Relatie beeindigen na vreemdgaan?

14-03-2010 16:20 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers

de grond is dit weekeinde onder mijn voeten vandaan getrokken... Zaterdag (vriend was niet thuis) zocht ik iets in een kastje op zijn kamer en vond ik per ongeluk een dikke stapel enveloppen met kaartjes, liefdesbriefjes etc.

Wat blijkt (heb vriend inmiddels telefonisch gesproken)? Afgelopen herfst heeft hij een maandenlange affaire gehad met een meisje dat hij via via kende. Hij heeft mij nooit iets verteld of laten doorschemeren, terwijl wij in die tijd intensieve gesprekken hadden over onze toekomst samen.

Ik kan het nog bijna niet geloven: hij is de liefste jongen die ik ken, was altijd een principieel tegenstander van bedrog in relaties en nu heeft hij zelf zo'n fout gemaakt!!

Hij zegt dat het komt doordat hij aandacht te kort kwam in onze relatie. Hij heeft enorm veel spijt, de affaire is inmiddels beëindigd. Vanavond komt hij pas weer thuis dan hebben we een gesprek. Ik denk niet dat ik hiermee verder zal kunnen in deze relatie. Ik voel me zó besodemieterd!

Het is zo moeilijk, tot gisteren was ik er heilig van overtuigd dat we samen oud zouden worden.

Iemand hier ervaring mee of advies?

For the record: we zijn/waren ruim zes jaar samen en woonden sinds een jaar bijelkaar...
quote:Brown_Eyes schreef op 14 maart 2010 @ 18:56:

Wat is nu je vraag, of je het uit moet maken?BE ben je ook altijd zo akelig tegen je vriendinnen of heb je die niet?
Dag allemaal,

Dank voor jullie reacties, had even niet meer gereageerd. Maarre het is nu over en uit. Hebben nog wel veel gepraat, denk dat het wel belangrijk is na zo'n lange tijd niet alleen maar met wrok en verbittering uit elkaar te gaan. Hij heeft veel spijt betuigd, alles eruit gegooid, en dat is nodig om verder te kunnen (nee, niet samen, maar ieder voor zich. Voordat iedereen hier weer over elkaar heen buitelt ;) )

Ik ben gek genoeg heel rustig nu. Er zal nog wel hysterie komen, we zullen zien. Wordt vast een moeilijke en rare tijd. Nou ja, veel erger dan dit kun je het niet meemaken, dus kan alleen maar beter worden...
sterkte
Ik lees het nu pas, maar heel veel sterkte ja!!
Jammer dat het zo loopt Tsjilp. Veel geluk in je nieuwe fase als single. Inspirerend dat je zelfs op dit moment ruimte kunt maken om ook terug te blikken zonder wrok en verbittering. Ik hoop dat dat je altijd zal blijven lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven