Puinhoop
vrijdag 4 februari 2022 om 09:57
Dus je bent een vrouw, je hebt nu een heterorelatie, je hebt wel vaker dat je verliefd wordt op een ander en nu ben jet heel erg verliefd op een vrouwelijke collega?
Het lijkt me voor jouw partner heel vervelend om met iemand te leven en te vertrouwen die regelmatig een crush op een ander heeft, het zou mij niet uitmaken op wie je verliefd wordt maar wel dat je dat regelmatig op iemand wordt.
Misschien is een relatie sowieso niet het antwoord wat je zoekt, je bent niet bepaald een stabiele partner, je bent misschien veel gelukkiger als je vrij bent en achter elke verliefdheid aan kan. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om "vaste" partner te zijn.
Het lijkt me voor jouw partner heel vervelend om met iemand te leven en te vertrouwen die regelmatig een crush op een ander heeft, het zou mij niet uitmaken op wie je verliefd wordt maar wel dat je dat regelmatig op iemand wordt.
Misschien is een relatie sowieso niet het antwoord wat je zoekt, je bent niet bepaald een stabiele partner, je bent misschien veel gelukkiger als je vrij bent en achter elke verliefdheid aan kan. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om "vaste" partner te zijn.
vrijdag 4 februari 2022 om 10:09
vrijdag 4 februari 2022 om 10:20
Blijkbaar heeft uw werkgever een opleiding o.i.d. betaald, en moet u die opleiding terug betalen als u binnen 3 jaar vertrekt.
Maar als u ergens anders werken gaat, wil die werkgever misschien de boete betalen (mits u daar dan 3 jaar blijft).
En anders is scheiden misschien de goedkoopste oplossing !
Maar als u ergens anders werken gaat, wil die werkgever misschien de boete betalen (mits u daar dan 3 jaar blijft).
En anders is scheiden misschien de goedkoopste oplossing !
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
vrijdag 4 februari 2022 om 10:22
De enige keren dat ik (zwaar) verliefd ben geweest op anderen was toen ik in een niet zo goede relatie zat en het zelf nog niet doorhad.
Normaal gesproken ben ik zeer zelden verliefd dus dat was vreemd.
Raar hoe dat werkt eigenlijk, alsof je hevige verliefdheid nodig hebt om ergens van los te komen.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken.
Normaal gesproken ben ik zeer zelden verliefd dus dat was vreemd.
Raar hoe dat werkt eigenlijk, alsof je hevige verliefdheid nodig hebt om ergens van los te komen.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken.
vrijdag 4 februari 2022 om 10:40
Een paar jaar geleden zat ik in dezelfde situatie met een collega. Hij was getrouwd en ik single...
Smoorverliefd op deze man, maar ik wist ook (om ff jouw topictitel te gebruiken) dat het een enorme puinhoop zou worden als ik er echt werk van ging maken. Hij was er wel ontvankelijk voor, moeilijke thuissituatie met een zieke vrouw.
Ik heb afstand genomen. Géén appjes meer na werktijd, geen lunches en vertrouwelijke gesprekken tijdens wandelingen etc
En ja, dat was klote, ik miste hem. Heel wat tranen vergoten destijds en flink hartzeer.
Maar time heals, het doofde heel langzaam uit. Tegenwoordig zijn we weer goeie collega's van elkaar. Ook niet ongemakkelijk ofzo...
Jouw huwelijk is goed zeg je....neem aan dat je deze niet op het spel wil zetten ?
Ik zou er zo min mogelijk aandacht aan geven, want echt, het slijt......heus........
Smoorverliefd op deze man, maar ik wist ook (om ff jouw topictitel te gebruiken) dat het een enorme puinhoop zou worden als ik er echt werk van ging maken. Hij was er wel ontvankelijk voor, moeilijke thuissituatie met een zieke vrouw.
Ik heb afstand genomen. Géén appjes meer na werktijd, geen lunches en vertrouwelijke gesprekken tijdens wandelingen etc
En ja, dat was klote, ik miste hem. Heel wat tranen vergoten destijds en flink hartzeer.
Maar time heals, het doofde heel langzaam uit. Tegenwoordig zijn we weer goeie collega's van elkaar. Ook niet ongemakkelijk ofzo...
Jouw huwelijk is goed zeg je....neem aan dat je deze niet op het spel wil zetten ?
Ik zou er zo min mogelijk aandacht aan geven, want echt, het slijt......heus........
vrijdag 4 februari 2022 om 10:49
Mikki, je bent haar baas!!!! Goed gezien van jou dat je daarom alleen al niets kan en mag met jouw verliefdheid: je bent haar baas. Minimaliseer het contact, pak jezelf weer even bij elkaar en ga terug in je professionele modus. Of vertrek. Niets is erger dan bronstige leidinggevenden op de werkvloer, of ze nou man of vrouw zijn.
Uitzoeken of je wel/niet op vrouwen valt en of je huwelijk wel/niet goed is, dat is privé en zeker niet iets dat je als leidinggevende op de werkvloer moet onderzoeken en dat weet je. Als je man zou zijn, dan was het hele forum allang over je heen gevallen. Maar ook voor jou geldt: werk en meisje gescheiden houden. Succes!
Uitzoeken of je wel/niet op vrouwen valt en of je huwelijk wel/niet goed is, dat is privé en zeker niet iets dat je als leidinggevende op de werkvloer moet onderzoeken en dat weet je. Als je man zou zijn, dan was het hele forum allang over je heen gevallen. Maar ook voor jou geldt: werk en meisje gescheiden houden. Succes!
vrijdag 4 februari 2022 om 11:50
Wat vindt je vriend er van? Ziet hij verliefd worden op een vrouw hetzelfde als op een man of zou het naast elkaar kunnen bestaan? Mijn vriend zou het niet erg vinden als ik naast hem nog met een andere vrouw zou daten, zo lang hij prioriteit blijft. Ik heb in mijn vorige relatie zelfs een relatie met een vrouw naast de relatie met mijn ex gehad en dat ging voor alle partijen prima. Maar als dat niet is wat jouw man (en jij) ambieren dan is dat sowieso geen optie.
Ander probleem is dat je haar baas bent. Het is dus onmogelijk om hier iets mee te doen. Tenzij 1 van de 2 wellicht een andere functie/baas/afdeling zou krijgen. Geen idee of dat een optie is verder.
Heb je een idee of het wederzijds is? Indien niet wederzijds dan is het eigenlijk makkelijker want dan kan je elke keer als je over haar droomt jezelf voorhouden dat het niet wederzijds is.
Als dit allemaal geen optie is en je wilt er verder niks mee doen dan inderdaad het contact puur zakelijk houden. En probeer je focus te verleggen naar iets anders (je man?). Elke keer als je over haar dagdroomt jezelf toespreken dat dat gedagdroom nergens toe gaat lijden en je ergens anders of focussen. Na een tijdje wordt het dan echt minder.
Ander probleem is dat je haar baas bent. Het is dus onmogelijk om hier iets mee te doen. Tenzij 1 van de 2 wellicht een andere functie/baas/afdeling zou krijgen. Geen idee of dat een optie is verder.
Heb je een idee of het wederzijds is? Indien niet wederzijds dan is het eigenlijk makkelijker want dan kan je elke keer als je over haar droomt jezelf voorhouden dat het niet wederzijds is.
Als dit allemaal geen optie is en je wilt er verder niks mee doen dan inderdaad het contact puur zakelijk houden. En probeer je focus te verleggen naar iets anders (je man?). Elke keer als je over haar dagdroomt jezelf toespreken dat dat gedagdroom nergens toe gaat lijden en je ergens anders of focussen. Na een tijdje wordt het dan echt minder.
vrijdag 4 februari 2022 om 11:51
Tutjebelletje schreef: ↑04-02-2022 11:34Ik heb altijd wat moeite met de stelling dat verliefdheid je zomaar overkomt. Je staat er dan toch voor open voor denk ik dan. Niet dat je huidige relatie per se slecht hoeft te zijn, maar iets nieuws is welkom.
Ik heb altijd wat moeite met de stelling dat wanneer je relatie goed zit je niet kan openstaan voor andere liefdes.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 4 februari 2022 om 11:59
vrijdag 4 februari 2022 om 12:00
Tutjebelletje schreef: ↑04-02-2022 11:59Dat kan ik me goed voorstellen en dat was mijn stelling dus ook niet. Goed lezen he?
Oh nee? Beter opschrijven dan want dat is wel wat er staat.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 4 februari 2022 om 12:30
Verliefdheid wordt hormonaal gedreven. Mensen worden op de meest onhandige momenten verliefd. Knap als je denkt dat je dat onder controle hebt. Wat je ermee doet, dus of je het voedt of niet, daarin heb je inderdaad een keuze. Maar ik geloof niet dat iemand die hormonen onder controle heeft.Tutjebelletje schreef: ↑04-02-2022 11:34Ik heb altijd wat moeite met de stelling dat verliefdheid je zomaar overkomt. Je staat er dan toch voor open voor denk ik dan. Niet dat je huidige relatie per se slecht hoeft te zijn, maar iets nieuws is welkom.
vrijdag 4 februari 2022 om 13:01
Ik snap het niet goed, TO. Je schrijft dat de gesprekken/appjes na werktijd snel zijn gestopt, maar meteen erna schrijf je dat er dagelijks berichtjes binnen komen in de avonden en weekenden..
Appt ze jou nu dus nog wel of niet meer?
Ik zou het contact minimaliseren en het professioneel houden, en de verliefdheid zal na een tijd(je) vanzelf minder worden. Zolang je het maar niet voedt.
Ik zou het contact minimaliseren en het professioneel houden, en de verliefdheid zal na een tijd(je) vanzelf minder worden. Zolang je het maar niet voedt.
vrijdag 4 februari 2022 om 14:33
vrijdag 4 februari 2022 om 15:30
Leidinggevende heeft crush op medewerkster die vriendschappelijk appt. Verliefdheid leidinggevende krijgt trigger door de zelfstandigheid van medewerkster die als alleenstaande moeder haar zaakjes zo goed op orde heeft. Leidinggevende heeft een partner en een prima relatie, maar partner heeft het moeilijk en klaagt veel. Dus daardoor crush op medewerkster. Mijn vrouw begrijpt me niet en ik heb een lekkere secretaresse. Dat is het dus eigenlijk?
Mijn god. Wat een clichés.
Nogmaals, je bent geen collega maar leidinggevende met verantwoordelijkheden. Verliefd rond je medewerkster dweilen is echt gênant en valt onder ongewenst gedrag op de werkvloer door de ongelijkwaardigheid in positie. Pak jezelf bij elkaar en doe professioneel. Werk aan de relatie met je partner en zoek hulp.
Mijn god. Wat een clichés.
Nogmaals, je bent geen collega maar leidinggevende met verantwoordelijkheden. Verliefd rond je medewerkster dweilen is echt gênant en valt onder ongewenst gedrag op de werkvloer door de ongelijkwaardigheid in positie. Pak jezelf bij elkaar en doe professioneel. Werk aan de relatie met je partner en zoek hulp.
vrijdag 4 februari 2022 om 15:32
Helemaal eens met dit advies, TO dit is toch niet heel moeilijk?Yep schreef: ↑04-02-2022 13:01Ik snap het niet goed, TO. Je schrijft dat de gesprekken/appjes na werktijd snel zijn gestopt, maar meteen erna schrijf je dat er dagelijks berichtjes binnen komen in de avonden en weekenden..
Zakelijk en prive nummer nemen, en zakelijk nummer alleen tijdens werktijd gebruiken. Heb je al zakelijk & privé nummer en heeft zij je prive, dan zeg je dat je voortaan alleen je zakelijke gebruikt en blokkeer je haar op prive. Lever na werktijd je werktelefoon gewoon bij je man in zodat je er niet op kijkt als je thuis bent.
Mocht zij verder toespelingen doen, gewoon aangeven dat je het fijn vindt wat zakelijke afstand te hebben en geen behoefte hebt aan vriendinnen op de werkvloer (verzin eventueel een goed excuus - even niet lekker in je vel ofzo). Blijft ze toenadering zoeken kan je altijd nog extra stappen zetten gezien je haar baas bent.
En als het écht niet gaat - toch maar een andere baan. Of overleggen met je baas.
vrijdag 4 februari 2022 om 16:01
In voor en tegenspoed.
Ik vind dat mooi. Manlief kan niet zoveel aan zijn situatie doen, wel aan z'n klaagzang en aan z'n inzet. Daar mag gerust een punt van gemaakt worden. Wegvluchten in een fantasie met je collega/ondergeschikte lijkt me niet de goede weg, maar dat weet je zelf ook wel.
Ik vind dat mooi. Manlief kan niet zoveel aan zijn situatie doen, wel aan z'n klaagzang en aan z'n inzet. Daar mag gerust een punt van gemaakt worden. Wegvluchten in een fantasie met je collega/ondergeschikte lijkt me niet de goede weg, maar dat weet je zelf ook wel.
For whom the bell tolls
zaterdag 5 februari 2022 om 09:57
Klinkt een beetje zakelijk, er zijn meer mensen die goed bij je passen en die leuk zijn, of dat genoeg is voor een langdurige relatie is weer een andere.