relatie maar zwaar onder de indruk van ex...
zondag 8 juni 2008 om 23:11
Ik heb al bijna vier jaar een relatie met een superlieve vent maar ik stoor me al een tijdje aan eigenschappen die hij niet lijkt te veranderen. Zo vind ik hem niet zo aantrekkelijk meer omdat hij 20 kilo te zwaar is en dit is killing voor ons seksleven. Dit heb ik hem wel eens subtiel laten merken maar nooit letterlijk gezegd. Ik wil hem niet kwetsen. Ik ben ook niet zo verliefd meer maar hou wel heel veel van hem. Ik heb ooit jaren geleden op een nare manier een relatie verbroken met een fantastische jongen omdat ik in een periode zat waarin ik op zoek was naar een ‘volwassen relatie’. Dit bleek echter een eikel eerste klas te zijn en duurde dus ook niet lang maar heeft mijn leuke ex wel erg gekwetst. Mijn leuke ex en ik hebben tussentijds heel weinig contact gehad tot onlangs. Bij een reünie liepen we elkaar weer tegen het lijf. De hele avond hebben we herinneringen zitten ophalen en was het supergezellig maar over die nare breuk hebben we het niet gehad. Mijn huidige vriend was hierbij en ze konden het samen erg goed vinden. Ik was helemaal verward en zwaar onder de indruk van mijn ex. Ik heb nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik hem nog steeds een erg leuke jongen vind maar was verward te merken dat ik echt verliefde steken kreeg. Mijn huidige relatie is op de hoogte van mijn verwarring maar niet van de steken. Ik heb hem gezegd dat ik hem nog steeds de leukste vind maar twijfel daar dus nu zelf aan. Is dit gewoon de crush talking en is mijn relatie wel goed? Moeten we gewoon eens goed praten over mijn frustraties? Of juist met mijn ex over die breuk? Of blijf ik bij mijn huidige vriend omdat het zo vanzelfsprekend is en is de echte liefde over? Yep, ik ben echt goed in de war. Help, heeft hier iemand ervaring mee?

zondag 8 juni 2008 om 23:42
Misschien is het goed om een tijdje afstand te nemen van je vriend en goed na te denken over jullie relatie. Je ex maakt natuurlijk niet voor niks gevoelens bij je los. Als je relatie goed zit dan krijg je niet zoals jij weer die kriebels bij je ex.
Je ex zou ik even links laten liggen. Je hebt op dit moment een relatie van vier jaar met je vriend en daar moet je aan werken als je dat nog wilt. Dit gooi je toch ook niet zomaar weg? Lijkt me dus eerst het belangrijkste om dit voor jezelf uit te zoeken. Je gevoelens/kriebels voor je ex is nu wel van latere zorg.
Je wilt je vriend niet kwetsen door iets te zeggen over zijn over gewicht. Als je dit op een nette niet kwetsende manier doet moet dat toch kunnen? Het is voor jou killing voor jullie sexleven en dat is lijkt mij ook niet echt bevoordelijk voor jullie relatie.
Je ex zou ik even links laten liggen. Je hebt op dit moment een relatie van vier jaar met je vriend en daar moet je aan werken als je dat nog wilt. Dit gooi je toch ook niet zomaar weg? Lijkt me dus eerst het belangrijkste om dit voor jezelf uit te zoeken. Je gevoelens/kriebels voor je ex is nu wel van latere zorg.
Je wilt je vriend niet kwetsen door iets te zeggen over zijn over gewicht. Als je dit op een nette niet kwetsende manier doet moet dat toch kunnen? Het is voor jou killing voor jullie sexleven en dat is lijkt mij ook niet echt bevoordelijk voor jullie relatie.
maandag 9 juni 2008 om 10:45
Als hij in de relatie is aangekomen kun je er best wat van zeggen vind ik. Was hij al dik toen je hem leerde kennen, maar vond je dat toen geen probleem en vond je hem toch waanzinnig aantrekkelijk, dan is er misschien toch wat mis met je gevoelens voor dat je je er nu ineens aan stoort terwijl hij niet veranderd is.
Verders, zoek het eerst uit met je huidige vriend. De kans dat je je ex idealiseert lijkt me erg aannemelijk! Focus je eerst eens op je huidige relatie.
Verders, zoek het eerst uit met je huidige vriend. De kans dat je je ex idealiseert lijkt me erg aannemelijk! Focus je eerst eens op je huidige relatie.
maandag 9 juni 2008 om 21:04
Misschien verliefd op het verliefd zijn?
Verliefd zijn gaat altijd over en dan blijft "houden van" over.
Al vraag ik me wel af in hoeverre je van je vriend houdt.
Als je echt met hart en ziel om iemand geeft maakt het je ook niet veel uit of hij te dik is. Dat neem je dan voor lief. Ook al vind je dan dat hij moet afvallen. Dat zou dan moeten zijn omdat je dat vind vanwege zijn gezondheid, niet vanwege het wel of niet aantrekkelijk zijn.
Verliefd zijn gaat altijd over en dan blijft "houden van" over.
Al vraag ik me wel af in hoeverre je van je vriend houdt.
Als je echt met hart en ziel om iemand geeft maakt het je ook niet veel uit of hij te dik is. Dat neem je dan voor lief. Ook al vind je dan dat hij moet afvallen. Dat zou dan moeten zijn omdat je dat vind vanwege zijn gezondheid, niet vanwege het wel of niet aantrekkelijk zijn.