Relaties
alle pijlers
Relatie beeindigen
maandag 14 mei 2018 om 23:19
Ik heb sinds 4 jaar een vriend. Heb hem leren kennen via internet. Na 20 jaar huwelijk en bedrogen te worden door mijn ex, heb ik nu een vriend die wel heel erg lief is, maar...
Hij is een ex verslaafde en gebruikt dagelijks wiet. Heeft altijd geld tekort en vraagt mij dan geld. Daarnaast is hij sociaal niet echt handig in omgang met mijn vrienden. Als ik alleen met hem ben is het super gezellig. Maar hij kan niet goed opschieten met een van mijn bijna volwassen kinderen. Zelf ben ik ondernemer en financieel onafhankelijk. Ik vind t erg moeilijk om te beslissen wat ik moet doen. Is het raar dat ik het moeilijk vindt om voor alle kosten op te draaien ? Ik ben altijd gewent in een relatie dat iedereen voor zichzelf kan zorgen.
Hij is een ex verslaafde en gebruikt dagelijks wiet. Heeft altijd geld tekort en vraagt mij dan geld. Daarnaast is hij sociaal niet echt handig in omgang met mijn vrienden. Als ik alleen met hem ben is het super gezellig. Maar hij kan niet goed opschieten met een van mijn bijna volwassen kinderen. Zelf ben ik ondernemer en financieel onafhankelijk. Ik vind t erg moeilijk om te beslissen wat ik moet doen. Is het raar dat ik het moeilijk vindt om voor alle kosten op te draaien ? Ik ben altijd gewent in een relatie dat iedereen voor zichzelf kan zorgen.
maandag 14 mei 2018 om 23:28
maandag 14 mei 2018 om 23:32
Lieve TO,Irene_Irene schreef: ↑14-05-2018 23:31Dank je wel Zijdus, je raakt me diep met je opmerking. Ik denk dat ik te lief ben. Ik ben nl bang als ik t uitmaak dat hij zichzelf wat aandoet... en dat weerhoudt me er ook van.
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven, dat is hij zelf. En je kan niet jouw geluk opofferen voor die van iemand anders.
maandag 14 mei 2018 om 23:35
Is niet jouw verantwoordelijkheid. Ook zijn wiethobby niet. Ook zijn levensonderhoud niet:Irene_Irene schreef: ↑14-05-2018 23:31Dank je wel Zijdus, je raakt me diep met je opmerking. Ik denk dat ik te lief ben. Ik ben nl bang als ik t uitmaak dat hij zichzelf wat aandoet... en dat weerhoudt me er ook van.
Allemaal niet.
Wat heb je aan zo'n klaploper ? Je loopt er op leeg als je zo door gaat. Ik zou een leuker en gelijkwaardiger partner zoeken als ik jou was.
maandag 14 mei 2018 om 23:36
Een (ex)verslaafde weet precies hoe hij een persoon om z'n vinger kan winden. Ik zeg niet dat hij dit ook doet maar pas op.Irene_Irene schreef: ↑14-05-2018 23:32Nee madeliefjes hij werkt inderdaad niet. Altijd bezig met vage projecten die niet van de grond komen. Hij is wel heel zorgzaam en lief en gevoelig. Daarom ben ik voor hem gevallen.
maandag 14 mei 2018 om 23:37
Dat mag toch niet de reden zijn dat je bij hem blijft. Je hebt geen partner, je hebt er een kind bij, vrees ik.Irene_Irene schreef: ↑14-05-2018 23:31Dank je wel Zijdus, je raakt me diep met je opmerking. Ik denk dat ik te lief ben. Ik ben nl bang als ik t uitmaak dat hij zichzelf wat aandoet... en dat weerhoudt me er ook van.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 14 mei 2018 om 23:38
Toen ik hem leerde kennen dacht ik dat hij freelance werkte, maar hij bleek in de bijstand te zitten en die opdracht was in t kader van een tegenprestatie. Hij heeft toen wel tegen mij gezegd dat we beter geen relatie kunnen krijgen ivm het grote verschil.
Ik was ook wel erg naïef. Dacht dat het wel te overbruggen was.
dinsdag 15 mei 2018 om 00:36
Heeft hij iets waardoor die wiet rookt?
Ik zelf rook ook dagelijks wiet maar dat doe ik voor adhd klachten en artrose.
De hoge kosten wat dit met zich meebrengt is bijna niet op te brengen.
Het is dat ik een goede baan heb maar anders ga je daar kapot aan.
Wat jouw verhaal betreft zou ik niet gaan samenwonen en zeker niet iets op financieel gebied samen doen.
Ga lekker latten en geniet alleen van de positieve dingen in deze relatie.
Als het even te veel word kan je je gewoon even terugtrekken dan blijft het leuk.
Wel jammer dat iemand die wiet rookt zo weggezet word,het is vandaag de dag toch wel algemeen bekend dat het ook zeer veel positieve effecten kan hebben.
Ik zelf rook ook dagelijks wiet maar dat doe ik voor adhd klachten en artrose.
De hoge kosten wat dit met zich meebrengt is bijna niet op te brengen.
Het is dat ik een goede baan heb maar anders ga je daar kapot aan.
Wat jouw verhaal betreft zou ik niet gaan samenwonen en zeker niet iets op financieel gebied samen doen.
Ga lekker latten en geniet alleen van de positieve dingen in deze relatie.
Als het even te veel word kan je je gewoon even terugtrekken dan blijft het leuk.
Wel jammer dat iemand die wiet rookt zo weggezet word,het is vandaag de dag toch wel algemeen bekend dat het ook zeer veel positieve effecten kan hebben.
dinsdag 15 mei 2018 om 00:37
dinsdag 15 mei 2018 om 00:39
dinsdag 15 mei 2018 om 00:47
Daar lopen de rillingen over mijn rug.. eng dat hij dat zegt.Irene_Irene schreef: ↑14-05-2018 23:38Toen ik hem leerde kennen dacht ik dat hij freelance werkte, maar hij bleek in de bijstand te zitten en die opdracht was in t kader van een tegenprestatie. Hij heeft toen wel tegen mij gezegd dat we beter geen relatie kunnen krijgen ivm het grote verschil.
Mss klopt het niet maar het lijkt me dat hij dat zegt zodat JIJ hem ervan gaat overtuigen dat het best zal lukken tussen jullie.
Kort gezegd: laat je geen schuldgevoel aanpraten als hij je om je oren gaat meppen met whatever het is dat je tegen hem gezegd hebt over het grote verschil. Dat je toen zei: ......... Maakt niet uit, dat was toen.
Nu weet je dat hij geen pest uitvoert en dat ook niet van plan is, dagelijks wel zit te blowen op jouw kosten? Really?
In DEZE man heb je toch geen zin, je hebt je vergist, helaas pindakaas: next.