Relatie zit helemaal vast..

07-09-2009 18:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik weet even niet meer wat ik moet, en omdat jullie me in een eerder topic al hebben geholpen roep ik opnieuw jullie hulp in! Weet niet zo goed waar ik moet beginnen maar zal proberen het verhaal niet te lang te maken. Ik (vrouw, 26) heb een relatie van ca 4,5 jaar (man, 25), waarvan we 3 jaar samenwonen. Al een hele tijd gaat er wat 'vaag geklaag' over en weer, van mijn kant over zijn aandeel in het huidhouden (bijna geen) en van zijn kant het gebrek aan lichamelijk contact, met name seks. Ik moet ook toegeven dat de zin in seks van mijn kant wel minder is geworden ten opzichte van het begin van de relatie. Ruzies hadden we weinig, alleen wat gekibbel hier en daar. Deze rechte lijn is vooral de laatste weken keihard aan het dalen. Het lijkt wel alsof we niet meer kunnen praten, totaal niet.

Mijn vriend lijkt de laatste tijd niet happy meer in de relatie, en als ik dan aan hem vraag wat er is krijg ik geen antwoord of hij maakt er een grapje van. Het zou te maken kunnen hebben met mijn reisplannen volgend jaar (waar mijn eerdere topic over ging). Maar als ik vraag of het daar mee te maken heeft, geen antwoord, of hij ontwijkt het of maakt er een grapje van ("*mijn naam* gaat op reis en blijft dan hangen met een backpacker" zegt hij wel eens). Ik heb op verschillende manieren geprobeerd met hem te praten, rustig, niet aanvallend en begripvol. Maar niks werkt. Toen ik gister weer een poging deed zei hij zelfs "wij praten niet" en ging vervolgens met zijn koptelefoon op zitten muziek luisteren. Ik heb aangegeven dat ik het op deze manier niet volhoud, dat er iets moet gebeuren. Ik heb gezegd dat ik hem niet kwijt wil, en bereid ben om aan de relatie te werken. Als reactie daarop kreeg ik te horen dat we dat al eerder hebben geprobeerd en dat het niet werkte. Ook heb ik hem gevraagd wat hij wil, verder met de relatie of niet. Hij geeft wel aan niet uit elkaar te willen. Maar op één of andere manier krijg ik niks uit hem, wat hij voelt, wat hij wil, waar hij mee zit.

Daar komt bij dat hij elke dag uren zit te msn-en met een vrouwelijke collega. Ik heb hem gevraagd of daar iets achter zit, maar volgens hem is het puur platonisch (waarop hij zei dat het tussen ons inmiddels ook platonisch is geworden). Nu ben ik in onze relatie vrijwel nooit jaloers geweest, maar het kwetst me diep dat hij aan haar wel aandacht besteed. Ik voel me genegeerd. Ik ben al een paar keer in tranen uitgebarsten bij hem (en nu begin ik weer:( ), maar het lijkt hem niks te doen. Zojuist vroeg ik hem nog, wanneer we nou eens gaan praten over ons. Antwoord: "er valt niks om over te praten".

Ondertussen kan ik wel gillen, ik voel me kut en ik word er helemaal gek van. Weet van gekkigheid soms niet meer wat ik moet doen, vrolijk zijn, boos zijn, verdrietig zijn..

Heb er al aan gedacht om een paar dagen weg te gaan, bij een vriendin logeren. Maar dat zie ik eigenlijk ook niet zitten.

Hopelijk hebben jullie tips, soortgelijke ervaringen.. alles is welkom..
Pffft, Zhu heftig. De reacties van je vriend -of eigenlijk het uitblijven ervan- geven mij het idee dat hij absoluut geen zin meer heeft in de relatie.

Wat ik zou doen?? Als we tv zitten te kijken, de afstandsbediening pakken, de tv uitzetten en hard zeggen: nou, zullen we der maar mee kappen dan??

Ik denk dat je daar wel een reactie mee krijgt.

Maar jij bent ik niet en je moet het ook wel even durven! In elk geval, heel veel succes en sterkte!
Zou 't ook een beetje vreemd vinden, en me er vervelend onder voelen als mijn partner dagelijks zou msn' en met een vrouwelijke collega. Ik zou toch bij jezelf te rade gaan of dit wel de relatie is die je wilt, tuurlijk als je langere tijd bij elkaar bent dan sluipt de routine erin maar krijg het idee dat jouw vriend op dit moment (misschien al langer?) geen behoefte heeft om er iets aan te doen.

Waarom ga je niet even een paar dagen bij een vriendin logeren? paar dagen weg is niet de oplossing maar het kan jou even wat rust en afstand geven en misschien valt er bij hem ook een kwartje?
Ik denk dat hij net zo bang is als jij. Hij ziet de bui al hangen, waarschijnlijk ; je hebt geen zin in sex met hem, (drijf jij je "zin" door door op reis te gaan?), je benoemt steeds dat het niet goed gaat,straks ben je weg en wie weet wie je allemaal tegen het lijf loopt.... Hij zal zich vast "wapenen" zodat het straks niet zo pijnlijk meer is als je niet terugkomt bij hem.

Die PC pleurde ik zo het raam uit als dat een goed gesprek in de weg stond.

Als jij zo niet verder kunt of wilt zul je wel iets drastisch moeten doen; stel hem maar voor de keus; allebei met de billen bloot in een goed gesprek of het is over en uit/ je gaat naar je vriendin tot hij bereid is om te praten/ oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hey Zhu,

als je wilt, mail mij even persoonlijk , want ik denk dat ik jou wel verder kan helpen.

Mijn mailadres is: xxcatharinaxx@msn.com

Gewoon doen!

Liefs Tine
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 19:13:

Ik denk dat hij net zo bang is als jij. Hij ziet de bui al hangen, waarschijnlijk ; je hebt geen zin in sex met hem, (drijf jij je "zin" door door op reis te gaan?), je benoemt steeds dat het niet goed gaat,straks ben je weg en wie weet wie je allemaal tegen het lijf loopt.... Hij zal zich vast "wapenen" zodat het straks niet zo pijnlijk meer is als je niet terugkomt bij hem.

Die PC pleurde ik zo het raam uit als dat een goed gesprek in de weg stond.

Als jij zo niet verder kunt of wilt zul je wel iets drastisch moeten doen; stel hem maar voor de keus; allebei met de billen bloot in een goed gesprek of het is over en uit/ je gaat naar je vriendin tot hij bereid is om te praten/ oid.Dit kan ik niet evenaren. Helemaal mee eens. Goed advies.
Wat zou hij kunnen bedoelen met 'wij praten niet"?

Krijgt hij de ruimte om zijn verhaal te doen, neem jij zijn mening serieus, zijn jullie van de gulden middenweg of is alles zwart of wit, overtroef jij hem in een gesprek, ga jij altijd huilen, worden gesprekken ruzies, worden altijd dezelfde dingen besproken (zeuren ) , krijgt hij hele verhandelingen over wat hij allemaal verkeerd doet of niet doet, zeg jij op alles wat hij zegt " nietus/jamaar "?
quote:Tine68 schreef op 07 september 2009 @ 19:13:

Hey Zhu,

als je wilt, mail mij even persoonlijk , want ik denk dat ik jou wel verder kan helpen.

Gewoon doen!

Liefs Tine

Nou, niet om het een of ander....maar IK zou op deze manier nooit meteen beginnen te mailen.

Waarom denk jij dat jij haar verder kan helpen? ken jij haar of haar partner soms persoonlijk?
quote:Tine68 schreef op 07 september 2009 @ 19:13:

Hey Zhu,

Gewoon doen!

Liefs Tine

Bianca is me voor... maar inderdaad waarom prive? hoe kan jij verder helpen daar ben ik wel benieuwd naar of moet ik je daar ook voor mailen......

@ TO....Ook hierin ga ik mee met Bianca... ik denk dat hij inderdaad de bui ook al ziet hangen....en lekker zijn kop nog in het zand steekt
quote:Zhu schreef op 07 september 2009 @ 18:57:

Maar op één of andere manier krijg ik niks uit hem, wat hij voelt, wat hij wil, waar hij mee zit.

Je benoemt het anders prima, waar hij allemaal mee zit/zou kunnen zitten;

jullie gekibbel en gezeur en gevit op elkaar

jouw wereldreis terwijl hij bang is dat dat de doodsteek is voor jullie relatie

jouw gebrek aan lust

de aandacht van een collega waar het contact wel soepel mee verloopt .
quote:liselore schreef op 07 september 2009 @ 19:22:

....en lekker zijn kop nog in het zand steektIk denk niet dat hij zijn kop in het zand steekt, ik denk dat het deels een test is ( hoever ga jij voor mij ; stel je voor om thuis te blijven? ) en deels " laat ik maar zorgen dat het uit is voor ze weggaat, dan weet ik dat tenminste zeker, want anders wacht ik zoveel maanden op haar, komt ze thuis...maakt zij het wel uit"
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 19:17:

Wat zou hij kunnen bedoelen met 'wij praten niet"?

Krijgt hij de ruimte om zijn verhaal te doen, neem jij zijn mening serieus, zijn jullie van de gulden middenweg of is alles zwart of wit, overtroef jij hem in een gesprek, ga jij altijd huilen, worden gesprekken ruzies, worden altijd dezelfde dingen besproken (zeuren ) , krijgt hij hele verhandelingen over wat hij allemaal verkeerd doet of niet doet, zeg jij op alles wat hij zegt " nietus/jamaar "?Mijn vriend en ik zijn allebei defensief ingesteld, dus we willen beide ons punt héél graag duidelijk maken. Dat uit zich dan in "ja maar toen deed jij dit, en dat.." Daar maak ik mij ook schuldig aan, dit probleem ligt dus aan beide kanten. We zijn ook sterren in het telkens benoemen van elkaars 'zwakke punten'. "jij doet geen reet in huis" van mijn kant, en "we zijn net broer en zus" van zijn kant. Dan loopt het al snel vast natuurlijk. Dit, in combinatie met zijn reactie op mijn reisplannen, heeft mij mijn ogen doen openen dat er iets moet gebeuren. Ik ben alleen bang dat hij zoiets heeft van ja, komt ze nu mee... En ja, die gesprekken met die collega, soms komen de klauwen omhoog en wil ik hem achter die pc wegrammen en schreeuwen hallo! wie is nu belangrijker? Ik ben huiverig om er iets over te zeggen though, aangezien ik in deze situatie al eerder het stempel jaloers heb gekregen.
quote:liselore schreef op 07 september 2009 @ 19:22:

[...]

Bianca is me voor... maar inderdaad waarom prive? hoe kan jij verder helpen daar ben ik wel benieuwd naar of moet ik je daar ook voor mailen......

@ TO....Ook hierin ga ik mee met Bianca... ik denk dat hij inderdaad de bui ook al ziet hangen....en lekker zijn kop nog in het zand steekt

Hoi dames,

ik loop er gewoon niet graag me te koop, maar ik geef soms (gratis) consulten op spiritueel vlak.

Aangezien er ook leden zijn die hier niet open voor staan en ik daardoor niet iemands hele hebben op straat wil gooien, was dit voor mij de enige manier om Zhu op deze manier uit te nodigen.

Verder geen bijbedoelingen trouwens
Ok, duidelijk, Zhu....

Even wat tips dan.

Vermijd de woorden altijd en nooit ; "jij laat altijd alles slingeren / jij ruimt nooit wat op " dat zijn échte triggers voor een goeie ruzie,hoor!

Google maar eens op " constructief ruzie maken " , dan krijg je bijvoorbeeld deze links ;

http://mens-en-samenlevin ... -maken-10-spelregels.html

http://www.kristeleshuis. ... constructief-ruzie-maken/ ( kort stukje , plak maar op de koelkast )

http://www.goedgevoel.be/ ... e-manier-ruziemaken.dhtml

Enneh..... wat is er mis met toegeven dat je jaloers bent? dat bén je toch ook?

Dat lijkt me nou een mooie opening voor een goed gesprek ; " ik ben jaloers en ik ben bang "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 19:50:

Dat lijkt me nou een mooie opening voor een goed gesprek ; " ik ben jaloers en ik ben bang "

Hoppa! Je komt wel binnen met zo'n zin. Het is belangrijk om 'goed' ruzie te maken. Dat klinkt vreemd maar het is momenteel kinderlijk hoe je met elkaar omgaan.

Vertel wat het met je doet, hoe je je eronder voelt, wat je gedachten zijn. Het is niet belangrijk om over kleine onhebbelijkheden te praten als zulke dingen emoties je bezig houden....
anoniem_75841 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 19:55
Reden: spellingvout
% gewijzigd
Nee echt?
Als ik alle goede tips en adviezen zo lees, vraag ik me ronduit af of mijn spirituele consulten nog wel enige toevoeging cq meerwaarde heeft....
quote:Tine68 schreef op 07 september 2009 @ 19:55:

Als ik alle goede tips en adviezen zo lees, vraag ik me ronduit af of mijn spirituele consulten nog wel enige toevoeging cq meerwaarde heeft....

Ik ben ook erg benieuwd wat jij denkt/ dacht te kunnen doen met een spiritueel consult als de problemen zo enorm "aards" zijn.

Kun je dat eens uitleggen? Ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen.
Bedankt iedereen voor jullie lieve reacties tot nu toe Constructief ruzie maken, haha, da's ook een kunst natuurlijk. Op dit moment heb ik ook liever ruzie dan helemaal niet met elkaar communiceren. En ja, ik ben ook jaloers moet ik toegeven, telkens als ik vanaf de bank het msn plaatje zie van dat wijf wil ik haar bijna door die pc heenslaan en roepen dat ze d'r eigen vent moet zoeken. Maar dat is een hersenspinsel natuurlijk, want het ligt niet aan een derde partij, het ligt aan ons. Misschien moet ik het ook gewoon zeggen tegen hem, ik ben jaloers om het contact wat je wel met haar hebt en met mij niet.. Bianca, je eerdere opmerking over dat het deels een test is, kan ik me ook goed in vinden. Het is nu ook zo dat ik degene ben die wanhopige pogingen doet om het goed te krijgen. Het klinkt raar maar misschien doet het hem goed om te merken dat ik wanhopig ben.

Oh en Tine, bedankt voor je aanbod, is heel lief van je! Mocht ik behoefte hebben aan een consult, dan mail ik je.
Zhu, kun je je ook indenken wat geen zin in sex van jouw kant bij hém voor gedachtes op kan roepen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 20:10:

Zhu, kun je je ook indenken wat geen zin in sex van jouw kant bij hém voor gedachtes op kan roepen?Ja, ik kan me wel voorstellen dat hij zich daardoor afgewezen voelt. Een beetje zoals ik me nu ook voel. Het kan dus zijn dat hij daar op deze manier op reageert, om mij hetzelfde te laten voelen. En weet je, dat vind ik nog best begrijpelijk ook. Ik weet alleen niet goed wat ik eraan kan doen, zin maken gaat ook niet zomaar. Ik probeer nu het beste te laten zien door aan te geven dat ik hem niet kwijt wil, en aan onze relatie wil werken.
quote:Zhu schreef op 07 september 2009 @ 20:18:

[...]

zin maken gaat ook niet zomaar.

Schijnt wél te kunnen, hoor. Sommigen krijgen al doende zin.

Je hoeft - vind ik - toch bij voorbaat al niet van je stoel af te glijden van geiligheid voor je met vrijen begint?

Er is nu aan alle kanten een afstand; emotioneel én lichamelijk. En ze hebben ook nog invloed op elkaar.

Aan zijn emotionele afstand kun jij niets doen.

Maar.... dat is mijn visie hoor, ik weet dat er zat mensen zijn die heel strict zijn in niet vrijen als je geen zin hebt.

Ik probeer nu het beste te laten zien door aan te geven dat ik hem niet kwijt wil, en aan onze relatie wil werken.

Zou wel heel zuur zijn als hij het idee heeft dat jij eraan werkt als je A zou doen , terwijl jij heel hard B doet omdat dat jouw manier is om te laten zien dat jij er aan werkt.

Jij wil constant praten.... niks mis mee, alssssssssss hij het tenminste niet als zeuren ervaart.

Jij wil geen sex, hoogstwaarschijnlijk mede omdat de relatie niet lekker loopt. Hij vindt misschien dat de relatie stroef loopt OMDAT er niet gesext wordt.

Zie je hoe goede bedoelingen heel verkeerd opgevat en uitgelegd kunnen worden?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 20:33:

[...]

Zou wel heel zuur zijn als hij het idee heeft dat jij eraan werkt als je A zou doen , terwijl jij heel hard B doet omdat dat jouw manier is om te laten zien dat jij er aan werkt.

Jij wil constant praten.... niks mis mee, alssssssssss hij het tenminste niet als zeuren ervaart.

Jij wil geen sex, hoogstwaarschijnlijk mede omdat de relatie niet lekker loopt. Hij vindt misschien dat de relatie stroef loopt OMDAT er niet gesext wordt.

Zie je hoe goede bedoelingen heel verkeerd opgevat en uitgelegd kunnen worden?Ik denk dat je (helaas) gelijk hebt. Waarschijnlijk hebben we een tegenovergestelde oorzaak-gevolg beleving. In dat geval zou het alternatief voor praten het vaker initiatief nemen tot sex zijn. Ik vraag me af of andere issues (reizen, huishouden, collega's..) daar ook mee samenhangen.
quote:Zhu schreef op 07 september 2009 @ 20:51:

[...]

Ik denk dat je (helaas) gelijk hebt. Waarschijnlijk hebben we een tegenovergestelde oorzaak-gevolg beleving. In dat geval zou het alternatief voor praten het vaker initiatief nemen tot sex zijn. Ik vraag me af of andere issues (reizen, huishouden, collega's..) daar ook mee samenhangen.

Heel lullig en plat en oneerlijk enzo.... maar de kans is groot, ja.

Het zou zomaar kunnen zijn dat hij denkt " als een potje sexen al te veel moeite is moet ze vooral niet denken dat ik de afwas doe ".

Door sex te hebben maak je allemaal stoffen aan die ervoor zorgen dat je je met elkaar verbonden voelt. Dat kan nooit slecht zijn! Veel mensen raken ook in een beter humeur van geregeld een potje rampetampen. Plat he, maar zo werkt het eigenlijk wel.

Andersom , bij vrouwen, raken zij juist meer in de stemming als er wordt geholpen bij het huishouden (maw; als ze niet het idee hebben dat ze er alleen voor staan , dat ze voor lief worden genomen ). En zo heb je dus een cirkel die doorbroken zal moeten worden door degene die " het licht " ziet.
Als je sex als smeermiddel ziet van je relatie dan kun je je afvragen of het wel zo zinvol is nooit iets tegen je - oorspronkelijke - zin in te doen.

Je kan ook wel geen zin hebben om je auto niet bij te vullen, maar dan sta je toch echt een keertje stil.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 20:03:

[...]

Ik ben ook erg benieuwd wat jij denkt/ dacht te kunnen doen met een spiritueel consult als de problemen zo enorm "aards" zijn.

Kun je dat eens uitleggen? Ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen.

dat klopt Bianca, veel problemen zijn ook heel aards. Mijn spirituele consulten gaan verder dan alleen de problemen op zich.

Over het algemeen ligt er een diepere boodschap achter.

Karma, oorzaak en gevolg. Wat dat aangaat is het een complexe materie. Alledaagse problemen geeft zin aan ons bestaan. Waarom leven wij en wat zijn onze levenslessen? Dat is het aspect waar ik me tijdens mijn spirituele consulten op richt.

Hopelijk geef ik je bij deze een bevredigend antwoord

Indien je geïnteresseerd bent, mag je me altijd persoonlijk mailen hoor

Liefs 10

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven