relatie probleem
donderdag 22 november 2018 om 11:31
hallo allemaal,
ik zit met iets en ik weet niet echt wat het is.
ik heb nu ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriend, ik ken hem al 2 jaar.
ik ben zelf 16 ( bijna 17) en hij is 22, hij is echt super lief en heel zorgzaam en we zijn echt beste vrienden en hij betekent alles voor mij. mijn probleem is dat ik soms echt om niks geïrriteerd wordt of zomaar boos of dat ik hem dan negeer om helemaal niks, ik weet niet waarom ik dit doe
ook ben ik snel jaloersachtig en ik weet niet of dit er mee te maken heeft
hebben jullie tips of weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?
ik zit met iets en ik weet niet echt wat het is.
ik heb nu ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriend, ik ken hem al 2 jaar.
ik ben zelf 16 ( bijna 17) en hij is 22, hij is echt super lief en heel zorgzaam en we zijn echt beste vrienden en hij betekent alles voor mij. mijn probleem is dat ik soms echt om niks geïrriteerd wordt of zomaar boos of dat ik hem dan negeer om helemaal niks, ik weet niet waarom ik dit doe
ook ben ik snel jaloersachtig en ik weet niet of dit er mee te maken heeft
hebben jullie tips of weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?
donderdag 22 november 2018 om 19:21
Lees de link even. Die 'man' van 22 is net zo goed een adolescent als dat meisje van 16. Zelfde fase.
vrijdag 23 november 2018 om 03:08
Vind je het irritant dat hij te ‘gemoedelijk’ is?
Of vind je het irritant dat hij zo ‘perfekt’ lijkt te zijn?
Of is hij onafhankelijk en sterk. Ben je daar ergens jaloers op?
Probeer eens te verwoorden wat er zou kunnen spelen.
Jaloers zijn komt voort uit te weinig eigenwaarde hebben. Stel, jij en je vriend zijn samen. Jouw vriend is best een zelfverzekerd persoon. Jij bent best onzeker.
Als jij met je vriend samen bent kun je voor je gevoel de wereld aan. Maar alleen als hij er helemaal voor jou is.
Dan bemerk je dat je vriend met een meid staat te praten.
Jij wordt jaloers. Want je baken is weg en er is gevaar dat hij helemaal weg zou kunnen vallen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik schrijf.
Of vind je het irritant dat hij zo ‘perfekt’ lijkt te zijn?
Of is hij onafhankelijk en sterk. Ben je daar ergens jaloers op?
Probeer eens te verwoorden wat er zou kunnen spelen.
Jaloers zijn komt voort uit te weinig eigenwaarde hebben. Stel, jij en je vriend zijn samen. Jouw vriend is best een zelfverzekerd persoon. Jij bent best onzeker.
Als jij met je vriend samen bent kun je voor je gevoel de wereld aan. Maar alleen als hij er helemaal voor jou is.
Dan bemerk je dat je vriend met een meid staat te praten.
Jij wordt jaloers. Want je baken is weg en er is gevaar dat hij helemaal weg zou kunnen vallen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik schrijf.