Relaties op het witte doek en in het echt

16-08-2019 11:59 54 berichten
Hebben jullie ook wel eens dat als je een film of serie kijkt waarin een ultieme liefdesrelatie ontwikkelt voor altijd, dat je moeite hebt om weer even terug te keren naar de werkelijkheid?
Volgens mij zie je op het scherm nooit relaties zoals ze (soms/meestal) zijn, tenzij het een relatie is die overgaat. Zelfs bij de lange huwelijken blijven die karakters in het algemeen om elkaar heen huppelen en elkaar de liefde verklaren. Zoals Wesley en Yolanthe, en we weten hoe dat afliep :proud:
Ben je dan echt al spekkoper als je het ‘leuk’ hebt met elkaar, geen grote ruzies, en regelmatig seks?
Alle reacties Link kopieren
Op het scherm bevallen ze ook na 2x hmmmmm zeggen zonder drol erbij te draaien.
Worden ze met de haren netjes in de plooi wakker en hebben nooit een vogelnest op hun kop.
Tv is geen realistische weergave van het leven
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
16-08-2019 13:28
Op het scherm bevallen ze ook na 2x hmmmmm zeggen zonder drol erbij te draaien.
Worden ze met de haren netjes in de plooi wakker en hebben nooit een vogelnest op hun kop.
Tv is geen realistische weergave van het leven
Hahaha lolll 🙈

Ja en op instagram lijkt het bij sommige ook alleen maar rozengeur daar ben ik soms toch
wel gevoelig voor al die happy ogende stelletjes die elkaar constant zoenen in een videotje op de tijdlijn bijv..
Bij een film zie je het begin van een relatie (meestal na een hoop geruzie pas ontstaan) en het eindigt met een huwelijk. Dus de huwelijkse ergernissen die daarna volgen en de scheiding, die wordt niet in beeld gebracht.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-08-2019 12:18
Bijvoorbeeld Modern Family, en vroeger de Cosby Show. Daar gaan de ergste ruzies over futiliteiten, en het eindigt altijd met geknuffel. Soms doen ze wel eens een vooruitblik naar zoveel jaren later, en dan is het ook nog steeds hemelse liefde. Misschien dat ze dan de dagelijkse sleur, terugkerende irritatiedingetjes achterwege laten.
In mijn omgeving gaan ook wel eens mensen uit elkaar waarvan ik dacht dat die het prima met elkaar hadden, dan blijkt het achter de voordeur heel anders te zijn geweest.
in mijn relatie gaan de ergste ruzies ook over futiliteiten hoor. En daarna maken we het goed en knuffelen we elkaar. Lijkt me gewoon normaal.
[url][
https://www.joinonelove.org/learn/5-mov ... g-irl//url]
Gedrag wat wij eng en stakkerig vinden, wordt in romantische Hollywood klassiekers juist gezien als het bewijs van echte liefde.
[url][https://www.joinonelove.org/learn/5-mov ... g-irl//url]
Five movies that normalize stalking
In Love Actually doet een man alle moeite om de vrouw van zijn beste vriend te laten weten hoeveel hij van haar houdt. We vinden dat prachtig.
Stel dat die vrouw een topic zou openen ‘De beste vriend van mijn man stond met liefdesverklaring aan de deur’ wat zou er over deze aanbidder geschreven worden?
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 13:52
60.61% gewijzigd
Ik zie toch heus regelmatig moeizame relaties op tv of in films. Sterker nog, die komen vaker voor dan clichématige happy-ever-after relaties.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-08-2019 12:20
Ja, precies dat. Net als bij Home Improvement vroeger.
Is dezelfde acteur... worden ook nog wel eens verwijzingen gemaakt naar Home Improvement. Heerlijk
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
16-08-2019 13:28
Op het scherm bevallen ze ook na 2x hmmmmm zeggen zonder drol erbij te draaien.
Worden ze met de haren netjes in de plooi wakker en hebben nooit een vogelnest op hun kop.
Tv is geen realistische weergave van het leven
Het eerste wat mijn man vanochtend tegen mij zei was: wat zit je haar wild ben je in een orkaan terecht gekomen?
Ik: dat is mijn ode aan 80’s poedelrock

Zelf heb ik geen moeite om terug te komen in de werkelijkheid na het bekijken van films of series, social media ben ik ook niet van onder de indruk. Mijn buren die elkaar iedere dag voor verrotte vis uitschelden, zijn op Instagram ook zielsgelukkig met elkaar :-[
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
nope..ik heb werkelijk nooit dat ik dingen die ik op TV zie meeneem naar mijn dagelijks leven.

Mijn relatie is uniek, simpel..Ik ben uniek en mijn partner ook. De buitenwereld vraagt zich (nog steeds) af waarom wij (nog) bij elkaar zijn. Dat vragen er veel zich al af vanaf het allereerste begin. Ik vraag het me soms ook af. Maar het gras is altijd groener aan de overkant, maar dat gras wordt ook dor. Je moet je gras namelijk onderhouden etc. Kortom..Niets is perfect of voor eeuwig.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
16-08-2019 13:43
in mijn relatie gaan de ergste ruzies ook over futiliteiten hoor. En daarna maken we het goed en knuffelen we elkaar. Lijkt me gewoon normaal.
Dit dus.
En hoezo is het sleur als je geconfronteerd wordt met dagelijkse dingen? Het wordt pas sleur als je elkaar niks meer te melden hebt.
Huwelijk van meer dan 25 jaar en een romantische film is een romantische film maar trek nooit de vergelijking met mijn eigen relatie. Ik ben gek op mijn man maar er zaten ook jaren tussen...….. :wtf: Ik zou geen zin hebben in een film die daar uitgebreid op in zou gaan, film is voor ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn weer begonnen aan de DVD box van Mad About You. Ter leering ende vermaeck. Alsof we naar onszelf zitten te kijken.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
16-08-2019 14:18
Is dezelfde acteur... worden ook nog wel eens verwijzingen gemaakt naar Home Improvement. Heerlijk

Klopt
Dat Al langskomt en het maar over z'n 3 zoons blijft hebben :rofl:

Sorry
off topic


Maar ik vind dat soort series juist grappig, omdat ze heerlijk herkenbaar zijn of juist helemaal niet op andere punten. Alleen jammer dat die man/vrouw verdeling er altijd nog zo in doorsijpelt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
16-08-2019 14:24
Het eerste wat mijn man vanochtend tegen mij zei was: wat zit je haar wild ben je in een orkaan terecht gekomen?
Ik: dat is mijn ode aan 80’s poedelrock

Zelf heb ik geen moeite om terug te komen in de werkelijkheid na het bekijken van films of series, social media ben ik ook niet van onder de indruk. Mijn buren die elkaar iedere dag voor verrotte vis uitschelden, zijn op Instagram ook zielsgelukkig met elkaar :-[
Ik schoot spontaan in de lach :HA:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Waterman26 schreef:
16-08-2019 13:46
[url][https://www.joinonelove.org/learn/5-mov ... g-irl//url]
Five movies that normalize stalking
In Love Actually doet een man alle moeite om de vrouw van zijn beste vriend te laten weten hoeveel hij van haar houdt. We vinden dat prachtig.
Stel dat die vrouw een topic zou openen ‘De beste vriend van mijn man stond met liefdesverklaring aan de deur’ wat zou er over deze aanbidder geschreven worden?
Ik vind dat in films ook niet okee, ik zou er heel erg op afknappen op zulk gedrag. Dat achterna blijven lopen ondanks afwijzing. Slecht dat ze in de film dan toch altijd de vrouw krijgen. Geeft een fout voorbeeld.
Ik heb dit ook wel TO. Maar ik zit de laatste tijd sowieso wat te worstelen met de '7 year itch' (bestaat in mijn geval echt) en het erg missen van de spanning van iets nieuws, en van verliefd zijn. Ik hou ontzettend van dat gevoel en heb er nu toch moeite mee dat (waarschijnlijk) nooit meer te gaan meemaken.
Ik merk dat ik juist dat soort films op zoek nu, om een beetje dat gevoel weer op te zoeken, maar dan is het inderdaad weer extra lastig om de vuilnis-buiten-zet realiteit weer in te komen (helemaal als je man niet zo romantisch is ingesteld).
Mevrouw75 schreef:
16-08-2019 12:02
Ik heb altijd dat dingen op het scherm sowieso romantischer lijken dan ze zijn, zelfs de hele nare dingen.
Ja precies, net als die vechtpartijen: altijd keurig een ding tegelijk.
Niet en een verkouden peuter en geen oppas en dan horen dat oma in het ziekenhuis ligt bijvoorbeeld.
Vechtpartijen: boeven wachten keurig om om de beurt in elkaar gemept te worden.
redbulletje schreef:
16-08-2019 13:34
Bij een film zie je het begin van een relatie (meestal na een hoop geruzie pas ontstaan) en het eindigt met een huwelijk. Dus de huwelijkse ergernissen die daarna volgen en de scheiding, die wordt niet in beeld gebracht.
Ja of de hoogtepunten:
- vlak na de bevalling van de baby, moeder wat meer naturel opgemaakt en met twee haren een beetje uit model en vader heeft tijdens de bevalling altijd een drie dagen baard ontwikkeld, en de baby is even groot als een twee maanden oud kind
- 1 slapeloze nacht maar die is heel leuk want dan dansen en zingen de ouders samen om de baby in slaap te krijgen
- met dreumes naar het park om te picknicken.
- met kind naar de dierentuin en die krijgt een ballon en is zielsgelukkig (mijn kinderen kunnen nooit kiezen, krijgen stijf van de keuzestress een ballon en ballon vliegt weg en krijsen en dag verpest)
- kind studeert af
- moeder gaat iets creatiefs doen en vader gaat golfen en ze hebben dezelfde kinderen terug als kleinkinderen
- er gaat iemand dood en moeder of vader krijgt een leuke andere relatie die dan mee eet met de hele familie, zo iemand heeft zelf nooit kinderen.
(Dit alles in 10 minuten in beeld gebracht)
RégineFilange schreef:
16-08-2019 18:41
Ik heb dit ook wel TO. Maar ik zit de laatste tijd sowieso wat te worstelen met de '7 year itch' (bestaat in mijn geval echt) en het erg missen van de spanning van iets nieuws, en van verliefd zijn. Ik hou ontzettend van dat gevoel en heb er nu toch moeite mee dat (waarschijnlijk) nooit meer te gaan meemaken.
Om je moed te geven: het kan ook terugkomen hoor. Man en ik zijn al 20 jaar bij elkaar en hebben nu weer een verliefdheidsfase. Het komt en gaat en het cliché klopt: je moet ook zelf geven wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Hier paar jaar terug ook een soort 7 year itch gehad, voor het eerst. Slapeloze nachten met jonge kinderen, geen moment voor jezelf, altijd moe. Maar we zijn er weer. Omslagpunt kwam toen de kinderen eens besloten uit te slapen en wij om 06:00 klaarwakker waren. Toen uit bed gegaan, koffie gemaakt en samen eens ouderwets mopperend de krant doorgenomen zoals we vroeger altijd deden. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden ;-)

Daarna ook wat meer tijd voor elkaar gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Romantiek in films is vaak DE KUS (bij voorkeur na een ruzie) (5 seconden), dan het van het lijf rukken van de kleding (5 seconden), en suggestie van woeste penetratie (3 stoten) en orgasme (vrouw, kronkelend, 2 seconden) en daarna liggen ze hijgend naast elkaar en heeft de vrouw haar bh nog aan. Vooral dat laatste gebeurt nooit in mijn liefdesleven.
Daarom is het en film hè, om bij weg te zwijmelen. Om even weg te zijn uit het echte leven waar het nu eenmaal niet zo gaat als in de film. Waar vaders niet midden in de nacht dansen met hun huilende kinderen, waar echtelijke ruzies gaan over stomme dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven