Racisten

20-05-2012 18:02 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.

Wat vinden jullie....

Vanmiddag zat ik lekker op het terras bij ons thuis met mijn vriend (heb eerder een topic gehad over dat ik twijfelde over onze relatie, maar we zijn ondanks dat het niet geweldig gaat nog bij elkaar)

Ook zijn ouders waren bij ons.

Mijn ouders hebben mij altijd opgevoed met het idee dat je respect moet hebben voor een ieder, mens en dier, ongeacht afkomst geloof etc.

Ik heb dat ook. Ik weet dat ik -uit een artsenfamilie- nooit ietstekort ben gekomen maar dat dat niet vanzelfsprekend is.

Daarom probeer ik een ieder zo goed mogelijk te helpen. Doe vrinwilligerswerk in het azc, heb een maatschappelijk beroep gekozen enzovoorts. In ieder geval: ik heb respect voorheen ieder.

Met mijn schoonouders ging het gesprek op een gegeven moment over Marokaanse mensen.

Mijn schoonmoeder vertelde:

' er zat vanochtend een marokaan bij ons op de stoep. Die heb ik even weg geshhht.'. En dan zo met een handgebaar erbij alsof je een kat wegjaagt oid, kan het niet goed uitlaten.

Daarna werden door mijn beide schoonouders opmerkingen gemaakt als:

' beesten zijn het, allemaal.'

En

'ze zouden uitgeroeid moeten worden.'

Mijn vriend deed hier fanatiek aan mee.

Ik wist niet wat ik hoorde. Ik wist wel dat mijn schoonouders niet dol zijn op mensen van buitenlandse komaf maar dit sloeg echt alles.

Ik ben uiteraard boos geworden en heb gezegd dat ik van dit soort opmerkingen niet gediend ben.

Echter wilde ze geen discussie met me aan. Ik ben toen maar naar een vriendin gegaan om af te koelen.

Kwaad dat ik ben!

Wat vinden jullie hier nou van?

Ik moest het ook gewoon even kwijt denk ik!,!

Pffff
Ik vind het vooral getuigen van een simpele ziel en hou echt niet van zulke mensen. Mijn vriend zou het niet zijn.
Dat zou mijn vriend niet meer zijn.
Domme mensen die schoonouders + vriend van je.
Wat ik ervan vind? Walgelijk! Snap niet wat je met zo'n knul moet.
Hoe kun jij samen zijn met iemand die zo denkt? Ik zou dat echt niet kunnen. Inderdaad, hele domme mensen. Eng.
Komt vooral door internet en media.
Ik zou de hele relatie overwegen als mijn vriend zo zou praten over andere mensen vanwege hun komaf. Vind het toch wel belangrijk dat je op één lijn zit met dit soort dingen. Heb je het weleens vaker gemerkt aan hem?
God, echt dat zulke mensen bestaan.

Is dit niet een ontzettende turn-off wbt je vriend?
This is not kosher!
Kijken ze pownews?
een marrokaan op je stoep?

die zit er niet voor niks, hoor....
Helaas bestaan er veel mensen die zo denken. Geertje is niet voor niets weer stijgende. Maar waar mensen de arrogantie vandaan halen snap ik ook niet, om zo te generaliseren en discrimineren. Hed reageerden zij toen jij boos wegging?
pff wat een rare mensen.. ik zou ook niet verder willen met zo'n vriend.. maar ik weet wel wat je bedoelt mijn vriend is zelf half surinaams en heeft rasta.. & ik weet dus hoe t is om opmerkingen te krijgen dat is echt zooooo stom t zijn maar mensen die t zelfde zijn als ieder ander...
quote:floral schreef op 20 mei 2012 @ 18:10:

Ik zou de hele relatie overwegen als mijn vriend zo zou praten over andere mensen vanwege hun komaf. Vind het toch wel belangrijk dat je op één lijn zit met dit soort dingen. Heb je het weleens vaker gemerkt aan hem?Ik zou heel snel klaar zijn met overwegen....
Voor mij zou het exit zijn. Iemand die zo respectloos over een ander kan praten is mij niet waard.
quote:redband schreef op 20 mei 2012 @ 18:11:

Kijken ze pownews?En hart van nederland
Ik zou geen zin hebben in zoveel negativiteit, haat, en vooroordelen. Als een gesprek niets uithaalt (soms is het echt gebrek aan kennis/domheid), dan zou ik het contact verbreken.
I have my fears but they do not have me
Nou, lekker dan. Maar wel even nieuwsgierig; je bent al vier jaar met je vriend, waarvan twee jaar samenwonend. Is dit dan voor het eerst dat "buitenlanders" ter sprake kwamen, tussen jou en je vriend, maar ook tussen jullie en je schoonouders?
Ik ben vanmiddag bij een Marokkaanse familie op bezoek geweest, was erg gezellig. Vanavond krijg ik ene Marokkaanse vriend op visite.

Ik vraag me altijd af waarom mensen Marokkaanse mensen, of Turkse mensen zeggen, durven zij geen Marokkanen of Turken te zeggen? Ik bedoel...met mijn schoonouders ging het gesprek op een gegeven moment over Marokkanen...daar is toch niets mis mee?!
quote:VotesforLeo schreef op 20 mei 2012 @ 18:16:

[...]

En hart van nederlandEn lezen de telegraaf, vriend lief reageert vast op geen stijl.
Lijkt me niet dat jullie op 1 lijn zitten..
quote:sandraatje90 schreef op 20 mei 2012 @ 18:02:

respect moet hebben voor een ieder, mens en dier, ongeacht afkomst geloof etc.Persoonlijk heb ik het niet zo op Boedistische gele Labradors.
TO stop met die vriend, wat een simpel joch is dat zeg.
Tjah, je date er anders wel 1. Dat vind ik ervan.
Wat moest die Marokkaan op de stoep dan? Zat ie op de fietsen te loeren ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven