Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Meds zei: Nou volgens mij is dat juist het probleem. Het denkvermogen staat tijdelijk op een laag pitje, er wordt vooral vanuit het kruis geredeneerd

Volgens mij wordt het kruis vanuit de hersenen gestuurd? Diezelfde hersenen die de vlinders in je buik opdracht geven om te gaan vliegen. Vanuit het kruis vind ik een beetje heel erg verschrikkelijk veel plat gezegd. Zo werkt het bij mij in elk geval niet. Dat sex een gevolg is van onwijs verliefd zijn... toen ik 12 was niet... toen ik 30 was wel.

Meds zei: Kortom jij hebt toen niet nagedacht. Dat is een keuze, en met die keuze heb je andere mensen pijn en verdriet gedaan. En daar moet nu iedereen mee leren leven, de slachtoffers maar jij ook. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben.

Niet zo dramatisch, mee leren leven is gelijk heel goed gegaan. Slachtoffers... ook zo dramatisch... in de praktijk viel het allemaal wel mee hoor. De door jou genoemde slachtoffers moeten ook nooit vergeten hand in eigen boezem te steken. Maar het makkelijkste is om jezelf als 'slachtoffer' compleet vrij te pleiten en lekker niet terug te denken aan het waarom van het hele verhaal. Dat vreemdgaan niet de manier is ben ik met iedereen eens. Maar het gebeurt, en wel o zo vreselijk vaak, en er zijn maar weinig ''slachtoffers' die - nadat ze uiteraard eerst verschrikkelijk boos en verdrietig zijn geweest - ook eens bij zichzelf na gaan denken. Mijn ex heeft dat wel gedaan, en is daar beter van geworden in zijn volgende relaties. Neemt niet weg dat ie me nog steeds niet dankbaar is voor deze les... lullig.
Oei Bianca, dit is wel tegen het zere been. Bij mij viel het in de praktijk helemaal niet mee. En de hand in eigen boezem steken, om te kijken waar een relatie op stuk loopt, prima, maar dat heeft helemaal niks te maken met vreemdgaan.

Als ik het goed lees moet ik als "slachtoffer", ofwel de degene die bedrogen is, de hand in eigen boezem steken om erachter te komen wat mijn aandeel is zijn vreemgaan. Dus als ik erachter kom dat ik eigenlijk een tijdje niet zo lief was dan is dat dus mijn aandeel of een reden voor hem om vreemd te gaan?!

Lullig indeed!
quote:fairy1 schreef op 30 juli 2009 @ 16:25:

Oei Bianca, dit is wel tegen het zere been. Bij mij viel het in de praktijk helemaal niet mee. En de hand in eigen boezem steken, om te kijken waar een relatie op stuk loopt, prima, maar dat heeft helemaal niks te maken met vreemdgaan.

Als ik het goed lees moet ik als "slachtoffer", ofwel de degene die bedrogen is, de hand in eigen boezem steken om erachter te komen wat mijn aandeel is zijn vreemgaan. Dus als ik erachter kom dat ik eigenlijk een tijdje niet zo lief was dan is dat dus mijn aandeel of een reden voor hem om vreemd te gaan?!

Lullig indeed!Sorry fairy, is niet de bedoeling om je pijn te doen of oud zeer boven te halen. Ik vertel puur vanuit mijn eigen ervaringen en reageerde op wat Meds direct tegen mij zei. Ik vond het (vanuit mijn ervaring gezien) te dramatisch gebracht.
Bianca, je hebt overduidelijk gewoon een beetje een laagontwikkeld empathisch vermogen. Kriebels in het kruis zijn voor jou een geldig excuus voor bedrog, en degene die bedrogen wordt is eigenlijk heus wel de echte schuldige want anders was het toch nooit gebeurd.

Geloof je het zelf? Ik zou mezelf en mijn vent maar goed in de gaten houden, want als er een keer iemand leuks langs loopt, dan is het zomaar Ware Liefde, en dan kun je alles wat je in jaren hebt opgebouwd zo bij het grofvuil zetten. Want hij/zij kent al je uitgekauwde verhalen nog niet en na tien jaar willen we allemaal wel weer eens wat nieuws en spannends in bed. Logisch dat je je niet kun inhouden, zo ben je nu eenmaal, en je partner ook, dat weet je in ieder geval zeker.

En als mensen jouw standpunt niet willen overnemen, dan begrijpen ze je gewoon niet, want je legt het toch echt heel duidelijk uit. De botom line is gewoon dat je uit egoïsme je vorige partner en die van een ander een klotenstreek hebt geflikt en al doen honderden mensen het zo, het blijft gewoon een klotenstreek. Geef het gewoon toe.
quote:fairy1 schreef op 30 juli 2009 @ 16:25:

om erachter te komen wat mijn aandeel is zijn vreemgaan. Dus als ik erachter kom dat ik eigenlijk een tijdje niet zo lief was dan is dat dus mijn aandeel of een reden voor hem om vreemd te gaan?!

Lullig indeed!Ik heb het daarbij ook niet over een tijdje niet zo lief zijn. Ik dacht daarbij meer aan het consequent zeuren, al jarenlang, en dan vooral over de karaktertrekken die in het begin zo leuk leken. Je kan iemand nou eenmaal niet veranderen, of in elk geval bijna niet veranderen. Ik dacht hierbij ook aan het niet meer praten met elkaar omdat het toch steeds discussie wordt. Zoals ik al aangaf, mijn ex vertelde me dat hij een stuk minder stug, liever en aanhankelijker is geworden in zijn volgende relatie. Niet doordat ik vreemdging, dit had ook gebeurd als we 'gewoon' uit elkaar gegaan waren.
quote:Alba schreef op 30 juli 2009 @ 16:42:

Bianca, je hebt overduidelijk gewoon een beetje een laagontwikkeld empathisch vermogen. Kriebels in het kruis zijn voor jou een geldig excuus voor bedrog, en degene die bedrogen wordt is eigenlijk heus wel de echte schuldige want anders was het toch nooit gebeurd.

De botom line is gewoon dat je uit egoïsme je vorige partner en die van een ander een klotenstreek hebt geflikt en al doen honderden mensen het zo, het blijft gewoon een klotenstreek. Geef het gewoon toe.

Hebben jullie werkelijk alleen kriebels in het kruis? Raar, bij zijn het vlinders... maar ja, niet iedereen is hetzelfde.

En als je nou eens heel goed terugleest dan lees dat ik inderdaad een ander een klotenstreek heb geflikt, met alle verwoordingen over het bedonderen van intuitie e.d. erbij. Dus deze opmerking is al achterhaald.
Moniek, hier ook een partner die al vanaf het begin heel stellig was over vreemdgaan; dat zou hij nooit (kunnen) doen, uit principe. Daarom was de schok nog groter toen hij het toch deed..echt iedereen was in shock, hadden dit nooit achter hem gezocht. Tja, verliefdheidskriebels maken meer stuk dan je lief is. Je complete denkvermogen gaat eraan! Dat blijkt keer op keer uit de verhalen hier op het forum van degenen met een geheime liefde. Die mensen kunnen gewoon niet meer logisch nadenken, alles wat krom is, wordt recht gepraat. Typisch gedrag van de vreemdganger, heb ik wel ervaren. En achteraf? Dan krijg je in alles gelijk, puur omdat de verliefdheid over is. Zegt mij genoeg.
quote:Julus schreef op 30 juli 2009 @ 16:49:

Die mensen kunnen gewoon niet meer logisch nadenken, alles wat krom is, wordt recht gepraat. Typisch gedrag van de vreemdganger, heb ik wel ervaren. En achteraf? Dan krijg je in alles gelijk, puur omdat de verliefdheid over is. Zegt mij genoeg.Klopt helemaal, en verklaart ook waarom mensen die met vreemdgaan bezig zijn of van plan zijn echt alles voor zichzelf kunnen verantwoorden. Alleen het zinnetje: zegt mij genoeg, begrijp ik niet helemaal.
Het is veeeel te makkelijk om te redeneren dat de ander vreemdgaat omdat jij bepaalde trekjes vertoont die blijkbaar dat vreemdgaan in de hand werken. Ik zeg liever; het is een wisselwerking. Actie, reactie etc. Vaak zit je SAMEN al een tijdje in een impasse, in een sleur of in een moeilijke tijd. En als er dan een truus voorbij komt, uiteraard lijkt die dan leuker. IEDER ANDER zou op dat moment leuker zijn, dan jij. Want even geen gezeur, geen eindeloze discussie over hetzelfde, en geen routine. Goh, dat had ik ook best gewild. En wie weet gebeurt het me ook nog eens, ik zeg nooit nooit, maar dan met mijn volle verstand in de wetenschap wat ik hem zal aandoen! En dat is een kutstreek, en geheel mijn eigen keuze!
Zegt mij genoeg slaat op het feit, dat alle gedrag en het kunnen verantwoorden op een voor hen legitieme manier, terug te voeren is op die verliefdheid. Totale verstandsverbijstering. En het grappige is; ik kan het nog snappen ook, omdat ik ook een paar keer smoorverliefd ben geweest. Eigenlijk snappen we het allemaal, maar het wordt heel anders als je zelf wordt bedrogen.
quote:Bianca40 schreef op 30 juli 2009 @ 16:43:

[...]

Ik heb het daarbij ook niet over een tijdje niet zo lief zijn. Ik dacht daarbij meer aan het consequent zeuren, al jarenlang, en dan vooral over de karaktertrekken die in het begin zo leuk leken. Je kan iemand nou eenmaal niet veranderen, of in elk geval bijna niet veranderen. Ik dacht hierbij ook aan het niet meer praten met elkaar omdat het toch steeds discussie wordt. Zoals ik al aangaf, mijn ex vertelde me dat hij een stuk minder stug, liever en aanhankelijker is geworden in zijn volgende relatie. Niet doordat ik vreemdging, dit had ook gebeurd als we 'gewoon' uit elkaar gegaan waren.Als ik consequent ga lopen zeuren, jarenlang, hoop ik toch dat mijn vent dit aangeeft. Zeik ik dan toch door dan mag ik hopen dat hij de ballen in zijn broek heeft om gewoon een einde aan onze relatie te maken.
Is denk ik te rationeel gedacht Julus.. is weer puur theorie.
Ik begreep mijn vriend, waarom hij verliefd werd en hoe dat dat werkt. Ik kon alleen niet verkroppen hoe zich dat tot mij verhield, hoe hij mij daarin behandelde. Ik stond hem in de weg en moest zsm uit beeld. Behoorlijk paradoxaal en voor mijzelf heel verwarrend. Het enerzijds begrijpen hoe het voor hem moest werken, en anderzijds met mijn eigen pijn zien te dealen.
quote:Bianca40 schreef op 30 juli 2009 @ 16:56:

Is denk ik te rationeel gedacht Julus.. is weer puur theorie.

Nee Bianca er zijn ook mensen die met hun verliefde gevoelens hun broek aan hebben gehouden in de praktijk....

je kletst nog steeds als een vreemdganger recht wat krom is
Bianca..was het maar waar. Ik put uit eigen ervaring. Heb het zelf mogen meemaken en is dus allesbehalve theoretisch.
Of de verliefde persoon zijn broek aanhoudt heeft mi te maken met persoonlijkheid (ben je makkelijk te beinvloeden, geef je makkelijk toe aan impulsen etc en met de situatie in je relatie.

Als je tijdelijk wat troubles in paradise hebt, is het wel erg makkelijk om gelijk naar die ander te rennen. Slappe hap. Dan nog geldt; geef die ander de kans en de tijd, want de manier waarop het gaat heeft invloed op hoe die ander het verwerkt. Op de traumatische manier (plotseling aan de kant gezet worden en geen kans om er wat aan te doen), of op de menselijke manier ( geleidelijk aan). Traumatische ervaring wil je de ander toch niet aan doen?
Moniek..hi ;)
quote:liselore schreef op 30 juli 2009 @ 16:58:

[...]

Nee Bianca er zijn ook mensen die met hun verliefde gevoelens hun broek aan hebben gehouden in de praktijk....

je kletst nog steeds als een vreemdganger recht wat krom isEn nog erger: degene die belazerd is is daar zelf nog (deels) verantwoordelijk voor ook.
quote:Julus schreef op 30 juli 2009 @ 17:03:

Op de traumatische manier (plotseling aan de kant gezet worden en geen kans om er wat aan te doen), of op de menselijke manier ( geleidelijk aan). Traumatische ervaring wil je de ander toch niet aan doen?Of het nou langzaam of plotseling gaat, het is toch altijd traumatisch. Ik heb mijn ex op een dag verteld dat ik wilde scheiden, kwam voor hem als donderslag bij heldere hemel, ondanks dat we veel gesprekken hadden gehad over dat het niet goed ging enz enz enz. Mijn minnaar heeft zijn vrouw geleiding 'aan de kant' gezet. Geloof me... dat was - voor haar - traumatischer, want ze bleef maar hopen dat het goed kwam en dat het tijdelijk was. Let wel mensen... ik praat in de verleden tijd, dit is niet zoals ik er nu mee om zou gaan. Maar ik ben niet vergeten hoe ik toen dacht en voelde, of dat nou goed of slecht was.
quote:Suze2 schreef op 30 juli 2009 @ 17:05:

[...]

En nog erger: degene die belazerd is is daar zelf nog (deels) verantwoordelijk voor ook.Inderdaad, zijn letterlijk de woorden van mijn ex. Dus niet persoonlijk opvatten, dit is puur gebaseerd op de gesprekken die achteraf met mijn ex had en soms nog heb.
quote:Bianca40 schreef op 30 juli 2009 @ 17:13:

[...]

Inderdaad, zijn letterlijk de woorden van mijn ex. Dus niet persoonlijk opvatten, dit is puur gebaseerd op de gesprekken die achteraf met mijn ex had en soms nog heb.En dit vind jij nu dus ook? of heb je echt zelf hier wel eens over nagedacht wat jij er nou van vind. Dat jij je eigen normen en waarden heb laten varen, dat jij egoistisch bent geweest, dat jij niet het lef had je relatie te verbrekjen maar wel het lef had om vreemd te gaan, wat vind jij dat het aandeel is van jou vreemdgaan van je ex?
mag ik er morgen op terugkomen liselore, ik moet nu weg. Maar ik geef je graag antwoorden op de hiervoor gestelde vragen. Fijne avond allemaal
quote:Julus schreef op 30 juli 2009 @ 17:04:

Moniek..hi ;)

Jules

Ik moest vorige week donderdag nog aan je denken want ik was in je woonplaats

Hoe gaat het met je ???

Ik ben volledig hersteld en hoef niet meer terug naar het ziekenhuis, met/in relatie met pieken en dalen. Vriend doet erg zijn best, heeft engelengeduld en lijkt er helemaal voor te gaan, therapie gehad etc.

Ik merk dat ik veel te verwerken heb en er nog niet ben. Vreemdgaan maakt toch ook iets stuk. Van de week begon hij (om eens te polsen) over trouwen, zoals je weet wil ik dat nu niet meer.

Het is een lange weg te gaan in het hervinden van het vertrouwen, ik ben niet meer zo neurotisch over avondafspraken etc. en ben vooral bezig om ook mijn eigen leven weer op te pakken nu dat weer gaat.

Hele dikke knuffel, je hebt me zo gesteund in een zo'n zware tijd.

Bevalt je nieuwe baan ?

Knuffel, Moniekk
quote:Bianca40 schreef op 30 juli 2009 @ 17:13:

[...]

Inderdaad, zijn letterlijk de woorden van mijn ex. Dus niet persoonlijk opvatten, dit is puur gebaseerd op de gesprekken die achteraf met mijn ex had en soms nog heb.Wat een bullshit.....
Moniek, goed om te horen! En wat leuk dat je 'hier" was, best leuke stad he .

Ik zat in het buitenland, met vriend. Wat een bak, dat hij over trouwen begon, maar streelt het je ego niet? Ook al wil je niet meer, dan nog lijkt het me best een fijn gevoel om te weten dat hij bereid om die binding aan te gaan, dus vertrouwen in jullie heeft!

Relatie gaat uitstekend, ben echt happy en dat al sinds een jaar (vreemdgaan is nu ruim 1,5 jaar geleden). Toch allebei het besef dat we echt bij elkaar willen zijn. Trouwen wil hij echt niet, en kinderen ook niet, maar kan het een plaatsje geven. Zijn gewoon heel gelukkig samen en dat telt!

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven