Relatie uit, nog een keer uitleggen?

25-09-2017 11:59 440 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In mijn andere topic heb ik verteld over mijn vriend (nu ex), die nogal wat issues heeft en waarmee ik het inmiddels heb uitgemaakt. Hierbij heeft de input van anderen mij erg geholpen.
Het onderwerp dekt alleen niet helemaal de lading en ik heb nu een specifiek probleem waar ik mee zit.

Mijn ex is inmiddels twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats geweest, dit zag ik via Facebook, hij had het daar vrolijk op gezet (het is nu 2,5 weken uit). Er waren festiviteiten en hij is bij mensen blijven slapen. De mensen die hij hier kent kent hij vaag en alleen doordat hij zich hier in het verenigingsleven heeft gemengd (hij woont hier 70 km vandaan). Hij wilde hier komen wonen. De wachtlijst is vrij lang (jaren) en ik vond het wel wat vreemd dat hij al in dat verenigingsleven ging deelnemen, hij heeft een uitkering en moet dan voor vergaderingen heen-en-weer reizen met openbaar vervoer. Toen het nog aan was vond ik het nog wel iets logischer dat hij wilde investeren in deze woonplaats, maar nu voelt het voor mij onprettig. Ik kan het hem alleen niet verbieden natuurlijk.

Helemaal nu het uit is vind ik het vreemd en het lijkt er op dat hij hier ook mee door wil gaan. Ik krijg hier helemaal de kriebels van en zou hem ook wel graag duidelijk willen maken dat hij dit idee nu beter los kan laten. Ik heb hem gisteren ook direct uit mijn vriendenlijst verwijderd op Facebook, ik schrok echt dat hij hier al weer een weekend was. Nu begreep ik van een familielid dat hij hier niets van begreep (verwijderen van Facebook)

Is het een idee om hem nog een keer uit te leggen hoe ik er over denk en dat ik zijn acties om hier naartoe te komen vervelend en ook niet helemaal gezond vind? Hij had gezegd mij rust te willen geven, maar dat lukt zo niet echt.
Of moet ik het laten en gaat dit onrustige gevoel dat ik nu heb vanzelf over als ik zelf meer afstand neem. Ik heb nu namelijk zo'n naar gevoel en wil daar vanaf. Ik hoop ook dat hij het dan gaat snappen.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:30
Mijn vorige ex heeft mij lange tijd lastig gevallen en valt mij nu na meer dan een jaar nog steeds af-en-toe lastig met rare brieven en kaarten. Dat zit er misschien ook een beetje achter.
En dus blijf jij dan op jouw beurt gedoe opzoeken met een ex van jou? Het wordt steeds onlogischer
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:26
Het gaat me er niet om te verbieden dat hij hier komt, maar dat ik hem uitleg wat zijn bericht gisteren met mij deed en ik hem daarom heb geblokkeerd. Hij gaf namelijk duidelijk aan dat hij graag bevriend wilde blijven op Facebook, maar door zulke berichten te plaatsen (helemaal enthousiast twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats zijn, kort nadat het uit is) maakt hij het toch onmogelijk?
Hij heeft verder geen contact met jou gezocht, is alleen in jouw dorp aanwezig. Hij ligt niet ergens in de bosjes, is gewoon openlijk aanwezig. Vindt het er kennelijk leuk en gezellig. Hij stalkt je kennelijk niet.

Negeren
Geen aandacht aan besteden

Jij gaat uitleggen, hij hoort/ziet alleen dat je nog ziet wat hij doet en dat het je nog interesseert hoe en wat hij denkt. En zo kom je ook over, eerlijk gezegd. Hij heeft er problemen mee dat jij hem van facebook gooit? Jammer dan. Dat is dan weer zíjn probleem. Ook niet dat van jou

Laat los
Laat gaan
Bemoei je met je eigen leven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:30
Mijn vorige ex heeft mij lange tijd lastig gevallen en valt mij nu na meer dan een jaar nog steeds af-en-toe lastig met rare brieven en kaarten. Dat zit er misschien ook een beetje achter.
Je projecteert dus.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
haha een beetje een onduidelijk verhaal, Maar mischien snap ik je, Je wilt verder met je leven maar het leek jouw makkelijker hoe verder weg hij is hoe makkelijker jij verder kan met je leven!, Juist als je hem blijft aanspreken lijkt het alsof je nog iets met hem wilt.

Waarom is de relatie uit gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij het nogal vervelend vind dat hij het leuk heeft. Daar baal jij van.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:26
Het gaat me er niet om te verbieden dat hij hier komt, maar dat ik hem uitleg wat zijn bericht gisteren met mij deed en ik hem daarom heb geblokkeerd. Hij gaf namelijk duidelijk aan dat hij graag bevriend wilde blijven op Facebook, maar door zulke berichten te plaatsen (helemaal enthousiast twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats zijn, kort nadat het uit is) maakt hij het toch onmogelijk?
Jij maakt je drukker , dan hij !!
Laat het gaan het boek is uit.
Je relatie met hem is verleden tijd. Hij wilde vrienden blijven via fb , jij niet punt uit.
Je hebt hem terecht van je fb verwijderd.
Kan je inderdaad ook niet meer zien wat hij uitvreet .
Als je verstandig bent, zet je je fb op alleen vrienden . en blokkeer je iedereen die met hem te maken heeft.

Wees alert in de week-enden, mocht je hem tegen komen gewoon doorlopen.

Waarom zou je het uitleggen, het is jouw probleem niet.

Wat iedereen al schrijft gewoon doorgaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
25-09-2017 12:31
En dus blijf jij dan op jouw beurt gedoe opzoeken met een ex van jou? Het wordt steeds onlogischer
Ik ben dan gewoon bang dat ik de volgende stalker aan mijn broek heb hangen.

Ik dacht, ik stuur hem een mail met uitleg, 'ik heb je van Facebook gegooid om die en die reden'. Maar misschien is het inderdaad beter het te laten rusten en het hem zelf te laten bedenken.

Mensen spreken mij er op aan dat hij hier nog komt 'goh, wat doet die vent daar nog in jouw woonplaats'. Iedereen vindt het vreemd dat hij hier bij allerlei clubjes gaat, terwijl hij hier 70 km vandaan woont.
Toevallig was ik er afgelopen weekend niet, maar normaal gesproken ga ik ook naar dat feest en had ik hem dus zomaar tegen kunnen komen, die kans was vrij groot geweest, zo groot is het hier namelijk niet. Ik vind dat gewoon niet handig en hoewel hij gelukkig inderdaad niet voor mijn deur ligt voel ik me er ongemakkelijk bij. Maar inderdaad, wat niet weet wat niet deert, ik heb hem nu van Facebook gegooid en verder maar blijven negeren dan...
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
25-09-2017 12:40
Ik denk dat jij het nogal vervelend vind dat hij het leuk heeft. Daar baal jij van.
Dit staat dus echt zo ver van de waarheid af. Dat hij hier vorig weekend was wist ik en ook waarom, had ik geen moeite mee. Hij zette ook allerlei andere uitstapjes op Facebook, hartstikke leuk voor hem. Het gaat mij er echt puur om dat hij hier in mijn woonplaats rondhangt en ik hem dus tegen kan komen. Waarom dat gaan opzoeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf een leuk weekend, dus nee, het gaat me er echt niet om dat hij het niet leuk mag hebben met anderen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:49
Dit staat dus echt zo ver van de waarheid af. Dat hij hier vorig weekend was wist ik en ook waarom, had ik geen moeite mee. Hij zette ook allerlei andere uitstapjes op Facebook, hartstikke leuk voor hem. Het gaat mij er echt puur om dat hij hier in mijn woonplaats rondhangt en ik hem dus tegen kan komen. Waarom dat gaan opzoeken?

Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik een beetje eigenaardig vind, is dat iedereen hier oprecht en goed advies geeft: niet doen, en dat jouw reactie steeds is 'ja,maar...'.
Misschien is hij wel uit op een reactie van jou, wie weet. Het gaat het snelst over als je hem die reactie níét geeft. Dat zegt iedereen hier, het is niet moeilijk. Gewoon stug doorgaan met negeren.
Alle reacties Link kopieren
Jij moet hem negeren. Helemaal niets meer doen. Met elke actie ben je hem aan het voeden en dat snap je niet. Overal verwijderen en negeren. Anders heb je straks wel een probleem. Zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:49
Dit staat dus echt zo ver van de waarheid af. Dat hij hier vorig weekend was wist ik en ook waarom, had ik geen moeite mee. Hij zette ook allerlei andere uitstapjes op Facebook, hartstikke leuk voor hem. Het gaat mij er echt puur om dat hij hier in mijn woonplaats rondhangt en ik hem dus tegen kan komen. Waarom dat gaan opzoeken?
Maar als je hem dan tegenkomt, wat dan? Dan zeg je 'hoi' en loop je door. Er zijn zoveel mensen die na een beëindigde relatie in dezelfde stad (blijven) wonen. Ik snap de paniek niet zo goed geloof ik.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef hierboven al aan dat jullie gelijk hebben en ik hem inderdaad beter kan blijven negeren. Ik probeer alleen duidelijk te maken wat mijn motivatie was om het uit te willen leggen.

Misschien is het ook wel dat ik op wat meer begrip had gerekend m.b.t. zijn gedrag, dat dit vreemd is, mensen om mij heen zeggen dat namelijk direct, maar die kennen de hele situatie wat beter natuurlijk. Ik had niet verwacht dat men hier zijn gedrag normaal zou vinden en dan krijg ik het gevoel dat ik degene ben die er raar op reageert. Ik zou er niet aan moeten denken om nu naar een feest te gaan waar de kans groot is dat hij er ook is. Ik vind dat gewoon niet handig. Maar ik ben hem niet natuurlijk...

Ik kreeg net nog een reactie van mijn moeder 'wat raar dat hij daar was, ik heb hem direct geblokkeerd'. Zonder dat ik haar er verder naar gevraagd had, dus er zijn meer mensen die het gewoon vreemd vinden. Maar ik stel de reacties op prijs en het heeft mij weer even steun gegeven om hem inderdaad te blijven negeren, dus bedankt daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:49
Dit staat dus echt zo ver van de waarheid af. Dat hij hier vorig weekend was wist ik en ook waarom, had ik geen moeite mee. Hij zette ook allerlei andere uitstapjes op Facebook, hartstikke leuk voor hem. Het gaat mij er echt puur om dat hij hier in mijn woonplaats rondhangt en ik hem dus tegen kan komen. Waarom dat gaan opzoeken?
Jouw woonplaats is niet jouw eigendom. Al zou hij naast je komen wonen (wel raar) dan nog mag hij dat doen. Het is tijd om los te laten. Letterlijk en figuurlijk. Als mensen je vragen wat hij hier doet is jouw antwoord; weet ik veel, vraag het hem.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Jij bent hem helemaal geen verklaring nodig voor het ontvrienden. Ik vind het zelfs een hele logische stap na het verbreken van een relatie. Vrienden blijven is zwaar overrated. Blokkeer hem en negeer hem. Ga door met je leven.

Als ik het goed begrijp kwam hij tijdens jullie relatie naar jouw stad om samen uit te gaan etc? Dan is het toch niet ondenkbaar dat hij dat gezellig vond en daarmee door wil gaan? Misschien wel wat mensen ontmoet?
Ik begrijp overigens best dat je daar niet op zit te wachten maar ik denk dat je met hem dingen uitleggen de situatie alleen maar meer voedt. Het is uit. Dus je bent hem geen verklaring meer verschuldigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij jouw woonplaats gewoon heel erg leuk vindt?
Hou er maar rekening mee dat hij er serieus wil komen wonen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
25-09-2017 13:04
Maar als je hem dan tegenkomt, wat dan? Dan zeg je 'hoi' en loop je door. Er zijn zoveel mensen die na een beëindigde relatie in dezelfde stad (blijven) wonen. Ik snap de paniek niet zo goed geloof ik.
In dezelfde stad blijven wonen vind ik wat anders dan de woonplaats van je ex twee weekenden achter elkaar gaan opzoeken als je er 70 km vandaan woont.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 13:11
Ik geef hierboven al aan dat jullie gelijk hebben en ik hem inderdaad beter kan blijven negeren. Ik probeer alleen duidelijk te maken wat mijn motivatie was om het uit te willen leggen.

Misschien is het ook wel dat ik op wat meer begrip had gerekend m.b.t. zijn gedrag, dat dit vreemd is, mensen om mij heen zeggen dat namelijk direct, maar die kennen de hele situatie wat beter natuurlijk. Ik had niet verwacht dat men hier zijn gedrag normaal zou vinden en dan krijg ik het gevoel dat ik degene ben die er raar op reageert. Ik zou er niet aan moeten denken om nu naar een feest te gaan waar de kans groot is dat hij er ook is. Ik vind dat gewoon niet handig. Maar ik ben hem niet natuurlijk...

Ik kreeg net nog een reactie van mijn moeder 'wat raar dat hij daar was, ik heb hem direct geblokkeerd'. Zonder dat ik haar er verder naar gevraagd had, dus er zijn meer mensen die het gewoon vreemd vinden. Maar ik stel de reacties op prijs en het heeft mij weer even steun gegeven om hem inderdaad te blijven negeren, dus bedankt daarvoor.
Stel hè, dat hij het doet om reactie bij jou uit te lokken dan voedt je hem met elke reactie. Bij elke zogenaamde move van hem blijf jij stil en negeert het. Zo verliest hij zijn grip op je. Vergeet niet, Wat je voedt dat groeit.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Niemand zegt dat jij raar bent. En niemand ontkent dat zijn gedrag vreemd is. Maar dat zou voor jou niet uit moeten maken; jij hebt alleen controle over jóuw gedrag. Dus wat wij van dat van hem vinden, is niet relevant. Bovendien was dat niet de vraag in je OP, daarin vroeg je of het slim was om het nog een keer uit te gaan leggen. Daar heb je antwoord op gekregen.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 13:13
In dezelfde stad blijven wonen vind ik wat anders dan de woonplaats van je ex twee weekenden achter elkaar gaan opzoeken als je er 70 km vandaan woont.
Maar hij is lid van een vereniging in jouw woonplaats. Moet hij dat ook meteen stoppen omdat jij de relatie verbrak?
Laat het los.
En waarom had je moeder hem überhaupt nog op Facebook?
Je hoeft hem niks uit te leggen. Ik zou zeker niet zeggen dat je je ongemakkelijk voelt dat hij steeds in jouw woonplaats is. Eventueel zou je kunnen zeggen, dat het hem verwijderen van Facebook je meer rust geeft.

Misschien vindt hij jouw woonplaats gewoon een leuke stad? Met leuke festiviteiten?
Hij zoekt jou toch niet op?
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
25-09-2017 13:12
Jij bent hem helemaal geen verklaring nodig voor het ontvrienden. Ik vind het zelfs een hele logische stap na het verbreken van een relatie. Vrienden blijven is zwaar overrated. Blokkeer hem en negeer hem. Ga door met je leven.

Als ik het goed begrijp kwam hij tijdens jullie relatie naar jouw stad om samen uit te gaan etc? Dan is het toch niet ondenkbaar dat hij dat gezellig vond en daarmee door wil gaan? Misschien wel wat mensen ontmoet?
Ik begrijp overigens best dat je daar niet op zit te wachten maar ik denk dat je met hem dingen uitleggen de situatie alleen maar meer voedt. Het is uit. Dus je bent hem geen verklaring meer verschuldigd.
We gingen hier niet echt uit, het is geen echte stad, maar hij was hier elk weekend bij mij, we gingen ook wel naar zijn woonplaats, die is groter en daar is ook meer te doen. We kenden elkaar nog geen maand, toen had hij zich hier al ingeschreven om hier te komen wonen en hij ging dus bij die club in het bestuur. Hij had niet echt van tevoren gevraagd wat ik er van vond, het benauwde mij eerlijk gezegd, ik heb ook gezegd dat ik vond dat hij hard van stapel liep.
Uiteindelijk waren er meer dingen (geldproblemen, alcoholprobleem) en heb ik het uitgemaakt.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 13:20
We gingen hier niet echt uit, het is geen echte stad, maar hij was hier elk weekend bij mij, we gingen ook wel naar zijn woonplaats, die is groter en daar is ook meer te doen. We kenden elkaar nog geen maand, toen had hij zich hier al ingeschreven om hier te komen wonen en hij ging dus bij die club in het bestuur. Hij had niet echt van tevoren gevraagd wat ik er van vond, het benauwde mij eerlijk gezegd, ik heb ook gezegd dat ik vond dat hij hard van stapel liep.
Uiteindelijk waren er meer dingen (geldproblemen, alcoholprobleem) en heb ik het uitgemaakt.
Dat was dus een verstandige beslissing.
Waarom zou je in hemelsnaam nog vrienden (op Facebook) willen blijven (en je moeder ook zelfs)? Heel goed dat je hem ontvriend hebt. Maar verder kun je weinig invloed uitoefenen op hoe en waar hij zijn weekends doorbrengt. Dan kon je al niet tijdens jullie relatie (toen werd hij al lid van dat bestuur) en nu helemaal niet.
Maar als hij daadwerkelijk nog lid van dat bestuur is, dan is het toch logisch dat hij regelmatig in jouw woonplaats is? Helaas voor jou, dat begrijp ik goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven