Relatie verbreken

30-05-2019 12:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_384718 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 10:15
99.84% gewijzigd
Je houd wel van drama. Anders was dit allemaal heel anders gelopen.

Ik zou vanaf nu mijn energie stoppen in het begrijpen (en afleren) van hoe je hier zo terecht bent gekomen. Welk gedrag van jezelf zorgt voor dit soort bizarre situaties.
Lucifer2018 schreef:
30-05-2019 14:25
Je houd wel van drama. Anders was dit allemaal heel anders gelopen.

Ik zou vanaf nu mijn energie stoppen in het begrijpen (en afleren) van hoe je hier zo terecht bent gekomen. Welk gedrag van jezelf zorgt voor dit soort bizarre situaties.
Dat mag je zo zien.

Ik ben hier ook mee bezig, dus dat komt vast wel goed.
Luna16 schreef:
30-05-2019 14:21
Oh en ja, dit keer wel met duidelijke woorden gezegd dat het over is. ;-)

Een lap tekst of kort en bondig? Omdat je eerder nog schreef dat je een heel bericht had getypt.

En heb je hem geblokkeerd?
Ik had inderdaad een heel bericht klaar staan. Heb hier nog een keer naar gekeken en dacht bij mezelf, precies dit is mijn probleem.

Heb het uiteindelijk kort en bondig gehouden en hem na zijn reacties ook geblokkeerd.
Luna16 schreef:
30-05-2019 14:28
Dat mag je zo zien.

Ik ben hier ook mee bezig, dus dat komt vast wel goed.

Zou beter zijn als je dat zelf ook zo zag. Dan kan je er echt wat mee. Kijk hij klink als een kwal/pannenkoek/eikel ( kies er een). Maar op zijn gedrag en denkwijze heb je geen invloed. Of amper.

De keuzes die jij maak .. zijn volledig jouw keuzes, heb je wel invloed op. Beetje eigen verantwoording nemen voor keuzes.

Leer betere keuzes maken. Gewoon voor jezelf. Succes.
Dat is ook helemaal waar. Ik heb vaker keuzes gemaakt in mijn leven waar ik uiteindelijk niet achter stond of spijt van kreeg etc. Ben heel erg besluiteloos en ik probeer hier aan te werken.
Beetje bij beetje gaat dat ook steeds beter, alleen was dit nog zo’n groot ding waar ik maar niet uit leek te komen, ook al was de oplossing heel simpel. Ik zag te veel beren op de weg en liet mijn gevoel te veel meespelen.

Bedankt in ieder geval!
hm
anoniem_63a88641e32f1 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 16:53
97.62% gewijzigd
Luna16 schreef:
30-05-2019 14:51
Dat is ook helemaal waar. Ik heb vaker keuzes gemaakt in mijn leven waar ik uiteindelijk niet achter stond of spijt van kreeg etc. Ben heel erg besluiteloos en ik probeer hier aan te werken.
Beetje bij beetje gaat dat ook steeds beter, alleen was dit nog zo’n groot ding waar ik maar niet uit leek te komen, ook al was de oplossing heel simpel. Ik zag te veel beren op de weg en liet mijn gevoel te veel meespelen.

Bedankt in ieder geval!
Sterkte ermee. Ik denk eerder dat je te weinig luistert naar je gevoel. Dat je dat ‘stemmetje’ of onderbuikgevoel het zwijgen oplegt met een redenering of het gevoel van de ánder overneemt.

Besluiten nemen gebeurt meestal op gevoel. Soms kun je niet beredeneren waarom A beter zou zijn dan B, maar je wéét het wel. Diep van binnen. Dat je besluiteloos bent, klinkt mij eerder in de oren als: niet in contact met je eigen gevoel.
Ook als jij eerder niet helemaal duidelijk was, omdat je dat niet durfde of niet kon, ben je hem nog niks verplicht. Je klinkt als een lieverd, maar ook als een pleaser en je vindt het waarschijnlijk moeilijk om voor jezelf op te komen. In deze situatie mag je echt wel minder lief en vriendelijk en begripvol zijn en duidelijk tegen hem zeggen: het is klaar.
Je bent nog te afhankelijk van zijn waardering, maar hij gaat je sowieso niet zo leuk vinden als je de relatie verbreekt. Dat hoort er nou eenmaal bij. Jammer voor hem, en doorrrrrr.
Wat eten we vanavond?
Zolang je jezelf ziet als een meisje met haar leventje en een vriendje samen in huisje in een en liefdesdingetje neemt echt helemaal niemand je serieus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
30-05-2019 15:51
Zolang je jezelf ziet als een meisje met haar leventje en een vriendje samen in huisje in een en liefdesdingetje neemt echt helemaal niemand je serieus.
Snap je reactie niet zo goed, maar oké. :P
viva-amber schreef:
30-05-2019 15:51
Je vergeet iets te vertellen over haar wereldje...
Luna16 schreef:
30-05-2019 16:06
Snap je reactie niet zo goed, maar oké. :P
Dat is net het probleem. Dit is ZO de kern van je probleem. Lief zijn lijkt lief. Maar is zo vermoeiend. Word Vrouw, in een Huis, met een Leven en er gaat een Wereld voor je open.
SjakS schreef:
30-05-2019 16:22
Dat is net het probleem. Dit is ZO de kern van je probleem. Lief zijn lijkt lief. Maar is zo vermoeiend. Word Vrouw, in een Huis, met een Leven en er gaat een Wereld voor je open.
Dus omdat ik een (voor mij onduidelijke) post niet snap, is dat de kern van mijn probleem..

Maar als het gaat over persoonlijke issues: daar heb ik hulp voor en het was niet mijn intentie om dit aan te kaarten met dit topic. Hoe ik ben beland in deze situatie ben ik aan het aanpakken, voor de oplossing en meningen hierover ben ik naar het forum gekomen. Niet omdat ik niet wist wat te doen, meer voor advies van buitenstaanders en het laatste zetje.

Verder heb ik geen zelfmedelijden en wil ik gewoon door. :)

Heel erg bedankt alsnog voor alle reacties!
Nieuwe lover dat zal je ex leren.
Was het je trouwens opgevallen dat je OP als volgt begint:
Ik heb al een hele tijd een relatie, nu zo’n 8 jaar.
Gelukkig is het inmiddels "had".
ikBedoelHetGoed schreef:
30-05-2019 18:47
Was het je trouwens opgevallen dat je OP als volgt begint:

Gelukkig is het inmiddels "had".
Ik zie het, om het nog wat makkelijker te maken allemaal. :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven