:52
Voel me wat verlamd. Heb geen energie om nu een strijd aan te gaan. Weet alleen wel dat ik niet samen wil zijn/geen toekomst zie met iemand die vindt (ook naderhand) dat hij op zo'n manier tegen mij tekeer kan gaan.
Veel sterkte.

Omdat je al moe gestreden bent?
Denk dat dit gewoon de druppel is. Het topje van de welbekende ijsberg.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben samen gehoord dat jouw werkappjes (iig degene die jij naar je werktelefoon stuurt) een geluid produceren op zijn laptop, maar zijn niet gaan kijken waar deze geluidjes dan vandaan komen?

Misschien was je al helemaal murw van gisteren hoor, maar ik zelf was niet weggelopen voordat man z'n hele laptop had uitgeplozen.... Als man zogenaamd van niks weet, moet zijn nieuwsgierigheid toch gewekt zijn, zou je zeggen.....
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
01-07-2020 06:52
Ja


Voel me wat verlamd. Heb geen energie om nu een strijd aan te gaan. Weet alleen wel dat ik niet samen wil zijn/geen toekomst zie met iemand die vindt (ook naderhand) dat hij op zo'n manier tegen mij tekeer kan gaan.

Hij is wel heel erg losgegaan tegen je hè?
Kan me voorstellen dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten.
Sterkte en hopelijk kun je een beetje bijkomen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik hoop dat je iemand hebt om mee te praten.
:hug:
Mumu schreef:
01-07-2020 06:52
Ja


Voel me wat verlamd. Heb geen energie om nu een strijd aan te gaan. Weet alleen wel dat ik niet samen wil zijn/geen toekomst zie met iemand die vindt (ook naderhand) dat hij op zo'n manier tegen mij tekeer kan gaan.
Hoe lastig ook na 20 jaar, er ligt een goede toekomst zonder hem voor je te wachten
Ik denk ook dat hij jouw telefoon gekloond heeft. Hij doet ook weinig moeite om het te verbergen, moet ik zeggen, anders dan heel hard tegen jou tekeer gaan. Het lijkt alsof hij erop rekent dat jij toch niet doorvraagt.

Sterkte :hug:.

Verandering is niet altijd leuk, scheiden is echt Kut, maar je wordt er niet altijd slechter van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven