probleempje in de relatie

12-09-2009 18:47 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een relatie kan niet perfect zijn, ik weet het. Toch is er één ding wat al 3 jaar een punt is bij ons.

Mijn vriend is lief en zorgzaam maar kan niet tegen drank...

Zodra hij een paar biertjes op heeft veranderd hij. Het begint op vrijdagavond waarneer hij aangeeft een 'paar' biertjes te drinken voor de tv. Na een paar biertjes weet hij niet meer van ophouden en drinkt maar door. Rond een uur of 12 staat hij op kleed zich aan en gaat weg in z'n eentje naar de kroeg om vervolgens om 6 uur 's ochtend thuis te komen.Er valt niet meer met hem te praten. Ookal hebben we de volgende dat vroeg een afspraak, hij houdt nergens meer rekening mee. Mee uit gaan doe ik al niet meer omdat hij toch de hele avond met z'n eigen gang gaat en met andere meisjes praat. Ik ben dan compleet in paniek en voel me dan zo vreselijk omdat ik geen controle over hem heb. Als hij stomdronken thuiskomt trekt hij me uit bed en moet ik nog even met hem 'kletsen'. Praten kan hij niet meer en ik moet hem vervolgens uitkleden en in bed leggen. Ik doe vervolgens geen oog meer dicht omdat ik dan zoooo kwaad ben. En meneer is de volgende dag pas weer om 2 uur 's middags aanspreekbaar. Als hij dan wakker is ben ik emotioneel helemaal uitgewoond omdat ik mij zo heb opgewonden. Een paar maanden geleden stond onze relatie dan ook op springen omdat ik de hele tijd angstvallig alcohol situaties probeerde te vermijden en het huis niet meer uit wilde. Ik ben uiteindelijk met een psycholoog gaan praten omdat ik er niet meer tegen kon. Ik ben van nature best bezitterig en doe nu heel erg mijn best om dingen maar te laten komen en het gaat wel een stuk beter. Nu gebeurt het zeg maar 1 x in de anderhalve maand. Ookal gaat het beter ben ik nog van mening dat het niet normaal is dat hij zijn grenzen niet kent. Bovendien vond ik een tijd geleden een smsje van een meisje in zijn mobiel. Hij had in een dronken bui zijn nummer aan het meisje gegeven en hij heeft er verder niks mee gedaan. Maar toch schaadt het het vertrouwen..

Wat ik mij nou eigenlijk afvraag is. Stel ik mij hiermee aan? Gaan jullie partners wel eens buiten de boot op deze manier en accepteren jullie dat? Het ligt ook vast aan mij dat ik een controll freak ben en er niet tegen kan als dingen niet gaan zoals ik wil.

Alvast bedankt!
pffff loop je hier al 3 jaar mee?

ik ben niet zon erge controlfreak, maar bovenstaand gedrag is bij mij not done! ik kan echt niet tegen zulk gedrag en ik had dr dus wel een punt achter gezet.

eigenlijk een simpele regel voor hem: GEEN alcohol meer....
Pfft zo af en toe flink aangeschoten zijn is niets mis mee, maar dit vind ik ook wel wat ver gaan. Ik kan me je frustratie dus wel voorstellen. Kan best zijn dat jij een control freak bent, maar ik (als niet control freak zijnde) zou hier ook snel genoeg van hebben.
Gaat het echt elk weekend zo, of maar 1x in de anderhalve maand.

Als het maar 1x in de anderhalve mand is, zou ik zeggen, gun die man zijn verzetje, maar laat m wel op de logeerkamer slapen en jou niet uit bed trekken.

Plan gewoon geen dingen samen en accepteer dat ie op die ene zaterdagochtend niets waard is. Ga dan lekker iets voor jezelf doen, zodat je je ook niet ergert aan vent die zijn roes aan het uitslapen is. En die smsjes in zijn mobie: als je zeker weet dat ie er niet mee doet en als ie nuchter is ws niet eens meer weet wie dat meisje is, zou ik me daar ook niet te druk om maken. Als jij hem niet vertrouwd is het een andere zaak, maar dat is geen drankprobleem.
Eh, mijn man is vanmorgen met zijn vrienden vertrokken naar een waddeneiland, denk dat de eerste biertjes al wel achter de rug zijn. En gezien de foto's van vorig jaar komen ze ook een hoop vrolijke meiden tegen. Heb 'm een heel fijn weekend gewenst vanmorgen en dat meende ik, maak me nergens zorgen over eigenlijk wat dat betreft.

Mijn man zakt wel eens door, meestal met mij maar ook wel eens zonder mij. Andersom ook. Ik heb er geen moeite mee, maar ik ben helemaal geen control freak en ben juist erg van go with the flow, leeft wel lekker hoor.

Ik moet wel zeggen dat sinds ik weer tevreden ben over mijn relatie de behoefte om zonder hem aan de zwier te gaan wel een stuk minder is. Die ontevredenheid van toen had bij mij ook te maken met het gevoel gevangen te zitten in een relatie waarin ik te weinig ruimte innam, gaf natuurlijk hem de schuld daarvan maar de oplossing bleek vooral te zitten in een andere opstelling van mijzelf.

Misschien voelt hij zich ook wel opgesloten en neemt hij op deze manier zijn ruimte?
Ik had een ex die dit elk weekend flikte, en het is dus een EX.

Edit: deze ex maakte dan ook nog eens lekker ruzie met mij midden in de nacht.
Nu ik hem meer loslaat gaat het een stuk beter. Dus het is inderdaad een soort onbewuste vlucht van mij vandaan. In het begin was het dus bijna wekelijks nu 1x per anderhalve maand.
quote:Zamirah schreef op 12 september 2009 @ 18:59:

Ik had een ex die dit elk weekend flikte, en het is dus een EX.

Edit: deze ex maakte dan ook nog eens lekker ruzie met mij midden in de nacht.

Wij houden het gesprek slechts bij 'Teiltje?'......'Mjaaah, doe maar'.....'Dankjeeeuh'........'SNURK'. Klinkt niet romantisch (of gezond) maar het is wel een stuk beter dan jouw scenario .

Had een ex die na zulke avondjes nog wel eens in een politiecel belandde.....ex he, en ik was nog onder de 20....
En dan plast ie in zijn bed?? O sorry verkeerde topic.

Tja, mijn eerste vriend vond het ook leuk om veel te drinken, dan werd ie lekker los en de wereld was veel leuker.

Ik heb hem toen ook gezegd dat ik niet meer meega als hij zoveel dronk. Ik haatte hem gewoon als ie zoveel gedronken had.

Buiten dat het heel vervelend is, Lotte... is het ook nog eens heel slecht voor hem. (zei de belerende mama)

En om antwoord te geven op je vraag: nee, je stelt je niet aan en nee ik zou het niet pikken.
Paniek omdat je geen controle over hm hebt?

het is je kind niet, maar een volwassen vent die voor zijn eigen controle moet zorgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
1x per anderhalve maand valt op zich mee...

maar het zou niks voor mij zijn. ik hou niet van bezopen lui...zeker niet als ze hun grens niet kennen en je stomweg uit bed trekken snachts om te praten of zoals in geval van zamirah ruzie te maken.

kun je geen lol maken zonder alcohol denk ik dan...of met matig gebruik. hij kan toch zn grenzen wel leren kennen?
quote:lotte87 schreef op 12 september 2009 @ 18:47:

Een relatie kan niet perfect zijn, ik weet het. Toch is er één ding wat al 3 jaar een punt is bij ons.

Mijn vriend is lief en zorgzaam maar kan niet tegen drank...

Zodra hij een paar biertjes op heeft veranderd hij. Het begint op vrijdagavond waarneer hij aangeeft een 'paar' biertjes te drinken voor de tv. Na een paar biertjes weet hij niet meer van ophouden en drinkt maar door. Rond een uur of 12 staat hij op kleed zich aan en gaat weg in z'n eentje naar de kroeg om vervolgens om 6 uur 's ochtend thuis te komen.Er valt niet meer met hem te praten. Ookal hebben we de volgende dat vroeg een afspraak, hij houdt nergens meer rekening mee. Mee uit gaan doe ik al niet meer omdat hij toch de hele avond met z'n eigen gang gaat en met andere meisjes praat. Ik ben dan compleet in paniek en voel me dan zo vreselijk omdat ik geen controle over hem heb. Als hij stomdronken thuiskomt trekt hij me uit bed en moet ik nog even met hem 'kletsen'. Praten kan hij niet meer en ik moet hem vervolgens uitkleden en in bed leggen. Ik doe vervolgens geen oog meer dicht omdat ik dan zoooo kwaad ben. En meneer is de volgende dag pas weer om 2 uur 's middags aanspreekbaar. Als hij dan wakker is ben ik emotioneel helemaal uitgewoond omdat ik mij zo heb opgewonden. Een paar maanden geleden stond onze relatie dan ook op springen omdat ik de hele tijd angstvallig alcohol situaties probeerde te vermijden en het huis niet meer uit wilde. Ik ben uiteindelijk met een psycholoog gaan praten omdat ik er niet meer tegen kon. Ik ben van nature best bezitterig en doe nu heel erg mijn best om dingen maar te laten komen en het gaat wel een stuk beter. Nu gebeurt het zeg maar 1 x in de anderhalve maand. Ookal gaat het beter ben ik nog van mening dat het niet normaal is dat hij zijn grenzen niet kent. Bovendien vond ik een tijd geleden een smsje van een meisje in zijn mobiel. Hij had in een dronken bui zijn nummer aan het meisje gegeven en hij heeft er verder niks mee gedaan. Maar toch schaadt het het vertrouwen..

Wat ik mij nou eigenlijk afvraag is. Stel ik mij hiermee aan? Gaan jullie partners wel eens buiten de boot op deze manier en accepteren jullie dat? Het ligt ook vast aan mij dat ik een controll freak ben en er niet tegen kan als dingen niet gaan zoals ik wil.

Alvast bedankt!

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je er zo'n drama van maakt dat hij misschien een ander meisje tegenkomt. Dat lijkt me echt helemaal niet spannend.

Ik zou wel een probleem hebben met een man die van mij verwacht dat ik hem wekelijks uitkleedt en midden in de nacht een goed gesprek wil aangaan als ik net lekker lig te slapen. . Enfin, waarom laat je hem niet gewoon aangekleed in de tuin zijn roes uitslapen? Laat zijn probleem niet het jouwe worden.
Mij uit mijn bed trekken daar zou ik wel een probleem van maken en ook zeker niet pikken.

Maar 1x per anderhalve maand op stap gaan daar zou ik geen moeite mee hebben.

Het zou een ander verhaal worden als hij ook thuis regelmatig dronken was.
Als ik jou zo lees, dan denk ik dat het voor hem een vlucht is en dit doet om even helemaal zijn eigen gang te gaan. Kennelijk heeft ie er drank voor nodig om die drempel over te gaan. Dat herken ik er in, maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat het jouw schuld is hoor, helemaal niet, hij had er ook voor kunnen kiezen om heel anders om te gaan met dat soort dingen namelijk. Bespreek het anders eens, niet zozeer het drankgebruik (dat komt al snel over als een aanval denk ik) maar meer hoe hij zich voelt in deze relatie en hoe hij zich zou willen voelen.
quote:superstar_2 schreef op 12 september 2009 @ 19:21:

Maar 1x per anderhalve maand op stap gaan daar zou ik geen moeite mee hebben.

.

dat niet , maar moet je daarvoor straalbezopen thuis komen?

ik en mn man kunnen uitgaan en veeeeel lol hebben zonder (al te veel) drank.

ik persoonlijk vind het niet gezond als je bezopen thuiskomt als je uit gaat. oke een keertje wel, maar niet elke keer.
[quote]wolletje schreef op 12 september 2009 @ 19:27:

[...]

dubbel
En wat vind hij van deze gang van zaken??
Ik vind het eigenlijk geen probleempje. Heeft hij misschien psychische hulp nodig? Heeft hij een drankprobleem of gewoon zin om te feesten?

Dat hij opeens van de bank opspringt na een paar biertjes om daarna gewoon te gaan en jou achter te laten. Vraagt hij je dan eigenlijk of jij zin hebt om mee te gaan? Want waar is hij op uit?

Dat hij je dan daarna als hij dan eens thuiskomt ook nog vraagt of je nog even met hem wilt kletsen, sorry maar dat gaat me echt te ver. Gaat alles zoals hij dat wil?

Misschien een keer goed te kennen geven dat jij dit niet zit zitten....
De volgende dag heeft hij altijd reuze spijt en biedt ook zijn excuses aan. Hij baalt er dan ook van dat hij zo'n kater heeft.

Verder hebben we een goede relatie. Kunnen overal over praten, helpt mij altijd enz.

Het gaat de laatste maanden wel al een stuk beter en hij werkt er ook echt aan hoor, en ik hem natuurlijk meer zijn gang laten gaan. Vroeg mij alleen af of zoiets ook in andere relaties ook gebeurt. Omdat ik er nogal zwaar aan til, terwijl dit misschien helemaal niet gezond is.
eerste wat me te binnen schiet is:

heeft hij spijt van de situatie ook voor jou of gewoon spijt dattie nu een kater heeft.

maargoed je schrijft dat het al beter gaat, dus hij zal blijkbaar wel willen vechten voor jullie.

als je hem nou zegt dat je het niet erg vind dattie gaat stappen, maar het bezopen thuiskomen wel?

wil hij niet es proberen alcoholloos uit te gaan?

en nee in mijn relatie gebeurd dat niet...ik walg letterlijk van bezopen kerels. (en vrouwen ook trouwens)

het is mezelf ook wel es overkomen, maar na die keer nooit weer. ik weet mn grens en dat ik dan moet stoppen met drinken.

ik til ook best zwaar aan dat sort dingen hoor, weet niet of dat met ongezond te maken heeft.

ik hou gewoon niet van bezopen lui
Zo eens in de 6 weken dus tegenwoordig.

Ik zou er niet zo'n moeite mee hebben.

Wel moet het van te voren besproken worden, maw de dag dat hij gaat stappen moet van te voren vastliggen. Dan kun je er rekening mee houden dat er voor zondag niets op de agenda staat voor hem.

Wat iig niet meer mag gebeuren is dat hij midden in de nacht jou lastigvalt met zijn dronken hoofd. Dat moet afgelopen zijn.

Buiten dit probleempje klinkt het alsof je best een leuke relatie met hem hebt.
quote:wolletje schreef op 12 september 2009 @ 18:51:

pffff loop je hier al 3 jaar mee?

ik ben niet zon erge controlfreak, maar bovenstaand gedrag is bij mij not done! ik kan echt niet tegen zulk gedrag en ik had dr dus wel een punt achter gezet.

eigenlijk een simpele regel voor hem: GEEN alcohol meer....

Dus dan heb jij het recht om een volwassen iemand iets te verbieden? Gaat me net effe te ver. Maar verder op dit topic lees ik dat je helemaal anti alcohol bent en daar valt voor mij dan geen discussie mee aan te gaan w.b.t. het vrijlaten van de ander om wel te drinken.

TO, als dit alles is, 1x in de zes weken of zo, zou ik me er niet druk over maken. Wat ik wel zou doen, en dat is al eerder genoemd, als ie thuiskomt verder niet ervoor zorgen dat ie veilig en zijn bedje of de bank ligt. Dat moet ie dan ook maar zelf opknappen. En zolang jij dit wel blijft doen, zal hij het ook blijven doen. Simpel.

En ik lees verder dat het best een goeie gast is, daar kun je vandaag de dag volgens mij ook naar zoeken. Dus vergeef hem deze uitspattingen en aangezien hij al veranderd is, wie weet komt ie er zelf wel achter dat het zo niet opschiet. Dat is in mijn ogen nog altijd de beste manier om de negatieve dingen in je leven te veranderen en niet veranderen omdat een ander dit van je verlangt, je moet het voor jezelf doen.
Hey Lotte, je zegt dat nu je hem meer loslaat hij ook minder weggaat toch?

Hoe doe je dat 'loslaten'? Dit vraag ik omdat ik dat dat bezitterige enzo ook wel ken helaas..en ben ook bezig met proberen dingen meer 'los' te laten maar ik weet niet hoe.
Mijn vader was precies hetzelfde. Mijn moeder ging op een gegeven moment ook niet meer mee uit omdat hij niet kon gedragen. Ik schaamde me kapot als hij dan de volgende ochtend als ik buiten speelde als een lamzak over straat liep en 's nachts lag ik wakker bij elk geluidje om te horen of hij terug zou komen.

Ik kan de keren dat ik hoopte dat hij nooit meer zou terugkomen niet eens meer tellen. Mijn moeder moest ook uit bed komen, praten, ruzie maken, kreeg verweten naar haar hoofd.

Als jij denkt dat je dit nog je hele leven vol gaat houden, dan moet je er zeker niets aan doen. Anders zou ik zeker een ultimatum stellen en hem laten kappen met drank. Het wordt alleen maar erger en hij gaat ZEKER niet uit zichzelf ineens stoppen omdat hij het licht ziet.

Dat hij de volgende dag spijt heeft, is te laat. Daar heb je echt niks aan.

Als ik je verhaal zo lees krijg ik het weer spaansbenauwd...

Mijn moeder heeft hierdoor een verschrikkelijk leven gehad.
Lotte, ik herken je verhaal helemaal. Ik heb 5 jaar samen gewoond met een man die ook dat soort dingen deed.

Je woede kan ik bijna voelen als ik het lees. Jouw vriend heeft wel degelijk een drank probleem. Hij kan niet meer stoppen als hij begint met drinken. Hij gedraagt zich vervelend en heeft vervolgens spijt. Om het daarna gewoon weer te doen.

Het gevoel van controle willen hebben herken ik ook wel. Op een gegeven moment leek ik zijn moeder wel. Het lullige is dat jij hem niet kan helpen. Je kan alleen zorgen dat je zo min mogelijk last hebt van zijn gedrag. Niet in bed leggen dus. Niet gezellig (nou ja.......) met hem gaan praten, etc. Gewoon negeren en nergens mee helpen. Maar ja, ga er maar aan staan.

Het is mij nooit gelukt om het los te laten. Ik ben weg gegaan en heb nu al 15 jaar een geweldige man (die wel om kan gaan met drank).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven