relatie problemen op mn verjaardag

08-07-2017 04:53 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een topic geopend over een ruzie met mijn vriend.
Het ging goed maar vanavond is het voor de zoveelste keer geescaleerd.
Het is vandaag mijn verjaardag. Mijn vriend zou mij om 00:00 bellen om mij te feliciteren
Dat deed hij niet omdat zijn teleooon met daarin de wekker was leeggeraakt waardoor hij zich versliep.
Ik werd boos en heb hem zelf opgebeld.
( een overdreven reactie dat weet ik, ik wil me er niet achter verschuilen maar het maak misschien wel meer duidelijk... ik ben gediagnosticeerd met borderline, ptss, en depressie )
Ik was dus verdrietig en voelde me vergeten.
We kregen ruzie en dat eindigde in een paniek aanval die uiteindelijk 1 uur aanhield.
Mijn vriend was ondertussen de ruzie en drama zat en vond dat hij '' even tijd voor zichzelf nodig had''
Dit vond ik weer lastig.. ik wilde het liefste met hem praten en dichtbij hem zijn ookal was het aan de telefoon.
Hij ging dus weg en was niet bereikbaar. Waardoor ik in paniek raakte. Ik belde hem op en toen zei hij dat hij onderweg was naar een feest in een club.
Toen voelde ik me al helemaal rot... Ik ben verdrietig en in paniek en hij gaat feesten. Ik had hem ook na dat hij mij was vergeten te bellen gevraagd om naar mij toe te komen zodat we nog wat leuks konden doen maar dat was voor hem te ver en daar had hij geen zin in...
Ik wilde dat hij naar huis kwam zodat ik met hem kon praten.
Mijn vriend ging echter zijn eigen gang.
Ik flipte en bleef huilen en hyperventileren en ik heb mijn armen opengesneden. ( overdreven reactie... dat weet ik.. ik kan het dan niet tegen houden)

het maakte mijn vriend niet uit. Hij vind dat ik hem dan aan het manipuleren ben.
Ik wilde zeker dat hij naar huis kwam, maar ik raak niet opzettelijk in paniek om hem daarmee te manipuleren. ( ik ben ongeveer een jaar in therapie dus ik werk aan mijn problemen.

Uiteindelijk stuurde hij me een bericht dat hij me over een half uur wel zou bellen.
Ik werd kwaad omdat ik zijn gedrag respectloos vond.

Hij kwam dus uiteindelijk thuis en toen hebben we gebeld. Geen van beide wilt het uitmaken maar we gaan er een nachtje overslapen om te kijken of dat misshcien toch misschien verstandig is.

Ik wil hem niet kwijt en ik weet dat ik fouten heb gemaakt door overdreven te reageren.
Waar ik wel achtersta en waar misschien de meeste vrouwen minder moeite hebben is dat ik niet vind dat je alleen uit gaat in discotheken of clubs als je een relatie heb,
dat vind hij moeilijk... dat weet ik... desondanks is dat wel iets waar ik achter sta.
wellicht omdat ik zelf weinig behoefte heb aan drukke clubs en discotheken.

Dit is een punt wat waarschijnlijk voor een breuk zal zorgen.
Want ik vind dat echt not done.

Hij gaat wel naar voetbal en naar een cafe of gewoon naar vrienden, dat vind ik ook prima
maar een discotheek vind ik gewoon meer voor singels.

Ik ben dus nog steeds wakker en we hebben nog ruim een uur gebeld toen hij thuis was.

Ben erg verdrietig en weet niet hoe ik dit morgen het beste kan aanpakken....
zodat hij niet gelijk in de verdediging gaat.

dit van me afschrijven helpt iets...
ik baal er van dat ik ben geflipt en dat ik me niet heb kunnen beheersen met automutileren.


iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik was al heel vroeg wakker...
Gelukkig heb ik slaapmedicatie anders had ik vannacht echt ''plafond dienst'' gehad..
Ik ga zo reageren op de berichten.. het zijn er best veel.
bedankt voor alle reacties alvast. Sommigen zijn hard maar wel realistisch. Dat helpt mij te relatieveren.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
08-07-2017 06:02
Dat doe je ook. Paniekaanval en in jezelf gaan snijden. Dat jij niet ziet dat dit manipulatief is is veelzeggend.

Volg je de vers?

Mijn tip, laat je vriend dit weekend met rust en zorg eerst dat je jezelf kalmeert. Wat helpt je in zo'n paniekaanval? Behalve snijden dan...
Ik begrijp dat dat zo over komt.. ik leg het dan misschien bij hem neer terwijl hij er niets aan kan doen.
Meestal probeer ik eerst ademhalings oefeningen en rook ik als ik rustig ben een sigaret, daarna ben ik zo moe dan ik eigenlijk gelijk in slaap val en pas na een paar uur wakker word
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
08-07-2017 13:20
Niet iedereen gaat naar discotheek om verlekkerd naar ander geslacht te kijken, hooguit zuipen of pilletje ok en voor sommige mensen is ontspannend om te doen, hoe en waarom weet ik niet maar het is zo, en ben het wel eens dat wat rare beslissing was van TO vriend om dan maar dat doen .. maar hij mag staan en gaan waar die wilt ..
Er staat toch ook 'vaak', en niet 'altijd'? Het is in ieder geval de standaardgedachte die bij iemand met borderline op gaat komen. Of het in werkelijkheid zo is doet er dan eigenlijk niet toe. Het was gewoon niet handig van hem.
Je vriend verdient dat gemanipuleer niet en ik zou ook gek worden van dat dramatisch gedoe. Zoek hulp en begin pas aan een relatie als je alles terug op een rijtje hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,

Ondanks de belastende diagnoses die ten dele je gedrag verklaren hoop ik dat je je beseft dat het niet oké is hoe je op dit moment met je vriend omgaat.
Je bent manipulatief bezig; ook al is het niet per definitie iets wat je bewust doet, het komt er uiteindelijk wel op neer.

Aangezien veranderen van gedrag ontzettend moeilijk is, al helemaal wanneer je zo instabiel bent, lijkt het me handiger om de relatie te verbreken zodat je je puur kan focussen op je herstel.

Als je in deze relatie blijft dan worden je hevige emoties en zelfdestructieve gedrag continu uitgelokt, waardoor het vrijwel onmogelijk wordt om een grip te krijgen op je eigen gedrag.

Heel veel succes met de therapiesessies.
turdidae wijzigde dit bericht op 08-07-2017 17:22
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me beter eerst als single je leven op orde te krijgen en alleen te kunnen en durven zijn. Trek andere mensen niet in die negatieve spiraal.
Alle reacties Link kopieren
Dus je gaat in jezelf snijden omdat je niet de gewenste aandacht krijgt en bent boos dat hij daarna niet langs wil komen? Ik noem dat manipulatief, een ander woord heb ik er niet voor.
Ik begrijp dat jouw diagnoses lastig zijn (vooral voor jou), maar dat kun je niet als excuus voor alles gebruiken.
Bovendien staat iemand iets verbieden haaks op gelijkwaardigheid. Gelijkwaardigheid lijkt mij in de liefde cruciaal.

Het lijkt mij een goed idee om jouw therapeut jouw post te laten lezen, omdat hier heel duidelijk een aantal werkpunten naar voren komen.

Ik zou als ik jou was je vriend vertellen dat je zijn reactie begrijpt en je excuses maakt.

Verder hoop ik dat je alsnog een fijn verjaardag hebt vandaag!
Precies om twaalf uur 's nachts hem dwingen om te bellen voelt als een test waarbij hij wel bijna moest falen.

Hem verbieden naar de disco te gaan om lekker te dansen, drinken en even los te gaan op muziek, ook weer het op de spits drijven van de band tussen jullie.

Je lijkt echt je best te doen om jezelf pijn te doen, niet met een mesje, maar met je liefde voor hem.

Je gebruikt hem om zelf te lijden. Je creëert situaties om jezelf te straffen. Kortom, je creëert drama, in een uiterst precieze en methodische wijze, zodat je kunt beleven wat je vreest.

Alleen, hij lijdt er ook onder. Wees lief voor hem. En voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
NDD93 schreef:
08-07-2017 14:34
Er staat toch ook 'vaak', en niet 'altijd'? Het is in ieder geval de standaardgedachte die bij iemand met borderline op gaat komen. Of het in werkelijkheid zo is doet er dan eigenlijk niet toe. Het was gewoon niet handig van hem.
Maar waarom ga je tegen iemand zoals TO zeggen dat het vaak is dat ze in een discotheek na andere geslacht te kijken,
Het was niet handig van hem maar ook moet niet alles om haar draaien ,

Maar ik begrijp je
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend verstandig is dan rent hij heel hard weg. Jij bent helemaal niet in staat tot een relatie op dit moment. Vergeet niet dat jouw gedrag weer trauma bij hem kan opleveren. Er zijn geen winnaars.
Gebruik je medicatie?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Jeetje, wat heftig gedrag zeg. Ik vind ook dat je aan het manipuleren bent en als jij een relatie zou hebben met een geliefde van mij zou ik adviseren te stoppen met de relatie voordat hij ook wordt meegezogen en straks als een dood vogeltje op de bank zit omdat hij alles doet wat hij van jou moet doen omdat hij bang is anders weer een paniekaanval te veroorzaken of er voor te zorgen dat je in jezelf gaat snijden omdat je gewoon te labiel bent. Ga eerst eens aan jezelf werken.
NDD93 schreef:
08-07-2017 12:26

Dat gezegd hebbende, vind ik dat je vriend ook niet goed omgaat met je diagnoses. Zelfs zonder diagnoses worden de meeste mensen er niet vrolijk van als hun partner gelijk woedend naar een club vertrekt als iets fout loopt - en dat nog wel op je verjaardag. Je hebt ontzettende verlatingsangst, maar laten we wel wezen: mensen gaan toch vaak naar clubs om te zuipen en verlekkerd naar het andere geslacht te kijken. Lijkt wel een soort wraakactie van hem of zo. Het zou mijn vriend niet zijn.
TO maakte ruzie waardoor vriend boos werd. En vriend heeft toen besloten om nog een gezellige avond te hebben, in plaats van zijn nacht te laten verzieken door TO. Dat lijkt mij een prima actie die helemaal niets met wraak en alles met het aangeven en bewaken van grenzen te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
08-07-2017 17:57
Maar waarom ga je tegen iemand zoals TO zeggen dat het vaak is dat ze in een discotheek na andere geslacht te kijken,
Het was niet handig van hem maar ook moet niet alles om haar draaien ,

Maar ik begrijp je
Nee oké, op die manier. Duidelijk.
Ja, genoeg mensen gaan gewoon om te genieten van de muziek en een pilletje / drankje te doen, eens. Maar de impulsieve wijze waarop hij naar de discotheek vertrok leek toch een beetje uit wrok te gebeuren, omdat hij wist dat ze daardoor wel eens nog verder kon gaan flippen.
Alle reacties Link kopieren
-NummerZoveel- schreef:
08-07-2017 20:24
TO maakte ruzie waardoor vriend boos werd. En vriend heeft toen besloten om nog een gezellige avond te hebben, in plaats van zijn nacht te laten verzieken door TO. Dat lijkt mij een prima actie die helemaal niets met wraak en alles met het aangeven en bewaken van grenzen te maken heeft.
Gezonde reactie dus :proud:
:hug: :hug:
TO het is hier al vaker gezegd... ga eerst aan jezelf werken :hug: knuffels bij, dat wel
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Hoi T.O., hier wat tips uit eigen hand (heb zelf ook borderline + angststoornis en een relatie).
Niet alleen voor jezelf maar ook voor je partner zijn jouw klachten heftig. Mijn advies om een lijst met personen te maken waarop je kan terugvallen wanneer je een paniekaanval hebt, zodat je jouw vriend kunt ontlasten. Hij kan immers niet altijd voor je klaar staan, je moet hem ook zijn vrijheid en zijn plezier gunnen.
Ik denk dat het ook belangrijk is om hem te vertrouwen. Als mijn vriend uitgaat denk ik: leuk voor hem en verder niks. Je moet hem de vrijheid gunnen om ook buiten jou om een leven te hebben.
Verder denk ik dat het belangrijk is om hem veel uitleg te geven over jouw denkwijze en de oorzaak van je klachten. Bij mij komt dit uit mijn jeugd. Ik probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat ik denk op momenten dat ik angst heb, zodat mijn vriend mij beter begrijpt. Hij heeft daardoor meer begrip en geduld voor mijn aanvallen en soms wat rare reacties.
Als laatste denk ik dat het erg belangrijk is om je regelmatig in je vriend te verplaatsten. Hoe zou hij zich voelen bij jouw gedrag?
Vraag je psycholoog ook om hulp bij deze dingen, het is soms lastig om te reflecteren en hij of zij kan je daarbij helpen.

Veel succes!
Desgraciado en el juego, afortunado en amores.
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
08-07-2017 17:42
Precies om twaalf uur 's nachts hem dwingen om te bellen voelt als een test waarbij hij wel bijna moest falen.

Hem verbieden naar de disco te gaan om lekker te dansen, drinken en even los te gaan op muziek, ook weer het op de spits drijven van de band tussen jullie.

Je lijkt echt je best te doen om jezelf pijn te doen, niet met een mesje, maar met je liefde voor hem.

Je gebruikt hem om zelf te lijden. Je creëert situaties om jezelf te straffen. Kortom, je creëert drama, in een uiterst precieze en methodische wijze, zodat je kunt beleven wat je vreest.

Alleen, hij lijdt er ook onder. Wees lief voor hem. En voor jezelf.
ik dwing hem niet om mij te bellen, het was zijn voorstel.
Alle reacties Link kopieren
Hij kon wel langskomen maar hij wou niet langskomen. Begrijp je waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
08-07-2017 17:36
Dus je gaat in jezelf snijden omdat je niet de gewenste aandacht krijgt en bent boos dat hij daarna niet langs wil komen? Ik noem dat manipulatief, een ander woord heb ik er niet voor.
Ik begrijp dat jouw diagnoses lastig zijn (vooral voor jou), maar dat kun je niet als excuus voor alles gebruiken.
Bovendien staat iemand iets verbieden haaks op gelijkwaardigheid. Gelijkwaardigheid lijkt mij in de liefde cruciaal.

Het lijkt mij een goed idee om jouw therapeut jouw post te laten lezen, omdat hier heel duidelijk een aantal werkpunten naar voren komen.

Ik zou als ik jou was je vriend vertellen dat je zijn reactie begrijpt en je excuses maakt.

Verder hoop ik dat je alsnog een fijn verjaardag hebt vandaag!
Nee ik snij mezelf niet omdat ik niet de gewenste aandacht krijgt.
Ik heb dat pas gedaan op het moment dat de stress te hoog was.
Hij was toen al in de discotheek.
en dat was na dat ik hem had gevraagd langs te komen.
Hij kon wel naar de discotheek maar neit langskomen..
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
08-07-2017 10:43
Nog een tip, bied je oprechte excuses aan zonder beschuldiging. Dus gewoon "Piet het spijt me dat ik zo doorsloeg, dat had ik niet moeten doen" en dan klaar en dus niet "Piet het spijt me dat ik doorsloeg maar jij deed dit dat en zus en zo waardoor ik dat deed". Met het eerste neem jij verantwoordelijkheid voor jouw gedrag (zoals volwassenen behoren te doen) met het tweede leg je de schuld bij hem en stel jij je op als slachtoffer. Borderline of niet jij bent verantwoordelijk voor hoe je je gedraagt. Neem die verantwoordelijkheid dan ook en verschuil je niet achter een diagnose.
sorry helpt niet meer..
ondanks dat het altijd oprecht meen en spijt heb. gebeurt het gewoon te vaak..
En dan koop je er niets meer voor als iemand sorry zegt..
Alle reacties Link kopieren
NDD93 schreef:
08-07-2017 12:26
Goh meid, wat zwaar allemaal. Ik ga niet te diep in op jouw gedrag, want jij ziet zelf ook wel dat de dingen die je doet fout zijn. Het lastige met borderline is dat het inderdaad gewoon een ziekte is en dat je heel weinig controle hebt over je gevoelens, bij alles voelt het alsof je wereld instort en alsof je ieder moment verlaten kan worden.

Anderen hebben het ook al gezegd, maar ben je niet te snel in een relatie gestapt? Ik heb al om veel minder issues de boot afgehouden op relatiegebied omdat ik voelde dat ik een ander geen stabiele basis zou kunnen bieden. Ik zou in jouw geval mijn excuses aan mijn vriend aanbieden, maar ook zeggen dat het beter is als het uit is. Niet omdat je niet van hem houdt, maar omdat je dusdanig grote problemen hebt dat je die in je eentje moet oplossen. En blijf dan ook echt een paar jaar single.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat je vriend ook niet goed omgaat met je diagnoses. Zelfs zonder diagnoses worden de meeste mensen er niet vrolijk van als hun partner gelijk woedend naar een club vertrekt als iets fout loopt - en dat nog wel op je verjaardag. Je hebt ontzettende verlatingsangst, maar laten we wel wezen: mensen gaan toch vaak naar clubs om te zuipen en verlekkerd naar het andere geslacht te kijken. Lijkt wel een soort wraakactie van hem of zo. Het zou mijn vriend niet zijn.
ik weet niet of het een wraakactie was..
maar ik denk eerder dat hij even een uitlaatklep nodig had.
Dat het mijn verjaardag was en dat we ruzie hebben gehad maakte het voor mij wel erger dat hij weg was gegaan..
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het nu ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik denk dat hij het benauwd gaat krijgen als jij zijn verantwoordelijkheid bent.
Je bent niet toe aan een relatie.

Echt niet.

Je moet eerst leren je emoties te reguleren en ik zeg niet dat jij je best niet doet... Maar wel dat je er echt niet aan toe bent.

Je maakt jezelf kapot en hem er bij.
Onbewust... Maar zeker.

Zorg eerst voor jezelf meis
Als jij met jezelf om kunt gaan word het voor een ander makkelijker. :hug:
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
10-07-2017 00:13
En hoe is het nu ?
Ik ben gisteren bij hem geweest.
In het weekend hebben we altijd 1 dagje die we met elkaar doorbrengen.
Na ruzies heb ik altijd behoefte aan kroelen en dichtbij hem zijn. Zo hebben we dan ook de dag doorgebracht.
Er is alleen een ding waar ik mee zit.. en dat is ons seksleven.
Hij wilt wel orale seks, maar voor de echte daad is hij nog niet klaar.
Hij houd van me en vind mij ook aantrekkelijk alleen ik ben meer malen mijn pil vergeten in het eerste half jaar van onze relatie ( we zijn nu pas 1 jaar samen waarvan we een paar maanden uit elkaar zijn geweest.)
En hij is bang voor ongewenste zwangerschap, door dat ik slordig zou zijn geweest met de pil.
Hij zegt hij het vertrouwen wat dat betreft moet herstellen en dat kan nog wel even duren.. ( paar weken)
Hij vraagt van mij begrip hiervoor. Maar ik hem na orale seks nog wel zin om te vrijen.
Ik voel me niet echt 'vrouw' hierdoor en vind samen seks hebben belangrijk voor het samen groeien in de relatie en het opbouwen van een band en vertrouwen.

Zijn voorstel was dat ik een stopweek hou, en dat we daarna beginnen aan een nieuwe strip, dan wilt hij misschien beginnen met vrijen..
Ik merk dat ik niet zo goed weet hoe ik hiermee om moet gaan.

* Meerdere vrienden van hem zijn er volgens hem ''ingeluisd'' en zijn nu 18 jaar verantwoordelijk voor een 'ongewenst' kind.
hij zegt dat hij niet bang is dat ik hem bedonder maar wel dat ik het per ongeluk vergeet.

Oja, en condooms hebben we gister geprobeerd, die had hij gekocht om eens samen te proberen, zodat hij toch een veilig gevoel heeft.
Deze deden hem pijn en knelde behoorlijk af.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan..
Als de condoom knelt moet hij een andere maat kopen duh.

En hij kan er niet ingeluist worden als hij dat al eerder had gedaan. Hij wil gewoon zonder condoom vrijen en geeft dan de dames de schuld.
Als hij niet vrijt zonder condoom is de kans dat hij er 'ingeluist' word nogal aanzienlijk kleiner.


Verder denk ik nog steeds dat hij en jij geen match zijn. Hij klinkt niet helemaal zuiver. En jij kan beter eerst op je eigen herstel gaan richten. in ieder geval leren hoe je stabieler kan worden. Echt dumpen die hap.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
10-07-2017 09:11
Als de condoom knelt moet hij een andere maat kopen duh.

En hij kan er niet ingeluist worden als hij dat al eerder had gedaan. Hij wil gewoon zonder condoom vrijen en geeft dan de dames de schuld.
Als hij niet vrijt zonder condoom is de kans dat hij er 'ingeluist' word nogal aanzienlijk kleiner.


Verder denk ik nog steeds dat hij en jij geen match zijn. Hij klinkt niet helemaal zuiver. En jij kan beter eerst op je eigen herstel gaan richten. in ieder geval leren hoe je stabieler kan worden. Echt dumpen die hap.
Ik denk niet dat hij zonder condoom wilt vrijen en dan de vrouw de schuld wilt geven.
Hij wilt wel condooms gebruiken. Maar wij hebben dat eigenlijk nooit gedaan.
Het voelt onprettig dat hij geen vertrouwen heeft in dat ik mijn pil op tijd inneemt.
Aan de ander kant heeft hij wel een punt.. ik vergeet regelmatig dingen en ben vaak dingen kwijt.
Hier werk ik aan, belangrijke dingen leg ik naast mijn bed.
Het punt is dat ik soms dingen vergeet omdat het te 'vol' is in mijn hoofd.
Als ik een afspraak heb moet ik me er echt op voorbereiden maar ik heb al een soort angst om te laat te komen als de wekker gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven