Relatie stoppen of onzin?

13-01-2009 21:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke vriend, nooit jaloers en staat altijd voor me klaar. We hebben al 2 jaar een relatie. Het verliefd zijn is een beetje overgegaan in houden van en de seks is niet bijzonder Af en toe heb ik het gevoel dat ik iets misloop.

Ik ben een jonge vrouw; is het niet zonde dat ik nu al zo lang aan iemand vast zit? Is het niet tijd voor iets anders als ik het nu al zo gewoontjes vind?
Ik heb zelf 5 maanden verkering. Ik ben 21 jaar. Heb 2 hele korte tiener relaties gehad. Dit is mijn eerste serieuze relatie. Ik voel me echt super goed bij mijn vriend. Ik wil niet zonder hem. Ik denk niet dat ik iets ga missen. Ik denk niet dat het zonde is. Maar goed ik heb nog niet zolang een relatie en vind mijn relatie niet (al) gewoontjes. Vind het fijn en bijzonder dat hij van me houdt enz. Vind het gewoon super.

Maar wat maakt het dat je het 'nu al' gewoontjes vind?? Mis je iets. Of ben je eerder bang dat je iets gaat missen en wat dan??
Je zegt dat het verliefde gevoel een beetje is over gegaan in houden, twijfel je hier aan? Want ik weet naar mijn idee zeker dat ik van mijn vriend houdt. Dat ik nog wel verliefd ben, maar ook echt van hem houdt.

Lees en/of interpeteer ik je zin verkeerd of twijfel je ook aan het feit of je echt van je vriend houdt??
quote:Liefs_L schreef op 13 januari 2009 @ 21:41:

Ik heb een leuke vriend, nooit jaloers en staat altijd voor me klaar. We hebben al 2 jaar een relatie. Het verliefd zijn is een beetje overgegaan in houden van en de seks is niet bijzonder Af en toe heb ik het gevoel dat ik iets misloop.

Ik ben een jonge vrouw; is het niet zonde dat ik nu al zo lang aan iemand vast zit? Is het niet tijd voor iets anders als ik het nu al zo gewoontjes vind?

Ik vraag mezelf nooit af of het tijd is voor iets anders als ik met de mensen ben van wie ik houd. Wél als ik met mensen ben uit gewoonte. Maar daar heb ik dan meestal weer geen sex mee.

Anders gezegd; Als jij je relatie als gewoon/sleur ervaart, de sex is niet bijzonder is, en het enige leuke aan je vriend is dat hij niet jaloers is lijkt het me tijd voor wat anders. Dit kun je namelijk ook met de buurman hebben toch? Misschien heb je dat beetje houden van ingevuld op de plek van; gewenning en niet alleen willen zijn. Waarom eigenlijk tijd voor iets anders, en niet gewoon; tijd voor even alleen jij.

Maar zie jij jezelf oud met hem worden, verlang je ernaar om met hém (ipv een willekeurige ander) je tijd door te brengen? Houd je écht van hem om hoe hij is. Geniet je van jullie samenzijn, vindt je dat bijzonder en speciaal.. anders dan met anderen? Geeft het je een blij gevoel om met hem te zijn? Dan zou ik dit niet beëindigen, maar na gaan denken waar die twijfels vandaan komen.

Maar goed, wat vind jij?
Je kunt er zelf een hoop aan doen om er voor te zorgen dat het wat minder gewoontjes is. Wat heb je tot nu toe al gedaan om de sleur te doorbreken?
Ik ben 18 jaar en had al anderhalfjaar een vriend, dus sinds mijn 16de ongeveer. Het was gezellig en we konden een hoop leuke dingen doen, maar echt wild en spannend was het niet.

Toen ik een keer uit was, had ik echt bij mezelf het idee: ik wil dit en niet vast zitten aan 1 persoon.

Ik heb er toen voor gekozen om het uit te maken en eerst te genieten! Voordat je het dadelijk weet ben je 30 en mis je een heel stuk jeugd.

Toch was het heel moeilijk, want stel dat je nu de ware 'weggooit'.

Je moet het alleen uitmaken als jij zelf niet meer tevreden bent, als er niet meer gebeurd wat je er van verwacht!
quote:Gaabbi schreef op 13 januari 2009 @ 21:58:

Ik ben 18 jaar en had al anderhalfjaar een vriend, dus sinds mijn 16de ongeveer. Het was gezellig en we konden een hoop leuke dingen doen, maar echt wild en spannend was het niet.

Toen ik een keer uit was, had ik echt bij mezelf het idee: ik wil dit en niet vast zitten aan 1 persoon.

Ik heb er toen voor gekozen om het uit te maken en eerst te genieten! Voordat je het dadelijk weet ben je 30 en mis je een heel stuk jeugd.

Je moet het alleen uitmaken als jij zelf niet meer tevreden bent, als er niet meer gebeurd wat je er van verwacht!Dit bedoel je vast anders, want het lijkt me dat er in een relatie 2 mensen zitten die beiden moeite moeten doen om het spannend, groeiend en boeiend te houden. Als je niks omhoog gooit, komt er ook niets omlaag.
quote:Madhe schreef op 13 januari 2009 @ 22:02:

[...]

Dit bedoel je vast anders, want het lijkt me dat er in een relatie 2 mensen zitten die beiden moeite moeten doen om het spannend, groeiend en boeiend te houden. Als je niks omhoog gooit, komt er ook niets omlaag.He,he, ik las 'spannend, groeiend en broeiend'.

Je hebt helemaal gelijk.

TO het is soms best lastig en soms ook best eng om je relatie weer op te leuken. Ik weet er alles van, ik heb al 13 jaar een relatie.

Hoe oud zijn jullie?
Ik vind het zo moeilijk. Ik heb het gevoel dat dit over 20 jaar ook nog kan, zodat ik ga twijfelen of ik dit nog wel wil.. Maar de ware laat ik natuurlijk ook niet zomaar gaan!
quote:Vl43inder schreef op 13 januari 2009 @ 22:06:

[...]

He,he, ik las 'spannend, groeiend en broeiend'.

Je hebt helemaal gelijk.

bRoeiend is ook goed
quote:Liefs_L schreef op 13 januari 2009 @ 22:11:

Ik denk dat het het een gewoonte is geworden. Ik ben liever niet alleen en zou het verschrikkelijk vinden als ik niet meer op mijn vriend kan terugvallen. Aan de andere kant lijkt het me heerlijk om lekker te genieten van andere aandacht; aan een vriend vastzitten kan altijd nog!

Ik vind het moeilijk om de voordelen tegen de nadelen op te wegen!

Ik vind de nadelen voor je vriend weer niet opwegen tegen zijn voordelen.

Jij bent met hem omdat je niet alleen wilt zijn. Je wilt wel weer aandacht van anderen. Leuk voor hem. Wees daar eerlijk over naar je vriend. En dan toch maar even wat meer tijd alleen zijn.

Draai het om; je vriend is niet zo graag alleen, gelukkig ben jij er op de wereld. Hij wil eigenlijk wel aandacht van anderen, lijkt hem wel weer leuk, lekker van genieten. Ziet hij wel zitten, maar ja, dat valt niet te combineren met jou dus dan is ie alleen. Moet ie dat nou doen of niet? Zou jij dat willen weten dan?

Dit is nou echt een situatie waarin ik vind dat je vriend evenveel recht van spreken moet hebben. Je motieven om in deze relatie te blijven zitten zijn zo fout. Mannen hebben ook gevoel.
Het gras is altijd groener... maar seks is maar een ding een realtie waar je wat voor over hebt weer wat ander. Ga elkaar eens opniew versieren, daten, het op een manier die bij jullie past weer wat spannender maken. denk er misschien eens goed over na of je denkt oud met elkaar te willen worden. Is het antwoord ja, dan wil je er vast aan werken om het leuk te houden. Er is niet een kant en klaar antwoord, maar de essentie is denk ik de wil om door dit dal heen te wilen komen. Kan ook zijn dat jullie even pauze moeten, even op zoek naar jezelf. Risico's zij er altijd, maar als je in jezelf en naar wat jullie realtie uniek maakt wilt kijken is er misschien een mooie toekomst. Succes met zoeken en vergeet niet dat het vaak niet om de bestmemmming (oud zij?) maar de reis er naar toe gaat (een manier vinden om dat SAMEN te worden??).
Bedenk weer ns waarom je zo gek op m geworden bent! Die eigenschappen heeft hij vast nog steeds, alleen ben je er inmiddels wat meer aan gewend geraakt. Of blijkt hij anders te zijn dan je dacht? Naar mijn mening kun je twee dingen doen: 1. je gaat samen herontdekken wat je zo leuk aan elkaar vond, door elkaar te verrassen, intieme / open gesprekken te hebben, nachtenlang doorkletsen in bed, samen uit te gaan of een weekendje weg, of 2. je besluit dat je deze vaste relatie niet ziet zitten en stapt eruit.

Hoe ervaart je vriend jullie relatie? Hebben jullie het daar weleens over? Misschien ziet hij het ook wel zitten om er weer wat meer pit in te brengen, en kunnen jullie de dip samen heel leuk oplossen. En misschien vindt hij de relatie wel prima zo, dan komt bovengenoemd punt 2 denk ik meer aan de orde...

Succes met nadenken!
quote:Gaabbi schreef op 13 januari 2009 @ 21:58:

Je moet het alleen uitmaken als jij zelf niet meer tevreden bent, als er niet meer gebeurd wat je er van verwacht!

dat vind ik toch altijd zo iets doms... net of je niet kan genieten als je op jonge leeftijd een vriend heb. Ik ben 19 en heb nu bijna een jaar een relatie, maar ik weet zeker dat als ik hem niet was tegengekomen en dus nog vrijgezel zou zijn, ik veel minder had gezien en gedaan in de afgelopen jaar als nu.

Ik vind gewoon dat leeftijd niet uitmaakt als je een relatie aan gaat, het is gewoon net wat voor relatie het is. Als je net als mij heel veel geniet en doet wat je ook zou doen/willen doen zonder die relatie mis je echt niks van je jeugd.

Dus ik vind het niet zonde dat je als jonge vrouw al een serieuse relatie aan gaat...:)
quote:Liefs_L schreef op 13 januari 2009 @ 22:11:

Ik vind het zo moeilijk. Ik heb het gevoel dat dit over 20 jaar ook nog kan, zodat ik ga twijfelen of ik dit nog wel wil.. Maar de ware laat ik natuurlijk ook niet zomaar gaan!

Als hij de ware is (wat dat ook moge betekenen) zou je er niet eens over denken hem te laten gaan .............

Misschien moet je even je vriend en je relatie als afzonderlijke grootheden bekijken.

Hou je nog van je vriend, wil je bij hem zijn. Voegt hij iets belangrijks toe aan jou bestaan? Ja of nee.

De relatie is eigenlijk maar een situatie/omstandigheden. Als die je niet bevalt, terwijl je toch van je vriend houdt, dan moet je de situatie veranderen. Praten jullie hier wel eens over? Wat vindt hij ervan?
Ik vind je opmerking dat je het gevoel hebt dat je aan hem vastzit heel veelzeggend............
Ik denk niet dat er één "de ware" bestaat. Sommige mensen komen meerdere mensen tegen met wie zie een initiale klik hebben, verliefd worden, geil worden van, genieten van het gezelschap van, enz..., andere blijven misschien zoekende naar iets waarvan ze zelf misschien niet eens weten wat. Maar op een gegeven moment maak je allicht gewoon wel een bepaalde keuze om met iemand door te gaan of niet, en als je daar echt voor kiest heb je ook waarschijnlijk momenten dat "gevoel" misschien wat minder is of twijfelt, maar als je in elkaar gelooft keis je voor je relatie en vind je een weg geloof ik. Er is niet een antwoord, of een vaste manier, het gaat om de twee mensen die bepaalde keuzes maken op hun eigen manier.
Mooi gesproken, en zo denk ik er ook over:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven