Relatie met getrouwde vader van vriendin.

24-04-2012 08:41 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal heel raar gelopen, denk ook dat de meeste denken van wtf. Als je er in zit en het is gegroeid besef je eigenlijk niet van, waar ben ik mee bezig?

Ik ben 19 jaar en heb al 2 jaar een relatie met de vader van mijn vriendin. Hij is getrouwd.

Het is allemaal begonnen met een vakantie, ik mocht mee. Door omstandigheden ben ik een hele dag met hem alleen geweest. Toen hebben we seks gehad en is alles begonnen. We spreken altijd af in hotels of in de auto. Ik ben een keer een week blijven slapen, zijn vrouw was op vakantie met mijn vriendin en haar zoon. Toen ben ik echt verliefd geworden.

Laatste tijd denk ik steeds na over de toekomst, die hebben wij dus niet. Waarom blijf ik hem dan zien, ik heb er toch niks aan? Ook ben ik bang dat het uitkomt, voel me ook schuldig tegenover miin vriendn en haar moeder. Ik kom er al sinds mijn 12e en ze is als een tante voor me. Hoe kom ik hier uit?
Ja ik vind iemand die tot zoiets in staat is naar. Ook als ze vreemd zou gaan met het vriendje van haar beste vriendin ipv haar vader. Dat is toch niet zo raar?
Ik vind het raar dat de hier opgestelde "smoezenlijst" als een soort alomvattende bijbel woord aangeprezen.

Kort hem dan in tot de echte smoezen.

Dingen zoals:

-Ik hou zo van jou

-Je bent m'n zielemaatje

-Ik denk aan je xx

Dat zijn toch niet per definitie smoezen?? Er werd geschreven 'kijk of je 3 dingen herkent' en dan zou je met zo'n man te maken hebben.

Natuurlijk, degenen die dit als smoes er op hebben gezet, hebben een relatie gehad met iemand die uiteindelijk niet voor hen bleek te gaan.

Maar iemand die wel de ware vindt, krijg toch ook te horen 'ik hou zo van jou' ?

Dit vind ik smoezen:

-ik blijf alleen bij haar omdat ik medelijden met haar heb

-als mijn schoonmoeder weer beter is vertel ik het haar

Als een man (of vrouw) zegt niets liever te willen dan - openlijk - bij je te zijn, maar tegelijk 'uitstel' vraagt, dan heb je smoezen.

Die lijst kan korter. Dan wordt hij beter toepasbaar en geloofwaardiger.
quote:caramba2 schreef op 26 april 2012 @ 10:08:

Ik vind het raar dat de hier opgestelde "smoezenlijst" als een soort alomvattende bijbel woord aangeprezen.

Dingen zoals:

-Ik hou zo van jou

-Je bent m'n zielemaatje

-Ik denk aan je xx

Dat zijn toch niet per definitie smoezen?? Er werd geschreven 'kijk of je 3 dingen herkent' en dan zou je met zo'n man te maken hebben.

Natuurlijk, degenen die dit als smoes er op hebben gezet, hebben een relatie gehad met iemand die uiteindelijk niet voor hen bleek te gaan.

Maar iemand die wel de ware vindt, krijg toch ook te horen 'ik hou zo van jou' ?

Dit vind ik smoezen:

-ik blijf alleen bij haar omdat ik medelijden met haar heb

-als mijn schoonmoeder weer beter is vertel ik het haar

Als een man (of vrouw) zegt niets liever te willen dan - openlijk - bij je te zijn, maar tegelijk 'uitstel' vraagt, dan heb je smoezen.

Die lijst kan korter. Dan wordt hij beter toepasbaar en geloofwaardiger.Helemaal mee eens, de lijst is aan revisie toe!
quote:caramba2 schreef op 26 april 2012 @ 10:08:

Eens.

Met een veel kortere lijst begrijpt men het ook wel.
quote:ikbenevelyn schreef op 26 april 2012 @ 09:45:

noueveniet heb je het tegen mij?

[...]

en ik denk dat ik op zoek was naar aandacht van een (oudere) man.Ja, ik was benieuwd. Dank voor je antwoord!
TO, ik heb je topic doorgelezen en wat is het heftig allemaal. Het moet erg moeilijk voor je zijn, gezien het feit dat je vader dood is en je slecht(?) contact hebt met je moeder en nu ook je vriendin gaat verliezen en het huis waar je altijd welkom was.

Ik denk dat het zeker raadzaam is om met een vertrouwenspersoon te gaan praten.

En laat je ook weten hoe het is gegaan dinsdag? (want ik neem aan dat hij het dinsdag gaat vertellen?) Mij lijkt het geen pretje om zoveel mensen zo enorm te gaan kwetsen, een huwelijk overhoop halen etc. En dan weet je alsnog niet of jouw relatie met hem wel een toekomst heeft. Bij een man die al vreemd is gegaan, is de kans heel groot dat hij in de toekomst weer vreemd zal gaan.

Als jullie over de toekomst praten, hoe concreet zijn dan die plannen?
TO: Ik denk dat het goed is dat je hier je verhaal vertelt, dan loop je er in ieder geval niet alleen mee rond en kunnen andere mensen met je meedenken. Op deze manier kom je verder in gedachtes.

Zoals al eerder is gezegd maakt het nog niet eens zoveel uit of hij echt van je houdt of niet. Het is een romantisch idee dat alles om liefde, houden van en de gedachte "wij met zijn tweeën tegen de rest van de wereld" draait.

Het is alleen niet waar. Een relatie draait om meer. Om gelijkwaardigheid bijvoorbeeld, en ook om praktische zaken.

Mijn eerste grote liefde was eigenlijk ook een onmogelijke liefde. Het verhaal was anders de jouwe, maar ik begrijp je gevoel wel. Eigenlijk zit je nu vast in je eigen gedachten en ben je niet voldoende in staat de situatie objectief te beoordelen. Daarom raad ik je aan naar de hier gegeven adviezen te luisteren. De meeste van ons hebben het beste met je voor.
Heb je al met hem gesproken?

Er nog iets over gezegt?
Heb alle reacties gelezen en vind die van Eleonora de allermooiste.

Ik verwacht dat je er toch mee doorgaat, met deze man. En dat je het deksel op de neus krijgt. Ik snap ook wel dat je de relatie nu niet verbreekt omdat zoveel vivaforumdames je dat aanraden.

Weet je al wat je doet als hij het na Koninginnedag nog niet heeft gezegd? En wat bedoelt hij eigenlijk met "na Koninginnedag"? Da's best een ruim begrip.....

Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe. Je bent nog zó jong meisje, nog een heel leven voor je! Je denkt dat deze man hét helemaal voor je is. Ik hoop het voor je maar heb er een zeer hard hoofd in.
Houd hij van je of van het gevoel dat hij nu heeft? je kunt soms het romantische dat je samen hebt ivm een onmogelijke liefde verwarren met echte liefde. Natuurlijk verbind je dat gevoel aan de persoon, maar vaak is het meer de vlucht uit de dagelijkse sleur en de romantiek.

ik weet niet hoe dat bij jullie is, ik weet wel dat deze situatie niet de realiteit is, die komt inderdaad pas als alles uit komt en dan is er weinig meer over van de romatiek en de mooie momenten.

Dan komt de keerzijde, huis verkopen, allimentatie, ruzie en verwijten, de twijfel enz. En bij al die ellende zal hij zeker ook twijfelen of het hem dat waard is, Hij zal wel eens met heel wat minder inkomen komen te zitten als hij straks allimentatie moet betalen en met een schuld kan blijven zitten die er bv nog op het huis zit. En dan ineens blijkt in al die ellende dat er nog wel gevoelens zijn voor je vrouw, besluiten ze er samen toch nog voor te gaan, gaat dan minder klopt hij weer bij jou aan enz en dan komen de smoezen weer, hij wil het nog even proberen met zijn vrouw, of eerst moet het huis verkocht worden enz enz. de smoezen weer uit de lijst, die overigens wat mij betreft korter mag zijn, dan is het veel herkenbaarder dan deze onleesbare lange riedel die men nu plaatst.

Wat ik je wil meegeven is om hier waakzaam voor te zijn,. zodra hij na konininginnedag weer uitstelt denk dan aan deze lijst., want waarom moet het na koninginnedag? wat is daar zo belangrijk aan dat het niet NU kan? zou de koningin er wakker van liggen als hij het ervoor verteld? Welnee en voor zijn vrouw en kinderen wordt de boodschap er echt niet milder door.

Zodra je dus dingen herkend uit die smoezen lijst en hij blijft uitstellen dan weet je dat wij hier gelijk hebben met onze waarschuwingen.

Wees dus waakzaam en ben niet 1 van die vrouwen die er weer ingetrapt zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:forumdame2011 schreef op 26 april 2012 @ 18:11:

Heb alle reacties gelezen en vind die van Eleonora de allermooiste..Ik vind haar reacties ook erg goed.
Cambani, als ik jou was zou ik op Koninginnedag op de markt gaan staan. Kun je die lamlul van je verkopen (al vermoed ik dat je je waar aan de straatstenen niet kwijt zult kunnen.
Wat is dit? Ongelofelijk, wat een kinderachtige naiviteit. Meid, groei op, je bent volwassen, gedraag je niet als een kleuter die perse alles wil hebben dat ze ziet. En die man??? Wat een ongelofelijke lamlul, ongeschikt als vader en ongeschikt als echtgenoot.
Zeer waarschijnlijk gaat deze meneer helemaal niks vertellen op koninginnedag want hij vindt het wel best zo, veel lusten, weinig lasten. Als jullie verraad uitkomt dan draait dat om: veel lasten, weinig lusten en dan is het zo afgelopen met de liefde.

Het zou voor alle betrokkenen beter zijn als jij niet meer over de vloer komt bij het gezin en deze hele stinkende affaire in de doofpot gaat. Als het uitkomt zullen er mensen kapot aan gaan
Hoeveel je ook van hem bent gaan houden en hoe moeilijk het ook is, je moet ermee stoppen. Ik heb ooit een boek gelezen over een meisje dat precies in dezelfde situatie zat als jij (ook toevallig 17 toen die relatie begon), dus ik begrijp je wel.

Maar hij is getrouwd en de vader van je vriendin, je maakt meer kapot dan je denkt als je hiermee doorgaat of als het uitkomt.

Heel veel sterkte!
Nou, het is na Koninginnedag! Ik ben benieuwd... zo niet heel nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen...
Today's the Day!!
Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:doddie schreef op 27 april 2012 @ 11:59:

Houd hij van je of van het gevoel dat hij nu heeft? je kunt soms het romantische dat je samen hebt ivm een onmogelijke liefde verwarren met echte liefde. Natuurlijk verbind je dat gevoel aan de persoon, maar vaak is het meer de vlucht uit de dagelijkse sleur en de romantiek.

ik weet niet hoe dat bij jullie is, ik weet wel dat deze situatie niet de realiteit is, die komt inderdaad pas als alles uit komt en dan is er weinig meer over van de romatiek en de mooie momenten.

Dan komt de keerzijde, huis verkopen, allimentatie, ruzie en verwijten, de twijfel enz. En bij al die ellende zal hij zeker ook twijfelen of het hem dat waard is, Hij zal wel eens met heel wat minder inkomen komen te zitten als hij straks allimentatie moet betalen en met een schuld kan blijven zitten die er bv nog op het huis zit. En dan ineens blijkt in al die ellende dat er nog wel gevoelens zijn voor je vrouw, besluiten ze er samen toch nog voor te gaan, gaat dan minder klopt hij weer bij jou aan enz en dan komen de smoezen weer, hij wil het nog even proberen met zijn vrouw, of eerst moet het huis verkocht worden enz enz. de smoezen weer uit de lijst, die overigens wat mij betreft korter mag zijn, dan is het veel herkenbaarder dan deze onleesbare lange riedel die men nu plaatst.

Wat ik je wil meegeven is om hier waakzaam voor te zijn,. zodra hij na konininginnedag weer uitstelt denk dan aan deze lijst., want waarom moet het na koninginnedag? wat is daar zo belangrijk aan dat het niet NU kan? zou de koningin er wakker van liggen als hij het ervoor verteld? Welnee en voor zijn vrouw en kinderen wordt de boodschap er echt niet milder door.

Zodra je dus dingen herkend uit die smoezen lijst en hij blijft uitstellen dan weet je dat wij hier gelijk hebben met onze waarschuwingen.

Wees dus waakzaam en ben niet 1 van die vrouwen die er weer ingetrapt zijn.Ik had het niet beter kunnen verwoorden. (Been there, done that, en het is precies hoe het is) Sterkte!
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Natuurlijk gaat die man niks vertellen,hij zou wel gek zijn.!

Ik denk zelfs dat hij keihard zal ontkennen mocht zijn vrouw ooit een vermoeden krijgen.
Meid het klinkt mij alsof je op je op zoek bent naar drama en teveel soaps hebt gekeken.

Op zich niks mis mee natuurlijk (als je daar voor kiest), maar realiseer je wel dat je zelf het recept aan het creeren bent voor een heel ongelukkig leven.
Ik ben ook benieuwd!!

En Cambani??
Nou Cambani, vandaag gaat hij het dus vertellen! Of toch morgen...? Of opvermorgen? Of is er ineens iets tussengekomen waardoor het even helemaal niet kan?

Ik hoop dat je hier nog even een update komt geven!
quote:cambani schreef op 25 april 2012 @ 17:23:

[...]

Ik snap het ook wel hoor maar kwam soms best hard over. Wat ik me nu sinds dit topic afvraag want bijna iedereen zegt hij houdt niet echt van je of dat het toch geen kans heeft. Is dat zo? Ik bedoel hij lijkt echt van me te houden en wat we hebben lijkt ook heel diep te zijn enzo. Ik geloof niet dat hij dat zou opgeven zegt hij ook. Ik bedoel zouden we geen kans hebben over 5 jaar ofzo of ooit. En hoe kom ik er achter of hij echt van me houdt?

Lieve Cambani,

Ik snap heel goed dat je, als je 17 bent, gevoelig bent voor aandacht van een man. Je bent er op in gegaan en uiteindelijk heb je gevoelens voor hem gekregen.

Hij houdt je echter nu al wel 2 jaar aan het lijntje; waarom zou hij willen wachten tot zijn zoon uit huis is? Maakt dat nu echt zoveel verschil? Ik denk het niet.

Daarbij; wat voor toekomst zie je voor je op de langere termijn? Gaan jullie trouwen? Echt kinderen krijgen? En hoe passen die kinderen dan in het plaatje bij zijn huidige gezin? Je moet niet vergeten dat hij kan scheiden van z'n vrouw, maar zijn kinderen blijven altijd zijn kinderen. Daar kan je niet tussen komen en dat moet je denk ik ook niet willen.

En wat als hij zijn huidige gezin inderdaad verlaat en jullie het samen gaan proberen, maar het werkt niet. Dat kan om zoveel redenen zijn; dan heeft hij voor jou zijn vrouw en kinderen opgegeven. Is dat 't je waard nu?
"Vandaag is het een veelste druilerige dag om dit nieuws zo even thuis te droppen. Volgende week is het vast mooier weer".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven