problemen met vriend

07-01-2009 17:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meer van toepassing
Ik zou:

*het even laten bezinken

*dan kijken hoe ik me er bij voel

*conclusies trekken

*daarnaar handelen

Wat zou jij doen als het niet over jou, maar bijv. over mij ging?
pfffffw wat moeilijk! Ik denk dat je het beste eerst voor jezelf uit zou ''moeten'' zoeken of jij hier ooit over heen zou kunnen stappen en hem zou kunnen vergeven.

Was dit eenmalig of al vaker, al dan niet voor jou tijd, bij je vriend voor gekomen?

Ik vind drank nooit een excuus, dan drink je maar wat minder als je je eigen niet in de hand kan houden!

Sterkte er mee!
quote:Stephanieey schreef op 07 januari 2009 @ 17:15:

. Ik kon niet bij hem zijn die avond en nu is hij vreemdgegaan.

Zegt dit niet voldoende? Betekent dit dat je hem 'dus' nooit alleen op pad kunt laten gaan?

Sorry hoor, maar hoe dronken je bent, vreemdgaan = vreemdgaan en daar zou ik dan ook mijn conclusies aan verbinden.
Dit is de eerste keer dat zoiets is gebeurt, hij ging altijd al vaak genoeg af en toe zelf op stap met zn vrienden of andere dingen. Ik vetrouwde hem altijd alleen nu heeft hij gewoon niet zn grenzen in de hand gehouden. Hij heeft zoveel spijt en daar geloof ik hem wel in, alleen ja het is toch gebeurt!

drank is voor mij ook nooit een excuus! het heeft er alleen wel in meegespeelt :(
Ehhh...

Wat zou jij adviseren als het om iemand anders ging?
Ik weet het voor mezelf nog geeneens zeker wat ik moet doen!

Is ook afhankelijk van het type vriend en de relatieduur etc.

Ik denk als het gevoel van beide kanten nog goed zit en de persoon in qwestie heel veel moeite doet dat ik het waarschijnlijk uiteindelijk wel had vergeven, mits dit ook de eerste keer zou zijn dat er zoiets gebeurt.
wie weet is t al eerder gebeurd.... niet met je vriendin samen met nieuwjaar en dan ook nog vreemdgaan vind ik vreselijk laag, ongeacht de slechte smoes erachter...

ik zou met de ervaring die ik inmiddels heb even afstand van hem nemen en misschien tot de conclusie komen dat die afstand voor altijd is...
quote:Stephanieey schreef op 07 januari 2009 @ 17:31:

Ik denk als het gevoel van beide kanten nog goed zit en de persoon in qwestie heel veel moeite doet dat ik het waarschijnlijk uiteindelijk wel had vergeven, mits dit ook de eerste keer zou zijn dat er zoiets gebeurt.Zou ook mijn advies zijn...
Hè wat een vervelend begin van het jaar, meid.

Maar hoe zeggen ze dat ook alweer? Vertrouwen gaat te paard en komt te voet. Maw vertrouwen is snel weg maar het duurt veel langer om het weer terug te winnen, niet alleen op de beurs maar ook in de liefde. Logisch dat het vertrouwen beschadigd is, maar verwacht niet dat het morgen weer terug is (als je bij hem blijft). Kortom jullie zullen er dan allebei aan moeten werken en realistisch zijn.

Je hebt een korte openingspost en daarom leid ik er even uit af dat jullie verder geen relatieproblemen of iets in die richting hebben gehad tot nog toe. Ik vind dat het voor je vriend pleit dat hij er heel eerlijk over geweest is en ik denk dat hij zich realiseert dat een stom foutje grote consequenties kan hebben.

Kun jij hier over heenstappen en hem dus vergeven, waardoor het niet in elke volgende ruzie weer ter sprake komt? En wil je samen met je vriend werken aan het vertrouwen?
Is het een idee om

*de boel even te laten bezinken (geef jezelf een paar weken0

*dan te kijken hoe je je er bij voelt (wees daarin eerlijk naar jezelf)

*conclusie daaraan te verbinden (blijven of gaan)

*daarnaar te handelen (blijven=er nooit meer over zeuren, gaan=er nooit meer over zeuren)???

Of wil je graag hier praten over verzachtende of verergerende omstandigheden, of HIJ wel of niet zus of zo, blablabla...?
quote:Lalein schreef op 07 januari 2009 @ 17:32:

wie weet is t al eerder gebeurd.... niet met je vriendin samen met nieuwjaar en dan ook nog vreemdgaan vind ik vreselijk laag, ongeacht de slechte smoes erachter...

ik zou met de ervaring die ik inmiddels heb even afstand van hem nemen en misschien tot de conclusie komen dat die afstand voor altijd is...Ik heb hem vertrouwd ..dus daar ga ik gewoon niet vanuit, het is niet zon type. Ik ben het wel zeker met je eens dat het heel laag is, het is niet zo dat hij niet samen wilde zijn of iets anders had, ik had zelf een ander plan.
quote:Stephanieey schreef op 07 januari 2009 @ 17:31:

Ik weet het voor mezelf nog geeneens zeker wat ik moet doen!

Is ook afhankelijk van het type vriend en de relatieduur etc.

Ik denk als het gevoel van beide kanten nog goed zit en de persoon in qwestie heel veel moeite doet dat ik het waarschijnlijk uiteindelijk wel had vergeven, mits dit ook de eerste keer zou zijn dat er zoiets gebeurt.Geef je jezelf ook dit advies?
Wat ik zou doen? Vragen om volgende keer z'n mond te houden. Als iemand wil vreemdgaan moet-ie het goed doen en niet achteraf komen opbiechten en uithuilen. Ja, dat meen ik serieus.

Voor de rest.. heel eerlijk gezegd.. ik zou zelf niet echt blij zijn maar er ook wel makkelijk overheen stappen. Ik vind in een hele dronken bui iemand zoenen eerlijk gezegd nauwelijks kwalificeren als vreemdgaan.
quote:nologoes schreef op 07 januari 2009 @ 17:37:

[...]

Geef je jezelf ook dit advies?

Nee ik weet niet zo goed waar ik sta nu, daarom wil ik ook graag wat meningen van mensen van buitenaf horen.

Ik wil het aan de ene kant niet zomaar opgeven, maar ik wil hem (en ik weet ook niet of ik dat kan )ook niet zomaar ff vergeven en dan weer verder.

Ik heb ook gevoelens en die zijn gekwetst.
Je hoeft niet meteen nú een antwoord te hebben hè meis.

Wat nologoes al zei: laat het even bezinken en kijk dan hoe je je er tegen die tijd bij voelt. Ga geen dingen afdwingen die niet af te dwingen zijn. Ik snap dat je van het rotgevoel af wilt, maar dat ga je niet bereiken op die manier.
hij heeft alleen (terug)gezoend en heeft niet met d'r geneukt? In dat geval zou ik het geen vreemdgaan noemen. Het verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar voor vreemdgaan is meer nodig.
das denk ik voor iedereen anders elninjoo. ik zie zoenen zeker als vreemdgaan. En TO ook volgens mij.
Ik ben het met elninjoo eens.... vreemdgaan is voor mij of iemand neuken, of gevoelens hebben voor iemand anders en daarnaar te handelen.

Hij stond waarschijnlijk gezellig te drinken met vrienden en hij wordt (op zijn plat gezegd) op zijn bek gepakt. In een waas van verbijstering zoent hij haar terug. De volgende ochtend belt hij jou meteen op om jou dit te vertellen....

Die jongen wil blijkbaar zo graag bij je blijven, dat hij niet wilt dat je dit op een andere manier hoort en doet moeite voor je.
ik vind je vriend niet zo slim dat ie zoiets bekent. het is in mijn ogen ook geen vreemdgaan, hij wilde haar niet kussen, ze heeft hem gekust en hij kuste in een reflex terug.

ik zou zoiets vergeven en mijn vriend zeggen dat ie me de volgende keer zoiets niet meer moet bekennen.

maar goed wie ben ik ?

ik vind vreemdgaan zelfs pas beginnen als het contact een speciale betekenis heeft voor jou of je partner, ik zou zelf een puur sexueel contact ook nog niet erg vinden.
quote:Springchicken schreef op 07 januari 2009 @ 18:26:

Ik ben het met elninjoo eens.... vreemdgaan is voor mij of iemand neuken, of gevoelens hebben voor iemand anders en daarnaar te handelen.

Hij stond waarschijnlijk gezellig te drinken met vrienden en hij wordt (op zijn plat gezegd) op zijn bek gepakt. In een waas van verbijstering zoent hij haar terug. De volgende ochtend belt hij jou meteen op om jou dit te vertellen....

Die jongen wil blijkbaar zo graag bij je blijven, dat hij niet wilt dat je dit op een andere manier hoort en doet moeite voor je.

Waar is de uitgaansgelegenheid waar dit gebeurt? Ik ken nog wel een paar jongens die daar dan wel heen zouden willen om een avondje te stappen.

Ik weet van mijzelf dat ik het wel zou kunnen vergeven maar niet (makkelijk) zou kunnen vergeten. Ik zou dus niet snel met een prettig gevoel thuis blijven als mijn partner alleen of met vrienden op stap wil. Daar zou bij mij echt jaren overheen gaan, ook al is het maar 1 keer voorgevallen en was hij zo dronken als en tor.

Erg rot voor je. Zoals anderen ook al zeggen: je hoeft niet nu te beslissen, laat het nog even bezinken.
bedankt voor al jullie reacties, ik laat het de komende dagen zeker nog even bezinken.

Het was een bekende dus hij is niet zomaar uit het niks gezoend ofzo...

En het probleem hiermee is inderdaad ook dat ik het als ik het hem vergeef weet dat ik hem heel moeilijk vertrouw en uit laat gaan, sinds dit al een probleem was door een voorgaande relatie.

Maar het zal van zelf duidelijk worden hoop ik...
Succes Steph...
Ik vind dat hij een tweede kans verdiend. Hij heeft duidelijk spijt, er is geen sprake van speciale gevoelens voor dat meisje, het is niet leuk, klote actie, maar het weegt mijns inziens niet op tegen 1,5 jaar een goede relatie en zou dit ook niet in 1 keer weg moeten kunnen vagen, toch?

Kun je proberen je eigen gekwetsheid in een vorige relatie eruit te laten? Het is niet eerlijk om hem dat aan te rekenen, want hij heeft je dat niet aangedaan. Als hij je altijd bezworen heeft dat hij dit nooit zou doen dan is het natuurlijk heel zuur, maar dan leren jullie meteen de les dat je met grote woorden als altijd en nooit voorzichtig moet zijn. We zijn allemaal menselijk en maken allemaal wel eens een foutje.

Wat ik overigens niet snap is dat mensen elkaar gaan zoenen als ze elkaar helemaal niet leuk vinden. Je zegt eerst dat ze elkaar helemaal niet leuk vinden en daarna dat het een bekende is en hij niet uit het niks gezoend is. Heb je voor jezelf duidelijk hoe het zit en hoe je je daarover voelt?

En oh ja, ondanks het vergeven zou ik mijn vriend wel vragen of hij zijn alcoholgebruik zo wil beperken dat hij zichzelf nog in de hand kan houden? Dat respect mag je wel van hem verwachten.
Ik vind het erg goed dat hij het meteen heeft opgebiecht. Het is iets belangrijks in de relatie en zoiets moet niet onderhuids mee gaan spelen met liegen en bedriegen en het is helemaal vervelend als het pas later uitkomt.

Nu heb je de keuze wat te doen. Ik denk dat als iemand éénmalig iets in een stomme bui doet en vervolgens veel spijt heeft, uitlegd dat hij zoiets nooit meer wil doen en het zelf ook nog eens opbiecht hij een tweede kans verdiend. Zeker omdat hijzelf vindt dat hij er niet zo snel mee weg wil komen en zijn verantwoordelijkheid daarin neemt. Ieder mens heeft een keer een zwak moment waarop hij zichzelf niet kent en iets stoms kan doen. Zou het vaker voorkomen, erover gelogen worden etc. dan is het een heel ander situatie.

Het is niet makkelijk om er oveheen te stappen maar in dit geval zou ik het in het kader stoppen van stom maar niet meer doen. Enorm goed van je vriend dat hij het meteen heeft opgebiecht. De enige mogelijkheid om je relatie ongeschonden er uiteindelijk uit te laten komen. Het getuigt van oprechtheid en spijt en de wil om het niet meer te doen.

De reden dat hij alleen was zonder jou met Nieuwjaar is verder geheel geen goede reden om zoiets te doen. Dus in de toekomst kan zoiets niet meer als excuus gebruikt worden. Je hebt een relatie en die hoort niet om de eerste de beste scheet uit te gaan waarbij men een ander zoent. Een keer zoenen met spijt noem ik nog geen vreemdgaan maar kan wel ingrijpend aanvoelen.

Succes met wat je er mee wil en het hangt natuurlijk van jou af hoe je de situatie inschat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven