Relatie is over, maar houdt nog van hem

06-08-2008 10:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een punt gezet achter m'n relatie, ik kon niet meer gelukkig zijn.

We verschillen teveel van elkaar, ik ben een stuk volwassener dan hij.

Maar wat is dat toch, liefdesverdriet. Gewoon ''lekker'' janken met een reep choco, en daarna weer verder gaan?

Tuurlijk gaat het weer over, en kijk ik straks waarschijnlijk terug met toch een glimlach.

Maar tis zo oneerlijk, dat een relatie niet lukt ookal houden 2 personen van elkaar. Kansen die gegeven worden, en die dan niet aangepakt worden.

Ik ben vooral teleurgesteld, dat het niet kon gaan hoe ik het in m'n hoofd had. Tuurlijk zijn er altijd verschillen, maar de doodnormale dingen die je in je dagelijks leven hoort te doen, vertikt ie.

Niet veroordelend bedoeld, want op mij is ook iets aan te merken, maar ik heb een heel andere kijk op het leven.

Ik bel of sms hem niet meer. Hij belt me heel vaak op een dag, waar ik nog een enkele keer opneem om duidelijk te maken dat het over is.

Ik had het graag ook anders gezien, maar het werkt gewoon niet tussen ons.

Het dringt niet tot hem door, en probeert me met vanalles op te praten. Vind het echt moeilijk, maar kies voor m'n eigen geluk nu.

Wat moet ik met de telefoontjes? k zeg duidelijk dat ie niet meer moet bellen, dat het alleen maar moeilijker word. Waarop ie zegt: zullen we wat gaan doen, als vrienden?

En wat doe je met dit verdriet? Ik voel me nu alleen, en vriendinnen zijn met vakantie. Ik ontvluch't het huis wel, maar is ook niet goed lijkt me.

Duidelijkheid is wel zo handig om alles in je hoofd op een rijtje te zetten. 'Als vrienden met elkaar omgaan terwijl het net uit is'....veel te vaag allemaal, geeft hoop en je kunt de boel niet afsluiten. Vandaag mooi weer, dagje tuin/strand?
Inderdaad Maartbaby, zo kan het niet afgesloten worden.

Hij kan het niet accepteren dat ik het niet meer wil, en doet er alles voor om me terug te krijgen.

Ik ben sterk en sta m'n mannetje wel, maar ondanks dat ik weet dat dit het beste is doet het veel pijn.

Ik zou deze periode niet mee willen maken, maar aan de andere kant: Je leert er weer veel van.
En je kunt prima nog van iemand houden en om iemand geven (dat gaat niet zomaar over van de ene op de andere dag) en geen relatie meer hebben.

Wat je kan doen is voorstellen om een maand geen contact te hebben en eventueel daarna weer. Maar eerst even een tijdje helemaal niets.

Sterkte.
ik zou ook idd een tijd, wellicht voor altijd, geen contact meer opnemen. wellicht in 1 laatste telefoontje nog eens goed uitleggen dat hij het zichzelf ook moeilijk maakt door je te blijven bellen en dan eens voorlopig helemaal niet meer opnemen.

Zoals het nu gaat kun jij ook niet verder en komt er wellicht een punt dat je je gaat irriteren aan zijn telefoontjes en tegen hem uitvliegt of een hekel aan hem krijgt.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil namelijk geen ruzie of irritaties, als we elkaar onverhoop tegen mogen komen gewoon normaal kunnen doen. (over een tijdje dan)

Het is heel tegenstrijdig, ik wil dat ie me niet meer belt. Maar af en toe mis ik het gewoon als ie niet belt.

Ik ga nogmaals duidelijk zeggen, dat dit niet werkt en we elkaar met rust moeten laten.

Ik wil gewoon heel graag verder zonder dit mee te hoeven maken. Maar het zij zo !
Ik vind, maar misschien ben ik raar, het behoorlijk respectloos van hem dat hij geen rekening houdt met jóuw gevoelens. Als je hem zegt dat je (even) geen contact wilt, het moeilijk hebt en contact met hem het alleen maar moeilijker maakt dan zou hij daar wat mee moeten doen. En dus even niet meer bellen.

Maar goed, een tijd helemaal geen contact lijkt me het beste inderdaad zodat je wat kunt "losweken" van hem en jullie relatie. Neem de telefoon dus niet meer op, ook niet om uit te leggen dat je hem niet wilt spreken. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Succes hoor
Beste moeilijk,

Als je voor 100% achter je keuze staat, zou ik voorlopig geen contact meer met hem zoeken. Dat maakt het alleen maar ingewikkelder.

Maar als je twijfelt... Ik vraag me af wat er zo erg is aan verschillend zijn?! Een tweede JIJ vind je nooit. Misschien moet je eens goed nadenken over wat je van een relatie verwacht. En daarna aan hem vragen wat hij van een relatie verwacht. En daarna samen erover praten en afspraken maken. Maar dat werkt alleen als je hem ècht de moeite waard vindt!

Veel sterkte. En ga lekker fietsen en een ijsje eten. Dan ben je lekker weg en ook onder de mensen.
Dank jullie wel.

Het maakt ook niet uit als je verschillend bent, ik zou wel voorbeelden willen geven. Maar denk dat ik hem zwart maak en dat wil ik niet, uhmm... dan toch maar voorbeelden:

Hij is nog met dingen bezig die jongens van een jaar of 15/16 doen.

Hij werkt niet, en als ie een baan heeft. Gaat ie 1x en meld ie zich ziek of gaat niet (Wat als we kinderen zouden hebben)

We woonden niet samen, maar leefden een aantal weken in iemand anders z'n huis. Ik kan niet al het huishoudelijk werk (ivm gezondheid) dan verwacht je dat je vriend ook een beetje meehelpt. Als ik vraag, kan jij het vaatje dan even doen, na 20 keer vragen doet ie het.

Sparen? Dat kent ie niet, gooit alles over de balk. Als je een toekomst op wilt bouwen, dan moet dat wel.

Buiten dat kan ie erg boos (lees agressief kan worden) niet meer naar mij (even geen ouwe koeien uit de sloot halen) denk echt: Hij moet worden opgenomen dit is niet goed!

Dit zijn dus wat dingetjes, maar voor mij erg belangrijk.

Nogmaals, het doet me pijn en aan mij zijn ook dingen aan te merken. Maar ik moest kiezen voor m'n eigen geluk.

Ik sta achter m'n keus, maar ook is het raar dat je niet zomaar even kan bellen. Waarschijnlijk omdat ik nog van hem hou.

Hoe doen jongens/mannen dat, met liefdesverdriet?

Zodra hij zich alleen voelt, gaat ie bellen en smsen. Zodra hij met vrienden is hoor ik niks. Prima, dat maakt het makkelijker, maar het is zo tegenstrijdig.
Ik schrijf nog even van me af, want ben er de hele dag mee bezig.

Voor hem is dit waarschijnlijk anders, hij belt me heel vaak terwijl ik bijna niet opneem. Ik zou helemaal niet op moeten nemen, maar doe het toch..

Hij belt me, om even de dag door te komen dat ie me stem heeft gehoord en dan weer verder gaat.

En ik.. Ik voel me best een kansloos persoon, met weinig vriendinnen. Vriendinnen die op vakantie zijn of ver weg wonen.

En hij is met vrienden opstap, en geeft door de tel aan me zo te missen, dat ie alles voor doet. NoT !

Zo kan ik het helemaal niet afsluiten, ondanks ik echt achter me keus sta.

Ik ben niet het persoon die alleen een kroeg in duik. Ik zit nu thuis en doe niet zoveel, terwijl we veel dingen samen deden.

Wat kan ik nog doen, ik haat dit gevoel. Ik wil dit niet voelen, kom erg deprimerend over. Maar heb niet zoveel afleiding.

Tips?
Hey meisje,

Ben je al op mijn topic geweest?

"Voor alle vrouwen die het moeilijk hebben"

Moet je eens doen.

Ik herken veel in je verhaal, hoe gaat het nu met je?

Ik voel me ook kut! door ongeveer een zelfde soort niet werken van een relatie, maar toch willen, maar niet lukken..

Ik voel me klote!!!!

Anyway, op mijn topic, kun je een cocktailtje meedrinken ; )

X.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven