problemen met vriend

07-01-2009 17:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meer van toepassing
Alle reacties Link kopieren
quote:Stephanieey schreef op 07 januari 2009 @ 17:15:

Hoi iedereen,

Ik heb nu ruim 1,5 jaar een relatie met mijn vriend. Het was alleen dit jaar niet zo'n happy new year. Ik kon niet bij hem zijn die avond en nu is hij vreemdgegaan.

Een meisje heeft hem gekust en hij was zo bezopen( ja haha daar hebben we het weer) dat hij gewoon heeft terug gekust/meegedaan.

Het was geen innige liefdes zoen of wat dan ook maar toch.

Hij heeft ontzettend veel spijt en mij de volgende morgen gelijk gebelt en verteld, ze vinden elkaar geen van beiden leuk en hij wil mij absoluut niet kwijt. Hij doet nu heel erg zn best en heeft al heel vaak zijn spijt laten zien.

Wat zouden jullie doen? Er is bij mij toch wel een stukje vertrouwen beschadigd.

groetjes mij

Het vertrouwen zou bij mij ook beschadigd zijn. Zoals ik er nu over denk zou ik heel verdrietig zijn, het vertrouwen kwijt zijn, gekwetst zijn en er waarschijnlijk onzeker van worden. Je moet wel heel weinig om iemand geven om diegene dit aan te willen doen. Dan kan die persoon nog zoveel spijt hebben of woorden gebruiken om te zeggen hoeveel die van me houdt. Daden spreken voor mij duidelijker dan woorden. Iemand die mij aandoet wat jou vriend jou aandeed, is mijn liefde dus niet waard. Noem het zelfbescherming. Maar ik zie niet in waarom ik maanden, misschien jaren moet boeten, verdrietig moet zijn, in de war en gekwetst en daarná nog werken aan vertrouwen in iemand die dat binnen 1 minuut zomaar afbreekt. Ik kies voor wat mij blij maakt, dus hiervoor niet.

Een situatie heb je niet altijd helemaal in de hand (hij werd gezoent), je reactie op die situatie wel (hij zoende terug). Eerst het/de ene afhandelen voordat je aan het/de volgende begint is mijn devies. Spijt is mooi om je kont mee af te vegen, maar verder kun je er niet zoveel mee wel?

Ik weet dat er veel mensen zijn die zo'n actie wel kunnen vergeven, en bereid zijn om aan het vertrouwen te werken. Als jij voor jezelf nog niet weet wat je ermee moet adviseer ik je om het eerst te laten bezinken. Voel wat het met je doet, en voel wat je relatie je waard is. Hetzelfde zal het niet meer worden, maar misschien zijn jullie een stel dat er desondanks toch nog wat moois van weet te maken.
Persoonlijk zou ik hier dus geen moeite mee hebben. In mijn optiek stelt het niet zo veel voor, maar een ieder denkt daar het hare of zijne over natuurlijk. Deze valt bij mij dus ook echt niet onder 't kopje 'vreemdgaan'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven