Relatie met Neanderthaler!?

16-09-2008 10:15 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben een goede relatie. Een aantal maanden geleden werd ik per e-mail bedreigd op sexueel en lichamelijk gebied. Ondanks verschillende mails van mij en hem, telefoontjes etc. is er geen einde aan gekomen. Dit weekend barstte de bom, ik heb aangifte gedaan. Het blijkt dat daar niets mee kan gebeuren. Mijn man ging door het lint en heeft de "stalker" opgezocht en een rel gemaakt. Ik wist hier niets van, ik was op het werk in de veronderstelling dat hij op cursus was. Hij heeft de "stalker" voor eens en altijd duidelijk gemaakt dat er met hem niet te sollen viel en heeft hem een klap verkocht. Hij vertelde dit mij toen hij, later dan gewoon, thuis kwam. De triomf waarmee hij sprak heeft mij zo'n pijn gedaan. Alsof hij mij een plezier daarmee heeft gedaan. Trots en vol van zichzelf. Ik walg ervan. Ik vind het vreselijk en het woord Neanderthaler blijft door mijn hoofd spoken. Ik weet ook dat dit niet kon en dat dit mij vernietigde. Toch had ik het graag diplomatieker opgelost en overgelaten aan derde. Er valt niet over te spreken op dit moment.

Moet ik trots zijn dat hij het voor mij/ons opnam? Heb ik recht hem een Neanderthaler te noemen? Wie heeft in zo'n situatie gezeten en weet hoe het nu verder verloopt? Komt dit goed? Tussen ons?

De sfeer is tussen ons is nu beleefd, hij is aan het werk, ik zit op mijn werk. Ik durf het niet aan bekende te vertellen. Ik schaam me zo.
Volg je hart. Dat klopt.
Hulde aan de "Neanderthaler!"

Ik ben ook in het (trotse) bezit van zo'n "Neanderthaler". Mijn vriend zou deze situatie uberhaupt geen maanden laten doorsudderen. Voor het stalken van Winterdip krijg je niet eens de kans. Neanderthaler, zeg jij? So be it. Voor mij geldt precies hetzelfde als iemand mensen waar ik van houd bedreigt of intimideert. Alles ok, maar van mensen waarvan ik houd (of mensen waar mijn vriend van houdt, zelfde verhaal), blijf je gewoon af.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Hoi Pink,

Volgens mij vind je het stiekem maar wat leuk dat je man de stalker eens even aan z'n oortje heeft getrokken. Haha!

Die stalker was doof; best een fascinerende bijkomstigheid van de situatie. Hij kon dus liplezen...best wel creepy

groetjes
Mijn oerinstincten komen net zo goed boven als iemand het op man of kinderen heeft voorzien .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Pink2510 schreef op 16 september 2008 @ 10:15:

Moet ik trots zijn dat hij het voor mij/ons opnam?

Ja!quote:

Wie heeft in zo'n situatie gezeten en weet hoe het nu verder verloopt? Komt dit goed? Tussen ons?

.Dat heeft volgens mij vooral te maken met de waarde die jij eraan blijft hechten. Ik zou in jou geval trots zijn dat je man het voor je opneemt, dit laten merken maar daarnaast ook aangeven dat dit niet jou manier is en je niet prettig voelt hoe hij het heeft aangepakt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 september 2008 @ 08:20:

Mijn oerinstincten komen net zo goed boven als iemand het op man of kinderen heeft voorzien .

Zelfde hier. Ik ben trots op de leeuwin in mij.

Fijn iig dat je je man ervoor bedankt hebt Pink, lief van je . Is je rare gevoel eromheen en om je man heen weer weg? Ik hoop het.
Nu weet je wel dat je van hem op aan kan mocht hij je ooit moeten beschermen.

Er zijn ook van die mensen die aan de zijlijn blijven staan... dat is pas zwak.

Ik hoop wel dat hij die stalker niet nog kwader heeft gemaakt, het kan twee kanten opgaan na zo'n situatie als deze, hij krabbelt terug of wordt linker. Ik hoop voor jullie dat hij terugkrabbelt.

Maar wie weet waar het op uitgelopen was als hij helemaal niet ingegrepen had. In ieder geval al knap dat hij er wat aan heeft proberen te doen. Bij de politie mag je heel lang wachten tot je genoeg bewijs hebt.

Liefs,

Gizmo
Eerlijk gezegd zou ik hier absoluut niet blij mee zijn. Ik hoef geen kerel die me beschermd zonder dat ik daarom vraag. Ik doe dat soort dingen liever zelf. Als hij geweld gebruikt zou ik daar absoluut niet blij mee zijn, om welke reden dat dan ook is, en als het om mij is zou ik erg boos worden ben ik bang.

Ik wil een partner, geen beschermer, dat kan ik prima zelf.
En een bewijs van liefde vind ik het ook niet, en stoer en iets om trots op te zijn ook niet.
Of je jezelf prima kan beschermen weet je pas als je het hebt meegemaakt Eowyn. Heb je ervaring met stalking ?

En hoe bescherm je jezelf tegen zo iemand ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Nou ja zeg

Het doel heiligt de middelen, als die stalker een klap nodig heeft dan kan hij die krijgen.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand geslagen maar als iemand dit uithaalt met mijn moeder dan breek ik hem punt.
Ik ben ooit eens op een hele nare manier gestalkt en bedreigd en had toen maar wát graag zo'n man willen hebben als die van TO.... Ondanks mijn eigen gedachte dat ik mezelf zoiets nooit zou 'laten' overkomen, bleek ik in zo'n situatie jammergenoeg toch meer verstijfd van angst dan ik verwacht zou hebben....
Peas on earth!
Now, now, now - een Neanderthal ?

Agressie om zijn eigen vrouw te beschermen naar dat zij zelf word bedreigt. En die bedreigingen god weet waar had kunnen eindigen.

Dus hij heeft een klap gegeven aan die l*l voor dat het te laat werd . Voor dat die l*l bij jouw wat gedaan had.

Ik zou trots op mn mannetje zijn als hij een manjak die mij bedreigt een klap heeft. Wat had je liever ? Een brief gestuurd met AUB niet meer doen? Hij is je man! En wil je beschermen en als politie zegt dat daar niets mee kan gebeuren gaat je man natuurlijk door het lint.

Ik zou trots op zon man zijn.
anoniem_73234 wijzigde dit bericht op 19-09-2008 08:56
Reden: %
% gewijzigd
Ik heb vanochtend een beetje zitten dagdromen en als één van mijn kinderen iets zou overkomen zou ik gráág neanderthaler zijn. Niet dat ik het in me heb, maar ik zou het wel opzoeken.

Dus nee, ik kan me niet voorstellen dat je hiervan walgt. Tenzij de daden van de ander eigenlijk niet zo heel groot waren als je ze hier wel opschrijft.

In jouw geval zou ik je man wel aanraden om voortaan met jou te overleggen voordat 'ie jou gaat verdedigen. Daar heb je op zich wel recht op lijkt me, om te weten dat je gaat worden verdedigd. Daar heb je zelfs wel inspraak in.

Wat je nu kunt doen is hem zeggen dat je dit niet op deze manier zou hebben opgelost. Desnoods in rake woorden als neanderthaler of whatever. Da's jouw gevoel tenslotte.

Aan de andere kant moet je je wel realiseren dat dit wel eens het einde van de stalking kan betekenen en daar mag je je lief dan best wel voor bedanken. Toch?
Ondertussen zijn we een paar dagen, flink wat dagen verder. De scherpste randjes zijn ervan af.

De stalker heeft zich rustig gehouden. Mijn man heeft uitgelegd hoe hij tot de daad is gekomen (uitgelachen door de stalker dat hij het voor mij opnam, toen draaide hij door). Nog steeds vertel ik het aan niemand. Het is iets van ons. Het is gedaan. Het is klaar voor mij.

Ontzettend bedankt voor jullie overweldigende reacties. Bedankt voor alle steun! Enne... bedankt Neanderthalers!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Eowynn_ schreef op 18 september 2008 @ 09:42:

Eerlijk gezegd zou ik hier absoluut niet blij mee zijn. Ik hoef geen kerel die me beschermd zonder dat ik daarom vraag. Ik doe dat soort dingen liever zelf. Als hij geweld gebruikt zou ik daar absoluut niet blij mee zijn, om welke reden dat dan ook is, en als het om mij is zou ik erg boos worden ben ik bang.

Ik wil een partner, geen beschermer, dat kan ik prima zelf.

Dat zou natuurlijk heel mooi en de ideale situatie zijn als we onszelf altijd zouden kunnen beschermen. Helaas zijn vrouwen vaak de zwakkere partij. Dat is nu eenmaal zo bepaald door de natuur. Niets aan te doen (en uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Mijn man mag mij beschermen als dat nodig is, graag zelfs. Ik moedig hem wel aan aan de zijlijn. Ik heb weer andere kwaliteiten die hij niet heeft en waar hij ook gebruik van maakt.

Het is nu eenmaal zo dat als iemand die je liefhebt pijn wordt gedaan er gevoelens van woede boven kunnen komen. Bij mij wel in ieder geval. Kom bv. niet aan mijn moeder, want dan stuur ik mijn man op je af .
Pink, ik ben blij dat je geen last meer hebt van die man.

Eind goed al goed.
ik zou trots zijn op mijn man dat hij zo voor me opgekomen was. Andersom had ik precies hetzelfde gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven