Relatie beeindigen

14-05-2018 23:19 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4 jaar een vriend. Heb hem leren kennen via internet. Na 20 jaar huwelijk en bedrogen te worden door mijn ex, heb ik nu een vriend die wel heel erg lief is, maar...
Hij is een ex verslaafde en gebruikt dagelijks wiet. Heeft altijd geld tekort en vraagt mij dan geld. Daarnaast is hij sociaal niet echt handig in omgang met mijn vrienden. Als ik alleen met hem ben is het super gezellig. Maar hij kan niet goed opschieten met een van mijn bijna volwassen kinderen. Zelf ben ik ondernemer en financieel onafhankelijk. Ik vind t erg moeilijk om te beslissen wat ik moet doen. Is het raar dat ik het moeilijk vindt om voor alle kosten op te draaien ? Ik ben altijd gewent in een relatie dat iedereen voor zichzelf kan zorgen.
Schaam je je niet t.o.v. jezelf en je omgeving? Je hebt op internet de stumper onder de stumpers eruit gepikt, nadat je gescheiden bent. Als je vrijwillig kiest om je tijd met zo’n figuur door te brengen, dan gaat er toch iets flink mis met je?
Waarom doe je dit jezelf aan?
Pareltje dit.
Laguna46 schreef:
15-05-2018 00:36
Heeft hij iets waardoor die wiet rookt?
Ik zelf rook ook dagelijks wiet maar dat doe ik voor adhd klachten en artrose.
De hoge kosten wat dit met zich meebrengt is bijna niet op te brengen.
Het is dat ik een goede baan heb maar anders ga je daar kapot aan.
Wat jouw verhaal betreft zou ik niet gaan samenwonen en zeker niet iets op financieel gebied samen doen.
Ga lekker latten en geniet alleen van de positieve dingen in deze relatie.
Als het even te veel word kan je je gewoon even terugtrekken dan blijft het leuk.
Wel jammer dat iemand die wiet rookt zo weggezet word,het is vandaag de dag toch wel algemeen bekend dat het ook zeer veel positieve effecten kan hebben.
Ik rook ook dagelijks wiet omdat het positief werkt tegen adhd klachten idd.
Veel mensen doen dat en kunnen daar goed mee omgaan.
Maar...Ik zet er een grote maar aan vast!
Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn gedrag, mijn dag-invulling en de kosten.
Ik zit bijv niet nutteloos en lui op de bank. En hou mijn hand bij niemand op.
En ik heb niet tegenover mijn kinderen de verantwoording voor een man in huis die dat lamme gedrag wél heeft.
Dat zou ik zelf ook niet trekken. En dat zou ik niet eerlijk en leuk vinden tegenover mijn kinderen.
Blowen ala..Maar de manier waarop jouw vriend leeft in jouw huis is niet de juiste.
Waarom blowt hij? Persoonlijk had ik in het begin al gezegd dat de relatie alleen kans van slagen had wanneer hij daarmee zou stoppen. Maar goed, dat ben ik. Ik denk dat jullie inderdaad niet bij elkaar passen, op verschillende vlakken niet. Dat hij jou om geld vraagt voor wiet vind ik ook echt niet normaal. Als het nou voor iets belangrijks was, ala, maar voor wiet?

Ik denk inderdaad dat je te lief bent, tijd om daar wat aan te doen. Bij hem blijven omdat je bang bent dat hij anders zelfmoord pleegt is echt te bespottelijk voor woorden. Als hij zelfmoord zou plegen dan is dat enkel en alleen zijn keuze, daar heb jij niets mee van doen, laat je gevoel daarin alsjeblieft los, ga eens met een psycholoog praten hierover want dit belemmert je.
Zijdus schreef:
14-05-2018 23:27
Jij verdient beter!
Vergeet de kinderen ook niet die hieraan blootgesteld worden. Alleen al daarvoor zou TO beter moeten weten.
Inderdaad. De vraag is: wat wil jij? Je bent het zeker waard om zelf eisen te stellen aan een partner.

Deze brengt wel erg weinig positiefs aan jouw leven toe, en wel de nodige negativiteit.

Ik denk dat je in je hart het antwoord al kent...
Je hebt een relatie met een verslaafde klaploper. Gefeliciteerd.
ik geef mn bek ook maar een douw
MarkSD schreef:
15-05-2018 09:14
Ik denk dat je in je hart het antwoord al kent...
Zie topictitel :idee:
Laat het woord ex maar weg voor het woord verslaafde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Echt, waarom? Zijn alle leuke mannen op ofzo, dat je genoegen neemt met een verslaafde?
Waaraan was hij verder nog verslaafd? Drinkt hij nu? Veel?
Dank je wel voor jullie reacties. Ik denk dat ik t inderdaad zelf ook wel weet. Waarom ik een relatie net hem heb? Omdat hij ook heel behulpzaam is, en lief. Nooit te beroerd om me te helpen.
Daarnaast zit hij niet de hele dag te blowen of niets te doen. Maakt ook mooie kunst, maar kan daar niet de kost mee verdienen. Alleen ik realiseer me nu dat nu het serieuzer wordt dat ik er weinig voor viel om alleen de kar te trekken door veel te werken. En ook weet ik dat ik graag een partner zou hebben die goed met mijn kinderen kan opschieten en met mijn vrienden. Ik ga de relatie beeindigen, dan maar liever alleen. Heb een leuk leven voor de rest, lieve kinderen, familie en vrienden. Wat wil ik nog meer. Na een huwelijk van 20 jaar waarin ik vaak belazert ben en mijn gevoel van eigenwaarde was gezakt naar nul ( voelde me nooit goed genoeg) is het nu tijd voor mij!
Het klinkt alsof je na je huwelijk geld voor je eieren hebt gekozen en bent blijven hangen aan deze kunstenaar, omdat hij jou in ieder geval niet bedriegt. Als dat jouw grootste angst is, snap ik ergens waarom je dan zijn mindere eigenschappen " voor lief" neemt. Maar dan doe je jezelf écht tekort. Je mag best kritischer zijn hoor. Zeker nu je absoluut weet wat je niét wilt.
ah het is een lieve verslaafde onsociale freeloader, tja dan maar (onder)houden he
Lorem Ipsum
oh mosterd! mooi, je geeft hem de bons, heel goed idee

nu nog door de 'jamaar ik ga mijn leven beteren' fase heen
Lorem Ipsum
Spreek met hem af dat jij hem geen geld meer gaat geven, dat je je je daar niet prettig bij voelt.
Stel dat hij dan nog steeds zo lief en zorgzaam blijft dan kan je overwegen om een relatie met hem te hebben op jouw voorwaarden, zonder contact met jouw kinderen, vrienden enzo.
Dus puur voor jouw ontspanning en geluk.
Je bent een zelfstandige, vrije vrouw. Gedraag je daar ook naar. Je hoeft geen water bij de wijn te doen.
En hoe dan ook: veel sterkte, liefde en wijsheid!
Tja, je hebt nu wel een type die de tijd voor jou heeft. Een zelfstandige, vrijgezelle man met eigen baan en woning, die heeft nu eenmaal niet zoveel tijd voor jou als een werkeloze.

Dat hij op jouw kosten zich door jou laat verzorgen, dat is voor hem goed geregeld.

Hij zal wel even zielig gaan doen wanneer je het uit hebt gemaakt, en dreigen met allerlei ellende. Maar die heeft al weer heel snel de volgende gevonden om van te leven.

Jij hoeft echt niet alleen verder, alleen die je wel wat realistischer te worden m.b.t. wat een geschikte man jou kan bieden gedurende de datingfase qua tijd en aandacht, dat is nu eenmaal minder bij iemand die zijn eigen leven/huishouden/werk/sociale contacten er ook nog bij onderhoud.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven