Relatie verwaterd

12-02-2019 18:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die ik van al mijn hele leven ken. Ouders gingen vroeger intensief met elkaar om. Merkte de afgelopen jaren dat initiatief altijd van mij moest uitgaan. En heb dat komt eigenlijk omdat beiden moeders zijn overleden. En ik heb naar hen toe deze relatie in stand heb gehouden. Het laatste contact is van meer dan een jaar geleden nadat ik 4 keer had gebeld Hoe het ging. Nu ben ik jarig en snapt ze niet waarom ze niets meer van mij hoort. Ik moet maar expliciet aangeven waarom ik geen contact meer wil.
Ik heb hier geen behoefte meer aan. Maar hoe zeg ik dat zonder hele discussies.

Gewoon. Bedankt voor je kaart maar ik heb geen behoefte meer aan verder contact.
Gewoon niet reageren. Het is klaar
Ik zit in hetzelfde schuitje. Heel lastig. Vriendin ken ik al ruim 20 jaar. Elke keer moet ik weer het contact aanzwengelen. Mijn zoontje (haar petekind) is geopereerd in oktober. Een appje gekregen dat ze snel op bezoek zou komen. Het is inmiddels februari....

Ik vind het ook zonde van die 20 jaar en ik weet dat zij het niet altijd makkelijk heeft en dat er veel speelt, maar dat ik dat weet komt OOK omdat ik het er zelf weer uit heb moeten trekken omdat ik weer contact opnam na een paar maanden.

Vriendschap moet toch niet zo moeizaam gaan?
Grief is just love with nowhere to go
Als contact eenzijdig is heeft het voor mij geen waarde
Ja zo denk ik er ook over. Het kost me teveel moeite. En heb zelf genoeg ballen in de lucht te houden. Het is misschien ook meer schuldgevoel naar onze overleden ouders. Maar ben er gewoon klaar mee
Kan het ook niet gewoon een bepaalde levensfase zijn, dat je op het moment daar niet zo goed in past. Ik herken dit namelijk van mij en een goede vriendin. Het contact bloedde dood. We konden elkaar niet meer volgen. Een aantal jaar later weer elkaar tegen gekomen. Nu is het contact weer hechter en lopen we meer synchroon met elkaar.
Say it like you mean it.
Je kunt toch gewoon eerlijk zeggen: jawel hoor je hebt wel van mij gehoord.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Fok-it schreef:
12-02-2019 18:08
Als contact eenzijdig is heeft het voor mij geen waarde
Bovenstaande zou je kunnen sturen bedoelde ik
Haar jongste kind scheelt een paar maanden met die van mij. Dus het is niet dat we enorme verschillende levensstijl hebben.
Ik snap je fok ut. Maar heb geen zin in hele discussie. Dus wil het afkappen. Dus ik schrijf niets of ik reageer met ik heb een paar keer naar je geïnformeerd maar verder niets meer vernomen en ik heb geen behoefte meer aan verder contact. Wel wens ik je het allerbeste met alles.

Is dat laatste netjes..
kraampje schreef:
12-02-2019 18:36
Ik snap je fok ut. Maar heb geen zin in hele discussie. Dus wil het afkappen. Dus ik schrijf niets of ik reageer met ik heb een paar keer naar je geïnformeerd maar verder niets meer vernomen, en heb daardoor geen behoefte meer aan verder contact. Wel wens ik je het allerbeste met alles.

Is dat laatste netjes..
Of zo..
Gewoon ik heb een paar keer naar je geïnformeerd.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven