Relatie abrupt beëindigd...

12-08-2018 17:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag Menschen.

Ik zit met het volgende, of naja, eigenlijk zit ik er niet meer mee maar wil het graag van me af praten...

Ik heb ruim 2 jaar geleden mijn inmiddels ex vriendin leren kennen via een datingsite. We hadden vanaf de eerste dag al leuk contact, met kort daarop een date. En niet lang daarna nog één. Inmiddels bij de 3de date aanbeland stelde ik voor om zaterdagavond naar de bios te gaan, dat vond ze leuk en ze ging nog een stapje verder. Een hotelovernachting... Ik was helemaal van slag, want ja, ik wist hoelaat het was...

Daarna is onze relatie in een stroomversnelling terecht gekomen. Binnen een jaar samen gaan wonen, kinderwens(en) werden besproken, als ook de trouw-wens(en). (Grotendeels op haar aandringen, maar ik vond het goed!)

Voor ik haar écht leerde kennen vertelde ze me al dat ze schulden had, die (volgens haar) door haar ex waren gemaakt. Goed, na verloop van tijd besloten we voor elkaar te gaan en hielp ik waar ik kon haar met haar schulden, zodat we sneller aan een toekomst samen konden beginnen...

Lang verhaal kort gemaakt was dit het topje van de ijsberg en voel ik me nu de Titanic... 1 Klein verschil, deze Titanic heeft optijd het roer om kunnen draaien en zo de rest van haar ijsberg kunnen ontwijken...

Onze relatie is abrupt beëindigd middels een Whatsapp bericht van haar uit. We hadden zoals elk stel ook weleens onenigheid over verschillende onderwerpen, waarbij ik altijd vond dat ze van een mug een olifant maakte. Ook had ze een auto die eigenlijk rijp was voor de sloop. Dus ze heeft een andere auto gekocht, maar toen die opgehaald kon worden moest zijwerken waarna ik aanbod deze op te halen. Voor mij logischerwijs heb ik de auto even snel verzekerd en op naam gezet zodat ik weinig terug kon rijden. Na meermaals te hebben gevraagd de auto op haar eigen naam over te schrijven en vele smoezen later kom ik erachter dat ze geroyeerd is bij haar oude verzekeringsmaatschappij...

Samen met (kleine) nieuwe verkregen schulden én een negatieve BKR registratie die ze opnieuw heeft verkregen door een kleine rekening niet te betalen, heb ik voorgesteld om de trouwplannen even in de ijskast te plaatsen aangezien we dan als fiscaal en financieel partner worden gezien. We waren op dat moment ook nog bezig met een huis kopen, die achteraf alleen op mijn naam mogelijk was.

3 Weken geleden heeft zij de stekker eruit getrokken na veel appjes met verwijten en beschuldigingen.

Er is nog veel meer voor gevallen maar dan is het verhaal helemaal niet meer leesbaar. Maar als ik zeg dat ik het vermoeden heb dat ze Borderline heeft verklaard dat wellicht een hoop...

Met vriendelijke groet,
Hellam...
anoniem_182631 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 21:26
0.07% gewijzigd
Wees blij dat je ervan af bent al voelt dat misschien nu niet zo.
meestal vind ik het niet zo'n goed idee om binnen een jaar echt te gaan samenwonen, maar goed mede daardoor en al jullie andere hard-van-stapel plannen weet je nu dat jullie gewoon niet echt een succesvolle match zijn

mooi toch?
Lorem Ipsum
Ik ken haar natuurlijk niet maar volgens mij heeft ze jou gewoon gebruikt om haar problemen op te lossen. Heeft niet zoveel met borderline te maken.....
En wat is je doel met dit topic ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Zalmsnipper schreef:
12-08-2018 17:26
Wees blij dat je ervan af bent al voelt dat misschien nu niet zo.
Dit.

En ze klinkt nogal manipulatief
mamsvan schreef:
12-08-2018 17:29
En wat is je doel met dit topic ?
Even van me af praten... Ik wil het kwijt anders ga ik in cirkeltjes denken...
Mijn verstand en ook steeds meer mijn gevoel zeggen inderdaad dat ik nu beter af ben... Maar ik hield zoveel van haar... Het feit dat ik haar tot op de laatste dag heb aangeboden om haar te helpen en samen verder te gaan maar daar geen gehoor meer aan gaf. En het feit dat ze niet eerlijk is geweest, dat doet me zo zeer... Ik heb haar in 4 dagen tijd 4 keer aangeboden om te praten, maar zij wilde alleen whatsappen... Ik vind (en vind) het zo jammer...
Je weet al dat je beter af bent zonder iemand die jou financieel gebruikt en niet van plan is te veranderen. Of zelfs niet ziet dat ze zelf de veroorzaker is van haar gedrag. Bovendien is dingen verzwijgen kennelijk ook normaal bij haar.

Hou deze vrouw in je hoofd als je haar mist. Iemand helpen klinkt alsof je het kennelijk fijn vond haar redder te zijn.
Everything you see I owe to spaghetti!
Wat bedoel je nou concreet met het roer omgooien en de rest van haar ijsberg ontwijken? Want zij heeft het toch uiteindelijk uitgemaakt? Bedoel je dat je hebt geweigerd de rest van haar shit op te lossen en dat zij het vervolgens heeft uitgemaakt? In dat geval weet je toch gewoon genoeg? Ik zou hier helemaal geen energie in steken en blij zijn dat de rest je bespaard is gebleven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ze heeft je gebruikt om haar schulden af te lossen, om haar auto te verzekeren, en ze wilde natuurlijk graag trouwen, had jij al haar schulden mogen aflossen.
Je bent er met open ogen ingetrapt. Ik denk maar zo dat ze ook geen werk had?
ik geef mn bek ook maar een douw
Laat het gaan, je bent beter af zonder haar. Ze heeft je gewoon gebruikt totdat je er niet meer intrapte. Echt, er bestaan ook leuke, lieve vrouwen die géén ellende veroorzaken.
En haar auto staat nog steeds op jouw naam en verzekering?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hellam schreef:
12-08-2018 17:37
.. Ik heb haar in 4 dagen tijd 4 keer aangeboden om te praten, maar zij wilde alleen whatsappen... Ik vind (en vind) het zo jammer...
Wat vind je precies jammer?
Wees blij dat je van haar af bent en er nog geen kinderen in het spel zijn. Pfeww.
Waarom schrijf je "Menschen"?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 12-08-2018 18:11
3.45% gewijzigd
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
relaties/wanneer-en-hoe-date-vertellen- ... ges/425276

Misschien komt dit je bekend voor ?
hellam schreef:
12-08-2018 17:37
Mijn verstand en ook steeds meer mijn gevoel zeggen inderdaad dat ik nu beter af ben... Maar ik hield zoveel van haar... Het feit dat ik haar tot op de laatste dag heb aangeboden om haar te helpen en samen verder te gaan maar daar geen gehoor meer aan gaf. En het feit dat ze niet eerlijk is geweest, dat doet me zo zeer... Ik heb haar in 4 dagen tijd 4 keer aangeboden om te praten, maar zij wilde alleen whatsappen... Ik vind (en vind) het zo jammer...
Welkom in de boze wereld
Geef het tijd, en na een tijdje zul je alleen blij zijn dat zij de stekker eruit heeft getrokken
Ja helaas wil zij niet verder met jou en als ik het zo lees is het misschien wel beter voor jou. Rationeel gezien weet jij dat ook, maar dat verdomde gevoel. Je hebt geen knop om het gevoel in 1x uit te zetten. Zou natuurlijk fijn zijn.

Je moet afkicken van het samenzijn met haar. Dat doet pijn en is iets waar je doorheen moet gaan. Soms werkt iets niet en moet je je erbij neerleggen. Ook als je geen antwoorden op jouw vragen krijgt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Toen jij zei dat je de trouwplannen wilde uitstellen, had zij door dat haar plan mislukt was.
Susan schreef:
12-08-2018 17:44
Wat bedoel je nou concreet met het roer omgooien en de rest van haar ijsberg ontwijken? Want zij heeft het toch uiteindelijk uitgemaakt? Bedoel je dat je hebt geweigerd de rest van haar shit op te lossen en dat zij het vervolgens heeft uitgemaakt? In dat geval weet je toch gewoon genoeg? Ik zou hier helemaal geen energie in steken en blij zijn dat de rest je bespaard is gebleven.

Precies dát, ik kon het niet mooier verwoorden!!! Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik op tijd ben/was...

Ze heeft me een appje gestuurd, ze heeft letterlijk gezegd; " Of je trouwt met me, of het is klaar..."
Die is gek. Koekkoek.
Heb je haar auto al verkocht? Dat is tenslotte het belangrijkste wat je moet regelen, dat jij niet opdraait voor haar gereden schade.
hellam schreef:
12-08-2018 18:27

Ze heeft me een appje gestuurd, ze heeft letterlijk gezegd; " Of je trouwt met me, of het is klaar..."
Negeren. Blokkeren.
Run forest run.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven