probleem intimiteit in relatie

24-05-2010 19:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik wil graag jullie advies over het volgende. Zelf blijf ik er maar over nadenken en daar word ik doodmoe van: eigenlijk weet ik ook niet of het allemaal wel 'normaal' is. Mijn vriend en ik zijn bijna anderhalf jaar bij elkaar. Vanaf het begin al, hadden we niet veel sex. Uit mijn vorige relatie was ik 'gewend' dat mijn vriend niet van met af kon blijven en bijna altijd zin had. Bij mijn huidige vriend is dat niet zo. Hij neemt bijna nooit het initiatief, raakt me in andere situaties ook nauwelijks aan, zegt nooit dat ie me lief of mooi vindt (en dat ben ik wel...bescheiden he), geeft me nooit complimentjes, stelt nooit iets spannends voor (samen douchen bijvoorbeeld). Af en toe probeer ik het bespreekbaar te maken, maar vaak wordt ie dan boos. Als ik zeg dat ik het fijn vind bij hem te zijn, zegt ie: ja, gezellig he. Ik probeer hem wel eens uit te dagen met een 'spannende' opmerking, maar daar krijg ik nauwelijks of geen reactie op. Afgelopen weekend had hij geen zin. We waren een weekendje samen weg en ik nam het initiatief. Ik vroeg hem wat ik moest doen om ervoor te zorgen dat ie wel zin kreeg. Hij was zwaar beledigd en voelde zich onder druk gezet. Dat had ik helemaal niet bedoeld! Ik begrijp er werkelijk helemaal niets van. Uit mijn directe omgeving krijg ik heel vaak complimentjes van mannen, mijn eigen vriend lijkt het niet te kunnen zeggen.

We zitten momenteel wel in een lastige situatie. Een maand of 2 geleden kwam ik er achter dat hij een affaire heeft gehad met iemand die hij van vroeger kende: hij heeft 2 x sex met haar gehad. Ook kwam ik erachter dat hij een profiel had aangemaakt op een datingsite, hij heeft een date gehad, maar realiseerde zich op dat moment dat het niet kon wat hij aan het doen was. Na een hoop gedoe heb ik besloten het nog een kans te geven, maar die lieve woordjes en spannende sex komen maar niet. Ik kan allerlei excuses verzinnen zoals onregelmatige diensten en veel ellende meemaken op je werk, maar dat geldt voor mij ook. We hebben na die crisis allebei anderhalve week bedenktijd genomen om onze relatie eens opnieuw te bekijken. Ook hij is tot de conclusie gekomen dat hij mij niet kwijt wil.

Ik overweeg serieus om de stekker eruit te trekken, maar mijn grootste struikelblok is gebrek aan intimiteit en het lage libido van mijn vriend.

Wie wil haar mening geven?

Alvast dank daarvoor en groet,

Linderoos
Hij wil geen sex met jou maar wel met haar (2x)

Als ik jou was had Ik de stekker eruit getrokken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik vind het wel frappant om te lezen dat jouw vriend bij jou nooit tot weinig zin heeft, maar iets verder dan dat hij wel met een ander 2 keer seks gehad heeft. Heel tegenstellend toch, niet?

Chapeau dat je hem die affaire en annonce op datingsite vergeven hebt, maar ooit ook doorgevraagd waarom hij dat gedaan heeft? Volgens mij heeft het allemaal met elkaar te maken namelijk.
Lieve linderoos,

Denk aan jezelf en laat hem gaan.

Ik begrijp heel goed dat je soms lieve woordjes en een complimentje nodig hebt. Intimiteit is een van de belangrijkste dingen in een relatie, en seks ook! Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het feit dat hij vreemd is gegaan en zijn heil op datingsites zoekt zegt ook genoeg... Kies lekker voor jezelf, want je verdient iemand die 200% voor je gaat!
Poeh, in het begin dacht ik nog dat hij gewoon geen libido had, maar hij hangt hem er dus wel bij iemand anders in...

Dat zou voor mij dus exit zijn (wel in combinatie dat hij dat met jou niet wil).
Hmm.. ik zou me heel erg gekwetst voelen als hij dus wel met een ander seks wil hebben en bovendien actief op zoek geweest is naar een andere partner!

Ik bedoel, zo'n profiel op een datingsite maak je niet zomaar aan, en aan een date gaan doorgaans echt wel meer dan 2 mailtjes vooraf.. Dat ie dus uiteindelijk bij de date pas doorhad dat het niet kon wat hij deed, noem ik op zn mínst zeer traag van begrip!

Als hij niet eens samen wil douchen en beledigd raakt als jij vraagt hoe je hem op kunt winden, zit er, in combinatie met bovenstaand (hij wordt dus wél geil, van een ánder..) volgens mij veel meer fout dan hij wil zeggen..

En ik kan me voorstellen dat het moeilijk is na 1,5jr de stekker uit een relatie te trekken, maar ik lees ook dat je intimiteit op alle manieren mist, ook de 'normale' aanrakingen tussendoor. En een seksloze relatie is al helemaal niks, en bovendien heel slecht voor je zelfvertrouwen..

Ik zou het wel weten (en heb het in een zéér vergelijkbare situatie zelf ook uitgemaakt, na 4jr relatie), maar makkelijk is het nooit.

Sterkte!
Ik vraag me de laatste tijd hoe langer hoe minder vaak af waarom ik eigenlijk single blijf. Het lijkt me nu wel duidelijk.

TO, wegwezen. Niet willen neuken met jou maar wel 2x een ander te grazen nemen plus daten tijdens je relatie?

Wat denk je zelf?
Huts!
Ik ga met de anderen mee.

Kijk, een mens kan natuurlijk een laag libido hebben maar als hij dan plots geen laag libido heeft als er een ander in het spel is dan is dat erg vreemd.

een relatie met een lage frequentie sex is nog te doen maar Intimiteit is onmisbaar.

het is jammer van de tijd die je samen hebt gehad, maar ik zou weg gaan voor hij je weer kwetst met een nieuw avontuurtje.

liefs IndianSummer1980
Kijk altijd eerst in de spiegel, voor je een ander veroordeeld!
Het is maar goed dat je niet veel seks met je vriend hebt. Dan hoef je je ook niet zoveel zorgen te maken dat hij met een SOA of het HIV virus thuiskomt.
Linderoos, waarom zou je bij iemand blijven die wel geilt op een ander, maar niet op jou?

Je doet jezelf vreselijk te kort op deze manier. Kom voor jezelf op en verbreek de relatie. Wordt weer vrolijk, geniet van het leven.

En vast komt je ooit wel weer iemand tegen waarmee je wel intimiteit beleeft. Tot die tijd kun je beter alleen zijn.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik moet erbij vertellen dat er natuurlijk ook leuke dingen zijn aan mijn vriend. Daarom heb ik er moeite mee de relatie te verbreken. De reden voor die datingsite was volgens hem nieuwsgierigheid. Die affaire was niet op zijn initiatief, hij heeft zich laten inpakken door een 'zielige vrouw die net gescheiden was'. Tja. Hij heeft letterlijk gezegd: ik heb je bedrogen, vernederd en je het gevoel geven dat je de moeite niet waard bent en daar heb ik vreselijk veel spijt van en ik schaam me diep. Die sex kan ik hem wel vergeven, niet het feit dat ie niet eerlijk geweest is: geestelijke trouw vind ik belangrijker. Het is een introvert mens en emoties toont ie niet makkelijk.

Ik moet over de hele situatie nadenken, maar dank jullie wel voor alle (lieve) reacties

Linderoos
pfff.. heftig hoor..

mogelijkheeft zich afgesloten voor/na/tijdens het vreemdgaan?

ik zou ermee kappen iig...
quote:linderoos schreef op 24 mei 2010 @ 22:04:

Die affaire was niet op zijn initiatief, hij heeft zich laten inpakken door een 'zielige vrouw die net gescheiden was'.

Ik wil je niet van je wolk afduwen dus ik houd maar mijn mond.
linderoos,

het klinkt allemaal niet erg rooskleurig. Ik vind zijn 'smoes' dat hij zich heeft laten inpakken door 'een zielige vrouw' nogal ....sja.... hoe zal ik het zeggen: behoorlijk laf. En dat hij boos wordt, terwijl jij aangeeft dat geen sex best moeilijk voor je is, in anderhalf jaar tijd sex met een ander en van zijn kant geen initiatief...?

Ik begrijp dat je er zelf over na wilt denken, maar denk dan ook vooral aan je eigen toekomstbeeld en wat je wilt.

Sterkte
Only dead fish go with the flow
quote:paloma schreef op 24 mei 2010 @ 23:05:

[...]

Ik wil je niet van je wolk afduwen dus ik houd maar mijn mond.

Dan geef ik die zet wel, want door beton heen moet je hard boren.

Het was op initiatief van die vrouw? Dus die zielige vrouw heeft zijn broek losgeknoopt, zijn boxer van hem afgerukt, op één of andere manier zijn plasser hard gekregen tegen zijn wil en die daarna bij haar naar binnen gepropt? Daarna haar gespierde armen gebruikt om hem wel in de juiste houding te houden en hem klaar gepompt. Best knap wel.

Ik snap wel dat je vriend hier niet eerlijk over was, die schaamt zich rot natuurlijk dat iemand dit bij hem geflikt heeft.
quote:linderoos schreef op 24 mei 2010 @ 19:42:

Ik overweeg serieus om de stekker eruit te trekken

Ligt ie in coma?
het is hier binnen beter dan buiten
Dag Linderoos,

Lijk me een kansloze relatie op termijn. Hij staat in ieder geval open voor een andere relatie. (noemt ie zelf nieuwsgierigheid).

De chemie is er duidelijk niet van zijn kant.

Ik zou niet doorgaan met deze relatie..........maar goed jij bent mij niet! Het is alleen jammer van de verspilde tijd en energie die je er in steekt momenteel. Stel je niet afhankelijk op en trek je eigen plan.

Succes!

gr. Loes
quote:linderoos schreef op 24 mei 2010 @ 22:04:

Die affaire was niet op zijn initiatief, hij heeft zich laten inpakken door een 'zielige vrouw die net gescheiden was'.

Oke...

Deze relatie bestaat pas anderhalf jaar, en is ook al anderhalf jaar slecht.

Ik geloof niet dat ik er nog enige moeite voor zou doen.

Een relatie verbreken is altijd moeilijk en pijnlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat je hier zelf veel toekomst inziet.

Ik wens je veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven