"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
Alle reacties Link kopieren
Ik had/heb meer problemen met het krijgen van leuke vriendinnen dan met het "krijgen" van mannen. Kan hier wel een heel verhaal uit de doeken doen maar het kwam erop neer dat ik nooit welkom was als er een groepje ging stappen. Je kunt dus altijd op je uiterlijk afgewezen worden en geen van beide is leuk!
Omdat je mooier en dus concurrentie was?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 19:22:

Omdat je mooier en dus concurrentie was?



Dat besefte ik toen niet eens, ik haalde mezelf daardoor juist omlaag. Ik heb altijd gedacht dat ik niet leuk genoeg was. De meeste "vriendinnen" die ik nu heb, heb ik zelfs via internet leren kennen. Zij zagen eerst de binnenkant en toen pas de buitenkant. Helaas wonen de meeste te ver weg om echt iets mee op te bouwen.



Hier in het durpse is alles als vanouds, clubjes zat maar ik behoor nergens toe..
Klinkt niet leuk .



Op stap gaan met een mooie vrouw is inderdaad vaak irritant door de kwijlende geile mannen om haar heen die je wegduwen als je niet mooi genoeg bent, maar dat is niet de schuld van die mooie vrouw (tenzij ze expres de hele tijd overdreven zit te koketeren).
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 19:18:

De buitenwereld liegt meestal niet als je het ze rechtstreeks vraagt en wat zegt de spiegel tegen jou?

Ik heb weleens aan de spiegels in mijn woning gevraagd: "Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste van het land?" maar die zeggen niks terug.



Zonder gekheid, ik vind mijzelf gemiddeld. Als ik ze rechtstreeks vraag, zeggen ze alleen wat ik wil horen.
World of Warcraft: Legion
Echt? Zijn ze dan niet eerlijk? Flauw hoor.



Maar als je jezelf gemiddeld vindt en je bent hier heel eerlijk over tegen jezelf, dan zal dat waarschijnlijk wel kloppen. Tenzij je een megacomplex hebt over je uiterlijk en dat heb jij niet, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat eigenlijk nog nooit aan iemand gevraagd en ik vind dat ook niet nodig.

Ik weet zelf wel dat ik niet moeders mooiste ben en dat is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 19:50:

Maar als je jezelf gemiddeld vindt en je bent hier heel eerlijk over tegen jezelf, dan zal dat waarschijnlijk wel kloppen. Tenzij je een megacomplex hebt over je uiterlijk en dat heb jij niet, toch?

Nee, ik heb niet zoiets als een ingebeelde lelijkheid of Body Dysmorphic Disorder. Maar ik heb, zoals je weet, wel andere issues, maar dat heeft niet direct met mijn uiterlijk te maken (hier off-topic).



Het is wel zo, dat ik jonger lijk dan ik ben. Word achter in de dertig geschat, terwijl ik al 45 ben.



Ik vraag zelden naar mijn uiterlijk, omdat ik het vreemd vind dat ik het vraag. Het kan arrogant zijn, mocht ik knap zijn; ze zouden kunnen denken: "Die knappe Hans wil graag horen dat hij knap is. Wat arrogant." Dus ik vraag dat zeer zelden.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 07 oktober 2011 @ 20:00:

[...]



Nee, ik heb niet zoiets als een ingebeelde lelijkheid of Body Dysmorphic Disorder. Maar ik heb, zoals je weet, wel andere issues, maar dat heeft niet direct met mijn uiterlijk te maken (hier off-topic).Dat weet ik, maar als we elkaar ooit op een Meet zien kan ik er over oordelen en dan zal ik het je vertellen als je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Oké, haha. Daarom even een off-topic-vraag: Ga jij graag naar meets? Ikzelf wel. Ik heb je nog niet op een meet gezien.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 50 enaltijd mooi/knap geweest asl baby kind tiener etc al



ik weet niet beter

En altijd keken mensen naar mij niet alleen mannen,

Toen ik 3 jaar geleden ging scheiden [ex verliet me voor een veel minder mooie dame] gaaf dat een deuk in mijn zelfvertrouwen



Dus ik ben tot de conclusie gekomen dat uiterlijk niet altijd wat zegt,



Ik was gescheiden en de mannen struikelden zowat over mn heen,in alle soorten en maten, rijk en arm



Ik leerde mijn huidige vriend kennen die niet knap is maar voor mij heel aantrekkelijk en het belangrijkste ,betrouwbaar zorgzaam lief en gaf me de rust die ik nodig had



En ik denk niet dat mooie mensen minder snel een relatie krijgen,

het heeft eerder met toegankelijkheid te maken en of je ook te benaderen bent



ik kreeg vandaag nog de opmerking te horen ;Jij was vroeger zeker het mooiste meisje van de klas::



Dat vind ik wel heel leuk
quote:hans66 schreef op 07 oktober 2011 @ 20:05:

Oké, haha. Daarom even een off-topic-vraag: Ga jij graag naar meets? Ikzelf wel. Ik heb je nog niet op een meet gezien.Ik heb eind deze maand mijn eerste Meet, van de bewust kinderlozen, maar los daarvan wil ik ook best naar een andere leuke Meet als die voorbij komt, want het lijkt me heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ik reageer niet zo vaak, maar dit vind ik toch wel een leuk topic.



Ik ben zelf helemaal niet knap. Dat merk ik aan hoe mensen op me reageren, en sjans met mannen/jongens heb ik amper. Toch heb ik een hele leuke en aantrekkelijke vriend. Ik geloof dan ook echt dat hij iets in mij ziet wat anderen niet altijd zien, en waardoor ik voor hem ook heel aantrekkelijk ben.



Ik heb sinds kort ook een nieuwe collega en was een paar dagen met haar in het buitenland. Ik verbaasde me echt enorm om alle omkijkende en kwijlende mannen. Ik realiseerde me toen pas dat ik zelf toch echt maar een grijs muisje ben, want dit overkomt mij echt nooit zo extreem! Aan de ene kant ben ik wel een beetje jaloers, ook op het werkvlak valt het me op dat ze veel gedaan krijgt! Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dit de zoektocht naar een leuke vriend moeilijk maakt. Wie van al die mannen vind je ook echt leuk vanwege de goede klik die er is?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 19:35:

Klinkt niet leuk .



Op stap gaan met een mooie vrouw is inderdaad vaak irritant door de kwijlende geilen mannen om haar heen die je wegduwen als je niet mooi genoeg bent, maar dat is niet de schuld van die mooie vrouw (tenzij ze expres de hele tijd overdreven zit te koketeren).Tja ik snap je punt maar ik wilde gewoon lol hebben en niks geen gedoe. Ik weerde het juist altijd af omdat ik zo onzeker was door mijn verleden. Het klinkt belachelijk maar vanaf mijn 17e ben ik zeer zelden tot niet meer uit geweest/gevraagd, ook niet tijdens mijn studietijd. Ik heb nu nog steeds het gevoel dat ik heel veel heb gemist. Er is wel een rotincident geweest maar dit was geheel buiten mijn schuld om.
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic.



Ik durf over mezelf te zeggen dat ik aantrekkelijk ben. Het lef. En herken het opzich ook wel. Wel relaties gehad, nooit heel lang en genoeg mannen die achter me aan lopen maar ze zijn het dan gewoon niet(en dan niet "net niet" maar gewoon niet) en volgens mij trekken knappe vrouwen ook vaker een bepaald type man aan. Dat je voor een serieuze relatie dus NIET wilt. waar het door komt??? Geen flauw idee. Zou het best willen weten.



Wel weer gehad bijv. dat met iemand waar ik een hele goede klik mee had maar die ik gewoon echt niet aantrekkelijk vond. Het niks meer dan vriendschap is. En dan betrap ik mezelf er toch op dat ik denk: hello, look at me, en ik wil met jou...en dan wil jij niet. Te erg voor woorden eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 20:09:

[...]





Ik heb eind deze maand mijn eerste Meet, van de bewust kinderlozen, maar los daarvan wil ik ook best naar een andere leuke Meet als die voorbij komt, want het lijkt me heel gezellig.Is er een meet van bewust kind-vrijen? Wie, wat, waar
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 09 oktober 2011 @ 18:52:

En dan betrap ik mezelf er toch op dat ik denk: hello, look at me, en ik wil met jou...en dan wil jij niet. Te erg voor woorden eigenlijk.

Stiekem, heb ik dat ook.. :p Hoe erg om zo te denken :$

Ik spreek het niet uit en gedraag me neit naar (a)
Alle reacties Link kopieren
quote:serena22 schreef op 09 oktober 2011 @ 19:25:

[...]



Stiekem, heb ik dat ook.. :p Hoe erg om zo te denken :$

Ik spreek het niet uit en gedraag me neit naar (a)Nee ik ook niet haha. Vind het ook echt heel erg dat ik zo denk!! Had het er laatst met een vriendin over, die heeft ooit een relatie gehad met een man die echt veel minder aantrekkelijk was dan zei en die gaf ook eerlijk toe dat toen hij het uitmaakte(was verder een nogal sneu type dat nogal eens een keer met een ander ging) had ze ook zoiets van: huh, jij maakt het uit met mij? Waarom?. Is toch te erg voor woorden eigenlijk.
quote:Purty schreef op 09 oktober 2011 @ 19:05:

[...]





Is er een meet van bewust kind-vrijen? Wie, wat, waar Yep van het bewust kinderlozen topic. Eind van deze maand.
quote:Ruza schreef op 09 oktober 2011 @ 19:27:

[...]



Nee ik ook niet haha. Vind het ook echt heel erg dat ik zo denk!! Had het er laatst met een vriendin over, die heeft ooit een relatie gehad met een man die echt veel minder aantrekkelijk was dan zei en die gaf ook eerlijk toe dat toen hij het uitmaakte(was verder een nogal sneu type dat nogal eens een keer met een ander ging) had ze ook zoiets van: huh, jij maakt het uit met mij? Waarom?. Is toch te erg voor woorden eigenlijk.Haha gewoon menselijk!
Alle reacties Link kopieren
Maar wel beschamend oppervlakkig. Soms zie ik ook stelletjes waarvan de ene gewoon normaal of aantrekkelijk is (imo) en dan dat de ander er totaal niet bij past(lees, die vind ik dan gewoon echt lelijk en dat vind ik echt niet zo snel van iemand). En dan denk ik: wat heb jij..dat jij hem of haar hebt veroverd.

Innerlijk is natuurlijk veel belangrijker dan uiterlijk maar uiterlijk is imo niet geheel onbelangrijk.. Vind dat overigens wel mooi om te zien!



En dan heb je nog gevallen waarin hij het wel fijn vindt dat zijn vriendin "lelijk" is want dan verlaat ze hem nooit. Ja, echt gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Dit is overigens wat mijn beste vriend erover zegt:



Omdat ze er constant achter komen dat de mannen die de ballen voor een knappe vrouw hebben eikels zijn
Alle reacties Link kopieren
En die vinden het dan heerlijk om buiten de pot te piesen met mooie vrouwen.
Ach Ruza, je bent gewoon eerlijk in die dingen, want ik vind soms een man ook te min (of te hoog) voor mij.
Hé Zamm ben je weer terug? Trok het forum toch weer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven