relatie en geld
donderdag 13 mei 2010 om 16:40
Ik woon al een tijdje samen en ik verdien een salaris met parttime job. Krijg daarnaast nog alimentatie en mijn partner werkt als ondernemer. Nu heeft hij 3 maanden geen werk gehad en ook geen geld. Kon van de gemeente geen lening krijgen want ik heb teveel inkomsten. Ik betaal alles huur licht boodschappen en ook zijn rekeningen. Dit loopt zeker al een hele tijd en ik dacht nu komen we eruit maar nee, gisteren weer een dikke rekening. Ik weet het ff niet meer. Partner kan evt. een voorschot vragen dat wel. Ik ben er moedeloos van ik heb nog om extra uren gevraagd op werk maar dat lukt niet ook ivm crisis.
vrijdag 14 mei 2010 om 17:32
quote:Bellida schreef op 14 mei 2010 @ 17:00:
Hij heeft een vergissing gemaakt door geen buffer te hebben plus dat 3 maanden geen werk hebben ervoor zorgden dat het mis liep. In die zin dat ik de boel draaiende moet houden. Het is wel zo dat ik zelf over een buffer beschik maar ben niet van plan om dit aan te spreken. Ik heb ook aangegeven dat hij maar in loondienst moet gaan werken. Ik ontvang alimentatie voor de kinderen.
Hij heeft een vergissing gemaakt, hij werkt niet dus jij moet financieel de boel draaiende houden, en jij wil niet je eigen buffer aanspreken? Maar wel extra uren gaan werken schrijf je in je openingspost. Ik mis zeker iets in dit verhaal... Klinkt allemaal niet zo logisch. Ook lees ik veel "hij vs ik". Je hebt sámen een huishouden, en sámen schulden als dit zo door gaat. De instanties die dadelijk voor je deur staan kunnen het niets schelen wiens schuld het is hoor.
Als je werkelijk zo wanhopig bent over hoe je de rekeningen moet gaan betalen spreek je die buffer natuurlijk wel aan, dat is beter dan in de schulden komen. Maar hij had 2 maanden geleden natuurlijk al actie moeten ondernemen, je gaat toch niet 3 maanden toekijken?
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet zoveel van die buffer, als je wel al een poging hebt gedaan om extra uren te gaan werken....
Hij heeft een vergissing gemaakt door geen buffer te hebben plus dat 3 maanden geen werk hebben ervoor zorgden dat het mis liep. In die zin dat ik de boel draaiende moet houden. Het is wel zo dat ik zelf over een buffer beschik maar ben niet van plan om dit aan te spreken. Ik heb ook aangegeven dat hij maar in loondienst moet gaan werken. Ik ontvang alimentatie voor de kinderen.
Hij heeft een vergissing gemaakt, hij werkt niet dus jij moet financieel de boel draaiende houden, en jij wil niet je eigen buffer aanspreken? Maar wel extra uren gaan werken schrijf je in je openingspost. Ik mis zeker iets in dit verhaal... Klinkt allemaal niet zo logisch. Ook lees ik veel "hij vs ik". Je hebt sámen een huishouden, en sámen schulden als dit zo door gaat. De instanties die dadelijk voor je deur staan kunnen het niets schelen wiens schuld het is hoor.
Als je werkelijk zo wanhopig bent over hoe je de rekeningen moet gaan betalen spreek je die buffer natuurlijk wel aan, dat is beter dan in de schulden komen. Maar hij had 2 maanden geleden natuurlijk al actie moeten ondernemen, je gaat toch niet 3 maanden toekijken?
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet zoveel van die buffer, als je wel al een poging hebt gedaan om extra uren te gaan werken....
vrijdag 14 mei 2010 om 17:49
Hij kon vanwege de strenge winter niet werken en ik heb wel een buffer en die uren extra vroeg ik omdat ik ook weet dat het op een gegeven moment met de alimentatie is gebeurd. Op dit moment werkt hij ook weer maar voordat dit betaald wordt dat duurt altijd even. Daarom zei ik vraag maar naar een voorschot.
vrijdag 14 mei 2010 om 18:18
quote:Bellida schreef op 14 mei 2010 @ 17:49:
Hij kon vanwege de strenge winter niet werken en ik heb wel een buffer en die uren extra vroeg ik omdat ik ook weet dat het op een gegeven moment met de alimentatie is gebeurd. Op dit moment werkt hij ook weer maar voordat dit betaald wordt dat duurt altijd even. Daarom zei ik vraag maar naar een voorschot.Oh nou, dan is het voor jou toch duidelijk. Wat is nu precies je punt dan??
Hij kon vanwege de strenge winter niet werken en ik heb wel een buffer en die uren extra vroeg ik omdat ik ook weet dat het op een gegeven moment met de alimentatie is gebeurd. Op dit moment werkt hij ook weer maar voordat dit betaald wordt dat duurt altijd even. Daarom zei ik vraag maar naar een voorschot.Oh nou, dan is het voor jou toch duidelijk. Wat is nu precies je punt dan??
vrijdag 14 mei 2010 om 19:01
Ik kan er ook niet uithalen wat de vraag is van dit topic..maar goed,partner van TO moet maar gewoon even ergens aan het werk denk ik.
Ik begrijp dat als je met een eigen onderneming ofwel mss een zzp-er ook moeilijke periodes hebt.En niet iedereen heeft zomaar even een tas met geld liggen.
Genoeg ondernemers die met niets ooit begonnen zijn,en het heel goed doen nu.
Oh en Brown eyes,gaat hier ook al lekker of niet dan..??
Ik begrijp dat als je met een eigen onderneming ofwel mss een zzp-er ook moeilijke periodes hebt.En niet iedereen heeft zomaar even een tas met geld liggen.
Genoeg ondernemers die met niets ooit begonnen zijn,en het heel goed doen nu.
Oh en Brown eyes,gaat hier ook al lekker of niet dan..??
vrijdag 14 mei 2010 om 21:10
Partner is werkzaam in de bouw en daarom kon hij als zzp-er niet werken tijdens de winter. Hij werkt nu wel weer en vraagt nu om een voorschot. Ik heb het niet over geld over verspillen maar over sparen. Ik had ooit een droom over een keer een eigen huis kunnen kopen daarom wil ik mijn buffer ook niet aanspreken.
vrijdag 14 mei 2010 om 21:19
Stoppen met dromen, je bent geen kleine meid.
Maar ik neem aan dat je al een gekocht huis hebt.
Daarnaast zal je droom niet stoppen door 3 maanden geen inkomen van je vent en als dat wel zo is, moet je zorgen minder afhankelijk te zijn.
Overigens, gaat dit nergens over.
Je doet alsof je de stroom niet kunt betalen of zo.
SucceS!
Maar ik neem aan dat je al een gekocht huis hebt.
Daarnaast zal je droom niet stoppen door 3 maanden geen inkomen van je vent en als dat wel zo is, moet je zorgen minder afhankelijk te zijn.
Overigens, gaat dit nergens over.
Je doet alsof je de stroom niet kunt betalen of zo.
SucceS!
vrijdag 14 mei 2010 om 22:08
maandag 17 mei 2010 om 18:51
Ligt het nou aan mij..............ik kan TO steeds minder volgen?! Haar man zat 3 maanden zonder inkomsten, waardoor de rekeningen moeilijker betaald konden worden.
TO heeft een droom, namelijk het kopen van een eigen huis, en heeft daarvoor HAAR eigen buffer die ze liever niet wil aanspreken. Maar zij wil wel het volledige inkomen (als man weer werkt) in HAAR droom steken?
M.a.w. man mag (bij voorkeur) geen gebruik van HAAR buffer maken, maar TO wil wel gebruik maken van ZIJN inkomsten??
Begrijp ik het zo goed?
TO heeft een droom, namelijk het kopen van een eigen huis, en heeft daarvoor HAAR eigen buffer die ze liever niet wil aanspreken. Maar zij wil wel het volledige inkomen (als man weer werkt) in HAAR droom steken?
M.a.w. man mag (bij voorkeur) geen gebruik van HAAR buffer maken, maar TO wil wel gebruik maken van ZIJN inkomsten??
Begrijp ik het zo goed?