Relatie met Neanderthaler!?
dinsdag 16 september 2008 om 10:15
Mijn man en ik hebben een goede relatie. Een aantal maanden geleden werd ik per e-mail bedreigd op sexueel en lichamelijk gebied. Ondanks verschillende mails van mij en hem, telefoontjes etc. is er geen einde aan gekomen. Dit weekend barstte de bom, ik heb aangifte gedaan. Het blijkt dat daar niets mee kan gebeuren. Mijn man ging door het lint en heeft de "stalker" opgezocht en een rel gemaakt. Ik wist hier niets van, ik was op het werk in de veronderstelling dat hij op cursus was. Hij heeft de "stalker" voor eens en altijd duidelijk gemaakt dat er met hem niet te sollen viel en heeft hem een klap verkocht. Hij vertelde dit mij toen hij, later dan gewoon, thuis kwam. De triomf waarmee hij sprak heeft mij zo'n pijn gedaan. Alsof hij mij een plezier daarmee heeft gedaan. Trots en vol van zichzelf. Ik walg ervan. Ik vind het vreselijk en het woord Neanderthaler blijft door mijn hoofd spoken. Ik weet ook dat dit niet kon en dat dit mij vernietigde. Toch had ik het graag diplomatieker opgelost en overgelaten aan derde. Er valt niet over te spreken op dit moment.
Moet ik trots zijn dat hij het voor mij/ons opnam? Heb ik recht hem een Neanderthaler te noemen? Wie heeft in zo'n situatie gezeten en weet hoe het nu verder verloopt? Komt dit goed? Tussen ons?
De sfeer is tussen ons is nu beleefd, hij is aan het werk, ik zit op mijn werk. Ik durf het niet aan bekende te vertellen. Ik schaam me zo.
Moet ik trots zijn dat hij het voor mij/ons opnam? Heb ik recht hem een Neanderthaler te noemen? Wie heeft in zo'n situatie gezeten en weet hoe het nu verder verloopt? Komt dit goed? Tussen ons?
De sfeer is tussen ons is nu beleefd, hij is aan het werk, ik zit op mijn werk. Ik durf het niet aan bekende te vertellen. Ik schaam me zo.
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 16 september 2008 om 10:21
Aan de ene kant wel fijn dat je man niet met zichzelf of zijn vrouw laat sollen. Aan de andere kant merk je op dat je walgt van de triomf in zijn stem omdat hij 'm ff flink te grazen heeft genomen. Ik zou me dan afvragen of hij puur uit beschermingsmotieven het voor jou opnam of dat er een voor hem meer persoonlijk iets achterschuilt (wat dus niets met jou te maken heeft) Gewoon wat ideetjes.....
dinsdag 16 september 2008 om 10:21
Dit zou mijn man precies hetzelfde gedaan kunnen hebben, terwijl hij normaal ook heel rustig en kalm is en zich niet opwindt. Maar als er iemand iets bij mij zou doen.. dan komt hij voor me op. En eerlijk gezegd vind ik dat een heel veilig idee, want ik heb dat nog nooit eerder in mijn leven gehad, dat iemand echt zo voor mij opstaat.
Ik zou zeggen: schaam je niet.. het is een bewijs van zijn liefde. Misschien had hij het anders kunnen aanpakken, maar dit is puur instinct, wat bovenkomt. Een man beschermt zijn nest. Zoiets.
Ik zou zeggen: schaam je niet.. het is een bewijs van zijn liefde. Misschien had hij het anders kunnen aanpakken, maar dit is puur instinct, wat bovenkomt. Een man beschermt zijn nest. Zoiets.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 16 september 2008 om 10:22
Tja, ik heb hetzelfde meegemaakt, en ik was blij dat mijn man het zo voor me opgenomen heeft. Dan maar Neanderthaler... maar ik voelde me wel heel erg geliefd door hem, de manier waarop hij me beschermde en (inderdaad op een Neanderthaler manier) liet zien dat er met ONS niet te sollen viel.
Ook ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je het zo erg vind...
Ook ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je het zo erg vind...
Om een kort verhaal lang te maken...
dinsdag 16 september 2008 om 10:23
Dank je wel. Zo'n berichtje had ik nodig. Ik weet ook niet waarom ik het zo voel. Hij is nog nooit agressief geweest. Hij is eigenlijk altijd vreselijk lief en zachtaardig.
Ik vind het eigenlijk goed dat hij het heeft opgelost. Hopelijk voor altijd. Alleen die triomf... alsof hij ervan genoten heeft. Dat maakt dat ik een beetje bang voor hem ben geworden. Het zal wel over gaan. Dank je wel Risotje.
Ik vind het eigenlijk goed dat hij het heeft opgelost. Hopelijk voor altijd. Alleen die triomf... alsof hij ervan genoten heeft. Dat maakt dat ik een beetje bang voor hem ben geworden. Het zal wel over gaan. Dank je wel Risotje.
Volg je hart. Dat klopt.

dinsdag 16 september 2008 om 10:23
Het is misschien idd niet het meest sociaal gewenste gedrag dat je man heeft vertoond (het politiek correcte is toch om dingen te bepraten), maar ik kan me wel voorstellen dat jouw man - vooral na frustratie van politie die niets kan doen - zo kwaad en boos was en jou zo graag wilde beschermen dat hij die vent een klap heeft verkocht. Ik vind niet dat je je man dit moet verwijten.

dinsdag 16 september 2008 om 10:26
mijn stalker hield pas op nadat mijn partner zich als neanderthaler heeft gedragen.
Hoewel je écht heel ver moet gaan om mijn partner kwaad te krijgen.
Mijn partner heeft het lang aangezien, en m uiteindelijk duidelijk uitgelegd dat als t nu niet over zou zijn dat hij t dan nogmaals iets minder vriendelijk zou uitleggen.
daarna hebben we stalkert niet meer gezien, ja eenmaal nog eens. in de rechtbank.
Hoewel je écht heel ver moet gaan om mijn partner kwaad te krijgen.
Mijn partner heeft het lang aangezien, en m uiteindelijk duidelijk uitgelegd dat als t nu niet over zou zijn dat hij t dan nogmaals iets minder vriendelijk zou uitleggen.
daarna hebben we stalkert niet meer gezien, ja eenmaal nog eens. in de rechtbank.

dinsdag 16 september 2008 om 10:28
Hmm, verwacht jij echt dat je met een stalker, die tot meermaals vriendelijk is gevraagd te stoppen met zijn oergedrag van jou sexueel lastigvallen, tot een diplomatieke oplossing kunt komen ineens? Dat vind ik dapper........
Want ik kan je zeggen, iemand die stalkt heeft reeds een steekje los en daarmee is 'diplomatiek oplossen' dus niet mogelijk.
Daarbij, en ik wil niet generaliseren, ik denk dat veel mannen zo gehandeld zouden hebben. Die van mij ook, terwijl daar geen kwaad inschuilt. Jij redeneert vanuit jezelf, maar kunt dat niet doen vanuit mannelijk oogpunt. Ook zijn 'eer' wordt aangetast, en de meeste mannen hebben daar meer mee dan vrouwen dat hebben. Ik zou me er niet zo druk om maken. Niemand zegt dat je trots hoeft te zijn, maar ik denk ook diep in mijn hart dat hij het niet voor jou, maar voor zichzelf heeft gedaan.....
Jouw stalker is een neanderthaler.... en die begrijpen alleen elkaar, dus heeft jouw man zich even verlaagd tot dat niveau om de boodschap over te kunnen brengen in een taal die de stalker begrijpt. Zaak gesloten
Want ik kan je zeggen, iemand die stalkt heeft reeds een steekje los en daarmee is 'diplomatiek oplossen' dus niet mogelijk.
Daarbij, en ik wil niet generaliseren, ik denk dat veel mannen zo gehandeld zouden hebben. Die van mij ook, terwijl daar geen kwaad inschuilt. Jij redeneert vanuit jezelf, maar kunt dat niet doen vanuit mannelijk oogpunt. Ook zijn 'eer' wordt aangetast, en de meeste mannen hebben daar meer mee dan vrouwen dat hebben. Ik zou me er niet zo druk om maken. Niemand zegt dat je trots hoeft te zijn, maar ik denk ook diep in mijn hart dat hij het niet voor jou, maar voor zichzelf heeft gedaan.....
Jouw stalker is een neanderthaler.... en die begrijpen alleen elkaar, dus heeft jouw man zich even verlaagd tot dat niveau om de boodschap over te kunnen brengen in een taal die de stalker begrijpt. Zaak gesloten

dinsdag 16 september 2008 om 10:28
Je kunt je afvragen waar die triomph vandaan komt, misschien moet je dat eens aan je man vragen. Als de stalker bijvoorbeeld eerst heel zelfverzekerd een grote bek op heeft gezet en vervolgens na een knal met zijn staart tussen zijn benen is afgedropen, dan zou ik denk ik ook erg met mezelf ingenomen zijn geweest...
En verder zou ik mij er niet te druk om maken. Je hebt het op de nette manier geprobeerd door aangifte te doen en dat werkte niet. Vervolgens heeft je man Plan B uit de kast getrokken. Dat lijkt mij een heel mannelijke reactie.
En verder zou ik mij er niet te druk om maken. Je hebt het op de nette manier geprobeerd door aangifte te doen en dat werkte niet. Vervolgens heeft je man Plan B uit de kast getrokken. Dat lijkt mij een heel mannelijke reactie.
dinsdag 16 september 2008 om 10:29
Ik vind dit eigenlijk ongelooflijk. Als een man in zo'n situatie geen aktie onderneemt is hij een watje die niet voor zijn vrouw opkomt. En nu hij heeft ingegrepen is hij een Neanderthaler ? Wees blij dat hij het voor je opneemt zou ik zeggen.
Ik zou hetzelfde hebben gedaan als hij en ik zou me er denk ik net zo bij voelen. Dan maar een Neanderthaler.
Ik zou hetzelfde hebben gedaan als hij en ik zou me er denk ik net zo bij voelen. Dan maar een Neanderthaler.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

dinsdag 16 september 2008 om 10:31
quote:Oriane schreef op 16 september 2008 @ 10:28:
Hmm, verwacht jij echt dat je met een stalker, die tot meermaals vriendelijk is gevraagd te stoppen met zijn oergedrag van jou sexueel lastigvallen, tot een diplomatieke oplossing kunt komen ineens? Dat vind ik dapper........
Eens. Soms zijn situaties gewoonweg niet op te lossen met praten. Net zoals bijvoorbeeld mijn man die vroeger als kind gepest werd; pas nadat hij eens een keer een klap terug had verkocht, hielden ze ermee op.
Eens. Soms zijn situaties gewoonweg niet op te lossen met praten. Net zoals bijvoorbeeld mijn man die vroeger als kind gepest werd; pas nadat hij eens een keer een klap terug had verkocht, hielden ze ermee op.
dinsdag 16 september 2008 om 10:31
Gisteren had iemand zich erg dreigend naar mij toe opgesteld. Iemand die ik wel ken en mijn man niet. Ik vertelde mijn man dit en hij zei gelijk: moet ik er naar toe gaan om hem even te leren wat echt dreigen is! Gelijk gezegd dat dit niet nodig is, maar ik voelde me wel even veilig. Ik weet zeker dat hij het meent hoewel het verder eigenlijk een watje is.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
dinsdag 16 september 2008 om 10:34
Ik begrijp dat het de triomf is die je het meest dwars zit. Dat je man zichzelf even op de borst klopt zeg maar. Dat kan ik begrijpen. Toch vind ik het wel goed dat hij zo voor je is opgekomen, dat zou mijn man ook doen voor mij/ons. Maar dan is hij woedend en daarna ook nog verontwaardigd. Ach, het blijven mannen he.
Hoezo kon de politie niks met de dreigementen? IP adres etc? Moet toch te achterhalen zijn waar het vandaan kwam. Was het een bekende van je?
Hoezo kon de politie niks met de dreigementen? IP adres etc? Moet toch te achterhalen zijn waar het vandaan kwam. Was het een bekende van je?

dinsdag 16 september 2008 om 10:39
Ik kan me voorstellen dat een doorgaans redelijke, zachtaardige man eigenlijk best trots is als hij zo'n probleem op een voor hem misschien wel enge, niet ongevaarlijke manier heeft weten op te lossen. Wie weet verbaast het hem zelf ook wel dat hij dit in zich had.
Een schoonheidsprijs verdient zulk geweld natuurlijk niet, maar als het alternatief is, dat je je weerloos moet laten intimideren door een stalker, tsja, dan heiligt het doel de middelen.
Een schoonheidsprijs verdient zulk geweld natuurlijk niet, maar als het alternatief is, dat je je weerloos moet laten intimideren door een stalker, tsja, dan heiligt het doel de middelen.
dinsdag 16 september 2008 om 10:51
quote:Donkeyshot schreef op 16 september 2008 @ 10:29:
Ik vind dit eigenlijk ongelooflijk. Als een man in zo'n situatie geen aktie onderneemt is hij een watje die niet voor zijn vrouw opkomt. En nu hij heeft ingegrepen is hij een Neanderthaler ? Wees blij dat hij het voor je opneemt zou ik zeggen.
dinsdag 16 september 2008 om 10:55
Ik vind het echt niet iets om je voor te schamen. Mijn man zou dit, indien genoeg getergd, ook doen. En ik heb het zelf ook weleens gedaan bij een vriendin toen ze ontzettend lastig gevallen werd. Ik gaf die man een klap in zijn gezicht. Zou ik normaal nooit doen.
Onredelijke agressie vind ik zelf ook heel naar. Maar ik denk dat je man in feite het beste signaal heeft kunnen geven. Politie kan vaak niets doen en hopelijk houdt het nu op. Ik zou het stukje neanderthaler in je man maar even heel erg omhelzen. Hij beschermt je, dat is nou eenmaal een stukje instinct en in deze situatie heel begrijpelijk.
Onredelijke agressie vind ik zelf ook heel naar. Maar ik denk dat je man in feite het beste signaal heeft kunnen geven. Politie kan vaak niets doen en hopelijk houdt het nu op. Ik zou het stukje neanderthaler in je man maar even heel erg omhelzen. Hij beschermt je, dat is nou eenmaal een stukje instinct en in deze situatie heel begrijpelijk.
dinsdag 16 september 2008 om 10:59
Ik denk dat het voor jou wellicht een hele openbaring was dat jouw man zo op die stalker is afgestapt en hem vervolgens eens even de waarheid heeft gezegd. Volgende stap is is die klap en derde was het feit dat manlief triomfeert.
Jouw man heeft min of meer maandenlang 'machteloos' moeten toekijken hoe die stalker letterlijk jullie leven, maar vooral dat van jou, zuur maakte. Eindelijk neem jij een stap en is het van '' we kennen niks doen hoor'. Zo van, eerst moeten er doden vallen. Dat is heel frustrerend geweest, voor je man. Ik denk dat 'enig recht in eigen hand nemen' in een dergelijke situatie niet veel mensen vreemd is. Jij schrok ervan, dat is begrijpelijk. Maar voor jouw man was de maat vol.
Over die klap kun je discussieren, maar voor het feit dat hij het voor je opnam: driewerf hulde!
Jouw man heeft min of meer maandenlang 'machteloos' moeten toekijken hoe die stalker letterlijk jullie leven, maar vooral dat van jou, zuur maakte. Eindelijk neem jij een stap en is het van '' we kennen niks doen hoor'. Zo van, eerst moeten er doden vallen. Dat is heel frustrerend geweest, voor je man. Ik denk dat 'enig recht in eigen hand nemen' in een dergelijke situatie niet veel mensen vreemd is. Jij schrok ervan, dat is begrijpelijk. Maar voor jouw man was de maat vol.
Over die klap kun je discussieren, maar voor het feit dat hij het voor je opnam: driewerf hulde!
dinsdag 16 september 2008 om 11:05
quote:Vicky schreef op 16 september 2008 @ 10:34:
Als het kalf verdronken is dan dempt men de put....
er moet eerst echt iets gebeuren wil er aktie ondernomen worden...
mijn stalker stond avonden lang in mijn achtertuin, voor het raam bij mijn werk en achtervolgde me overal ... mja hij was niet aggressief, hij stond daar gewoon, dag in dag uit ... mijn privacy te vernaggelen (nee hij had geen werk) doordat hij kon liplezen (hij is doof) was het ontzettend irritant....
dusssss sorry mevrouw als er nu echt iets gebeurt dan kunt u nog eens bellen
Als het kalf verdronken is dan dempt men de put....
er moet eerst echt iets gebeuren wil er aktie ondernomen worden...
mijn stalker stond avonden lang in mijn achtertuin, voor het raam bij mijn werk en achtervolgde me overal ... mja hij was niet aggressief, hij stond daar gewoon, dag in dag uit ... mijn privacy te vernaggelen (nee hij had geen werk) doordat hij kon liplezen (hij is doof) was het ontzettend irritant....
dusssss sorry mevrouw als er nu echt iets gebeurt dan kunt u nog eens bellen