Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
Rosalind schreef:
30-06-2020 10:08
TO, kijk ook eens in de Whatsapp van je privé telefoon. Want waarom zou je man je werk Whatsapp volgen? Dan eerder je privé telefoon toch?
Dit dus. Vrij onlogisch dat hij juist werk volgt.

En waarom negeer je het advies om op je telefoon te kijken of WhatsApp gekoppeld is (geweest)? Dan heb je bewijs van het een of het ander. Want het is allemaal wel leuk en aardig dat vrijwel iedereen zeker weet dat hij jou bespioneert, maar dat weet je gewoonweg niet.

Controleer dat dan.
Alle reacties Link kopieren
TO, neem over een tijdje een nieuw nummer nummer en app naar je werktel:

Lieve mumu,
Wat was het weer lekker vandaag. Kan niet wachten om je morgen te zien x Mark

Mocht hij daarop reageren dan weet je direct dat je getrackt wordt :)

Maar goed, gezien zijn reactie word je dat ook. Ik zou allang mn koffers hebben gepakt.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
30-06-2020 10:23
TO, neem over een tijdje een nieuw nummer nummer en app naar je werktel:

Lieve mumu,
Wat was het weer lekker vandaag. Kan niet wachten om je morgen te zien x Mark

Mocht hij daarop reageren dan weet je direct dat je getrackt wordt :)

Maar goed, gezien zijn reactie word je dat ook. Ik zou allang mn koffers hebben gepakt.
Goed idee.
Alle reacties Link kopieren
chineesje2000 schreef:
30-06-2020 10:16
Ik heb niets in de instellingen staan terwijl ik er wel een aantal keren gebruik van heb gemaakt. Zou hier verschil in kunnen zitten tussen iPhone en Android? ( ik heb een iPhone)
Geen idee, ik heb ook een iPhone. Misschien te lang geleden?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso kun je checken of je ergens anders aangemeld bent, rechtsboven op drie puntjes tikken en dan kijken onder WhatsApp Web. Als je zelf geen WhatsApp Web gebruikt en je bent wel aangemeld op een apparaat dan weet je dat hij dus meeleest. Ik zou dat sowieso nu regelmatig checken. Je kunt jezelf dan ook afmelden op alle apparaten.

Volgens mij kan je het nu inderdaad ook nog checken, als hij via de computer afgemeld is.

Verder zou hij bij mij ook niet echt het voordeel van de twijfel krijgen, gezien de voorgeschiedenis, zijn ronduit agressieve reactie en het feit dat er eigenlijk niet echt een andere verklaring voor is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
chineesje2000 schreef:
30-06-2020 10:16
Ik heb niets in de instellingen staan terwijl ik er wel een aantal keren gebruik van heb gemaakt. Zou hier verschil in kunnen zitten tussen iPhone en Android? ( ik heb een iPhone)
Ik kan het ook niet zien, heb het zojuist even uitgetest, ik heb android.
Ik kan het alleen zien op het moment dat whatapp-web actief is, via een icoontje bovenin m'n telefoon.

Ik kan geen geschiedenis zien, van wanneer en waaraan m'n telefoon was gekoppeld.
misschien verschilt het per telefoon, ik heb geen idee, ik heb een simpele A50
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen volledige geschiedenis, maar ik zie wel wanneer ik voor het laatst actief was en op welk apparaat/browser. In mijn geval zijn dat 2 verschillende apparaten / 3 browsers.
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 10:38
Ik kan het ook niet zien, heb het zojuist even uitgetest, ik heb android.
Ik kan het alleen zien op het moment dat whatapp-web actief is, via een icoontje bovenin m'n telefoon.

Ik kan geen geschiedenis zien, van wanneer en waaraan m'n telefoon was gekoppeld.
misschien verschilt het per telefoon, ik heb geen idee, ik heb een simpele A50
Bij mij staat er “ingelogde apparaten”, dus misschien kun je het niet meer zien als je uitgelogd bent? In dat geval heeft TO er op dit moment niets aan. Ik ben standaard ingelogd op mijn whatsapp desktop, dus ik hoef ook niet meer de code te scannen als mijn laptop weer aan is. Misschien maakt dat het verschil.
pamelacourson schreef:
30-06-2020 10:50
Bij mij staat er “ingelogde apparaten”, dus misschien kun je het niet meer zien als je uitgelogd bent? In dat geval heeft TO er op dit moment niets aan. Ik ben standaard ingelogd op mijn whatsapp desktop, dus ik hoef ook niet meer de code te scannen als mijn laptop weer aan is. Misschien maakt dat het verschil.
Ja dat is t, heb t even getest zonder uit te loggen, en gewoon het scherm te verlaten.
nu staat het er wel :thumbsup:
Op mijn iPhone staan (via instellingen - Web Whatsapp) de twee apparaten waarop ik ooit heb ingelogd met web whatsapp. Er staat bij wanneer ik voor het laatst actief was, en waar het gestart is.

De oudste is van juni vorig jaar (laatste keer ingelogd op die computer). Dus hij houdt het lang bij.

Heb je al in je instellingen gekeken, TO?
Alle reacties Link kopieren
To reageerd niet.
Daar kunnen natuurlijk 1001 redenen voor zijn. Aan het werk, andere afspraken etc..
Even afwachten maar.
Andersom schreef:
30-06-2020 07:58
Waarom ben je er niet samen naast gaan staan terwijl je nog een berichtje verstuurde? Nu heeft hij tijd/gelegenheid gehad om dingen te wissen.

Ja dit, ik snap niet waarom je dit niet eerst zelf heb uitgezocht.
Pindakaasjes schreef:
30-06-2020 11:13
To reageerd niet.
Daar kunnen natuurlijk 1001 redenen voor zijn. Aan het werk, andere afspraken etc..
Even afwachten maar.
Knallende ruzie denk ik thuis.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-06-2020 11:25
Knallende ruzie denk ik thuis.

Ook heel goed mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Loepje


Huwelijk/man is al zo fris niet meer
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
30-06-2020 11:40
Loepje


Huwelijk/man is al zo fris niet meer
Dat was 2 jaar geleden en heeft TO zelf in dit topic ook al aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
To, heb je nog iets gevonden op je telefoon? Of op je werktelefoon?

Bedankt anderen, ik heb nu whatsapp opmijn Ipad, lekker makkelijk. Kon niet gewoon via de appstoremaar hetis gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
30-06-2020 11:56
Dat was 2 jaar geleden en heeft TO zelf in dit topic ook al aangegeven.

Flauw om een bericht van 2 jaar geleden hierin te betrekken..
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
30-06-2020 12:35
Flauw om een bericht van 2 jaar geleden hierin te betrekken..
Dat was ik niet hoor, dat was mijn reactie op degene die riep dat mensen maar moeten loepen.
julius schreef:
30-06-2020 09:17
Hoe kan man beweren dat er geen whatsapp op zn laptop staat, als whatsapp gewoon werkt via https://web.whatsapp.com/?

Ontkennen, lulverhaal verzinnen, boos worden en jou de schuld geven. Ik denk dat wel duidelijk is dat je man een tikkeltje betrapt is.
Dit.

Wat een enge leugenaar zo'n man.
Lachattenoir schreef:
30-06-2020 13:04
Dit.

Wat een enge leugenaar zo'n man.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij niet weet dat WA webbased is. Niet iedere ICT-er gebruikt WA ook op de pc/mac.
Susan schreef:
30-06-2020 10:31

Verder zou hij bij mij ook niet echt het voordeel van de twijfel krijgen, gezien de voorgeschiedenis, zijn ronduit agressieve reactie en het feit dat er eigenlijk niet echt een andere verklaring voor is.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp staat ook niet op de computer, het is een website die je gewoon weer af kunt sluiten.
Alle reacties Link kopieren
iemand die zo heftig reageert is a niet leuk qua persoon en b meestal schuldig... vind ik
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-06-2020 13:12
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij niet weet dat WA webbased is. Niet iedere ICT-er gebruikt WA ook op de pc/mac.

Dat kan, maar waarom zou hij dan zo boos worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven