Reageren: ja of nee?

07-09-2009 23:20 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd terug, zo'n jaar of twee geleden, ging het na een vrij lange relatie (vooral op die leeftijd) uit tussen Ex en mij. De manier waarop was niet ideaal (maar de relatie ook niet, dus tja). In de periode daarna veel contact (en dan vooral vanuit hem), gepaard met liefdesverklaringen, zelfmoordaankondigingen en manipulatie. Als ik er al niet klaar mee was, was dat wel de druppel.

Maar... ik voelde me schuldig (en hij speelde daar op in). Wilde hem niet nog meer pijn doen dan ik al gedaan had en nam de telefoon toch meestal weer op. Gaandeweg werd dat gelukkig minder en sinds een maand of negen reageer ik nergens meer op. Zijn pogingen tot contact werden daarmee ook steeds minder.

Nu krijg ik afgelopen week een mail met het verzoek weer eens af te spreken. Zie ik totaal niet zitten en dat gaat dan ook niet gebeuren. Maar! Wat is wijsheid? Stuur ik hem een mail waarin ik aangeef geen contact te meer willen, nu niet én in de toekomst niet (en hoe formuleer ik dat in hemelsnaam in beleefde woorden)? Of negeer ik deze mail net zoals ik de rest negeer? Hij vraagt expliciet om een antwoord.

Stiekem begrijp ik ook niet dat hij het niet door heeft. Geen contact meer lijkt me duidelijk. Geen reacties op mails ook. Als ik hem was, had ik zo'n mail nooit gestuurd, vandaar dus ook de vraag wat ermee te doen.

Reageren?

Totaal aantal stemmen: 55

Ja, tuurlijk. Onbeleefd om dit niet te doen. Geen stemmen
Ja. Kort en zakelijk. (29%)
Nee, negeren werkt het best. (71%)
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Negeren idd.

Negatieve aandacht is ook aandacht! Laat lekker...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Daffodil schreef op 08 september 2009 @ 15:56:

[...]

Yay!

Next!
quote:WishfulThinking schreef op 07 september 2009 @ 23:59:

Stel je mailaccount zo in dat zijn mailtjes automatisch in je map 'ongewenste post' terecht komen. Negeren is echt de beste methode, om van dit soort mensen af te komen.

En als je kennissen wat zeggen, dan geef je deze verklaring.

Ex? Nee niets van gehoord? Hoezo zegt hij dat? Weet ik veel, mailtjes van hem worden direct mijn junkmail ingestuurd.

En dan begin je over wat anders.

In elk ander geval zou ik zeggen: korte zakelijke mail terug, maar in dit geval niet. Ik heb zelf een keer een hele tijd een kerel 'achter me aan gehad' (niet romantisch trouwens) die zelfmoord wilde plegen als ik niet luisterde, en ik zou ab-so-luut geen voedingsbodem meer willen geven om dat liedje nogmaals vanaf het begin af te draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven