Relatie verbroken
zaterdag 1 juli 2017 om 02:11
Mijn nan gebruikt dagelijks softdrugs en dit is voor mij de hoofdreden om uit elkaar te gaan. Dit besluit heb ik uitgesproken en de sfeer is slecht en man lijkt dichtgeklapt en onbereikbaar. Het steekt dat hij niet uit zichzelf wil stoppen met blowen en het verkiest boven zijn gezin. Ik zal het nooit snappen. En begrijp niet waarom ik dit heb laten gebeuren al die jaren. Ik verwacht niet dat hij verandert, ik wil het gewoon niet meer. Kan het niet meer opbrengen. Ik schaam me voor de situatie en zie er erg tegenop voor alles wat komen gaat. Schuld gevoel..schaamte..leeg gevoel..en wakker liggen. Vandaar dit topic. .ik weet niet waarom ik dit schrijf en wat ik ermee wil. Maar nu..hoe nu verder..de periode die komen gaat..daar zie ik als een berg tegenop
zaterdag 1 juli 2017 om 02:34
Hij heeft al jaren afspraken met zichzelf en met mij om te minderen, stoppen wil hij niet, maar het werkt niet, of voor periodes maar het eindigt altijd weer in dagelijks gebruik. Hulp hierbij wil hij niet. Dat is het moeilijke, het lijkt vooral mijn probleem (in zijn ogen). En zo voelt het voor mij na al die jaren ook. Ik kan het accepteren of weggaan. Meer is er niet..dat is de conclusie van mij na al die jaren. Maar dat is een erg onbevredigende en verdrietige conclusie
zaterdag 1 juli 2017 om 07:12
Goede beslissing. Blijf erbij. Jammer dat hij niet wil stoppen. Misschien ziet hij nu alsnog het licht. Maar iig is t hem duidelijk dat dit de reden is van de breuk. Blowde hij altijd al? Mensen kunnen in t begin nog wel "normaal" zijn met veelvuldig blowen maar oo een gegeven moment wordt het minder leuk dat suffe gedoe. Verdoven. Er zit vaak meer onder. Geen verantwoording willen nemen voor t leven of gevoelens of nare dingen die gebeurt zijn. Spanningen angsten. Jammer dat t zo is gelopen. Sterkte
zaterdag 1 juli 2017 om 07:23
Wat maakt dat nog uit? Ze kan het niet meer terugdraaien.SilverShadow schreef: ↑01-07-2017 07:07En waarom ben je ooit iets met hem begonnen? Zou voor mij vanaf dag 1 al een no-go zijn geweest met zo iemand.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zaterdag 1 juli 2017 om 08:59
Waarom dacht je dat hij ooit zou veranderen?
Ik denk er anders over dan de meesten hier.
Ik zie blowen niet perse als iets negatiefs.
Daarbij: meestal is het zo dat je pas met een blower gaat als je zelf ook een tijdje hebt geblowd, dat hoeft natuurlijk niet perse, maar zo gaan die dingen meestal.
Het is natuurlijk wel de vraag in hoeverre hij daardoor zijn leven anders inricht; zit hij dagelijks in de coffeeshop?
Geeft hij er meer geld aan uit dan hij kan missen?
Maw: in hoeverre heeft het invloed op jullie leven?
Daarbij:
Je accepteert iemand met al zijn gebreken of niet en je gaat er niet vanuit dat je een ander ooit kunt veranderen.
Als je dat wel doet dan ben je niet realistisch bezig.
Daarom kun je nu wel verdrietig zijn omdat je het gevoel hebt dat hij niet genoeg voor jou over heeft.
Toch zit dat in jouw hoofd.
En je zou het ook om kunnen draaien.
Als je het loskoppelt van het blowen dan zou je dus ook kunnen zeggen: mijn partner wil niet stoppen met roken voor mij.
Maar, waarom ga je dan in zee met een verstokte roker?
Ik ken genoeg mensen die om die reden inderdaad geen relatie beginnen met iemand die rookt.
En je zou het ook om kunnen draaien: het is niet leuk als je partner de hele tijd wil dat jij verandert. De hele tijd niet goed genoeg zijn zoals je bent/doet.
Jammer hoor, dat je er pas zo laat achter komt dat je hem toch niet zo leuk vindt als hij blowt.
Vervelend voor jou, maar ook erg sneu voor hem.
Iedereen heeft wel iets wat je niet leuk zal vinden. Hopelijk ligt het voor jou echt aan het blowen.
Want als het een principe kwestie is dan zou je misschien spijt kunnen krijgen van deze beslissing.
Maar het zou ook kunnen dat je hem sowieso niet meer zo ziet zitten en dat het blowen een soort van de druppel is om de knoop door te hakken.
Ik heb hier geprobeerd om even de situatie van zo veel mogelijk kanten te belichten voor je. Ik hoop dat je het niet als een oordeel ziet. Het lijkt me erg lastig voor jou en je zit blijkbaar met je gevoel in de knoop.
Daarom wens ik je het allerbeste en heel veel sterkte.
Ik denk er anders over dan de meesten hier.
Ik zie blowen niet perse als iets negatiefs.
Daarbij: meestal is het zo dat je pas met een blower gaat als je zelf ook een tijdje hebt geblowd, dat hoeft natuurlijk niet perse, maar zo gaan die dingen meestal.
Het is natuurlijk wel de vraag in hoeverre hij daardoor zijn leven anders inricht; zit hij dagelijks in de coffeeshop?
Geeft hij er meer geld aan uit dan hij kan missen?
Maw: in hoeverre heeft het invloed op jullie leven?
Daarbij:
Je accepteert iemand met al zijn gebreken of niet en je gaat er niet vanuit dat je een ander ooit kunt veranderen.
Als je dat wel doet dan ben je niet realistisch bezig.
Daarom kun je nu wel verdrietig zijn omdat je het gevoel hebt dat hij niet genoeg voor jou over heeft.
Toch zit dat in jouw hoofd.
En je zou het ook om kunnen draaien.
Als je het loskoppelt van het blowen dan zou je dus ook kunnen zeggen: mijn partner wil niet stoppen met roken voor mij.
Maar, waarom ga je dan in zee met een verstokte roker?
Ik ken genoeg mensen die om die reden inderdaad geen relatie beginnen met iemand die rookt.
En je zou het ook om kunnen draaien: het is niet leuk als je partner de hele tijd wil dat jij verandert. De hele tijd niet goed genoeg zijn zoals je bent/doet.
Jammer hoor, dat je er pas zo laat achter komt dat je hem toch niet zo leuk vindt als hij blowt.
Vervelend voor jou, maar ook erg sneu voor hem.
Iedereen heeft wel iets wat je niet leuk zal vinden. Hopelijk ligt het voor jou echt aan het blowen.
Want als het een principe kwestie is dan zou je misschien spijt kunnen krijgen van deze beslissing.
Maar het zou ook kunnen dat je hem sowieso niet meer zo ziet zitten en dat het blowen een soort van de druppel is om de knoop door te hakken.
Ik heb hier geprobeerd om even de situatie van zo veel mogelijk kanten te belichten voor je. Ik hoop dat je het niet als een oordeel ziet. Het lijkt me erg lastig voor jou en je zit blijkbaar met je gevoel in de knoop.
Daarom wens ik je het allerbeste en heel veel sterkte.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 09:02
0.05% gewijzigd
zaterdag 1 juli 2017 om 09:00
Verslaving is een rotziekte.
Verstandig dat jij een grens trekt.
Realiseer je wel dat het geen wedstrijd is tussen gezin en drugs. Was het maar zo simpel.
Wat is trouwens jouw voor jou de druppel geweest? Verandert je man wanneer hij gebruikt? Kost het te veel geld? Verlies van baan/hobby's/vrienden/etc?
Verstandig dat jij een grens trekt.
Realiseer je wel dat het geen wedstrijd is tussen gezin en drugs. Was het maar zo simpel.
Wat is trouwens jouw voor jou de druppel geweest? Verandert je man wanneer hij gebruikt? Kost het te veel geld? Verlies van baan/hobby's/vrienden/etc?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 1 juli 2017 om 12:06
Verslaving is ellendig.
Verslaving gaat niet alleen om het gebruik en de ziekte zelf; het gaat om veel factoren.
Ooit wel eens gehoord van de "cirkels van van Dijk"?
Dat zijn in elkaar grijpende elementen van een verslaving die de zaak laten "draaien".
Het belangrijkste element voor jou is het sociale element/cirkel. Die is voor drugs anders dan voor alcohol.
Als je geïnteresseerd bent:
http://aa.werkgroepen.net/cirkels/category/verslaving/
Leest het eens door en beslis dan of je nog steeds slachtoffer wil blijven van dit sociale mechanisme en maak dan bewust een keuze; een Echte keuze. Dan zal je je eigen steun moeten organiseren, via de mogelijkheden die daarvoor zijn (psycholoog, e.d.) en mensen om je heen die je kracht geven en jouw doel steunen. Of dat nu bij hem blijven is of niet.
Veel sterkte.
Verslaving gaat niet alleen om het gebruik en de ziekte zelf; het gaat om veel factoren.
Ooit wel eens gehoord van de "cirkels van van Dijk"?
Dat zijn in elkaar grijpende elementen van een verslaving die de zaak laten "draaien".
Het belangrijkste element voor jou is het sociale element/cirkel. Die is voor drugs anders dan voor alcohol.
Als je geïnteresseerd bent:
http://aa.werkgroepen.net/cirkels/category/verslaving/
Leest het eens door en beslis dan of je nog steeds slachtoffer wil blijven van dit sociale mechanisme en maak dan bewust een keuze; een Echte keuze. Dan zal je je eigen steun moeten organiseren, via de mogelijkheden die daarvoor zijn (psycholoog, e.d.) en mensen om je heen die je kracht geven en jouw doel steunen. Of dat nu bij hem blijven is of niet.
Veel sterkte.
zaterdag 1 juli 2017 om 14:47
Dank jullie. Het is best confronterend maar allemaal waar. In de jonge jaren ben ik er te vanzelfsprekend vanuit gegaan dat dit soort dingen (uitgaan met zwaardere middelen, blowen,) minder aan de orde zijn als je de verantwoordelijkheid krijgt over een gezin. Dat is mijn grootste fout en meest verkeerde verwachting geweest. Heel naïef. Ik was best open minded, zelf geen blower. Maar ik heb het onderschat. Het doet veel met iemands gemoedstoestand, stemming, initiatief en verantwoordelijkheid. In periodes zonder wiet en overdag zonder wiet is hij onrustig en erg snel boos. Met wiet passief. Hij blowt als ze op bed liggen. In huis wat ik ook niet prettig vind. De kinderen zijn nu nog erg klein maar hoe moet ik ermee omgaan als ze pubers worden. Door in de toekomst te kijken, weet ik dat dit voor mij een verstandige beslissing is. Zodat ik ze kan opvoeden met mijn normen en waarden. En er geen dingen onder mijn dak gebeuren die ik niet wil. Maar ik hou van hem dus het is een moeilijke beslissing. Is het alleen het blowen? We denken over veel dingen anders, eigenlijks is hij te extreem voor mij. Neem ik hem niet (meer) kwalijk, maar het gevoel dat mijn grenzen zijn vervaagd de afgelopen jaren is een erg vervelend gevoel. De druppel is dat we elkaar met minder respect behandelen, er vaker ruzie is en de sfeer niet goed is. Waardoor de kinderen er ook wat van gaan meekrijgen als dit niet stopt. Maar mijn hart breekt als ik denk aan het moment om het hen te vertellen. Ik wacht op het moment dat ik het weer wil terug draaien. Want dat heb ik vaak gehad. Maar dat moment blijft uit. Het is definitief.
Ik zal me eens verdiepen in de cirkels van van dijk. Wie weet levert me dat wat op. Dank je wel
Ik zal me eens verdiepen in de cirkels van van dijk. Wie weet levert me dat wat op. Dank je wel
zondag 2 juli 2017 om 08:46
Je kan hem de keuze geven of de wiet of ik en het gezin.
Als hij voor jullie kiest zal hij wel hulp in moeten schakelen om erachter te komen waarom hij dit blowgedrag vertoont en om handvaten te krijgen om dit gedrag te doorbreken.
Zal niet makkelijk worden.
Ook omdat er bepaalde gevoelens vaak aan ten grondslag liggen waar hij niet mee wil/ kan dealen. En zich dus daarom achter een 'rookgordijn' verstopt.
Oh ik lees nu dat hij de wiet dus verkiest... dan zit er niks anders op dan hem los te laten en hem veel geluk met zijn joint toe te wensen....
Als hij voor jullie kiest zal hij wel hulp in moeten schakelen om erachter te komen waarom hij dit blowgedrag vertoont en om handvaten te krijgen om dit gedrag te doorbreken.
Zal niet makkelijk worden.
Ook omdat er bepaalde gevoelens vaak aan ten grondslag liggen waar hij niet mee wil/ kan dealen. En zich dus daarom achter een 'rookgordijn' verstopt.
Oh ik lees nu dat hij de wiet dus verkiest... dan zit er niks anders op dan hem los te laten en hem veel geluk met zijn joint toe te wensen....
anoniem_339411 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:57
20.36% gewijzigd