Relatie en lange tijd weg!

05-09-2009 21:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Sinds kort (enkele maanden) ken ik een meisje waar het erg goed mee klikt. Zij is gek van mij en ik ben gek van haar. Alleen gaat zij over enkele maanden, een half jaar naar het buitenland.

Nu hebben we het hier onlangs over gehad. Hoe nu verder? Gaan we uit elkaar om elkaar de vrijheid te gunnen?

Het lijkt vreemd om het nu heel gezellig te hebben, tot het moment dat zij gaat vertrekken. Dan is het over. Raar als het goed klikt, maar toch besluit om uit elkaar te gaan.

En hoe zou het dan zijn als we uitelkaar gaan? Zou het misschien ook een gunstig effect uiteindelijk kunnen hebben om elkaar vrij te laten door de grote afstand?

Misschien zouden we toch moeten besluiten om voor elkaar te gaan, dat kan ook, das waar. Dan kun je altijd nog zien of het kan werken met zo'n afstand ertussen.

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen hierover, of je mening.

Het gaat mij er uiteindelijk gewoon om, om zo goed mogelijk bij elkaar te blijven, dat lijkt me logisch :-).

Aaaah, wat te doen???
.
Liefde is zoals een cactus, soms prikt het, soms is het mooi. En wat erin zit kan je redden.
Kijk het de komende maanden even aan. Als jullie het nu samen leuk hebben dan gewoon gewoon genieten van jullie tijd samen. En tegen de tijd dat ze weggaat dan kunnen jullie wel weer zien. Wie weet voelt het dan goed om elkaar alle vrijheid te geven of misschien zijn jullie wel zo naar elkaar toe gegroeid dat jullie het half jaar wel zullen overleven. Gaat ze ver weg? Misschien kun je haar een keer opzoeken? Als je haar leuk vindt, dan zou ik het niet zo snel opgeven en dit haar ook laten weten.
Ik heb dit twee keer meeegemaakt. Vlak voordat ik negen maanden naar het buitenland ging (ik was toen 18). Ik heb de relatie geprobeerd in stand te houden, maar halverwege ging het toch verkeerd. Toen ik weer thuis was alsnog geprobeerd. Tevergeefs. De tweede keer (toen was ik 23) ging ik voor vier maanden en dit hield wel stand tot daarna.

Kortom: als je elkaar leuk vindt, zou ik het gewoon proberen en kijken hoe het gaat en bevalt. Uitmaken kan altijd nog.
Ik vraag me af waarom er in dit soort situaties altijd wordt gesproken over elkaar 'de vrijheid gunnen'. Wat is in vredesnaam negen maanden op een mensenleven, waarom 'misgun' je iemand iets door hem of haar te vragen zijn of haar broek dicht te houden voor een ander? Wat is er mis met elkaar missen, naar elkaar verlangen?

Jouw situatie: jullie zijn nog niet zo lang samen dus wellicht dat het dan iets anders ligt (hoewel, als je echt verliefd bent...). Is het mogelijk om halverwege haar reis haar op te zoeken?
Ik heb mijn huidige vriend leren 3 maanden voordat ik voor bijna 5 maand naar het buitenland zou gaan. We hebben de eerste 3 maanden ontzettend veel gedate om te kijken hoe leuk we elkaar nou eigenlijk vonden. Het is harstikke goed gegaan, hij heeft me een keertje opgezocht en verder veel geskyped.

Jah het is af en toe niet fijn en ontzettend frustrerend (zacht uitgedrukt) om een knuffel/kus te willen en dat kan niet. Maar het nu leuk hebben en als ze weggaat het uitmaken, onder het mom van vrijheid vind ik ook een beetje raar.

Sowieso zou ik er nog een keer over nadenken, want zoals je het nu schrijft lijkt het alsof je het al besloten hebt.
Bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk, het is ook vreemd om nu al aan te geven dat je dan uit elkaar zou gaan, terwijl je beide gewoon gek op elkaar bent. Min of meer hadden we dat bsloten idd, maar ben daar toch op teruggekomen. We zien nu wel gewoon hoe het gaat.

Helaas zit opzoeken er niet in, echt niet. Dat je veel contact onderhoudt lijkt me ook inderdaad een vereiste.

Als iemand nog ervaringen heeft, deels ze graag hoor, want merk dat ik er veel aan kan hebben. Thanx.
Tegenwoordig met webcam en skype kun je elkaar toch zien, en de meeste internetcafe's hebben deze voorzieningen. Verder zou ik ook gewoon doorgaan met je eigen leven wanneer je vriendin weg is en niet continue je telefoon gaan checken voor berichtjes en/of je misschien een belletje hebt gemist. Misschien gezette tijden afspreken dat je elkaar belt zodat er een ritme blijft in jullie contact. Blijf verder geïnteresseerd in haar verblijf in het buitenland zonder haar het gevoel te geven dat ze verantwoording moet afleggen. Dus niet te claimerig maar wel op een plezierige manier omgaan met het feit dat jullie gedurende een lange tijd elkaar niet kunnen zien.
Ik zou ook gewoon kijken hoe het loopt, je hebt nou eenmaal geen garanties in het leven en waarom nu al op de zaken vooruit lopen. Blijf in de maanden dat zij weg is leuke dingen doen, zodat je elkaar ook wat te vertellen hebt en laat haar van haar nieuwe ervaringen genieten en dan zie je 't wel.
Hey mensen,

Ik zit toch nog met iets. We hebben min of meer besloten om het gewoon aan te zien en kijken hoe het gaat. Alleen vertelde ik haar laatst dat ik het idee had om langs te komen.

Nu reageerde ze daar niet geheel positief op en dat begon bij mij wat te vreten. Ze vindt het zo definitief als ik besluit om langs te komen. Verder noemde ze als argument dat we nog niet zo lang wat hebben. Daarnaast had ze al besloten om naar het buitenland te gaan voordat ze mij kende en wil ze daar helemaal zelfstandig zijn. Wat dus in feite betekent dat ze mij daar liever (althans op dit moment) niet wil hebben. En dat wringt, want ik kan het niet helemaal begrijpen. Het zouden slechts enkele weken zijn en de rest van de tijd daar zonder mij is ze gewoon zelfstandig.

Zie ik misschien wat over het hoofd? Zijn er mensen die het wel begrijpen? Of die hier hun mening over hebben?
Oh ja, ze is wel echt gek op me, daar zou het niet aan moeten liggen.
Ik heb in de situatie gezeten. Toen ik een half jaar naar het buitenland vertrok waren mijn vriend en ik 9 maanden samen. Vanaf het begin wisten we dat ik weg zou gaan. Eigenlijk is het nooit een issue geweest wat we zouden doen. Op de dag dat ik wegging vonden we elkaar nog steeds super leuk en dus hebben we de relatie voortgezet. Door middel van internet en af en toe een belletje. Hij is wel langs geweest en ik vond dit geweldig.

Ik kan me voorstellen dat je besluit om elkaar in ieder geval voor die 6 maanden los te laten. Misschien blijkt dat je alletwee toch de behoefte hebt om contact te hebben en is het nog steeds leuk als ze terug is. Het kan ook zijn dat haar kijk op "het leven" (tussen haakjes want klinkt zo zwaar) dermate is veranderd dat jij daar niet meer in past.

(Oh ja ons happy end.. We gaan een huis kopen en zijn nog steeds gek op elkaar )
Als zij niet wil dat je komt dan moet je dat accepteren vind ik. Misschien draait ze bij als ze er toch eenmaal zit en je toch gaat missen. Ze is misschien nog zoekende naar haar gevoelens voor jou en wil zich niet vastleggen aan afspraken.

Ik kan me voorstellen dat dit iets is waar ze al lange tijd mee bezig is en dat het echt iets voor zichzelf is. Dat ze dit zelfstandig wil doen kan ik me voorstellen. Zie het als een grote uitdaging om te gaan doen.

Als jullie trouwens beslissen om de relatie te verbreken, dan kan dat ook een tijdelijke breuk zijn. Wil niet zeggen dat jullie na haar reis niet meer iets kunnen beginnen of verder gaan met waar jullie gestopt zijn.

Wat gaat ze eigenlijk doen als ik vragen mag? Is het een reis vol met leuke dingen, gaat ze nieuwe mensen ontmoeten en misschien ook andere mannen? Dat haar reis een leuke en mooie vakantie zal zijn? Of gaat ze werken?

Misschien heeft ze voor zichzelf bedacht dat ze niet gebonden wil zijn in het buitenland, zodat ze kan doen en laten wat ze wil. Misschien is het wel helemaal niet zo'n versiertype, dan moet je dit maar vergeten maar het zou ook kunnen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven