Reageren: ja of nee?

07-09-2009 23:20 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd terug, zo'n jaar of twee geleden, ging het na een vrij lange relatie (vooral op die leeftijd) uit tussen Ex en mij. De manier waarop was niet ideaal (maar de relatie ook niet, dus tja). In de periode daarna veel contact (en dan vooral vanuit hem), gepaard met liefdesverklaringen, zelfmoordaankondigingen en manipulatie. Als ik er al niet klaar mee was, was dat wel de druppel.

Maar... ik voelde me schuldig (en hij speelde daar op in). Wilde hem niet nog meer pijn doen dan ik al gedaan had en nam de telefoon toch meestal weer op. Gaandeweg werd dat gelukkig minder en sinds een maand of negen reageer ik nergens meer op. Zijn pogingen tot contact werden daarmee ook steeds minder.

Nu krijg ik afgelopen week een mail met het verzoek weer eens af te spreken. Zie ik totaal niet zitten en dat gaat dan ook niet gebeuren. Maar! Wat is wijsheid? Stuur ik hem een mail waarin ik aangeef geen contact te meer willen, nu niet én in de toekomst niet (en hoe formuleer ik dat in hemelsnaam in beleefde woorden)? Of negeer ik deze mail net zoals ik de rest negeer? Hij vraagt expliciet om een antwoord.

Stiekem begrijp ik ook niet dat hij het niet door heeft. Geen contact meer lijkt me duidelijk. Geen reacties op mails ook. Als ik hem was, had ik zo'n mail nooit gestuurd, vandaar dus ook de vraag wat ermee te doen.

Reageren?

Totaal aantal stemmen: 55

Ja, tuurlijk. Onbeleefd om dit niet te doen. Geen stemmen
Ja. Kort en zakelijk. (29%)
Nee, negeren werkt het best. (71%)
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Je kunt hem toch een kort mailtje terug sturen waarin je uitlegt dat het beter is voor beide partijen om geen contact meer te hebben. En dat je hem veel geluk wenst voor de rest van zijn leven. Zoiets.
Ik zou niet reageren. Denk dat hij elke vorm van contact van jouw kant ziet als aanmoediging.

Knap trouwens dat je door dat gemanipuleer bent heengeprikt en voor jezelf hebt gekozen!
Ja, natuurlijk kan dat.

Wat ik me dan alleen afvraag: reageren laat zien dat ik zijn contact erken. Zal dat zijn hang naar contact dan niet juist weer aanzwengelen in plaats van verder afnemen?
Wat siepeltrien zegt dus. Daar ben ik bang voor.

Bovendien, als ik zeg dat het voor beide partijen beter is geen contact te hebben, brengt hij daar vast tegenin dat hij dat anders geen probleem vindt.

Als ik al antwoord, dan wordt het een duidelijke mail waarin ik zeg dat ik daar geen behoefte aan heb (of iets in die richting).

Tegelijkertijd ben ik ergens bang als bitch ofzo gezien te worden. Niet door hem, dat interesseert me niet zoveel. Maar meer door de rest van het roddelcircuit. Maar goed, wat is bitchier? Niet reageren of reageren met negatieve boodschap?
Ik weet niet of hij misbruik zal maken van Dippy's suggestie als Daffodil dat uitvoert... Niet reageren op zijn mail en telefoontjes is ook duidelijk... althans voor mij als ik een vrouw mail of op probeer te bellen, en ze reageert consequent niet. Maar andere mannen zijn misschien koppiger dan ik.

Maar Daffodil kent hem beter dan ik. Zij weet preciezer dan ik, hoe haar ex-vriend in elkaar zit.
World of Warcraft: Legion
Ik denk, maar dat ben ik: als jij een directe mail stuur zal hij dat oppakken als afwijzing waardoor je evt als bitch zou kunnen worden gezien. Als jij gewoon niets laat horen begrijpt hij de booschap toch wel, maar is minder hard denk ik..
Eindelijk een makkie . Niet reageren, want met een reactie geef je hem weer in ingang bij jou en dat moet je nu juist niet toestaan. Dus negeer-modus aan.
dubbel.
quote:hans66 schreef op 07 september 2009 @ 23:39:

Maar Daffodil kent hem beter dan ik. Zij weet preciezer dan ik, hoe haar ex-vriend in elkaar zit.Dat zou je denken. Maar hij heeft me nét iets te vaak doen verbazen sinds het over is om te kunnen voorspellen hoe hij zou reageren.
Vind dat er nog steeds heel veel mannen zijn die negeren gewoon niet begrijpen. Bovendien vraagt hij expliciet om een reactie. Gewoon vanuit jezelf praten: niet 'het is beter voor ons om elkaar niet te zien' maar vanuit jezelf spreken en kort en duidelijk zijn...
quote:hans66 schreef op 07 september 2009 @ 23:39:

Niet reageren op zijn mail en telefoontjes is ook duidelijk...Blijkbaar niet voor hem. Anders zou hij deze mail toch niet gestuurd hebben? Toch?
quote:marleen321 schreef op 07 september 2009 @ 23:46:

Vind dat er nog steeds heel veel mannen zijn die negeren gewoon niet begrijpen. Bovendien vraagt hij expliciet om een reactie. Gewoon vanuit jezelf praten: niet 'het is beter voor ons om elkaar niet te zien' maar vanuit jezelf spreken en kort en duidelijk zijn...

Alleen maar omdat hij "eist" dat jij reageert spring je gelijk in het gelid en gehoorzaam je hem?

Het was toch zijn idee om dit mailtje te sturen en nu is het aan jou om zelf te bepalen wat jij er mee wilt doen...
Stel je mailaccount zo in dat zijn mailtjes automatisch in je map 'ongewenste post' terecht komen. Negeren is echt de beste methode, om van dit soort mensen af te komen.
quote:iris1969 schreef op 07 september 2009 @ 23:52:

[...]

Alleen maar omdat hij "eist" dat jij reageert spring je gelijk in het gelid en gehoorzaam je hem?

Het was toch zijn idee om dit mailtje te sturen en nu is het aan jou om zelf te bepalen wat jij er mee wilt doen...Euh gehoorzamen? Gewoon korte metten maken met een probleem...
Daffodil gewoon zijn mailtje in de prullenbak gooien en negeren.

En je staat er toch hoog boven verheven wat andere mensen van je vinden. Je echte vrienden weten toch wel hoe de vork in de steel zit?
quote:marleen321 schreef op 08 september 2009 @ 00:03:

[...]

Euh gehoorzamen? Gewoon korte metten maken met een probleem...Ik vind het nogal dwingend van hem, want hij laat TO eigenlijk geen vrije keuze hierdoor...
quote:mika65 schreef op 08 september 2009 @ 00:05:

Daffodil gewoon zijn mailtje in de prullenbak gooien en negeren.

En je staat er toch hoog boven verheven wat andere mensen van je vinden. Je echte vrienden weten toch wel hoe de vork in de steel zit?

Dat zou het beste zijn, niet waar? Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat dat ook zo was.

Mijn beste vrienden weten het wel, uiteraard. Die hadden zoveel ook niet met hem. En die hebben mijn kant van het verhaal gehoord. Maar die grote groep gezamenlijke kennissen dan? Ook niks van hun mening aantrekken?
Tja, sommige dwingende mannen zijn zelfs in staat in toorn te ontsteken als je ze negeert. Het beste werkt om dan gewoon de hele tijd door ijskoud en onaangeroerd te herhalen hoe je je zelf voelt en nooit iets persoonlijks over hen te zeggen. (Heb zo eens een manipulatief vriendje gehad bij wie ik de eerste vrouw was die het zelf uitmaakte -juist omwille van zijn manipulatiegedrag- en ook één keer een vreselijk contact op een datingsite.) Hoop dat het niet om zo'n man gaat bij de TO.
Daffodil, je kenissen hoeven toch helemaal niet te weten wat er tussen jullie gebeurt? Denk je dat je ex zo weinig eergevoel heeft dat hij hun gaat vertellen dat je niet reageert op zijn gestalk?
Daffodil als je gaat scheiden heb je toch kennissen die voor de een of de ander kiezen. Ik heb dat met mijn scheiding ook gehad en had zoiets van jammer dan die trekt partij voor ex, nou die zie ik nooit meer terug. En ik zeg maar zo ze kunnen beter over mij roddelen als van mij vreten.

Wat zou jezelf het liefste willen? De mail negeren of hem beantwoorden. Als je zegt negeren doe dat dan en niet druk maken over wat vage kennissen ervan vinden. Want zijn ze het waard om je er druk over te maken?
quote:marleen321 schreef op 08 september 2009 @ 00:16:

Daffodil, je kenissen hoeven toch helemaal niet te weten wat er tussen jullie gebeurt? Denk je dat je ex zo weinig eergevoel heeft dat hij hun gaat vertellen dat je niet reageert op zijn gestalk?Tja, dat zou niet de eerste keer zijn. Natuurlijk met de nodige verdraaiingen. Plus, hij heeft iedereen al mee omdat ik het uit heb gemaakt (al weet ik eerlijk gezegd niet zo zeker of hij ze dat ook verteld heeft). Hmpf.
Maken we het zo een beetje makkelijker voor je of juist alleen maar lastiger?

Zoals veel dingen heeft ook dit natuurlijk twee kanten met voors en tegens.
Als je dan toch zou reageren, dan zou ik een ailtje sturen met de mededeling dat jij het niet ziet zitten om af te spreken en dat dit het laatste contact is wat van jou kant komt.

Beste ex,

Ik heb je mail gelezen, maar ik heb geen behoefte aan contact met jou. Dit zal dan ook mijn laatste keer zijn dat ik op jouw mails of andere manieren van contact reageer.

Ik hoop dat het je goed zal gaan.

Groetjes

Daffoldil

Dan heb je het hem duidelijk gemaakt en kan je met een gerust geweten alle toekomstige mails meteen in de prullenbak gooien!
Hij kan natuurlijk ook proberen om je zo nieuwsgierig te maken dat je toch blijft reageren.

Zo had ik eens een ex die alleen schreef "ik moet je iets serieus vertellen" en ik moest echt op mijn handen gaan zitten om niet te reageren (ik blijf toch een vrouw ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven