Relatie onzekerheden

30-11-2019 15:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
1,5 jaar geleden heb ik een super leuke man leren kennen. Gescheiden met 2 pubers. Omdat alles goed ging zijn we al vrij snel gaan samenwonen. Ik vond het in het begin best moeilijk met zijn kinderen. Zelf heb ik ze niet en ook nooit een kinderwens gehad. Met 1 heb ik echt leuk contact, nummer 2 is een beetje een probleemgeval. Erg gevoelig kind, snel overprikkeld en trekt zich alles snel aan. We hebben co ouderschap en ze wonen de ene week hier en de andere week bij hun moeder, waar het een regelrechte chaos is en welke een baby met haar nieuwe man heeft. Hier kan nummer 2 niet goed mee omgaan, wat zich uit in extreem gedrag in de vorm van huilen, schreeuwen, niet handelbaar zijn.
Dit gedrag heeft ook ontzettende uitwerking op mijn. Het komt bij mij ontzettend hard binnen en ik pik die emoties erg duidelijk op, waardoor ik ook niet lekkerder in mijn vel zit.

Helaas heeft dit ook negatieve uitwerking op mijn relatie. Zelfs zo erg, toen ik een gesprek met mijn vriend aanging over hoe ik dit ervaarde hij de handdoek in de ring gooide en vond dat hij beter met z'n vieren (dus zonder mij) verder kon gaan en omdat het gevoel meer vriendschappelijk voelde. Het was dus uit! De grond verdween onder mijn voeten.
De volgende dag kwam hij toch weer terug op zijn beslissing. Hij hield toch wel van me, maar het was wat minder geworden, maar wil toch samen doorgaan. Natuurlijk ben ik daar heel blij om, maar nu ben ik echt elke dag bang dat het alsnog fout gaat. Bang dat ik iets niet goed doe. Gewoon ontzettend onzeker geworden en heb het gevoel alsof deze relatie een tijdbom is en ik zit af te tellen tot hij me weer niet hoeft en de relatie beëindigd. We hebben dit een half jaar geleden ook al eens gehad. Ik ga kapot door deze onzekere gevoelens, maar ga ook kapot zonder hem Ik ben nog nooit zo gek op een man geweest, en weet zeker als er geen kinderen waren deze problemen tussen ons nooit zouden spelen.
Wat moet ik hier nu mee?
nou hij zegt dat hij de relatie nog enkel als vriendschappelijk ziet (met andere woorden: hij wordt niet meer geil van je) dat komt niet vanzelf goed
Ga latten.
en belachelijk stom om zo snel te gaan samenwonen
Arme puber!
De ene week bij mama, vriend van mama en een nieuwe baby.
De andere week bij papa die meteen met zijn nieuwe liefje ging samenwonen.

Je zou van minder al van de leg raken.
Wanneer hij twee kinderen heeft en hij maakt het uit met jou dan gaan zij toch met zijn drieën verder? Er staat namelijk 4.

Optie 1
Ik zou een eigen huis zoeken en dan voorstellen om te gaan latten tot de kinderen de deur uit zijn. Je chanteren met het uit maken terwijl je nergens heen kan vind ik erg manipulatief en maakt jouw positie in dat huis onmogelijk omdat je niets kunt aankaarten zonder het risico dat je op straat komt te staan.

Optie2: raak zwanger.
hannaa45 schreef:
30-11-2019 17:08
Arme puber!

Nou... die baby is er ook wel enorm snel gekomen...
Probleemgevalpuber, echt?

Tja, ik lees eerder probleemgevalouders/stiefouders.
Ik zou dus al nooit zijn gaan samenwonen in deze situatie, zou helemaal geen zin hebben om om de week een hele week tussen de kinderen te zitten.
Lucifer2018 schreef:
30-11-2019 17:21

Dit dus...
En ''probleemgeval'' klinkt erg lullig...
hannaa45 schreef:
30-11-2019 17:08
Arme puber!

Dat ben ik met je eens.
Lucifer2018 schreef:
30-11-2019 17:21

inderdaad!
S-Meds schreef:
30-11-2019 17:03
nou hij zegt dat hij de relatie nog enkel als vriendschappelijk ziet (met andere woorden: hij wordt niet meer geil van je) dat komt niet vanzelf goed
Wat een stom antwoord
Je klinkt nogal wanhopig en dat allemaal door een persoon met een penis.
Waar is je eigenwaarde?
Hij voelt alleen nog vriendschappelijk wat voor je en besluit zonder jou verder te gaan maar komt daar de volgende dag op terug en wil je wel weer.
En jij bent blij dat hij jou weer wil.......
Meid, dit klinkt helemaal niet goed.
Alarmbellen rinkelen.
Ga weer op jezelf wonen want dit is niet te doen. Jullie relatie is helemaal niet gelijkwaardig.
Hij kan chantage gebruiken tegen jou, jij kan niet gewoon leven.
Stop ermee
Je kunt je afvragen waarom deze man zo snel met je wilde samenwonen. Het valt hem een beetje tegen nu jij de kinderen niet goed trekt en je mag vertrekken. Het voelt vriendschappelijk ook nog. Wat een liefde! Ik zou er mee stoppen, want ik vrees dat het sowieso nooit lang duurt. Die zal snel verder zoeken naar iemand die kan moederen.
Wat ging er zo enorm goed dat je dacht dat je zo snel bij deze man en zijn gezin kon gaan inwonen?

En nu heeft het kind het gedaan.. zo enorm sneu weer. :facepalm:
Als jij geen kinderwens hebt moet je een vent zoeken zonder kinderen. De spoeling is dun maar ze zijn er wel.
De eerste regels van je OP staan lijnrecht tegenover de rest.
Dit is geen super leuke man en het gaat niet heel goed.
Uiteraard ben je onrustig, zijn gevoel is zodanig verminderd dat hij jullie relatie eerder als vriendschappelijk ziet 'maar hij wil je toch niet kwijt' omdat hij niet alleen kan/wil zijn.
Klinkt bekend in de oren.
Hou de eer aan jezelf en vertrek.
Wat fijn dat je nog even zijn huishoudster mag zijn, totdat hij iemand tegen komt waar hij wel meer voor voelt dan vriendschap. Ik zou in mn handjes knijpen met zo'n fijne man.
Julus schreef:
01-12-2019 12:10
Je kunt je afvragen waarom deze man zo snel met je wilde samenwonen. Het valt hem een beetje tegen nu jij de kinderen niet goed trekt en je mag vertrekken. Het voelt vriendschappelijk ook nog. Wat een liefde! Ik zou er mee stoppen, want ik vrees dat het sowieso nooit lang duurt. Die zal snel verder zoeken naar iemand die kan moederen.
Dit. Hij had gehoopt op iemand die de rol van zijn vrouw zou overnemen, maar nu jij het niet allemaal onverdeeld leuk vindt en het niet zonder morren allemaal oppikt, vindt hij de hele relatie niet meer zo leuk en dropt hij subtiek wat bommetjes zodat je het vooral niet nog eens in je hoofd haalt om te laten merken dat je het niet zo heel ideaal vindt allemaal.

Ik zou gaan latten en de opvoeding van zijn kinderen weer gewoon bij hem laten, maar ik denk dat het van hem uit dan wel vrij snel einde verhaal is, want dat is niet wat hij zoekt, dus je kan er net zo goed meteen een punt achter zetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nou, TO: het ontgaat mij een beetje waarom je zo krampachtig vasthoudt aan deze man. Ik lees in jouw verhaal alleen maar redenen om los te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven