Relatie angst

31-01-2009 17:25 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,

De reden waarom ik toch maar heb overwogen om dit topic te openen is omdat ik werkelijk niet meer weet wat mijn gevoel me nu zegt of hoe ik me eruit moet "redden"..

Het zit zo: anderhalf jaar geldeden heb ik een relatie gehad die 2 jaar duurde. Het was mijn eerste "serieuze" relatie, zo een waarin gepraat wordt over de vakantie, eventueel samenwonen etc. Nu we anderhalf jaar verder zijn heb ik al verschillene leuke mannen leren kennen. Paar keer op dates geweest en als puntje bij paaltje kwam werd het mij te "echt"en kreeg ik ook het gevoel alsof ik in een véééél te kleine ruimte stond met teveel mensen.

Nu heb ik iemand leren kennen die echt alles heeft waar ik voor zou vallen. Ziet er goed uit, intelligent, grappig, lief, attent, charmant, etc etc. Hij is ook totaal anders, op een positieve manier, als de man uit mijn vorige relatie.. Alles wat er toen aan ontbrak zit wel aan deze man haha.

Ik ken hem nu ruim een maand of 2 en hij heeft ook gezegd dat hij het wel ziet zitten met mij; een relatie of iets dergelijks. Een week geleden kreeg ik vlinders en vond ik het helemaal super. Nu een week later, nu hij ook daadwerkelijk gevraagd heeft wat het nu precies was tussen ons krijg ik toch mijn bedenkingen. Ik wil niet dat hij naar de feestjes gaat waar ik heen ga, ik zie hem het liefst niet te vaak, als hij belt krijg k het gevoel dat ik het altijd ergens over moet hebben en leuk moet doen, ik vermijd dingen zoals msn, hyves etc. Ik weet dat het allemaal niet gezond klinkt en dat is het waarschijnlijk ook niet. Maar ik weet gewoon niet hoe ik hier nu mee om moet gaan, want een lieve vriend lijkt me geweldig maar aan de andere kant blijkt dat nu niet echt hoe ik me voel op dit moment.. Komt het doordat ik te snel ga of omdat ik er gewoon niet klaar voor ben... wat is het?

Weet iemand hoe ik van dit gevoel af kan komen?.. please help me!

Liefs
Hey,

Herken het wel. Maar bij mij bleek het achteraf toch altijd bij mannen te zijn die het niet voor mij waren, ook al waren zo op papier 'ideaal'. Zou het toch niet kunnen dat het dit is? Dat hij wel alles heeft wat je zoekt (in theorie), maar er toch iets mist bij jou?

Je kan ook nog niet klaar zijn voor een relatie, het kan je afschrikken, waardoor je aantrek- en afstoottoestanden krijgt. Als dat effectief het geval is, dus als je het gevoel hebt dat hij het echt wel is voor jou, maar dat je je er nu zo bij voelt, zou ik dat zeggen tegen hem. Op het gemakske aan.

Denk dat je er voor de rest niet veel aan kunt doen. Er toch proberen voor te gaan als hij je enorm aanstaat, op jouw tempo. Misschien dat het na verloop van tijd wel 'veiliger' aanvoelt voor jou.

Succes!
Op papier is hij ideaal, maar in de praktijk ook wel, ik heb/(had..) echt wel de spreekwoordelijke kriebels enzo, alleen dat gevoel wordt een beetje platgedrukt door deze gevoelens van onzekerheid of ik het nu wel/niet aan moet gaan.

En misschien is het inderdaad beter als ik het er met m over zou hebben..

Bedankt in ieder geval, het lucht echt al een heel stuk op dat ik in ieder geval niet de enige ben die zich zo wel eens voelt of heeft gevoeld!
Het zou helpen als je zou kunnen aangeven waar je onzeker over bent? Over de slaagkans van jullie relatie? Over zijn betrouwbaarheid? Over jouw vermogen om weer verder te leven als het tussen jullie toch niet zou werken?
Ik ben denk ik onzeker over het feit of ik de stempel"Bezet" wel weer kan dragen. Met alle "verantwoordelijkheden" erbij, en dan bedoel ik niet trouw/ontrouw maar meer dat je alles weer gaat delen met het risico het weer kwijt te raken. En natuurlijk is dat altijd een risico, en dat zal ook altijd zo blijven. Maar ik weet niet of ik dat risico nu al durf te dragen... Omdat ik ook gewoon niet weet of ik er wel klaar voor ben om heel mijn ziel en zaligheid te delen..

(Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb.. ik moet zeggen dat deze vraag me eigenlijk wel tot nadenken heeft gezet om ook zelf achter de oorzaak te komen. Omdat ik eigenlijk nog nooit echt zo er over nagedacht had... waar ik dan precies onzeker over was.thnx!)
quote:Fleurrie schreef op 31 januari 2009 @ 18:07:

Ik ben denk ik onzeker over het feit of ik de stempel"Bezet" wel weer kan dragen. Met alle "verantwoordelijkheden" erbij, en dan bedoel ik niet trouw/ontrouw maar meer dat je alles weer gaat delen met het risico het weer kwijt te raken. En natuurlijk is dat altijd een risico, en dat zal ook altijd zo blijven. Maar ik weet niet of ik dat risico nu al durf te dragen... Omdat ik ook gewoon niet weet of ik er wel klaar voor ben om heel mijn ziel en zaligheid te delen..

(Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb.. ik moet zeggen dat deze vraag me eigenlijk wel tot nadenken heeft gezet om ook zelf achter de oorzaak te komen. Omdat ik eigenlijk nog nooit echt zo er over nagedacht had... waar ik dan precies onzeker over was.thnx!)Misschien is het verstandig om de zaak met iets meer nuchterheid te beschouwen. Je hoeft niet gelijk je hele ziel en zaligheid te delen. Een relatie ontstaat stukje bij beetje en in het tempo dat beiden prettig vinden. Je bent er zelf bij, toch?
Misschien is hij de rebound-guy. Die heb je om over je oude relatie heen te komen. Als hij echt zo ideaal is, komt hij dus waarschijnlijk op het verkeerde moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven