Relatie beeindigen

14-05-2018 23:19 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4 jaar een vriend. Heb hem leren kennen via internet. Na 20 jaar huwelijk en bedrogen te worden door mijn ex, heb ik nu een vriend die wel heel erg lief is, maar...
Hij is een ex verslaafde en gebruikt dagelijks wiet. Heeft altijd geld tekort en vraagt mij dan geld. Daarnaast is hij sociaal niet echt handig in omgang met mijn vrienden. Als ik alleen met hem ben is het super gezellig. Maar hij kan niet goed opschieten met een van mijn bijna volwassen kinderen. Zelf ben ik ondernemer en financieel onafhankelijk. Ik vind t erg moeilijk om te beslissen wat ik moet doen. Is het raar dat ik het moeilijk vindt om voor alle kosten op te draaien ? Ik ben altijd gewent in een relatie dat iedereen voor zichzelf kan zorgen.
Hij is geen ex verslaafde want dagelijks wiet! Verder klinkt het ook niet als een aanwinst..
Als je een kind in de kost erbij wilt hebben zou ik doorgaan met deze relatie, anders zou ik denken: opzouten!
Hij klinkt als een freeloader. Ik vind iemand die nog steeds dagelijks wiet rookt en daarvoor geld vraagt, nog steeds een verslaafde.

Ik zie deze man niet als een aanwinst, eerder een blok aan je been. Ik zou de beste man gedag zeggen
Jij verdient beter!
Well behaved women rarely make history.
Daar heb je gelijk in ouwewijsneus. Mij kinderen zijn bijna volwassen en binnen 5 jaar denk ik zelfstandig. En als ik met mijn vriend verder ga en ga samenwonen heb ik er weer iemand bij waar ik voor moet zorgen. Dat brengt me aan t twijfelen.
Ik geef die man groot gelijk. Lekker elke dag aan de wiet en zn vriendin betaald.
Ik denk maar zo (correct me if i'm wrong) dat hij niet werkt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dank je wel Zijdus, je raakt me diep met je opmerking. Ik denk dat ik te lief ben. Ik ben nl bang als ik t uitmaak dat hij zichzelf wat aandoet... en dat weerhoudt me er ook van.
Dit is toch geen relatiemateriaal, maar dit is iemand die gepamperd wil worden.

Handje ophouden voor zijn wiet verslaving kan die in elk geval al :facepalm:
Irene_Irene schreef:
14-05-2018 23:31
Dank je wel Zijdus, je raakt me diep met je opmerking. Ik denk dat ik te lief ben. Ik ben nl bang als ik t uitmaak dat hij zichzelf wat aandoet... en dat weerhoudt me er ook van.
Lieve TO,

Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven, dat is hij zelf. En je kan niet jouw geluk opofferen voor die van iemand anders.
Nee madeliefjes hij werkt inderdaad niet. Altijd bezig met vage projecten die niet van de grond komen. Hij is wel heel zorgzaam en lief en gevoelig. Daarom ben ik voor hem gevallen.
Irene_Irene schreef:
Is niet jouw verantwoordelijkheid. Ook zijn wiethobby niet. Ook zijn levensonderhoud niet:
Allemaal niet.

Wat heb je aan zo'n klaploper ? Je loopt er op leeg als je zo door gaat. Ik zou een leuker en gelijkwaardiger partner zoeken als ik jou was.
Irene_Irene schreef:
14-05-2018 23:32
Nee madeliefjes hij werkt inderdaad niet. Altijd bezig met vage projecten die niet van de grond komen. Hij is wel heel zorgzaam en lief en gevoelig. Daarom ben ik voor hem gevallen.
Een (ex)verslaafde weet precies hoe hij een persoon om z'n vinger kan winden. Ik zeg niet dat hij dit ook doet maar pas op.
Irene_Irene schreef:
Dat mag toch niet de reden zijn dat je bij hem blijft. Je hebt geen partner, je hebt er een kind bij, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
Toen ik hem leerde kennen dacht ik dat hij freelance werkte, maar hij bleek in de bijstand te zitten en die opdracht was in t kader van een tegenprestatie. Hij heeft toen wel tegen mij gezegd dat we beter geen relatie kunnen krijgen ivm het grote verschil.
Ik was ook wel erg naïef. Dacht dat het wel te overbruggen was.
O, en hij is zeker verslaafd hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Maar verder is hij heeeel erg lief :facepalm:
ik geef mn bek ook maar een douw
Heeft hij iets waardoor die wiet rookt?
Ik zelf rook ook dagelijks wiet maar dat doe ik voor adhd klachten en artrose.
De hoge kosten wat dit met zich meebrengt is bijna niet op te brengen.
Het is dat ik een goede baan heb maar anders ga je daar kapot aan.
Wat jouw verhaal betreft zou ik niet gaan samenwonen en zeker niet iets op financieel gebied samen doen.
Ga lekker latten en geniet alleen van de positieve dingen in deze relatie.
Als het even te veel word kan je je gewoon even terugtrekken dan blijft het leuk.
Wel jammer dat iemand die wiet rookt zo weggezet word,het is vandaag de dag toch wel algemeen bekend dat het ook zeer veel positieve effecten kan hebben.
Je kinderen zijn dan al wel bijna volwassen, maar die band tussen jou en hun, kan nog steeds kapot gaan door deze blowende werkeloze parasiet hoor. Waak daarvoor!
Sowieso iemand die zonder blikken of blozen om geld vraagt, moet een alarmbel zijn. Geen fatsoenlijk gedrag.
Er zijn genoeg lieve mannen maar er zijn wat basis dingen wat een man echt wel voor elkaar moet hebben. (Werk, eigen huis/appartement, Financieel in orde anders een plan hiervoor..)
En daarnaast moet het klikken. Niet andersom...dat gaat op ten duur nooit werken nl.
Bam!!!!
Irene_Irene schreef:
14-05-2018 23:38
Toen ik hem leerde kennen dacht ik dat hij freelance werkte, maar hij bleek in de bijstand te zitten en die opdracht was in t kader van een tegenprestatie. Hij heeft toen wel tegen mij gezegd dat we beter geen relatie kunnen krijgen ivm het grote verschil.
Ik was ook wel erg naïef. Dacht dat het wel te overbruggen was.
Daar lopen de rillingen over mijn rug.. eng dat hij dat zegt.
Mss klopt het niet maar het lijkt me dat hij dat zegt zodat JIJ hem ervan gaat overtuigen dat het best zal lukken tussen jullie.

Kort gezegd: laat je geen schuldgevoel aanpraten als hij je om je oren gaat meppen met whatever het is dat je tegen hem gezegd hebt over het grote verschil. Dat je toen zei: ......... Maakt niet uit, dat was toen.

Nu weet je dat hij geen pest uitvoert en dat ook niet van plan is, dagelijks wel zit te blowen op jouw kosten? Really?

In DEZE man heb je toch geen zin, je hebt je vergist, helaas pindakaas: next.
Ben je zo wanhopig dat je hier genoegen mee neemt? Vier jaar met een verslaafde, waar je zin in hebt.
Je weet best dat deze man over je eigen grenzen heen gaat. Benoem eens zelf wat je in deze relatie wilt veranderen en houdt je daar aan vast.
Twee punten maken een lijn.
Ik zou als ik jou was mezelf eens afvragen waarom je genoegen neemt met zo weinig.
Hoezo is hij ex-verslaafd? Hij gebruikt toch nog dagelijks wiet?

Daarnaast ben jij een handige inkomstenbron voor zijn dagelijkse blow wanneer meneer geen geld heeft.

Denk nou eens na. Waarom wil je dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven