Relatie redden

13-10-2009 23:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (ben 4 jaar met hem samen) zegt sinds vrijdag dat hij niet meer met me verder wil. Ik ben hier behoorlijk van geschrokken, en heb geprobeerd het uit te praten. In principe ging hij daar niet op in, wat ik ook wel begrijp omdat het pas een paar dagen speelt. Nu gaat het weer wat beter tussen ons, we hebben gisteren seks gehad en vannacht blijft hij bij me slapen. Nu moet ik zeggen dat seks niet te maken hoeft hebben met gevoelens, maar er zijn een aantal dingen gebeurd die daar wel mee te maken hebben, zoals zoenen, knuffelen en elkaar masseren. Hij zegt er nu niks meer over, alleen nog heel even dat ik wel vol bleef houden. Ik denk dat het op zich de goede kant op kan gaan zo, maar wat zou ik nog meer kunnen doen? Praten heeft echt geen zin, dat weet ik nu al. Maar misschien iets wat hem op zijn gevoelige kant raakt?
Shimano,

Ik denk dat je niet je relatie moet redden door seks met hem te hebben, maar door met hem te praten, over het waarom. Hij zegt niet voor niets dat hij bij je weg wilt..Als hij niet wil praten, houdt t op.

Als jouw vriend serieus was toen hij zei dat hij niet meer met je verder wilde, denk ik dat hij dat nog steeds denkt. Hij heeft nu gewoon de mogelijkheid tot intimiteit en grijpt die kans.

Sterkte!
Geen sex meer tot hij duidelijkheid geeft. Hij wil ermee kappen, moet hij ook een vent zijn en daadwerkelijk vertrekken. Geen goedmaaksex...bah.
Hij wilde niet meer verder omdat ik inbreek in zijn privacy, wat ook wel waar is, zoals zijn mail en smsjes lezen. Iets waarvan ik dacht dat hij niet echt boos zou zijn, maar blijkbaar toch wel. Zijn telefoon ligt nu naast me, hij slaapt al, maar ik blijf sterk en ga er niet in kijken...
quote:Shimano schreef op 13 oktober 2009 @ 23:50:

Hij wilde niet meer verder omdat ik inbreek in zijn privacy, wat ook wel waar is, zoals zijn mail en smsjes lezen. Iets waarvan ik dacht dat hij niet echt boos zou zijn, maar blijkbaar toch wel. Zijn telefoon ligt nu naast me, hij slaapt al, maar ik blijf sterk en ga er niet in kijken...

Is het misschien handig eerst aan jezelf te werken en dan aan een relatie? Waarom zou je zijn telefoon bekijken? Vertrouw je hem niet? Geeft hij daar reden toe?

Ben je zo onzeker?
Hij gaat met andere meisjes om, en ik ben inderdaad heel erg jaloers. Maar nu besef ik me wel dat dit niet nodig had geweest, en ik wil dat graag laten blijken. Zou dat helpen?
quote:Shimano schreef op 13 oktober 2009 @ 23:58:

Hij gaat met andere meisjes om, en ik ben inderdaad heel erg jaloers. Maar nu besef ik me wel dat dit niet nodig had geweest, en ik wil dat graag laten blijken. Zou dat helpen?

Het kan best zijn dat hij er totaal klaar mee is. Kan jij echt je jaloersheid veranderen? Jaloers zijn komt veelal voort uit onzekerheid. Heb jij reden onzeker te zijn? geeft hij je die reden?

Vraag hem morgen hoe het ervoor staat en als hij zegt dat hij er nog steeds mee wil kappen, laat hem zijn spullen pakken en vertrekken. Niet meer aan trekken. Gewoon keihard gaan huilen bij een vriendin....
Shimano: ik denk dat ik slecht nieuws voor je heb. Je vriend heeft zijn keuze al gemaakt.

Jij bent over zijn grens heen gegaan door inbreuk te maken op zijn privacy. Hij is eerlijk geweest vrijdag door er een punt achter te zetten.

Dat hij nu seks met je heeft... tja, dat betekent dat hij zin heeft in seks. En jij geeft hem dat dus.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
[quote]EvyBlissy schreef op 14 oktober 2009 @ 10:29:

Shimano: ik denk dat ik slecht nieuws voor je heb. Je vriend heeft zijn keuze al gemaakt.

Jij bent over zijn grens heen gegaan door inbreuk te maken op zijn privacy. Hij is eerlijk geweest vrijdag door er een punt achter te zetten.

Je suggereert dat de inbreuk op zijn privacy de reden is van de breuk...absoluut NIET mee eens!

Dat hij nu seks met je heeft... tja, dat betekent dat hij zin heeft in seks. En jij geeft hem dat dus.[/quote]

Yep...helaas niet meer en niet minder...ook al wordt er gezoend, geknuffeld......leer deze les: meestal betekent dat voor vrouwen (veel!) meer dan voor mannen. Sex, zoenen, knuffelen hoeft voor mannen NIETS te maken te hebben met emotionele verbondenheid/verliefdheid.
Hoezo ben je het daar niet mee eens?quote:Shimano schreef op 13 oktober 2009 @ 23:50:

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Sex betekent niks. Ook niet met masseren en zoenen en knuffelen.

Ooit dacht ik ook dat dat wat betekende maar volgens hem betekende het gewoon twee mensen die zin hadden in sex. Daarmee was de relatie dus niet gered.

Met praten en jezelf positief te veranderen kun je een relatie redden. Dus praten over je jaloezie en zijn boosheid daarover en laten zien dat je eraan werkt om het te veranderen.
We zijn sinds donderdag weer bij elkaar! Het heeft ontzettend geholpen om goede afspraken te maken en inderdaad te zeggen waar we mee zitten. Tot nu toe is de vonk weer helemaal terug

Bedankt voor jullie reacties nog.
Hoi Shimano,

Fijn om te horen dat jullie weer bijelkaar zijn. Waarom deze omslag? Hoe is het gegaan? Wat heb je geleerd van de breuk?

Liefs, Riedel
quote:Shimano schreef op 13 oktober 2009 @ 23:58:

In dit geval denk ik dat je er ook helemaal niet uitkomt door praten praten en nog meer praten (al wil hij dat eigenlijk zelfs helemaal niet). Jij moet bewijzen dat je hem vertrouwt. Dat heb je niet gedaan en nu is het de vraag of je hem ineens wel kunt vertrouwen. Wat is er nu anders geworden dan? Blijft dit vertrouwen dat je nu hebt, terwijl je aangeeft moeite te hebben om niet te checken? Blijft dit ook over een week of maand?

Want nu voelt het allemaal goed, omdat jullie net weer samenzijn. Maar vaak gaat een relatie die na een breuk weer goed is gekomen toch weer stuk. Omdat er concreet niets veranderd (is).

Vertrouwen is één van de moeilijkste dingen om te herstellen. Als het weg is, is het weg. Jij hebt zijn privacy geschonden, hij wil er blijkbaar nog een keer op vertrouwen dat je dat niet meer doet. Dit is wel een heel breekbare situatie. Eén uiting van jaloezie en je doet al je eerdere blijken van vertrouwen teniet.

Ik schrijf dit niet om negatief te zijn, maar om je bewust te maken van wat nog kan komen.
quote:Pannetje schreef op 13 oktober 2009 @ 23:45:

Geen sex meer tot hij duidelijkheid geeft. Hij wil ermee kappen, moet hij ook een vent zijn en daadwerkelijk vertrekken. Geen goedmaaksex...bah.Pikstraf? Lijkt me ook geen goed idee.
Hij had nagedacht, en was tot de conclusie gekomen dat hij me toch niet kwijt wilde en van me hield.

Ik weet dat het breekbaar is, ik ben nog steeds bang dat het weer stuk gaat. Maar ik doe het gewoon niet meer, ik zoek wel een andere bezigheid als hem controleren en vertrouw er nu gewoon op dat wat hij zegt, de waarheid is.

Hij had me blijkbaar wel gemist, hij begon diezelfde dag allerlei lieve dingen voor me te doen. Het kwam echt vanuit hem.

En tja, de dingen die we hebben afgesproken zijn dat ik gewoon zijn spullen met rust laat (zoals msn), hem niet meer tegen zal houden als hij even weg wil en niet meer door blijf zeuren over iets als hij geen zin heeft om te praten.

Daarnaast heeft hij mij beloofd dat ik gewoon de enige voor hem zal zijn en dat hij me voortaan zal waarschuwen als ik weer over zijn grenzen ga, dus niet zonder waarschuwing weer bij me weg zal gaan...
En wat ik denk wat wel zou helpen, is om het nogmaals een aantal keer over deze afspraken te hebben, zodat we er beiden aan blijven denken, en dat het niet verwaterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven