Relatie in sleur en mogelijk einde in zicht

22-10-2008 21:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff loop nu al de hele dag te piekeren en heb niet geslapen vanacht. Ik heb nu 4 jaar een relatie maar dit loopt de laatste tijd niet echt helemaal goed. We hebben een tijdje terug al gepraat omdat we veel meningsverschillen hadden en ook erg kribbig en geirriteerd tegen elkaar deden. Nu zijn we hier een stuk meer bewust van geworden dus dat gaat (naar mijn mening) een stuk beter. Ik probeer in ieder geval wat vaker tot 10 te tellen of me af te vragen of het zin heeft om er stampij over te maken. Verder hebben we de vorige keer ook gesproken over het feit dat de passie een beetje weggezakt was. Dit klopte ook, de sex was behoorlijk op een laag pitje komen te staan.

Ikzelf heb nog niet echt heel veel relaties achter de rug en dus ook nog niet zo veel bedervaring. Ik probeer me ook iedere keer af te vragen wanneer de frequentie nu toch zo drastisch is teruggelopen. 1 ding weet ik zeker: de opmerking dat de sex ook saai was (die kwam ongeveer een jaar geleden, deed het ook niet echt lekker voor m'n zelfvertrouwen) hakte er wel in. Sinds die tijd werd ik ook een beetje terughoudend. Ik nam veel minder initiatief (nog minder dan ik al deed) en nam ook alles onder de loep. Als er dan geen sex van kwam op het moment dat ik toenadering zocht, dan voelde dat echt als een klap. Met als gevolg dat ik dan nog minder vaak een poging deed. Andersom was ik wel in de stemming als hij toenadering zocht. Ik geef toe, ik ben niet echt heel creatief in bed. Maar ik genoot er wel van! Ik snap best dat hij was meer spanning zoekt in onze relatie maar ik weet nog niet helemaal hoe ik dat zou moeten doen. Ik ben eigenlijk heel simpel en allerlei poespas is niet aan mij besteed qua sex. Maar nu zijn zijn pogingen nou ook niet echt heel spannend te noemen...

Maar gisteravond toen we al in bed lagen werd er nog even een opmerking geplaatst. Morgen hebben wij 4 jaar een relatie en ik had bedacht dat we dan wel gezellig uit eten kunnen gaan, gewoon omdat dat gezellig is. Dus ik kreeg natuurlijk de vraag wat ik dan bedacht had want hij wilde eigenlijk ook nog wel praten... Nou toen gingen er toch even wat alarmbellen af. Hij heeft wel al gezegd dat ie vond dat het nog niet veel beter ging dan na het vorige gesprek. Verder heeft ie er niet veel over gezegd en ik was eigenlijk helemaal verrast dat dat er ineens uitkwam. Bovendien brak bij mij ook wel de paniek uit. Volgens mij kan dit gewoon niet veel goed betekenen maar om nu midden in de nacht nog een heel gesprek te gaan voeren terwijl ik zelf in een achtbaan van emoties zat en eigenlijk vooral in de stress schoot, dat leek mij zelfs niet verstandig.

Dus de hele nacht liggen piekeren en de paniek sloeg ook behoorlijk toe. Ik hou enorm veel van 'm en ik erken ook wel dat onze relatie beter zou kunnen. Alleen ik ben wel bereid om er voor te gaan. Ik krijg het idee dat hij het een beetje heeft opgegeven. Niet dat ie nu niet aardig is, maar ik kan me bijvoorbeeld de laatste keer dat ie tegen me heeft gezegd dat ie van me houdt nu niet voor de geest halen. Vanacht is er van alles voorbij gekomen, de meest vreemde dingen en maar proberen om te bedenken wat er toch allemaal zou kunnen zijn. Ik weet het, de enige manier is om het erover te hebben. Maar ik kan het gewoon niet. De gedacht alleen al dat het voorbij zou kunnen zijn.... dan slaat de paniek toe. Ik heb de hele dag tegen de tranen kunnen vechten (moest gewoon werken dus dat hielp wel als afleiding) maar vanavond toen ie naar een vergadering ging en weg was, toen ging het loos. De tranen kwamen maar en ook nu nog. Ik ben gewoon echt radeloos en kan het ook nog niet aan om iemand op te bellen om het erover te hebben. Ik wil m gewoon niet kwijt! Volgens mij hebben we het ook echt wel leuk alleen moeten we wel eraan werken ja. Maar het punt van passie: ik weet dus niet hoe...

Een van de punten die veelvuldig terugkwam was dat ik graag meer tijd met elkaar wilde doorbrengen. Hij zit veel achter z'n pc of laptop en kan daar gewoon de hele avond mee bezig zijn. Prima, maar ik ben dr ook nog dus een keertje tijd met elkaar doorbrengen is ook fijn. Als argument kreeg ik dan terug dat tijd doorbrengen met vrienden erbij ook tijd met mij was maar dat ik dat nooit zo zag. Dit hebben we al heel vaak besproken want ik zie dat inderdaad iets anders. Tuurlijk zien we elkaar ook met anderen erbij, maar ik mis gewoon de tijd met elkaar. Ook hierbij ben ik na het laatste gesprek wat milder geworden en zeur ik minder over tijd voor mij.

Maar goed, morgen op ons 'jubileum' gaan we dus ook praten. Denk niet dat ik morgen echt iets kan eten dus zal morgen aan hem overlaten wat we met eten doen maar dat zal wel gewoon thuis worden. Ik weet dat wanneer er 2 in een relatie zitten dat het ook van 2 kanten moet komen en dat ik misschien zelf nog wat harder eraan moet werken. Maar dat geldt dan net zo goed voor hem. Misschien ben ik te voorbarig maar ik ben echt bang dat ie er morgen een punt achter wil gaan zetten. Bang dat ie er niet hard genoeg voor heeft gevochten, bang dat z'n gevoel echt onherstelbaar veranderd is. En ik voel allerlei verschillende emoties, weet niet waar ik me op moet voorbereiden en hoe. Alleen dat ik zo'n slecht voorgevoel heb...

Pff het is een heel verhaal geworden, sorry! ik moet het gewoon even kwijt en praten lukt nu gewoon niet. Ik heb zelfs al gekeken of we misschien relatietherapie zouden kunnen doen, maar ik weet ook niet of dat zou kunnen helpen.

Nou ja, ik denk dat ik toch maar gewoon moet wachten tot morgen. Hoewel ik eigenlijk meer een struisvogelgedachte nu heb: in bed kruipen, dekbed erover heen en wakker worden wanneer het veilig is. maar dat zit er niet in denk ik. Ik hoop zo dat mijn voorgevoel niet klopt maar ik ben dr bang voor...
Ik vind je - sorry - erg passief ; nadat je vriend op het alarmknopje heeft gedrukt heb je niet veel gedaan om dingen te veranderen . Maar je verwijt wel je vriend dat hij het zover heeft laten komen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pfff wat een verhaal..

even een beetje gescant hoor, niet alles woord voor woord gelezen..

maar misschien is het leuk als jij in bed wat meer initiatief neemt, leuk setje aan enzo vind hij vast ook leuk..

en een nieuw standje hoeft helemaal niet ingewikkelt te zijn!

anders kan je altijd nog naar een relatietherapeut, dat klikt heftig maar hij/zij kan jullie helpen beter te communiceren en jou helpen een beter zelfbeeld te krijgen. Ook qua intimiteit en sex kan een therapeut helpen.

sterkte!
Hoe zou je graag de tijd samen doorbrengen , de tijd die hij nu achter de pc zit ? Samen op de bank een filmpje kijken , of heb je - in zijn ogen - een leuker initiatief ?
Wat jammer dat mensen het zich altijd zo persoonlijk aantrekken als de sex saai wordt genoemd . ( Ok , ik begrijp het wel ) Sex doe je namelijk samen dus zijn beiden verantwoordelijk voor de saaiheid of de passie . Vindt één van de twee dat het een beetje inkakt is het een zaak van beiden om de boel een beetje op te spicen .

En zo zwaar beladen hoeft dat allemaal niet te zijn ; doe het eens niet in bed , bijvoorbeeld . En ook niet tegen bedtijd .
He bah meid vervelend dat je niet geslapen hebt en aan het piekeren bent geslagen.

Wel erg bot van hem dat hij zegt dat de sex saai wordt. Ik kan daarin wel begrijpen dat je zelfvertrouwen daar ook niet van groeit.

Als je vriend vindt dat de sex saai wordt kan hij daarin zelf ook wat doen. Immers waar twee mensen sex hebben, moeten er samen wat van maken. En niet alleen jij bent diegene die moet veranderen.

En focus je niet teveel op een heleboel poespas in bed. Je moet doen waarin je jezelf prettig voelt. En die creativiteit kan alleen maar komen als de relatie goed zit.

Wees niet bang om hem kwijt te raken. Zeg tegen hem waar je mee zit. Vraag op de man af waar je mee zit, dat je slecht geslapen hebt, dat je aan het piekeren bent, dat je graag wel goede sex met hem wilt en ook gewoon simpelweg of hij ook rekening wil houden met jou gevoelens, dat je graag meer tijd met hem doorbrengt.

Zeg hem wat je onzeker maakt, dat je niet weet wat je ervan moet denken.

Je voelt je nadien een stuk opgeluchter als je een goed gesprek met hem aangaat, en hopen dat je dan ook lekker slaapt vannacht.

Sterkte ermee ik duim voor je!!
Het is idd niet echt bevordelijk dat je vriend tegen je zegt dat de sex saai is...komt idd je sexleven niet ten goede...maar hij moet dan ook wat tips erbij geven vind ik hoe t iets spannender kan ofzo... Ik denk dat je idd ook morgen af moet w88 en kijken wat er van komt....kun je niet alsnog met m praten vandaag of wonen jullie ver van elkaar af...het is idd moeilijk om te w88 nu uren lijken dan wel jaren.. ik weet ervan.

Suc6 morgen en houd ons op de hoogte!
Misschien kun je juist nu in bed kruipen en het initiatief nemen?

Verder weet ik van mensen uit mijn omgeving dat het ook wel eens kan helpen om elkaar een week niet te zien en geen contact met elkaar te zoeken...

Dan kun je nadenken en voor jezelf op een rijtje zetten wat je in de toekomst wilt, of dat met je vriend is of niet en vooral wat jij dan zou moeten veranderen om die toekomst te bereiken. (ik ben er namelijk van overtuigd dat je andere niet kunt veranderen... dat begint bij jezelf en dat de ander daar dan in mee gaat of niet)

Hetzelfde zal hij hebben in die week

(dus begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het alleen aan jou ligt)

Hoop dat je er wat mee kunt

Groetjes
Ik heb het idee dat dit een ongelijkwaardige relatie is. Jij loopt op je tenen om het hem naar de zin te maken. Hij doet weinig moeite daarvoor (zit heel de avond achter de computer) en als jij een keer initiatief neemt, wijst hij je ook nog af.

Ik denk dat jij jezelf eens op de eerste plaats mag zetten. Indien je geen sjagerijnig zeurderig mens bent is een lief woordje jou kant op ook wel eens nodig. En probeer alles een beetje te relativeren, je bent niet afhankelijk van een ander.

Het geluk zit in jezelf.
quote:palientje schreef op 22 oktober 2008 @ 21:28:

Wel erg bot van hem dat hij zegt dat de sex saai wordt.

Wel eerlijk .

En die creativiteit kan alleen maar komen als de relatie goed zit.

!!Maar als die relatie mede niet meer goed zit doordat haar vriend een en ander niet meer zo leuk vind ? Heel vervelend , maar dat werkt vaak wel zo ; de een wil geen sex omdat die de ander niet gezellig vindt , waarop die niet- gezelligerd weer chagrijnig wordt omdat er niet gesext is ....
Wat waterfee zegt, het lijkt niet zo gelijkwaardig allemaal. Je wilt 'm wel, maar eigenlijk ben je niet heel tevreden over wat hij voor je betekent en wat hij voor- en met je doet, en vervolgens ben je bang dat hij het niet meer ziet zitten.

Ga meer uit van wat je zelf wilt en uit de relatie wilt halen. Als je dat niet duidelijk kan maken dan doe je jezelf tekort en geef je hem ook niet de mogelijkheid om erop te anticiperen.

Als het vuur gedoofd is, dan komen de wolven, zoals twee beroemde nederlandse filosofen ooit al gemeld hebben, is anders iets wat je vanzelf op je af ziet komen.
Clowns to the left of me..
Toch haal ik uit het verhaal dat je vriend ook vreselijk 'passief' is en weinig tijd met jou alleen wil doorbrengen. Jij bent daar uiteindelijk maar mee akkoord gegaan, kortom, ik zie dat jij je in allerlei bochten wringt terwijl hij feitelijk niks aan zichzelf wil veranderen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven