Relatie uit, nog een keer uitleggen?

25-09-2017 11:59 440 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In mijn andere topic heb ik verteld over mijn vriend (nu ex), die nogal wat issues heeft en waarmee ik het inmiddels heb uitgemaakt. Hierbij heeft de input van anderen mij erg geholpen.
Het onderwerp dekt alleen niet helemaal de lading en ik heb nu een specifiek probleem waar ik mee zit.

Mijn ex is inmiddels twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats geweest, dit zag ik via Facebook, hij had het daar vrolijk op gezet (het is nu 2,5 weken uit). Er waren festiviteiten en hij is bij mensen blijven slapen. De mensen die hij hier kent kent hij vaag en alleen doordat hij zich hier in het verenigingsleven heeft gemengd (hij woont hier 70 km vandaan). Hij wilde hier komen wonen. De wachtlijst is vrij lang (jaren) en ik vond het wel wat vreemd dat hij al in dat verenigingsleven ging deelnemen, hij heeft een uitkering en moet dan voor vergaderingen heen-en-weer reizen met openbaar vervoer. Toen het nog aan was vond ik het nog wel iets logischer dat hij wilde investeren in deze woonplaats, maar nu voelt het voor mij onprettig. Ik kan het hem alleen niet verbieden natuurlijk.

Helemaal nu het uit is vind ik het vreemd en het lijkt er op dat hij hier ook mee door wil gaan. Ik krijg hier helemaal de kriebels van en zou hem ook wel graag duidelijk willen maken dat hij dit idee nu beter los kan laten. Ik heb hem gisteren ook direct uit mijn vriendenlijst verwijderd op Facebook, ik schrok echt dat hij hier al weer een weekend was. Nu begreep ik van een familielid dat hij hier niets van begreep (verwijderen van Facebook)

Is het een idee om hem nog een keer uit te leggen hoe ik er over denk en dat ik zijn acties om hier naartoe te komen vervelend en ook niet helemaal gezond vind? Hij had gezegd mij rust te willen geven, maar dat lukt zo niet echt.
Of moet ik het laten en gaat dit onrustige gevoel dat ik nu heb vanzelf over als ik zelf meer afstand neem. Ik heb nu namelijk zo'n naar gevoel en wil daar vanaf. Ik hoop ook dat hij het dan gaat snappen.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 13:11
Ik geef hierboven al aan dat jullie gelijk hebben en ik hem inderdaad beter kan blijven negeren. Ik probeer alleen duidelijk te maken wat mijn motivatie was om het uit te willen leggen.

Misschien is het ook wel dat ik op wat meer begrip had gerekend m.b.t. zijn gedrag, dat dit vreemd is, mensen om mij heen zeggen dat namelijk direct, maar die kennen de hele situatie wat beter natuurlijk. Ik had niet verwacht dat men hier zijn gedrag normaal zou vinden en dan krijg ik het gevoel dat ik degene ben die er raar op reageert. Ik zou er niet aan moeten denken om nu naar een feest te gaan waar de kans groot is dat hij er ook is. Ik vind dat gewoon niet handig. Maar ik ben hem niet natuurlijk...

Ik kreeg net nog een reactie van mijn moeder 'wat raar dat hij daar was, ik heb hem direct geblokkeerd'. Zonder dat ik haar er verder naar gevraagd had, dus er zijn meer mensen die het gewoon vreemd vinden. Maar ik stel de reacties op prijs en het heeft mij weer even steun gegeven om hem inderdaad te blijven negeren, dus bedankt daarvoor.
Ik snap best dat je het raar vindt, dat zou ik ook vinden. Maar dat buiten beschouwing, het is toch uit? Dan is hij toch vrij om te gaan en staan waar hij wil? Laat hem. Leef je eigen leven.
Ik heb even snel naar je andere topic gekeken.
Antwoord op je topictitel: ja, je moet het nog een keer uitleggen denk ik. Hoeft niet face-to-face. Verklaart wel waarom hij verbaasd was dat je hem van facebook hebt afgegooid. Hij beseft het nog niet echt.

Maar... hoe duidelijk ben jij nou precies geweest?
Om te beginnen is het minder dan 2,5 week geleden volgens mij. Daarna was er sprake van 'elkaar over 1 maand weer spreken', wat hij mogelijk als time out heeft opgevat. Jij niet.
Nogal wiedes dat hij gewoon blijft doen in jouw woonplaats wat hij doet. Hij denkt dat het over 2 weken misschien wel weer aan is...!
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
25-09-2017 13:27
Ik heb even snel naar je andere topic gekeken.
Antwoord op je topictitel: ja, je moet het nog een keer uitleggen denk ik. Hoeft niet face-to-face. Verklaart wel waarom hij verbaasd was dat je hem van facebook hebt afgegooid. Hij beseft het nog niet echt.

Maar... hoe duidelijk ben jij nou precies geweest?
Om te beginnen is het minder dan 2,5 week geleden volgens mij. Daarna was er sprake van 'elkaar over 1 maand weer spreken', wat hij mogelijk als time out heeft opgevat. Jij niet.
Nogal wiedes dat hij gewoon blijft doen in jouw woonplaats wat hij doet. Hij denkt dat het over 2 weken misschien wel weer aan is...!
Nee, het is inmiddels heel duidelijk dat het uit is. Ik had het direct al uitgemaakt en tegen hem gezegd dat ik niet wist of vriendschap er nog in zat. Ik heb gezegd dat ik hem ook even niet hoefde te zien, hij wilde weten hoe lang dan en toen heb ik gezegd, minstens een maand. Het ging allemaal nogal snel, dus op dat moment leek me dat wel een goede termijn.
Via anderen kreeg ik vervolgens te horen dat we volgens hem een time-out van een maand hadden. Hij belde nog een keer en gaf aan dat we tijdens onze afspraak van volgende maand wel zouden zien hoe het er dan voorstond. Ik heb toen ook gezegd dat dit niet mijn insteek was. Hij wilde het ook niet echt horen, ik dacht nou ja, we zien wel dan, ik kan het ook dan alsnog een keer duidelijk zeggen.

Uiteindelijk zat die hele afspraak me niet lekker en toen heb ik hem nog een hele duidelijke brief gestuurd (kort maar krachtig) waaruit duidelijk bleek dat het echt uit was en ik rust wilde. Hij wenste mij sterkte en hoopte dat ik die rust snel zou vinden. Als hij denkt dat het over 2 weken weer aan is dan ligt dat toch echt aan hem zelf.
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft zeg. Sta voor zulke dingen boven hem. Negeer het als je hem ziet. Doe je ding en laat los wat hij doet en wil. Je hebt niks meer.

Maar als ik hierboven de reactie lees. Hoe duidelijk ben je geweest dat het uit is.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
En die afspraak heb ik uiteraard ook afgezegd en duidelijk gemaakt dat ik dat niet zag zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dan weet je in elk geval wat jij nu moet doen. LOSLATEN EN VERDER GAAN MET JE LEVEN.
Niet iedereen wil jouw stalken meid.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij had ik het een paar weken geleden in jouw andere topic over een stalker in wording. En warempel...hij kleedt het even anders aan, maar zijn doel is hetzelfde: jou in zijn blikveld houden en je op den duur weer terugkrijgen. Hij heeft een bord voor zijn kop en daar heeft hij alle belang bij. Het kan hem niet schelen hoe jij je daaronder voelt. Dus ik zeg ook: negeren.
Hooguit kun je hem wanneer (niet als, want het is een kwestie van tijd) je hem ziet, het eens goed duidelijk aan hem maken. Maar ik denk dat het weinig zoden aan de dijk zet.
Probeer je zo weinig mogelijk van hem aan te trekken en maak je sociale omgeving duidelijk hoe je tegenover hem staat.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 13:41
Nee, het is inmiddels heel duidelijk dat het uit is. Ik had het direct al uitgemaakt en tegen hem gezegd dat ik niet wist of vriendschap er nog in zat. Ik heb gezegd dat ik hem ook even niet hoefde te zien, hij wilde weten hoe lang dan en toen heb ik gezegd, minstens een maand. Het ging allemaal nogal snel, dus op dat moment leek me dat wel een goede termijn.
Via anderen kreeg ik vervolgens te horen dat we volgens hem een time-out van een maand hadden. Hij belde nog een keer en gaf aan dat we tijdens onze afspraak van volgende maand wel zouden zien hoe het er dan voorstond. Ik heb toen ook gezegd dat dit niet mijn insteek was. Hij wilde het ook niet echt horen, ik dacht nou ja, we zien wel dan, ik kan het ook dan alsnog een keer duidelijk zeggen.

Uiteindelijk zat die hele afspraak me niet lekker en toen heb ik hem nog een hele duidelijke brief gestuurd (kort maar krachtig) waaruit duidelijk bleek dat het echt uit was en ik rust wilde. Hij wenste mij sterkte en hoopte dat ik die rust snel zou vinden. Als hij denkt dat het over 2 weken weer aan is dan ligt dat toch echt aan hem zelf.
Ja, dat heb ik ook begrepen uit je andere topic. Dat van die brief had ik niet gelezen.
Goed dat het zo duidelijk is. Het enige verschil is misschien dat het voor jou al 2,5 week duidelijk is, voor hem waarschijnlijk korter.
Waarom dan toch de vraag in je topic-titel trouwens?

Ik zou hem negeren en het verder ook niet meer uitleggen.
Verder is hij vrij om te doen wat hij wil, dus daar doe je niet zoveel aan.
Alle reacties Link kopieren
yooo... als je wil dat het straks nog overkomt alsof jij veel teveel met hem bezig bent en dus zelf een stalker lijkt, neem dan vooral contact op om hem te vertellen wat hij van jou wel en niet mag in je woonplaats
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Daar komt ook precies dat onprettige gevoel vandaan en ik ben van nature geen paranoia persoon, zelfs na dat gedoe met die andere ex nog niet, maar dit klopt gewoon niet.

Het interesseert hem helemaal niet hoe ik me voel, daar ben (was) ik ook enorm teleurgesteld over. Hij doet het voorkomen alsof hij zo zorgzaam en sociaal is, maar dat is hij helemaal niet. Ja, hij slooft zich uit voor anderen op een overdreven manier waar de ander alleen maar heel ongemakkelijk van wordt, maar hij verwacht daar heel veel voor terug.

Mijn medelijden begint om te slaan in een soort woede en irritatie, dat helpt ook wel om afstand te nemen. Hij is als een soort huisdier die alleen maar lief doet en kopjes geeft, omdat hij dan weet dat hij er iets voor terugkrijgt.
Je was duidelijk toen je het uitmaakte, duidelijk dat je daarna geen gesprek wil. Het blokken op FB is nog een duidelijk signaal. Als hij het daarna niet wil begrijpen dan is dat aan hem.

Je bent er panisch van dat je last van hem gaat krijgen, maar je houdt jezelf nu met hem bezig. Je wil hem nu wéér duidelijk maken hoe het zit. Dat is eigenlijk helemaal niet om hem (hij heeft een bord voor zijn kop), maar om jezelf. Realiseer je dan ook dat je helemaal geen invloed hebt op wat hij in zijn hoofd haalt of doet.

Al kom je hem toevallig tegen. Dan ga je hem uit de weg of je zegt gedag en gaat weer verder. Alleen maar goed voor jou als hij zich aan anderen gaat vastklampen.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 14:24
Het interesseert hem helemaal niet hoe ik me voel, daar ben (was) ik ook enorm teleurgesteld over. Hij doet het voorkomen alsof hij zo zorgzaam en sociaal is, maar dat is hij helemaal niet. Ja, hij slooft zich uit voor anderen op een overdreven manier waar de ander alleen maar heel ongemakkelijk van wordt, maar hij verwacht daar heel veel voor terug.
Ik krijg de indruk dat jouw overweging om hem te benaderen vooral voortkomt uit je eigen behoefte om hem kenbaar te maken dat je teleurgesteld bent in hem. Het lijkt alsof je alsnog erkenning zoekt en nog eens wilt benadrukken dat je het vooral goed bedoelt en het beste met hem voor hebt.

Feitelijk gezien hebben jullie elkaar niets meer te melden. Hij is vrij om te gaan en te handelen zoals hij wil (zolang hij jou daar niet mee lastig valt en dat doet hij niet). Jouw gevoelens van teleurstelling en ongemak zal je ergens anders moeten ventileren. Vooral nìet bij hem.

Negeer en laat gaan!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga niet meer reageren, ik zie nu ook in dat het geen zin heeft.

Als hij het allemaal niet snapt is dat zijn probleem en als hij zich aan de volgende persoon wil vastklampen en niets heeft geleerd van deze situatie dan is dat ook zijn probleem. Ik ga het nu ook weer van me afzetten en het lijkt er op dat iedereen hem nu ook heeft verwijderd van Facebook, men is ook op de hoogte van hoe het zit. Hij had mijn broer ook nog benaderd voor een telefoongesprek, maar die heeft dat afgekapt. Ik heb hem te lang sneu gevonden en dat helpt niemand, dus daar moet ik maar eens mee stoppen, duidelijkheid is het enige dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:18
Ja, het is zoiets als in je 2e voorbeeld, maar iets minder extreem. Maar wel een plaats waar je elkaar snel zal kunnen tegenkomen. En hij heeft er heel veel moeite dat het uit is, dus ik acht de kans dat hij hier een andere vrouw kent binnen die 2,5 weken niet zo groot.
Als het een vrouw is die hem even graag wil redden en een 'kans' geven als jij wilde dan zal het met die moeite die hij heeft met jullie verbroken relatie wel meevallen.
Richt je op jezel en hou op met hem van alles willen uitleggen uit medelijden met hem!
Je hebt hem niets meer uit te leggen!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben je zo bang dat hij je gaat stalken, en er zo mee bezig bent dat als je hem ziet denkt zie je hij stalkt me, probeer dat gevoel los te laten! Ik heb alles gelezen maar nu klinkt het alsof jij nog enorm met hem bezig bent..
Heb je dit al met de huisarts besproken,? Dit beinvloed straks je hele leven..
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
25-09-2017 15:37
Als het een vrouw is die hem even graag wil redden en een 'kans' geven als jij wilde dan zal het met die moeite die hij heeft met jullie verbroken relatie wel meevallen.
Richt je op jezel en hou op met hem van alles willen uitleggen uit medelijden met hem!
Je hebt hem niets meer uit te leggen!
Volgens mij is het een echtpaar, maar ik snap je punt, als iemand anders hem dezelfde aandacht geeft en hem wil 'helpen' zal hij daar meteen weer heel close mee zijn en dan kun je je inderdaad afvragen of het wel echt om 'mij' gaat. Hij heeft iemand nodig die hem 'bemoederd' i.p.v. een gelijkwaardige partner.
Alle reacties Link kopieren
chillzone schreef:
25-09-2017 16:06
Waarschijnlijk ben je zo bang dat hij je gaat stalken, en er zo mee bezig bent dat als je hem ziet denkt zie je hij stalkt me, probeer dat gevoel los te laten! Ik heb alles gelezen maar nu klinkt het alsof jij nog enorm met hem bezig bent..
Heb je dit al met de huisarts besproken,? Dit beinvloed straks je hele leven..
Op zich viel dat wel mee, maar dat hij hier dit weekend was viel bij mij even verkeerd. Nu weet ik niet meer wat hij allemaal doet en zal ik het ook weer los kunnen laten.
Hou eens op met jezelf zo bezig houden met hem.
Courage-- schreef:
25-09-2017 13:27
Ik heb even snel naar je andere topic gekeken.
Antwoord op je topictitel: ja, je moet het nog een keer uitleggen denk ik. Hoeft niet face-to-face. Verklaart wel waarom hij verbaasd was dat je hem van facebook hebt afgegooid. Hij beseft het nog niet echt.

Maar... hoe duidelijk ben jij nou precies geweest?
Om te beginnen is het minder dan 2,5 week geleden volgens mij. Daarna was er sprake van 'elkaar over 1 maand weer spreken', wat hij mogelijk als time out heeft opgevat. Jij niet.
Nogal wiedes dat hij gewoon blijft doen in jouw woonplaats wat hij doet. Hij denkt dat het over 2 weken misschien wel weer aan is...!
En dit. Echt duidelijk is het allemaal niet.

Of had je toch nog gezegd niks te willen?
En of hij het raar vind dat je hem van Facebook afgooit.. tja. lekker boeien toch?
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 17:02
Op zich viel dat wel mee, maar dat hij hier dit weekend was viel bij mij even verkeerd. Nu weet ik niet meer wat hij allemaal doet en zal ik het ook weer los kunnen laten.
Misschien had hij dat al eerder afgesproken. En misschien hoopt hij jou te zien. Gewoon negeren.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 17:01
Volgens mij is het een echtpaar, maar ik snap je punt, als iemand anders hem dezelfde aandacht geeft en hem wil 'helpen' zal hij daar meteen weer heel close mee zijn en dan kun je je inderdaad afvragen of het wel echt om 'mij' gaat. Hij heeft iemand nodig die hem 'bemoederd' i.p.v. een gelijkwaardige partner.
Inderdaad en daar moet jij je verder niet meer voor lenen ook niet in de vorm van vriendschap en uit medelijden.
Ga lekker bijkomen van alle drama,leuke dingen met je kinderen en vriendinnen doen of lekker in je eentje aanrommelen als je dat prettig vindt.
Veel beter voor jou en jij bent de enige die nu even belangrijk is en wat hij verder wel of niet doet dat moet hij zelf weten.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 13:41
Nee, het is inmiddels heel duidelijk dat het uit is. Ik had het direct al uitgemaakt en tegen hem gezegd dat ik niet wist of vriendschap er nog in zat. Ik heb gezegd dat ik hem ook even niet hoefde te zien, hij wilde weten hoe lang dan en toen heb ik gezegd, minstens een maand. Het ging allemaal nogal snel, dus op dat moment leek me dat wel een goede termijn.
Via anderen kreeg ik vervolgens te horen dat we volgens hem een time-out van een maand hadden. Hij belde nog een keer en gaf aan dat we tijdens onze afspraak van volgende maand wel zouden zien hoe het er dan voorstond. Ik heb toen ook gezegd dat dit niet mijn insteek was. Hij wilde het ook niet echt horen, ik dacht nou ja, we zien wel dan, ik kan het ook dan alsnog een keer duidelijk zeggen.

Uiteindelijk zat die hele afspraak me niet lekker en toen heb ik hem nog een hele duidelijke brief gestuurd (kort maar krachtig) waaruit duidelijk bleek dat het echt uit was en ik rust wilde. Hij wenste mij sterkte en hoopte dat ik die rust snel zou vinden. Als hij denkt dat het over 2 weken weer aan is dan ligt dat toch echt aan hem zelf.
.
Dus je hebt het al 2x uitgelegd. Waarom denk je dat nog een keer uitleggen wél gaat helpen?

En of ik zijn gedrag normaal vind of niet, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat hij dit gedrag vertoont en dat jij daar verder niets mee te maken hoeft te hebben. Net als dat wij daar niets mee te maken hebben. Je bent niets meer van of met hem. Klaar. En als hij toch naar jouw woonplaats blijft komen, is dat totaal zijn zaak. Zover is 70 km toch niet? Hij vindt het er leuk. En mocht één van de aantrekkelijkheden van jouw woonplaats voor hem zjin, dat jij er woont en dat hij je tegen kan komen, is er des te meer reden om juist te negeren en geen contact meer te zoeken. Zodat hij er op die manier achter komt dat jij niets meer met hem wil. Echt niet.

En als mensen jou vragen waarom hij nog steeds komt zeg je "Weet ik niet, vraag het hem.. ik heb niets meer met hem" Dat komt mogelijk ook weer bij hem terug, anders niet. Maar als je niets van elkaar bent, niets met elkaar hebt, hebben mensen jou ook niet te vragen wat hij daar of waar dan ook doet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik moet daarin nog wat harder worden denk ik, iets met zachte heelmeesters....

Ik realiseer me ook dat ik overtrokken reageer, ik kan soms ineens helemaal uit balans zijn, dat voelt dan heel naar. Volgens mijn psych zit ik tegen een burn-out aan, dit is al langere tijd zo. Het lukt me steeds net om mijn hoofd erbij te houden en door te gaan. Op het werk is ook een vervelende periode geweest, daar zijn meerdere mensen weggepest, ik heb dat niet laten gebeuren, maar het heeft me veel energie gekost. Ik heb vaak het gevoel dat ik het liefst een paar maanden helemaal niets zou moeten en willen, maar dat kan helaas niet.
Dit geeft misschien een beetje een verklaring voor mijn soms wat labiele manier van omgaan met dingen en van de kaart zijn om zoiets als dit. Ik hoop dat ik nu de rust ga krijgen die ik nodig heb, geen gedoe met mannen meer, nu ben ik weer even belangrijk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
25-09-2017 17:54
.
Dus je hebt het al 2x uitgelegd. Waarom denk je dat nog een keer uitleggen wél gaat helpen?

En of ik zijn gedrag normaal vind of niet, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat hij dit gedrag vertoont en dat jij daar verder niets mee te maken hoeft te hebben. Net als dat wij daar niets mee te maken hebben. Je bent niets meer van of met hem. Klaar. En als hij toch naar jouw woonplaats blijft komen, is dat totaal zijn zaak. Zover is 70 km toch niet? Hij vindt het er leuk. En mocht één van de aantrekkelijkheden van jouw woonplaats voor hem zjin, dat jij er woont en dat hij je tegen kan komen, is er des te meer reden om juist te negeren en geen contact meer te zoeken. Zodat hij er op die manier achter komt dat jij niets meer met hem wil. Echt niet.

En als mensen jou vragen waarom hij nog steeds komt zeg je "Weet ik niet, vraag het hem.. ik heb niets meer met hem" Dat komt mogelijk ook weer bij hem terug, anders niet. Maar als je niets van elkaar bent, niets met elkaar hebt, hebben mensen jou ook niet te vragen wat hij daar of waar dan ook doet.
Wel als je een uitkering hebt. Ik heb hem meerdere keren naar huis 'moeten' brengen, omdat hij geen geld meer had voor de bus, daarom verbaast dit me gewoon, maar het gaat mij helemaal niets aan inderdaad. Het is meer dat mensen tegen me zeiden 'hij zal vast niet vaak naar jouw woonplaats komen, daar heeft hij helemaal geen geld voor' en prompt is hij er twee keer achter elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Voelt echt niet goed nu, 3 weken geleden nog een leuke dag gehad samen en dan nu dit gedoe, maar ik zal er wel weer even doorheen moeten. Zaterdag voelde ik me echt al weer een stuk beter, dat komt vast wel weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven