Probleem slaap/werk ritme van mij en vriend

12-05-2009 00:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik zit met een probleem en ik heb volgens mij er al alles aan gedaan, maar we komen er niet uit.

De situatie is als volgt; mijn vriend werkt van 8 tot 5 en slaapt altijd al slecht.

Ik werk altijd late diensten of nachtdiensten, en ik wil en kan ook niet ruilen om andere werktijden te krijgen.

Als ik dus midden in de nacht thuis kom, wordt hij wakker van mij (of eigenlijk van de hond die hij op de slaapkamer heeft) en kan daarna niet meer in slaap komen.

Ik ben een tijdje gelijk vanuit het werk naar bed gegaan, maar dat werkt niet. Dan kan ik niet slapen, want ik heb een uurtje nodig om tot mezelf te komen. En een persoon met een 9-5 baan gaat toch ook niet gelijk na thuiskomst naar bed.

Ik kijk het liefst nog een uurtje tv of een uurtje achter de pc.

Mijn vriend slaapt tegenwoordig in de logeerkamer, omdat hij dan minder last van mijn thuiskomst heeft.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en wat voor oplossingen hebben jullie gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Als het echt alleen om het wakker worden en lastig inslapen gaat: de hond de slaapkamer uit en oordopjes. Niet zomaar oxazepam gaan slikken, is niet eens een slaapmiddel, maar een rustgevend middel.

Als er meer speelt, zoals een depressie, toch even langs de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven