Polyamorie

05-08-2021 14:45 34 berichten
Vanuit meervoudige slechte ervaring met "gewone" paarrelaties, hebben mijn geestverwanten en ik geconcludeerd, dat we daar simpelweg niet geschikt voor zijn.
In het vervolg noemen wij ons polyamoristen, niet te verwarren met swingers!
Wij hebben meervoudige intieme relaties en steunen elkaar daarin.

1) Wie heeft daar ervaring mee?
2) Wat vinden anderen van onze leefwijze?
Alle reacties Link kopieren
1. nee
2. ik vind een relatie met één kerel al zo'n gedoe, qua logistiek geregel en aandacht geven etc.

Oh, wat Lucille boven mij zegt dus
Alle reacties Link kopieren
Om het goed te laten werken lijkt mij dat je met veel mensen goed moet praten.
Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten gelijkgestemden contact met je opnemen?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
1. Niet perse polyamoreus maar wel een open relatie gehad waarin we niet alleen sex met anderen hadden. Nu heb ik een monogame relatie
2. Ik vind dat je moet doen wat je wil. Ik vond het toen leuk maar ik zou er nu met mijn huidige vriend echt niet aan moeten denken. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan anderen op af en toe een keertje swingen na.

Overigens zou ik misschien nog wel een soort van relatie met een vrouw aan kunnen gaan naast mijn vriend. Hij zou daar ook geen enkel probleem mee hebben maar ik heb daar ook niet zo veel behoefte aan nu en ik vind dat je zo iemand gewoon moet tegenkomen.
1 ja
2 waarom is dat relevant?
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
05-08-2021 17:38
1. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb wel een kennis die zo leeft en die nu iedereen probeert te bekeren. Dat is wel irritant.
Oh dat lijkt me ook ja.
Mijn ex die dus zwoor bij vrije liefde (maar ook veel loog), ging mij beschuldigen van verkrampte angst en nog meer negatieve dingen, en dat ik daarom een monogame relatie wilde. Hee hallo, ik laat jou toch ook in je waarde, waarom moet jij mij veroordelen om wat er beter bij mij past?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Jeuj wat een belerende toon..

1. Ik heb ooit een vriendin gehad die een tijdje in een poliamoureuze relatie zat. Moest iedere week vergaderen met de deelnemers of iedereen nog ok was met de relatie.

Mijn man zei: nou met meer vrouwen tegelijkertijd naar bed kunnen klinkt tof totdat je wekelijks verplicht moet praten over gevoelens. En ik ben het met hem eens: het lijkt me een hoop gedoe voor weinig voordelen.
Maar er zijn vast relaties waarbij het wel werkt.

2: Hoe moeten wij viva's weten wat anderen van jullie leefwijze vinden, das of een beetje een gek geformuleerde vraag of je bent een bekend iemand maar dan moet je even vertellen wie je bent ok
Alle reacties Link kopieren
Er was hier wel eens een man die het onderwerp meerdere malen tevergeefs aanstipte. Jammer dat jullie elkaar zijn misgelopen.
Alle reacties Link kopieren
1. Ja, ervaring mee. Lang geleden, in mijn studententijd. Ik had een vriend en een minnaar. Ze waren qua karakter totaal anders en daardoor een mooie aanvulling op elkaar. Ze zijn een keer elkaar tegengekomen bij mijn voordeur en hebben toen een uur of meer staan praten, want ze hadden qua interesses wel het een en ander gemeen.
2. Om heel eerlijk te zijn: de meeste mensen in mijn kennissenkring vonden het wel prima. Sommige mensen vonden het zelfs hilarisch. Ze (vriend+minnaar) waren een keer in dezelfde kroeg op hetzelfde moment terwijl een andere vriend van mij daar barman was. De barman later tegen mij: "Het leek bijna alsof ze elkaar leuker vinden dan jou!"

Inmiddels weer een monogame relatie. Niet omdat ik een open relatie niet meer zie zitten, maar omdat ik met werk, vrienden en familie geen tijd heb voor 2 partners. De partner die ik al wel heb vaak genoeg zien kost me al moeite. Bovendien ziet hij het niet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven