Relatie to be..?
zondag 12 april 2020 om 21:10
Hi!
Ik heb even jullie glazen bol en voorspellende skills nodig.
Situatie:
- Man in november (ruim 5 maanden geleden) leren kennen in het uitgaansleven.
- Beiden 30+, ik ongeveer 5 jaar ouder dan hij.
- Ik heb een kind (basisschool leeftijd). Hij wil geen kinderen en vindt het idee van kinderen sowieso wel spannend omdat hij het idee heeft niet goed met kinderen te zijn. Toevoeging: ik ben niet voornemens hem aan mijn kind voor te stellen! Daarvoor zou ik eerst zeker een jaar een stabiele relatie willen hebben (en dan niet tellend dus vanaf dag 1 dat ik iemand heb ontmoet).
- We zien elkaar al sinds zo ongeveer het begin zeker de helft van de week (lang leve co-ouderschap
) en slapen dan altijd bij elkaar en werken ook samen vanuit huis momenteel.
- We hebben na 3 maanden afgesproken dat we exclusief zijn en uitgesproken dat we enorm veel voor elkaar voelen en elkaar niet kwijt willen (waar hij aan toevoegde: "in welke vorm dan ook").
- Hij wil me na de corona ellende graag voorstellen aan mensen die hem dierbaar zijn.
Hij zegt dat we geen relatie hebben maar weet ook niet wat het verschil is tussen wat wij nu hebben en een relatie hebben. En ik begrijp niet zo goed waar we op wachten voordat we (of ja, HIJ eigenlijk) het een relatie "durven" te noemen. En onzeker als ik inmiddels ben geworden, door al die extra tijd om na te denken nu bij gebrek aan sociaal leven, durf ik het onderwerp eigenlijk niet meer aan te snijden. Dus: waar wacht ik op volgens jullie?
Liefs, Spin
Ik heb even jullie glazen bol en voorspellende skills nodig.
Situatie:
- Man in november (ruim 5 maanden geleden) leren kennen in het uitgaansleven.
- Beiden 30+, ik ongeveer 5 jaar ouder dan hij.
- Ik heb een kind (basisschool leeftijd). Hij wil geen kinderen en vindt het idee van kinderen sowieso wel spannend omdat hij het idee heeft niet goed met kinderen te zijn. Toevoeging: ik ben niet voornemens hem aan mijn kind voor te stellen! Daarvoor zou ik eerst zeker een jaar een stabiele relatie willen hebben (en dan niet tellend dus vanaf dag 1 dat ik iemand heb ontmoet).
- We zien elkaar al sinds zo ongeveer het begin zeker de helft van de week (lang leve co-ouderschap
- We hebben na 3 maanden afgesproken dat we exclusief zijn en uitgesproken dat we enorm veel voor elkaar voelen en elkaar niet kwijt willen (waar hij aan toevoegde: "in welke vorm dan ook").
- Hij wil me na de corona ellende graag voorstellen aan mensen die hem dierbaar zijn.
Hij zegt dat we geen relatie hebben maar weet ook niet wat het verschil is tussen wat wij nu hebben en een relatie hebben. En ik begrijp niet zo goed waar we op wachten voordat we (of ja, HIJ eigenlijk) het een relatie "durven" te noemen. En onzeker als ik inmiddels ben geworden, door al die extra tijd om na te denken nu bij gebrek aan sociaal leven, durf ik het onderwerp eigenlijk niet meer aan te snijden. Dus: waar wacht ik op volgens jullie?
Liefs, Spin
spinnetje wijzigde dit bericht op 12-04-2020 21:20
7.53% gewijzigd
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
zondag 12 april 2020 om 21:14
Wat mij opvalt is dat jullie wel exclusief zijn en elkaar niet kwijt willen; maar hij het geen relatie wil noemen.
Ik weet het niet zo goed, misschien wil hij wel de lusten en niet de lasten (hij wil geen kinderen, dus die van jou wil hij vast ook niet deels opvoeden).
Ik zou me afvragen wat je zelf wil in dit geval.
Hoe zie je dat voor je met jouw kind en hij (die nu al niet weet of jullie een stel gaan zijn).
Ik weet het niet zo goed, misschien wil hij wel de lusten en niet de lasten (hij wil geen kinderen, dus die van jou wil hij vast ook niet deels opvoeden).
Hoe zie je dat voor je met jouw kind en hij (die nu al niet weet of jullie een stel gaan zijn).
zondag 12 april 2020 om 21:15
zondag 12 april 2020 om 21:15
Dat lijkt me een lastige situatie.
Zou het kunnen dat verstand en gevoel tegenover elkaar staan?
Dus dat jullie echt verliefd zijn en het heel erg fijn vinden samen, maar dat je allebei twijfelt of het 'in de echte wereld', openbaar en met kind, wel werkt?
Zou het kunnen dat verstand en gevoel tegenover elkaar staan?
Dus dat jullie echt verliefd zijn en het heel erg fijn vinden samen, maar dat je allebei twijfelt of het 'in de echte wereld', openbaar en met kind, wel werkt?
anoniem_239413 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 21:18
Reden: Meervoud moest enkelvoud zijn
Reden: Meervoud moest enkelvoud zijn
0.97% gewijzigd
zondag 12 april 2020 om 21:16
En hij zegt dat het geen relatie is... Geniet er van zo lang jij het fijn vindt maar alsjeblieft, wees niet zo onverstandig om hem dit jaar nog aan je kind voor te stellen.
s-groot wijzigde dit bericht op 12-04-2020 21:19
0.61% gewijzigd
zondag 12 april 2020 om 21:17
Ik wil hem gewoon niet kwijt. En ik zie voor hem geen opvoedende rol in het leven van mijn kinderen. Ik zou ook niet samen willen wonen. Dat weet hij ook maar hij is sowieso nog niet met samenwonen bezig dus geen idee of dat een dealbreaker is voor hem.Tuinbank schreef: ↑12-04-2020 21:14Wat mij opvalt is dat jullie wel exclusief zijn en elkaar niet kwijt willen; maar hij het geen relatie wil noemen.
zondag 12 april 2020 om 21:18
Ohhh nee, dat zou ik absoluut niet doen! Mijn kind laat ik er volledig buiten. Ik ben daar meer dan voorzichtig mee want heb dat wel geleerd vanuit mijn ervaring als kind.
zondag 12 april 2020 om 21:21
Kinderen gaan zeker voor. Mijn kind is mijn absolute nummer 1
Oh fijn. Nou geniet er dan van! Het klinkt alsof jullie het erg fijn hebben zoals het nu gaat, heerlijk dan toch?! Jullie zijn exclusief, je houdt je kind erbuiten en bent de halve week samen. Wat wil jij nog meer?
Ik geloof dat ik je vraag niet goed begrijp. Waar jij op wacht? Weet ik veel. Maar aangezien je in tijden van crisis toch niet veel mogelijkheden hebt, zou ik de komende tijd gewoon genieten van wat er is tussen jullie. Waarom wil jij het zo graag een naam geven, is natuurlijk net zo'n redelijke vraag als de vraag waarom hij dat nog niet wil. Dus draai hem eens om: waarom moet het voor jou zo dringend een naam hebben?
Geniet gewoon nog een paar maanden van hoe het nu is. Waarom haast?
zondag 12 april 2020 om 21:22
Snap ik. Maar of hij het nu wel of geen relatie wil noemen, je krijgt geen garantie. Ik hoop voor jou dat je het los kunt laten
zondag 12 april 2020 om 21:24
Ja, ik denk dat die twijfel er voor allebei wel is. Mijn verstand wilde ook sowieso geen relatie meer totdat kind is uitgevlogen omdat ik niet iemand in het leven van mijn zoontje wil trekken waar hij niet om gevraagd heeft. Komt vooruit uit mijn eigen nare ervaring met een stiefvader vroeger. Nu met die quarantaine zien we ook niemand behalve elkaar; we zitten echt in een bubble samen op de dagen dat mijn zoontje er niet is. Eerst maar eens kijken hoe dat straks weer gaat ook.
zondag 12 april 2020 om 21:26
Ik ben gewoon een ongesteld hoopje ellende momenteel en wil graag dat het een relaaaaaaaaaatie heetJufjoke schreef: ↑12-04-2020 21:21Ik geloof dat ik je vraag niet goed begrijp. Waar jij op wacht? Weet ik veel. Maar aangezien je in tijden van crisis toch niet veel mogelijkheden hebt, zou ik de komende tijd gewoon genieten van wat er is tussen jullie. Waarom wil jij het zo graag een naam geven, is natuurlijk net zo'n redelijke vraag als de vraag waarom hij dat nog niet wil. Dus draai hem eens om: waarom moet het voor jou zo dringend een naam hebben?
zondag 12 april 2020 om 21:39
Dat begrijp ik, maar stel dat het straks een relatie heet kun je je kind daar natuurlijk niet volledig buiten laten. Je kunt die dingen niet gescheiden houden toch?
Het lijkt me wel zaak om daar, allebei, over na te denken hoe je dat in de toekomst voor je ziet. Nog voordat jullie het wel een relatie noemen. Ik neem aan dat je zelf ook wilt dat iemand 100% voor jou (en alles wat daarbij komt kijken) gaat en andersom.
Dat samenwonen is ook niet relevant, en dat bedoelde ik ook niet. Je kunt prima latten natuurlijk.
zondag 12 april 2020 om 21:42
Klopt.. Ik moet iemand willen die 100% voor me gaat. En of dat zo is dat weet ik niet. Denk qua gevoel wel maar er is "iets" dat hem nog wat remt. Maar misschien is dat ook wel omdat hij niet voelt wat ik voel. Of omdat ik een kind heb. Of iets anders. Ik krijg dat er nog niet helemaal uit.Tuinbank schreef: ↑12-04-2020 21:39Dat begrijp ik, maar stel dat het straks een relatie heet kun je je kind daar natuurlijk niet volledig buiten laten. Je kunt die dingen niet gescheiden houden toch?
Het lijkt me wel zaak om daar, allebei, over na te denken hoe je dat in de toekomst voor je ziet. Nog voordat jullie het wel een relatie noemen. Ik neem aan dat je zelf ook wilt dat iemand 100% voor jou (en alles wat daarbij komt kijken) gaat en andersom.
Dat samenwonen is ook niet relevant, en dat bedoelde ik ook niet. Je kunt prima latten natuurlijk.