Relatie met getrouwde vader van vriendin.

24-04-2012 08:41 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal heel raar gelopen, denk ook dat de meeste denken van wtf. Als je er in zit en het is gegroeid besef je eigenlijk niet van, waar ben ik mee bezig?

Ik ben 19 jaar en heb al 2 jaar een relatie met de vader van mijn vriendin. Hij is getrouwd.

Het is allemaal begonnen met een vakantie, ik mocht mee. Door omstandigheden ben ik een hele dag met hem alleen geweest. Toen hebben we seks gehad en is alles begonnen. We spreken altijd af in hotels of in de auto. Ik ben een keer een week blijven slapen, zijn vrouw was op vakantie met mijn vriendin en haar zoon. Toen ben ik echt verliefd geworden.

Laatste tijd denk ik steeds na over de toekomst, die hebben wij dus niet. Waarom blijf ik hem dan zien, ik heb er toch niks aan? Ook ben ik bang dat het uitkomt, voel me ook schuldig tegenover miin vriendn en haar moeder. Ik kom er al sinds mijn 12e en ze is als een tante voor me. Hoe kom ik hier uit?
En? Wat zag je in hem? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
quote:eleonora schreef op 25 april 2012 @ 10:54:

Ik zou niet weten hoe ik me zou moeten verdedigen als ik een relatie zou hebben met de vader van mijn beste vriendin en ik zou reacties krijgen (begrijpelijk daar niet van) zoals die Cambini krijgt.

Wat moet je zeggen?

Ik zou het echt niet weten.

Ze heeft toegegeven dat ze het niet mooi vindt van zichzelf wat ze doet, dat ze er mee zit, dat ze die familie pijn gaat doen en dat weet en ze zegt ook te weten dat het allemaal moeilijk wordt maar ze volhardt in haar liefde voor die man. Wat moet ze anders doen of zeggen?

Natuurlijk is er van weglopen en die vent deleten het beste wat ze kan doen voor iedereen maar goed, dat is altijd nog aan haar eigen keus en hoewel het er even op leek dat dat was wat ze wilde, blijkt ze toch het liefst door te gaan met deze relatie.

Ik zou ook uitgepraat zijn denk ik.Goh wat een lieve reactie word er helemaal emo van en je zegt ook precies wat ik denk bedankt.
quote:crashy schreef op 25 april 2012 @ 00:14:

Cambani; Hier een ervaringsdeskundige... Heb niet zo lang geleden een min of meer vergelijkbaar topic geopend.

In ieder geval respect dat je je topic niet verwijderd hebt en dat je nog reageert na al die negatieve reacties die je over je heen krijgt. De reacties zijn begrijpelijk, maar ik begrijp jouw verhaal helaas ook.

Ik snap dat je van hem houdt en ik ga er voor jou vanuit dat hij ook van jou houdt. Heb hier verder geen oordeel over.

Wat ik wel weet is dat het hoe dan ook heel erg moeilijk gaat worden. Als hij weggaat bij zijn vrouw, zal hij een periode van scheiding, verwijten, ruzie, schuldgevoel en weet ik veel wat voor shit over zich heen krijgen. Zijn kinderen en zijn vrouw zullen waarschijnlijk ongelooflijk kwaad zijn op hem... Wat doet dat emotioneel met hem? en wat betekend dat voor jullie??

Het zal heel erg moeilijk worden, want als hij het zijn vrouw verteld ben je er nog niet. Dan moet hij daar weg, ws (tenminste neem aan dat, dat jullie toekomstbeeld is), huis verkopen (wat echt heel moeilijk is) er komt zoveel ellende bij kijken. En dit zeg ik niet omdat het niet zou kunnen vanwege de ellende maar is het dat je echt, echt!! waard..... En ja, waarschijnlijk is je antwoord op deze vraag ja, maar denk eens goed na over de consequenties, over de pijn, de verwijten, het schuldgevoel. En jij bent degene die daar een groot onderdeel van is. Dus die gevoelens zullen waarschijnlijk ook jouw kant op komen. Ook al houden jullie van elkaar, het is heel moeilijk omdat te moeten overwinnen.

Maar ik hoop voor jou dat het echte liefde is en dat je dit allemaal kan overwinnen. En dat hij aangeeft dat hij het met koninginnedag gaat vertellen is iets wat nog maar een paar dagen duurt. Ik weet hoe ongelooflijk hecht die liefde kan zijn en hoe zeer je gelooft daarin. Dus mijn advies is als je serieus over de consequenties nagedacht hebt ( en je opent dit topic niet voor niks....) dat je hem een ultimatum stelt. Als hij het na koninginnedag nog niet verteld heeft, met welke smoes hij ook komt, dan houdt het op...

Maar denk aan jezelf, kies voor de liefde als die echt aanwezig is en hij echt voor je wil gaan, maar stel grenzen voor jezelf en laat je niet beinvloeden door zijn verdriet, zijn pijn want het gaat in jouw leven om jou!

en het is echt, echt ongelooflijk moeilijk als je op het punt bent dat er beslissingen gemaakt worden. Ik had me niet voor kunnen stellen dat het zo moeilijk was in ieder geval. en niet voor kunnen stellen hoeveel pijn ik een gezin aan kan doen

Hoop dat je de kracht vind om het beste te doen voor jou, kom voor jezelf op, en leef voor jezelf!Ik zie nu echt niet in hoe het gaat zijn, bedankt dat je me de ogen hebt geopend, er gaat dus een heleboel bij komen kijken. Ik ben nu nog alleen maar bezig met onze liefde stond wel stil bij het verdriet van andere maar niet echt dat ik ging beseffen wat het in gaat houden. Echt heavy zeg.
quote:cambani schreef op 25 april 2012 @ 17:05:

[...]

Goh wat een lieve reactie word er helemaal emo van en je zegt ook precies wat ik denk bedankt.

Lieve schat, geloof me, de meeste reageerders hebben het allerbeste met je voor. Niet ik alleen, ook een aantal anderen.

We zijn allemaal jong geweest en niet allemaal hebben we hetzelfde meegemaakt als wat jij nu meemaakt (want dit is wel een heel bijzondere situatie) maar veel van ons weten wel wat het is om jezelf helemaal in het een of ander, of in iemand te verliezen. En we weten ook hoe moeilijk het is om daarvan los te komen, of het nou 'eigen schuld, dikke bult' situaties zijn of niet. Pijn doet zeer, klaar.

Ik wil dat het goed met je gaat, en ook daarin ben ik niet alleen.
quote:eleonora schreef op 25 april 2012 @ 17:16:

[...]

Lieve schat, geloof me, de meeste reageerders hebben het allerbeste met je voor. Niet ik alleen, ook een aantal anderen.

We zijn allemaal jong geweest en niet allemaal hebben we hetzelfde meegemaakt als wat jij nu meemaakt (want dit is wel een heel bijzondere situatie) maar veel van ons weten wel wat het is om jezelf helemaal in het een of ander, of in iemand te verliezen. En we weten ook hoe moeilijk het is om daarvan los te komen, of het nou 'eigen schuld, dikke bult' situaties zijn of niet. Pijn doet zeer, klaar.

Ik wil dat het goed met je gaat, en ook daarin ben ik niet alleen.Ik snap het ook wel hoor maar kwam soms best hard over. Wat ik me nu sinds dit topic afvraag want bijna iedereen zegt hij houdt niet echt van je of dat het toch geen kans heeft. Is dat zo? Ik bedoel hij lijkt echt van me te houden en wat we hebben lijkt ook heel diep te zijn enzo. Ik geloof niet dat hij dat zou opgeven zegt hij ook. Ik bedoel zouden we geen kans hebben over 5 jaar ofzo of ooit. En hoe kom ik er achter of hij echt van me houdt?
quote:cambani schreef op 25 april 2012 @ 17:23:

[...]

Ik snap het ook wel hoor maar kwam soms best hard over. Wat ik me nu sinds dit topic afvraag want bijna iedereen zegt hij houdt niet echt van je of dat het toch geen kans heeft. Is dat zo? Ik bedoel hij lijkt echt van me te houden en wat we hebben lijkt ook heel diep te zijn enzo. Ik geloof niet dat hij dat zou opgeven zegt hij ook. Ik bedoel zouden we geen kans hebben over 5 jaar ofzo of ooit. En hoe kom ik er achter of hij echt van me houdt?

Soms is houden van niet genoeg. Je kan echt oprecht van iemand houden maar dat de balans qua keuze toch naar de andere kant schiet. Lees de postings na wat je te wachten staat als jullie dit gaan doorzetten. De vraag is of hij ermee kan omgaan met zijn verlies, vrouw, gezin. En of hij daarvoor zal kiezen. Dromen is leuk maar het werkelijk doen is toch `eerst zien dan geloven`.

Verder lees ook de postings over toekomst perspectief. Jij wilt misschien nog kinderen, lekker stappen, dingen van de wereld zien, noem maar op. Hij heeft dat allemaal al gedaan. Nu is het allemaal spannend voor beide maar als het nieuwe er vanaf is, zou het kunnen dat hij weer snakt naar de rust. Dat hij denkt, pffff ik wil dit helemaal niet meer op mijn leeftijd. Ook wel dingen over terug te vinden op internet onder `midlifecrisis`.

Nu denk je dat dit moois je nooit meer zal overkomen maar dat is niet waar, je hele leven en toekomst ligt nog open.

Denk er goed overna als jullie hiermee doorgaan. Ik denk dat de kans groot is dat jullie er allemaal kapot van gaan en verdriet van zullen hebben. Soms zijn dromen ook gewoon bedrog. En moet je als je wakker wordt gewoon dealen met de realiteit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

[...]

Ik snap het ook wel hoor maar kwam soms best hard over. Wat ik me nu sinds dit topic afvraag want bijna iedereen zegt hij houdt niet echt van je of dat het toch geen kans heeft. Is dat zo? Ik bedoel hij lijkt echt van me te houden en wat we hebben lijkt ook heel diep te zijn enzo. Ik geloof niet dat hij dat zou opgeven zegt hij ook. Ik bedoel zouden we geen kans hebben over 5 jaar ofzo of ooit. En hoe kom ik er achter of hij echt van me houdt?

Heb je het daar wel eens met hem over gehad? Of jullie over vijf jaar niet een betere kans zouden hebben? Ben jij bereid zolang te wachten en kun je in die tussentijd afstand van hem nemen?

Nogmaals mijn vraag: heb je andere mensen die je na staan, die je kunnen steunen? Je gaat so wie so een moeilijke tijd tegemoet, met hem of zonder hem, het zou fijn zijn als je dat niet alleen hoeft te doen.
Je kan niet zeker weten wat anderen denken of voelen, je kan enkel aannemen dat wat ze zeggen de waarheid is. Daarnaast kun je veel aflezen uit daden van anderen en hoe zij met jou omgaan.

De reden dat veel forummers hier schrijven dat hij niet van je houdt is omdat je niet de eerste bent met een situatie als deze. Er zijn hier (helaas) veel ervaringsdeskundigen, mensen die het hebben zien gebeuren in hun omgeving en heel veel soortgelijke verhalen hier op het forum. Je bent niet de eerste die op een getrouwde man is gevallen en zal ook zeker niet de laatste zijn. Waar denk je dat de smoezenlijst vandaan komt? Heb je hem al gelezen? Die is samengesteld door en voor vrouwen zoals jij die allemaal stuk voor stuk hebben gehoopt en hopen dat 'hun' getrouwde man bij zijn vrouw weg gaat. Toch gebeurt dit volgens de statistieken maar in enkele gevallen ook echt. Veel meer anderen moeten het doen met de tweede plek en de geheimen.

Mensen hebben niet altijd het beste met je voor, mensen kunnen goed liegen. Besef dat de man die jij jouw grote liefde noemt zijn eigen gezin al jaren bedriegt: de vrouw die hij ooit trouw heeft belooft en zijn bloedeigen kinderen. Denk je dat zijn vrouw gelooft dat hij haar ooit zo zou bedriegen, terwijl ze zo'n diepe band hebben dat hij haar ten huwelijk heeft gevraagd, besloten heeft kinderen met haar te krijgen? Als hij hier toe in staat is, hoe weet je dan zo zeker dat hij tegenover jou wél de waarheid spreekt?

[...]

Je zult het gemist hebben maar daar ging het in de eerste pagina's al over.

O.a. ikzelf heb gezegd dat ik best geloof dat hij van je houdt. Dat is helemaal het punt niet. Jullie hebben de werkelijkheid (in dit geval zijn gezin) er (nog) niet bij betrokken en pas als dat gebeurd is en iedereen de informatie heeft die nu alleen jullie twee hebben, zal blijken hoe het met jullie liefde verdergaat.

Niet zelden is de minnares na het uitkomen van de verhouding de boosdoener en het is de vraag of jouw minnaar daarin anders is. Dat zóu kunnen maar dat hangt (denk ik en na vele, vele malen dit soort verhalen van dichtbij te hebben meegemaakt, er over te hebben gehoord en gelezen) ook erg af van hoe dat gezin reageert.

Wat als zijn kinderen hem bijvoorbeeld niet meer willen zien als hij met jou doorgaat? In jullie geval is er natuurlijk sprake van een extra heftige situatie omdat jij al lang bij de familie over de vloer komt en je bevriend bent met zijn dochter.

Nu, op jullie gezamenlijke planeet, houden jullie veel en zonder reserves van elkaar. Maar jullie planeet bevindt zich niet in hetzelfde universum als waar zijn gezin zich bevindt.

Alles wordt anders als ook zij op de hoogte zijn.

En dat is waar veel reacties over gingen, over dat jij je blind staart op hoe het nú is. Maar nu is er relatief weinig aan de hand, dat komt pas als hij voor jullie relatie uitkomt.

Daar wilden een aantal mensen je voor waarschuwen, dat het dan kan zijn dat alles er heel anders uit komt te zien en niet perse positief voor jou. Niet om jou te treiteren maar omdat dat vaak gebeurt en je je er hopelijk een beetje voor kunt wapenen.
De keren dat ik een relatie heb gehad dacht ik dat het voor altijd was. Toen die relaties overgingen dacht ik nooit meer gelukkig te kunnen worden, alleen of met een ander. Toch heb ik geleerd dat het wel kan. Hij is niet jouw enige optie, niet jouw enige kans op een mooie, liefdevolle relatie. Er zijn heel erg veel mannen op deze wereld en hoe cliché ook, daar zit vast nog een ander leuk exemplaar voor je tussen. Een man die jou op een voetstuk zet, die helemaal gek van je is en je niet verborgen wil houden voor de buitenwereld. Iemand waar de relatie niet zo ongelofelijk veel consequenties heeft als die met hem.
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 april 2012 @ 17:32:

[...]

Soms is houden van niet genoeg. Je kan echt oprecht van iemand houden maar dat de balans qua keuze toch naar de andere kant schiet. Lees de postings na wat je te wachten staat als jullie dit gaan doorzetten. De vraag is of hij ermee kan omgaan met zijn verlies, vrouw, gezin. En of hij daarvoor zal kiezen. Dromen is leuk maar het werkelijk doen is toch `eerst zien dan geloven`.

Juist, goed gezegd MV! Soms is houden van niet genoeg. Door levens-ervaring en liefdes-ervaring ben ik, en velen met mij, hier achter gekomen.

Cambani is jong, en dit is zeer waarschijnlijk je eerste liefde.

Maar lieve Cambani: als je deze relatie wel verbreekt, komt er ook weer een nieuwe liefde. En nieuw geluk. Jouw geluk hangt niet - ik herhaal: NIET - van deze man af.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En fijn dat je nog meeleest en meeschrijft Cambani
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Cambani, 99% van de mannen zegt, belooft, bezweert dat ze ECHT HEUS WAAR bij hun vrouw weggaan. Straks. Nu nog even niet. Maar iets van 5% doet dat ook echt. En die relaties klappen vaak alsnog, vanwege alle ellende die je samen aanricht. Heb je dat ervoor over? Je maakt diepe wonden bij minstens twee mensen. Wonden die misschien nooit meer helen zo diep. Waarvan jij je niet eens kunt voorstellen hoe erg.

En los daarvan, heb je het ervoor over om op jonge leeftijd al met iemand samen te zijn die oud aan het worden is? Niet meer zo nodig hoeft, alles al een keer meegemaakt? Nu merk je dat niet, maar het komt wel. Plus de mogelijkheid dat hij op een gegeven moment jou weer hetzelfde aandoet met nog een jonger en net zo naief meisje. Mannen die deze rotstreek flikken doen het vaak meer dan eens!

Ik zou zeggen, laat het hem niet vertellen, het maakt veel te veel kapot. En al ben je de jongste, wees de wijste en ga weg. Als zijn relatie echt zo slecht is dan moet hij die om die reden verbreken en niet om jou. Houd het gescheiden. Als hij dan een jaar single is geweest en jij een jaar hebt kunnen bezinnen of dit de toekomst is die je echt wilt, kun je het alsnog eens proberen. Eerder niet. Anders start je met ellende in plaats van met een schone lei.

Maar ik denk dat hij lekker bij zijn vrouw blijft en jou aan het lijntje gaat houden zo lang hij kan.
Cambani, wat is jouw beeld van hoe het straks gaat, als iedereen het weet?
Ik twijfel ernstig of dit topic echt is. Mocht het wel zo zijn dan zou ik hulp zoeken om los te komen van deze man TO. Als hij echt van je houdt dan laat hij je gaan, sterker nog, dan was hij niet eens iets met je begonnen. Hij maakt misbruik van je naiviteit en gedraagt zich niet als een volwassen man. Zoek hulp, want je verdient beter dan iemand die vooral zijn eigen behoeften belangrijk vindt. Hulp zoeken betekent: praten! Praat erover met iemand die je vertrouwt, desnoods je huisarts. Dit is niet goed voor jou, je hebt de tijd nodig om te ontdekken wie jij bent en wat jij verlangt van het leven.
Cambani, ik denk niet dat het veel uitmaakt of hij wel of niet écht van jou houdt. Ik geloof zo dat je op dit moment van hem houdt, want dat geef je aan. (Maar houden van kan over gaan) Of hij van jou houdt: geen idee, ik ken hem niet.

Maar wat ik eerder zei (ik herhaal mezelf nu even), jullie relatie is een ongelijkwaardige relatie. En één die gebaseerd is op bedrog. Bedrog van hem, naar zijn vrouw en kind. Bedrog van jou, naar jouw vriendin en de vrouw die jij als tante ziet. Ongelijkwaardigheid, want jij bent jong, hij is oud en jij komt niet uit een stabiele thuissituatie. Vind je ongelijkwaardigheid en bedrog een goede basis voor een relatie?

Persoonlijk denk ik (dat is mijn mening) dat dit absoluut geen goede basis is. En dat zelfs als hij zijn vrouw zou verlaten (ik betwijfel ernstig of hij dat doet), de basis van deze relatie dusdanig is, dat hij gedoemd is te mislukken.

Zelfs al hou je van hem. En hij misschien van jou.

Niet iedereen heeft jouw situatie meegemaakt, velen weten wel hoe het voelt om iemand waar je van houdt, van denkt te houden of verliefd op bent los te (moeten) laten. Dat is zwaar, dat doet verdriet. En dat gaat ooit over.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Voor iemand sterven is makkelijker dan met iemand te leven.

Daarmee bedoel ik: in je verliefde bubbel kun je zielsveel van iemand houden, zoveel dat je voor diegene zou willen sterven. Ik geloof best dat hij misschien wel zoiets voelt.

Maar dat is iets anders dan met iemand te leven. Het leven van alledag, als de spanning en romantiek van het verbodene eraf zijn. Als jullie na een gigantische berg ellende op de puinhopen van een verwoest gezin een normale relatie willen opbouwen.

Het zou best eens kunnen dat het hem dat niet waard is, als de realiteit zich aandient. Uit de smoezenlijst blijkt dat de meeste mannen terugkrabbelen als ze zich gaan afvragen of ze werkelijk hun gezin, hun huis en hun sociale leven willen opgeven voor hun minnares.

En vandaar de twijfels of hij echt zoveel van je houdt.
quote:ster89 schreef op 24 april 2012 @ 08:42:

Wat een ongelofelijk naar persoon ben jij, bah! Stoppen ermee natuurlijk vandaag nog!met zo'n opmerking vind ik jou nog veel beroerder
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Cambani: ik geloof dat de man waar ik mee was echt van me houdt, ongekende liefde. Tis heel pijnlijk dat het voorbij is, maar was velen malen pijnlijker geweest om van iemand te houden die er niet echt, volledig en altijd voor mij kan zijn. Kan je het volhouden nog jaren wachten, jaren niet voor jullie liefde uit te komen op het zijbankje te moeten zitten? En natuurlijk doen jullie dingen samen en is hij er zoveel als mogelijk voor je. Maar je bent altijd de tweede vrouw en dat blijft je plaats. Want om door te kunnen gaan met z'n huwelijk moet hij zijn vrouw voorop zetten, ook al houdt hij meer van jou...

Waarom vraag je je af of je niet nog 5 jaar kan wachten als hij aangeeft dat hij het na koninginnedag gaat vertellen? Je mag aannemen dat hij dat kort na koninginnedag doet en niet 5 jaar daarna.

Dus wat wil je? Wil je echt nog zo lang wachten (ik dacht dat ik het wou, maar kon het werkelijk waar met de beste wil van de wereld niet aan om de tweede vrouw te zijn, ondanks de liefde die er was).

Praat met hem, bespreek je twijfels, je angsten, je liefde en stel grenzen, geef aan wat je wil en wat je van hem verwacht.
quote:arrasje schreef op 25 april 2012 @ 22:29:

[...]

met zo'n opmerking vind ik jou nog veel beroerderWant? Cambani is inmiddels een volwassen vrouw die ondanks dat ze dondersgoed weet dat ze het leven van een aantal mensen tot een hel gaat maken haar eigen egoistische belang voorop zet (wat nog heel erg verkeerd gaat aflopen, maar dat terzijde). Het kan haar gewoon niets schelen, ook al doet ze van wel! Ster heeft groot gelijk!
In liefde en oorlog doet men rare dingen... (is niet helemaal de originele uitspraak maar sta niet achter de originele dus dan maar zo...)
quote:lilaemme schreef op 25 april 2012 @ 22:58:

[...]

Want? Cambani is inmiddels een volwassen vrouw die ondanks dat ze dondersgoed weet dat ze het leven van een aantal mensen tot een hel gaat maken haar eigen egoistische belang voorop zet (wat nog heel erg verkeerd gaat aflopen, maar dat terzijde). Het kan haar gewoon niets schelen, ook al doet ze van wel! Ster heeft groot gelijk!Meerderjarig is niet volwassen
Das waar, Crashy. Maar dat is geen excuus. Als je de OP leest en vervolgens de reacties van Cambini, dan lijkt het alsof ze het wel lekker vindt om slachtoffer te blijven. Vanuit die positie kan ze haar vriendin en 'tante' ontzettend veel pijn doen, maar hey, daar kan zij niets aan doen.... Ze weet inmiddels beter, maar handelt er niet naar. Want 'in de liefde is alles geoorloofd'? Dat vind ik dus niet en haar gedrag vind ik buitengewoon laag.
quote:Oriane schreef op 25 april 2012 @ 23:06:

[...]

Meerderjarig is niet volwassenDaar heb je overduidelijk gelijk in. Blijkt wel uit de posts....
noueveniet heb je het tegen mij?

als je het tegen mij hebt,

dat weet ik nu nog steeds niet,

ik heb wel een donkerbruin vermoeden,

ik lag toendertijd overhoop , zat midden in een rechtszaak waarin ik slachtoffer was van seksueel misbruik etc ,

door de ex van mijn zus (die vent is nu 70)

ik kwam mijn ex tegen en die was erg lief en gaf me heel veel aandacht ,

en ik denk dat ik op zoek was naar aandacht van een (oudere) man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven