Pijnlijke ervaring

19-07-2025 22:19 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier en ik heb meteen een complexe situatie waarin ik me begeef.

Ik ben 2 maanden terug op vakantie geweest met een vriendin en dr man. Ik ken ze beiden nu 9 jaar vanaf de middelbare school. Ze hebben een open relatie en zij vertelde me dat het een tijd niet lekker liep tussen hun en twijfelde om te gaan scheiden. Ze liep ook een beetje te pushen of ik iets met hem wou beginnen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan op een avond tijdens de vakantie waarin we allemaal veel op hadden. De laatste paar dagen van de vakantie hebben we veel seks gehad, ook in nuchtere staat.

Toen we terug kwamen van de vakantie hebben we ook veel dates gehad samen en dit voelde goed en vertrouwd. Hij heeft vorige week naar me uitgesproken dat hij gevoelens voor mij had en van me houd. Ik ben ook meer voor hem gaan voelen en heb die vriendin dit eerlijk verteld. Ze was er eerste instantie echt rustig onder en hun hadden ook met elkaar gepraat en waren tot de conclusie gekomen te gaan scheiden. Daarna was er complete radiostilte van zijn en haar kant en reageerde hij ineens heel kortaf op me berichten. We zouden gisterenavond praten over de situatie en die wou hij ineens verplaatsen naar maandag. Toen vertelde ik dat ik eigenlijk die avond nog met hem wou praten en dat de afstand tussen mij en hem me verdrietig maakte en ik eerlijkheid verdiende en anders m'n tijd verspil. Toen is de bom los gebarsten en heeft die vriendin me compleet zwart gemaakt op app en via spraakmemo. En het ergste is, is dat ik daarna niks meer van hem heb vernomen en dat doet me nog het meeste pijn. Dat hij nog geen eens naar me toe is gereden om erover te praten. Krijg hierdoor sterk het gevoel dat het voor hem niks betekende.

Het was ook de eerste man waar ik me veilig bij voelde en hij me waardeerde voor de persoon die ik was. Geen lustobject, waar ik in het verleden veel last van heb gehad. Ik wil graag een gezin starten en kinderen, maar m'n toekomstbeeld valt zo steeds meer in duigen dat ik er geen vertrouwen meer in heb. Wat kan ik nu het beste doen?
De liefde zat dus niet zo diep.
Zoek een leuke man zonder nog levende ballast en een gedeeld huis.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Scarlettxxx schreef:
20-07-2025 22:08
Ik zou nooit zomaar hem van haar afpakken. Het plan was, dat we er goed over zouden praten die avond, ook met haar. Ik heb ook duidelijk bij haar van te voren aangegeven dat ik gevoelens voor hem had en dat het nooit m'n intentie is geweest om voor problemen te zorgen. Hier was ze eerste instantie mee eens. Wat mij het meeste pijn deed, is het feit dat ik niks meer hoorde van haar en zijn kant en dat de afspraak steeds verzet werd. Hierdoor voelde ik me geen prioriteit en dat vind ik best apart, als iemand zegt dat hij van me houd en verliefd op me is. Ik heb alles verteld aan die vriendin over m'n gevoelens en dan verdien ik het niet om zo behandeld te worden door haar.
Ja dat doet pijn
Maar het beste is nu echt je op jezelf te richten
Van hen hoef je niks meer te verwachten
Scarlettxxx schreef:
Ik zou nooit zomaar hem van haar afpakken. Het plan was, dat we er goed over zouden praten die avond, ook met haar. Ik heb ook duidelijk bij haar van te voren aangegeven dat ik gevoelens voor hem had en dat het nooit m'n intentie is geweest om voor problemen te zorgen. Hier was ze eerste instantie mee eens. Wat mij het meeste pijn deed, is het feit dat ik niks meer hoorde van haar en zijn kant en dat de afspraak steeds verzet werd. Hierdoor voelde ik me geen prioriteit en dat vind ik best apart, als iemand zegt dat hij van me houd en verliefd op me is. Ik heb alles verteld aan die vriendin over m'n gevoelens en dan verdien ik het niet om zo behandeld te worden door haar.

Je blijft maar doorzagen over dat jij recht zou hebben op contact met hun, op een gesprek met hun over hoe hij dan met jou verder zou gaan als liefdesstel zonder dat jij jezelf beseft dat zij al het liefdesstel met hem is. Jij kon alleen met hem seksen omdat zij hem daar op dat moment toestemming voor gaf. Blijkbaar heeft ze die toestemming ingetrokken, omdat zij zichzelf (te laat dat wel) heeft gerealiseerd dat het contact met jou voor meer problemen zorgt. Omdat jij anders in het contact staat dan zij zelf doen aangezien jij seksen kennelijk ziet als de liefde bedrijven (ipv seksen als vrijblijvende recreatievorm zoals de open relatie stellen die ik ken beweren te hebben). Dat ze geen contact meer met jou opnemen zegt denk ik duidelijk dat ze geen contact meer met jou willen. Bij hun besluit zul jij jezelf neer moeten leggen, hoe pijnlijk het ook voor jou is dat die man van alles tegen jou heeft gezegd en jou al doende valse hoop heeft gegeven. Uiteindelijk kun jij niks bouwen op zijn uitspraken, want hij kiest als het erop aan komt voor zijn liefdespartner, voor jouw voormalige vriendin, niet voor jou. Jij bent nu een jarenlange vriendschap kwijt. Sterkte met de verwerking van dat verlies.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 21-07-2025 06:47
1.80% gewijzigd
Of je het nu verdient of niet, deze mensen kiezen voor elkaar en om dat te doen moet je uit hun leven, vooral omdat jij nu zoveel gevoelens voor hem hebt. Dat werkt toch niet? Want jij hebt geen gevoelens voor haar. Hoe zie je dat dan voor je? Het is een puinhoop geworden. Er valt ook niets meer te bespreken.

Dus dit ligt nu definitief achter je, richt je op jezelf en stap nooit meer in zoiets, je bent er niet zakelijk genoeg voor.
NomenNesci0 schreef:
20-07-2025 22:37
Zucht. Lerend vermogen is er niet echt?
Mooi die motiverende gespreksvoering.
jorchugh_jor schreef:
21-07-2025 08:32
Mooi die motiverende gespreksvoering.
Beetje raar inderdaad. Lerend vermogen; TO zit nog middenin de emotionele rollercoaster. Voor nu is het nog accepteren en door. Later pas terugkijken en leren.
Scarlettxxx schreef:
19-07-2025 22:19
Ik wil graag een gezin starten en kinderen, maar m'n toekomstbeeld valt zo steeds meer in duigen dat ik er geen vertrouwen meer in heb.
Een gezin starten met iemand die een open relatie heeft/had. Hoe ziet dat toekomstbeeld er precies uit voor je?
Het doet me denken aan De schaamte voorbij, van Anja Meulenbelt.
Het kostte haar ook even tijd om te beseffen dat ze niet gelijkwaardig was in de driehoeksverhouding met een getrouwd stel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Scarlettxxx schreef:
Ik zou nooit zomaar hem van haar afpakken.
In een open relatie kan je toch niets afpakken? In theorie dan natuurlijk. Ik ken in de praktijk eigenlijk alleen maar faalverhalen.
Hij zal wel weer contact opnemen zodra de volgende crisis zich aandient.
chessnut schreef:
21-07-2025 09:22
Hij zal wel weer contact opnemen zodra de volgende crisis zich aandient.

En dan hoop ik dat TO sterk genoeg is om dit af te wijzen. Dit moet ze niet willen. Ze is in de maling genomen en was onderdeel van een experiment, die vriendin die misschien haar man wilde testen of van allebei. Kerel die wel eens op een ander wilde duiken met goedkeuring van zijn vrouw. En zijn vrouw die er naast ligt terwijl het gebeurt.
Heb er geen woorden voor dat ze een goede vriendschap van 9 jaar hebben ingezet en zo met TO omgaan.
Je vertrouwen in de mensheid kwijt raken na een paar keer seksen met de man van je beste vriendin, die jou binnen een maand de liefde verklaard en waar jij wel denkt een gezin mee te kunnen stichten??

Holy shit, er is hier zoveel mis, ik weet niet eens waar te beginnen.
Maar ok, begin hier:

Je vertrouwen in de mensheid kwijt raken> hier ligt denk ik de basis van je issues.
Pioen00 schreef:
21-07-2025 08:38
Een gezin starten met iemand die een open relatie heeft/had. Hoe ziet dat toekomstbeeld er precies uit voor je?
Nou, als iemand die had is er toch geen probleem?

Ik denk dat TO hoopte op een polyamoreuze relatie. Snap ik ook wel, gezien vriendin het eerder nog oke leek te vinden. Maar goed, dat is nu geen optie meer. Snap best de teleurstelling.
Maysa schreef:
21-07-2025 14:10
Je vertrouwen in de mensheid kwijt raken na een paar keer seksen met de man van je beste vriendin, die jou binnen een maand de liefde verklaard en waar jij wel denkt een gezin mee te kunnen stichten??

Holy shit, er is hier zoveel mis, ik weet niet eens waar te beginnen.
Maar ok, begin hier:

Je vertrouwen in de mensheid kwijt raken> hier ligt denk ik de basis van je issues.
Ik zou ook mijn vertrouwen in de mensheid kwijtraken als ik met mensen omga die nogal makkelijk aangetrokken zijn tot drama situaties en waarbij ik net zo'n harde rol heb. Ik denk dat je dit bedoelt Maysa?
Gelukkig zijn er ook mensen die consequent andere keuzes maken to. Ik zou me op dat soort mensen richten to. Scheelt echt een hoop gezeik in je leven en hopelijk leer je dan zelf ook om uit gedoe te blijven. Wel zo stabiel als je een gezin wilt starten.
Jules schreef:
21-07-2025 10:09
En dan hoop ik dat TO sterk genoeg is om dit af te wijzen. Dit moet ze niet willen. Ze is in de maling genomen en was onderdeel van een experiment, die vriendin die misschien haar man wilde testen of van allebei. Kerel die wel eens op een ander wilde duiken met goedkeuring van zijn vrouw. En zijn vrouw die er naast ligt terwijl het gebeurt.
Heb er geen woorden voor dat ze een goede vriendschap van 9 jaar hebben ingezet en zo met TO omgaan.
Ze hebben een open relatie, dus op andere vrouwen duiken zal hij ruimschoots ervaring mee hebben. Vermoed zelf dat hij weleens echt gevoelens zou kunnen hebben voor To en dat zijn vrouw daar nu een stokje voor heeft gestoken. Dit verhaal is nog lang niet klaar en To lijkt me te labiel (sorry To) om echt weerstand te kunnen bieden als hij weer ten tonele verschijnt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven