ra-de-loos..

09-12-2008 19:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag meiden.

ben een tijdje off geweest en heb eindelijk weer eens tijd om een nieuw topic te plaatsen.

Ik zit in een crisis, en hoop dat ik een beetje behulpzame antwoorden krijg.

Het gaat om vriendlief, 4 maanden een heerlijke relatie , alles ging perfect tot dit weekend.

Hij had tijd nodig om te denken, en wist niet of hij er wel klaar voor was en vondt het allemaal te snel gaan.

Hij wilde wat tijd om te denken( dat kan hij ook krijgen no fence daarvoor verder ) dus sla ik dit weekend lekker over

Toch zit me iets dwars wat ik redelijk vreemd vind, en dat gaat om de volgende punten :

* hij heeft een zware relatie achter de rug met een vreselijk gestoorde ex, ( zie dingen kapot gooien, deuren doortrappen en ga zo maar door )

* een tijd geen contact meer gehad met ex, todat zei belde 2 weekjes geleden en haar doos vol troep terug wilde , zo niet zou ze inbreken.

* elk weekend staat hij erop dat ik langer blijf '' ach joh we nemen lekker vrij en gaan een dagje weg

* hij claimed dat als hij had willen uitmaken hij het wel had gedaan, maar hij weet het niet .

* op elke vraag is het antwoord '' weet niet ''

ik heb dus besloten sinds gister om eventjes niks van me te laten horen, aangezien hij tijd wilt ... geef ik hem dat.

Hij mailde vandaag dat hij me mistte, en toen ik weg ging zei hij ook dat hij me ontzettend ging missen..

Ook had ik net een voicemail, over hoe klote hij zichzelf voelde dat hij me verdriet had gedaan omdat het zo uit het niets kwam, hij huilde..niet veel maar je kon duidelijk horen dat hij een flinke brok in z'n keel had

Wat mijn vraag aan jullie is .. hoe moet ik dit doen? ik ben eventjes radeloos.. ik kan hier geen pijl op trekken : hij wilt tijd, maar komt continue terug, en zegt als hij me toevallig spreekt dat hij me mist ...zichzelf ontzettend kut voelt etc.

Ik weet niet hoe ik op dit moet reageren...

Liefs twiggy
Vervelend voor je. Ik lees veel over wat híj wil en wat híj nodig heeft. Maar waar ben jíj? Wat wil jij? Wat zijn jouw grenzen en wat heb jíj van hem nodig?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je wilt weten van hem hoeveel tijd hij nodig heeft om na te denken over jullie? Ik noem maar iets.

Sta stil bij wat je zelf wilt.
Peas on earth!
Misschien heeft hij het gedoe met zijn ex nog niet verwerkt.

Wat was zijn rol in deze relatie met deze vreselijk gestoorde ex?

Mijn vriend vertelde me in het begin ook over zijn ex, drama's, ruzie's blabla. Maar na een half jaar kwam ik er wel achter waarom zijn relaties zo waren verlopen. Mensen hebben er zelf ook een aandeel in. Hij deed er zelf ook zielig over, gevoelig etc etc. Ik waarschuw je gewoon, ken hem niet, ken jou niet en de situatie niet maar er zijn 2 kanten van het verhaal.

Het kan ook zijn dat hij alles nog niet verwerkt heeft, jou heel erg leuk vind maar nog even tijd voor zichzelf moet hebben maar bang is dat jij weg gaat dus je ondertussen wel wil vasthouden.

Ach misschien ben ik wel verbitterd haha, maar ik zou er wel op letten of dit wel helemaal oké is.
ik heb hem 2 weken tijd gegunt, ik ga natuurlijk niet als een hondje achter hem aanlopen...

en misschien laat ik wel iets te veel over mezelf heen lopen ..

deze week houd ik me stil... hij wil tijd .. ik niet , dus kan hij geen spontaan belletje verwachten.

als ik vraag hoeveel tijd heb je nodig is het antwoord : weet ik niet.

echt how the fuck..
@hanna , hij heeft me in het begin verteld dat hij er helemaal klaar mee was en alles verwerkt had. daar vertrouwde ik hem op want ik heb zelf eerst ook nog getwijfeld of ik wel iets met hem zou beginnen.
quote:Twiggy schreef op 09 december 2008 @ 19:50:

@hanna , hij heeft me in het begin verteld dat hij er helemaal klaar mee was en alles verwerkt had. daar vertrouwde ik hem op want ik heb zelf eerst ook nog getwijfeld of ik wel iets met hem zou beginnen.

Ok

Goed dat dát het in ieder geval niet is.

En waarom laat je teveel over je heen lopen?

Goed dat je hem 2 weken geeft, hij kan zelf geen tijdsindicatie geven dus goed dat jij het doet. Je kunt ook niet eeuwig op iemand wachten en jullie hebben ook nog maar kort een relatie.
Echt even een tijdje geen contact, geen msn, sms, bellen, mailen etc. Laat het bekoelen, rusten, loslaten, laten gaan. Misschien daar ook duidelijk een afspraak met hem over maken. Ongeveer over vier weken weer eens even bellen, afspreken.
@ hannah : ik vond het zelf ook moeilijk om die tijdsindicatie te geven, maar een vriend van me zei ookal : luister als hij na 2 dagen al aangeeft dat hij je mist etc en zich kutvoelt kun je nagaan hoe dat over bijv. een week is, en bouw daarna het contact maar eens langzaam op ... ik vindt dat hij hier inprincipe wel gelijk in heeft! like they say : '' een man weet niet wat hij mist , todat ze er niet meer is ''

ik ben gewoon een beetje boos ook inprincipe dat ik zo simpel ja en amen zei op alles wat er tijdens dat gesprek voorkwam.. later dacht ik nog eens : waar de fuck ben ik mee bezig , ik denk gewoon nu eerst aan mezelf..

ondanks hij zo ontzettend leuk is.... zucht
quote:Twiggy schreef op 09 december 2008 @ 19:57:

@ hannah : ik vond het zelf ook moeilijk om die tijdsindicatie te geven, maar een vriend van me zei ookal : luister als hij na 2 dagen al aangeeft dat hij je mist etc en zich kutvoelt kun je nagaan hoe dat over bijv. een week is, en bouw daarna het contact maar eens langzaam op ... ik vindt dat hij hier inprincipe wel gelijk in heeft! like they say : '' een man weet niet wat hij mist , todat ze er niet meer is ''

ik ben gewoon een beetje boos ook inprincipe dat ik zo simpel ja en amen zei op alles wat er tijdens dat gesprek voorkwam.. later dacht ik nog eens : waar de fuck ben ik mee bezig , ik denk gewoon nu eerst aan mezelf..

ondanks hij zo ontzettend leuk is.... zucht

Precies. Je moet ook aan jezelf denken.

En als hij het na 2 weken nog niet weet, dan verdien je iemand die wel 100% voor jou gaat, hoe leuk hij verder ook is :-)

Als je nu je grens niet bewaakt en hem zo laat twijfelen (waardoor jij uiteindelijk onzeker wordt, op langer termijn) dan kan dat veel vaker voorkomen. Dus goed dat je nu niet achter hem aanloopt enzo. Geef hem de ruimte, laat hem merken dat je hem leuk vind en dat je hem zijn tijd gunt, hoeft hij ook niet bang te zijn dat hij je kwijtraakt in deze 2weken.
@ hannah : ik heb mezelf eerder in m,n vingers gesneden door ontzettend wanhopig te reageren , het continue bellen, en vragen van geef het een kans laat het werken, als andere het kunnen kunnen wij het ook, snapje wat ik bedoel?

mn instinct zegt soms stiekem van , ja het komt wel goed.. maar toch bereid ik me stilletjes ook voor op het uitgaan ..dan kan het alleen maar meevallen...

maar hannah, hij wil tijd , maar zoekt me op en zegt dat hij me mist , hij heeft nergens meer zin in..

en stiekem denk ik.. oke voel het maar..ik voelde me ook klote toen jij dat hele verhaal voordroeg ...is dat verkeerd?
up up
Laat hem maar mooi een tijd met rust,weet ie gelijk wat ie mist,hard maar waar....en man weet pas wat ie mist...als ze er niet is...jij bent wel meer waard.......
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
@ esra : thanks voor je lieve post , want ik vroeg me idd af of ik niet te hard was.. als ik dan ook eenmaal streng iets voor ogen heb kan ik er wel eens te hard in doorslaan..
Als je in het begin van een relatie niet hard genoeg bent,waar eindigt het dan?Wil je liever nu duidelijkheid of zo nog maanden/jaren in die onzekerheid zitten of ie het ziet zitten?Zonde van jezelf,andere leuke mannen die aan je neus voorbij gaan en je eigenwaarde,is pijnlijk om te horen,weet ik,maar je weet wel waar je aan toe bent,zonde van jezelf!!!!!
Ik vind je helemaal niet te hard twiggy,ik zou zeggen laat hem maar eens terug komen als hij een ander antwoord kan geven dan "weet niet" welk antwoord dat dan ook mag zijn.
@ superstar : mmh ja ik twijfelde even, want kijk hij heeft al zoveel shit over zichzelf heen gehad dat ik soms denk van oei ben je niet te hard bezig? doe je hem geen pijn? maar dan switched de knop weer van : hallo ! je bent geen hond, prima dat je twijfelt , kom inderdaad maar terug als je een ander antwoord hebt dan weet niet.

@ esra : het is soms pijnlijk om te horen, maar zoals ik al zei.. im preparing for a break up.. maar anyway het is geen simpele situatie ..

ik kan hem natuurlijk niet helpen of vinden jullie dat hij het echt alleen moet oplossen ( de onzekerheid die hij mee draagt uit zijn vorige relatie )
Medelijden moet je niet hebben twiggy zachte heelmeesters maken stinkende wonden enzo..

Dat hij veel shit over zich heen heeft gehad dat is vervelend en pijnlijk voor hem maar daar hoef jij niet de dupe van te worden.
quote:Twiggy schreef op 09 december 2008 @ 20:19:

@ hannah : ik heb mezelf eerder in m,n vingers gesneden door ontzettend wanhopig te reageren , het continue bellen, en vragen van geef het een kans laat het werken, als andere het kunnen kunnen wij het ook, snapje wat ik bedoel?

mn instinct zegt soms stiekem van , ja het komt wel goed.. maar toch bereid ik me stilletjes ook voor op het uitgaan ..dan kan het alleen maar meevallen...

maar hannah, hij wil tijd , maar zoekt me op en zegt dat hij me mist , hij heeft nergens meer zin in..

en stiekem denk ik.. oke voel het maar..ik voelde me ook klote toen jij dat hele verhaal voordroeg ...is dat verkeerd?

Ik snap wat je bedoeld.. daarom is het wel goed om hem nu te laten nadenken, je bent helemaal niet té streng hoor.

Het is heus niet erg dat hij wil nadenken, maar zolang hij het niet weet, maar je wel mist, geeft hij jou ook een verwarrend gevoel.

Je moet ook om jezelf denken. Dus nogmaals; je bent zeker niet te streng! Ik wou dat ik het kon haha

en nee.. het is niet verkeerd dat je denkt; voel het maar.

Jij hebt duidelijk gemaakt dat jij hem leuk vind, hij twijfeld, hij mag nu bedenken wat hij wil.
quote:Twiggy schreef op 09 december 2008 @ 19:30:

dag meiden.

ben een tijdje off geweest en heb eindelijk weer eens tijd om een nieuw topic te plaatsen.

Ik zit in een crisis, en hoop dat ik een beetje behulpzame antwoorden krijg.

Het gaat om vriendlief, 4 maanden een heerlijke relatie , alles ging perfect tot dit weekend.

Hij had tijd nodig om te denken, en wist niet of hij er wel klaar voor was en vondt het allemaal te snel gaan.

Hij wilde wat tijd om te denken( dat kan hij ook krijgen no fence daarvoor verder ) dus sla ik dit weekend lekker over

Toch zit me iets dwars wat ik redelijk vreemd vind, en dat gaat om de volgende punten :

* hij heeft een zware relatie achter de rug met een vreselijk gestoorde ex, ( zie dingen kapot gooien, deuren doortrappen en ga zo maar door )

* een tijd geen contact meer gehad met ex, todat zei belde 2 weekjes geleden en haar doos vol troep terug wilde , zo niet zou ze inbreken.

* elk weekend staat hij erop dat ik langer blijf '' ach joh we nemen lekker vrij en gaan een dagje weg

* hij claimed dat als hij had willen uitmaken hij het wel had gedaan, maar hij weet het niet .

* op elke vraag is het antwoord '' weet niet ''

ik heb dus besloten sinds gister om eventjes niks van me te laten horen, aangezien hij tijd wilt ... geef ik hem dat.

Hij mailde vandaag dat hij me mistte, en toen ik weg ging zei hij ook dat hij me ontzettend ging missen..

Ook had ik net een voicemail, over hoe klote hij zichzelf voelde dat hij me verdriet had gedaan omdat het zo uit het niets kwam, hij huilde..niet veel maar je kon duidelijk horen dat hij een flinke brok in z'n keel had

Wat mijn vraag aan jullie is .. hoe moet ik dit doen? ik ben eventjes radeloos.. ik kan hier geen pijl op trekken : hij wilt tijd, maar komt continue terug, en zegt als hij me toevallig spreekt dat hij me mist ...zichzelf ontzettend kut voelt etc.

Ik weet niet hoe ik op dit moet reageren...

Liefs twiggyIk begrijp dat dit een complexe situatie is en dat je onzeker en verdrietig bent. Maar "radeloos"? In het allerergste geval blijkt jullie relatie niet bestand tegen zijn twijfel. Dat is heel naar en pijnlijk maar nog niet het einde van de wereld. Ik denk dat het goed zou zijn als je de zaak niet dramatischer maakt dan nodig.
[quote]superstar_2 schreef op 09 december 2008 @ 20:57:

Medelijden moet je niet hebben twiggy zachte heelmeesters maken stinkende wonden enzo..

heeeeerlijke quote!

@ wuiles : nou van zulke dingen word ik nogal radeloos, omdat het net zoals jij zei een clompexe situatie is, wat het denken er niet makkelijker op maakt en de juiste keuzes maken al helemaal niet ;)

en ja misschien is het niet bestand tegen zijn twijfel, maar dan ligt het niet aan mij denk ik zo..
Twiggy,het ligt niet aan jou,je gaat nu al twijfelen over jezelf!Je kunt hem wel helpen en steunen maar jij bent er ook nog.

En niet ten koste van jezelf...
@ esra : je hebt gelijk ! schouders eronder.. en laat het hem maar voelen...

ik heb me ook het hele weekend kut gevoelt over deze rare twijfels ineens...

daarom negeer ik hem nu .. nouja. negeren, ik laat niks van mijn kant horen.

het is nu aan hem, hij wilt tijd niet ik
Twiggy vind je niet dat een relatie na nog maar 4 maanden helemaal geweldig enz moet zijn i.p.v. twijfelachtig en complex?

Dan zou je toch nog volop van je verliefdheid moeten genieten zonder allerlei twijfels?
@ superstar : tsja het is een moeilijke denker meid, en daar heb ik zelf voor gekozen..en wat ik er tegen moest doen geen idee..

het kwam zo uit het niets.. het was allemaal koek en ei, maar nu is het eitje aardig geklutst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven