relatietrouble.. help!

05-10-2009 14:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey daar..

Heb je even?

Dan kom ik ook even mijn verhaal vertellen..

Advies over wat ik nu moet doen of denken.. kan ik wel gebruiken want ik moet zeggen ik voel me radeloos!

Veel dingen in mijn leven gaan goed. Werk, vrienden, ik heb best een leuk leven.

Ik ben 26 jaar. Sinds mijn 16e heb ik een vriend die altijd aan mijn zijde is gebleven. En ik aan zijn zijde. Door dik en dun. Nu wonen we 4 jaar samen. Hij is om het zo te noemen mijn eerste grote liefde toen ik puber was; en dit is om de 1 of andere reden (het ging altijd 'goed') nooit uitgegaan. Dat wilde ik ook niet want ik voelde me altijd veilig met een vriend als hem. Hij zou mij immers nooit verlaten want we zijn gek op elkaar.

Maar wat ik nu meemaak, dat is echt net een soap.

Een goede vriend van me (niet m'n vriend maar iemand anders) heb ik het afgelopen jaar dusdanig leren kennen dat er voor mij een wereld open is gegaan. Het niveau waar wij op praten, de klik die we hebben, hoe ik me voel als ik bij hem ben, daarbij is het eigelijk net, als ik dit met mijn vriend vergelijk, alsof ik mijn vriend zijn zus ben! dit was vroeger anders, we waren toen meer vriend/vriendin maar nu echt broer zus. en als ik heel eerlijk ben, zou ik ook liever zoenen met deze jongen dan met mijn huidige vriend... erg he.. ik schaam mezelf er voor en voel me elke dag weer schuldiger. vooral omdat ik ook liever met die ander gezien zou willen worden dan met mijn vriend.. maar uiterlijk mag het niet van afhangen! dat weet ik wel.. maar ik voel een enorme aantrekkingskracht.. en bij mijn vriend een enorme hechte band.

ik heb me opengesteld verliefd te worden op die andere jongen. ik weet dat dáar al iets mis zit in mijn relatie, je stelt je namelijk niet open voor een ander wanneer het goed zin in je relatie.

maar ik kan het me gewoonweg niet voorstellen om mijn huidige relatie te verbreken. dat voelt zooo ingebakken en normaal, dat de wereld ineens zo anders zou lijken. zie ik het als een uitdaging om nog meer ruimte te maken voor de jongen waar ik gek op ben, door mijn relatie te verbreken en daar mee in zee te gaan, of ben ik het domste wicht van de wereld om iemand te laten lopen waar ik zielsveel van houd. al klinkt dat voor jullie vast belachelijk dat ik van iemand houd, maar gek ben op de ander. ik kan het voor mezelf niet meer zo goed relativeren vandaar dat ik het er hier even uitgooi.

er zijn nu 2 mogelijkheden.

a. ik verbreek het contact met die jongen waar ik 'gek/verliefd' op ben en zet alles op alles om mijn huidige relatie nieuw leven in te blazen.

* maar laat ik met dit 'plan' niet de mogelijke man van mijn dromen lopen.. je moet toch altijd je passies volgen?

b. ik verbreek mijn relatie en ga op mezelf wonen, op eigen benen staan. de komende maanden even contact met geen van beiden;

* mogelijk kan er een relatie voortvloeien met die jongen waar ik gek op ben.

* wat dan ook kan gebeuren is dat ik mezelf voor mn kop stamp omdat ik denk 'ai ai ai wat heb ik mijn vriend aangedaan', en dit wil ik graag vooraf GOED weten of ik mijn relatie wel echt op het spel kan zetten. er leven er toch wel meer als broer/zus? het voelt vertrouwd.. en dat is goed... maar.. maar... pff.

snappen jullie dat ik advies nodig heb.. alvast heel erg bedankt!!
Voelt het echt als broer en zus of is dat iets wat je jezelf hebt wijsgemaakt toen je die ander tegenkwam

Daar kan je beter over nadenken voor je een beslissing neemt.
Houd er rekening mee dat als je nu voor de nieuwe liefde kiest, je over 'n tijdje ook weer op 't punt belandt dat het ook met hem niet meer spannend is.
Je passie volgen? Denk je niet dat die passie over 10 jaar ook gewoon een broer zus relatie is? Elke relatie wordt zo, als je hem voor lief neemt.

Dat je relatie met je vriend zo is geworden is jullie eigen verantwoordelijkheid. Dat gaat niet vanzelf, dat komt doordat je je relatie verwaarloosd.
De afweging zou niet moeten zijn wil ik een ander, de afweging is; wil ik verder met mijn vriend.

En je hoeft je niet open te stellen om verliefd te kunnen worden hoor; dat is nou iets wat zomaar kan gebeuren, wat je er mee doet; dat is de vraag.
Ik vind het ook wel net zo eerlijk je vriend in dit verhaal te betrekken. Of heb je hem al verteld van je gevoelens?
ik heb ook jaren samen gewoond met mijn eerste liefde en hield ook ziels veel van hem, en nogsteeds!

wij leefde heel erg als broer en zus en konden er allebei niets bij voor stellen als het uit zou zijn maar zijn daar nu allebei super blij mee! en nog steeds beste vrienden (relatie van 6jr en 3 jaar samengewoond)

wij hebben het toe uitgemaakt omdat we niet voor elkaar bestemd waren, zeker niet omdat e niets meer voor elkaar voelde.

ik denk dat als je deze 2e jongen uit je leven bant je vanzelf weer een ander tegenkomt waarbij je het zelfde probleem krijgt.

broer/zus is geen goede basis.. maar ik weet het, op zo'n punt in je relatie eerlijk zijn tegen jezelf is niet makkelijk, succes!
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 oktober 2009 @ 14:59:

Voelt het echt als broer en zus of is dat iets wat je jezelf hebt wijsgemaakt toen je die ander tegenkwam

Daar kan je beter over nadenken voor je een beslissing neemt.

voordat ik die ander leerde kennen heb ik het nooit als broer/zus ervaren. maar juist in vergelijking, voelt het wel zo.

ik weet dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb, maar ik kan dit niet negeren, ik moet hier iets mee, maar wat..
Hoewel ik je heus serieus neem heb ik wel in mijn achterhoofd, meiske, je bent zooo jong, ervaar het

Heeeeerlijk! Jammer dat je dat pas gaat beseffen als je ouder bent.
quote:elninjoo schreef op 05 oktober 2009 @ 15:00:

Houd er rekening mee dat als je nu voor de nieuwe liefde kiest, je over 'n tijdje ook weer op 't punt belandt dat het ook met hem niet meer spannend is.

ik ben ook absoluut niet op zoek naar spanning, integendeel ik ben een enorme muts die graag met een kop thee op de bank leest of tv zit te kijken vooral met dit weer haha..;)

wie ik dan naast me wil hebben zitten.. daar gaat het om...
is de sex nog goed?
quote:gigaluilak schreef op 05 oktober 2009 @ 15:03:

De afweging zou niet moeten zijn wil ik een ander, de afweging is; wil ik verder met mijn vriend.

En je hoeft je niet open te stellen om verliefd te kunnen worden hoor; dat is nou iets wat zomaar kan gebeuren, wat je er mee doet; dat is de vraag.je hebt gelijk, ik moet het los van elkaar zien. wil ik verder met mijn vriend. ik kan daar geen antwoord op geven. ik weet niet beter of het antwoord is 'ja' omdat ik het zo normaal vind om een relatie met hem te hebben. heb er nooit aan gedacht dat er een mogelijkheid zou zijn om met een ander te zijn..
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 oktober 2009 @ 15:07:

Hoewel ik je heus serieus neem heb ik wel in mijn achterhoofd, meiske, je bent zooo jong, ervaar het

Heeeeerlijk! Jammer dat je dat pas gaat beseffen als je ouder bent.ik weet het, in ben jong. maar.. wat wil je daar mee zeggen? 'wees eens tevreden met wat je hébt' of, 'denk niet teveel na en dóe gewoon'
quote:Flomy81 schreef op 05 oktober 2009 @ 15:04:

Ik vind het ook wel net zo eerlijk je vriend in dit verhaal te betrekken. Of heb je hem al verteld van je gevoelens?ja.. we hebben het hier regelmatig over.. maar wat er dan uitkomt is dat hij dit een geweldige relatie vind, mij het einde vind en ik hem een lieve schat vind en hem dan een dikke knuffel geef.. in mn achterhoofd denk ik dan bij mezelf 'gekke meid dat je bent, zo'n lieverd 'dumpen?!'....
quote:Simone250 schreef op 05 oktober 2009 @ 15:11:

[...]

ik weet het, in ben jong. maar.. wat wil je daar mee zeggen? 'wees eens tevreden met wat je hébt' of, 'denk niet teveel na en dóe gewoon'

Volg je hart, maar vraag je alleen af waar je hart echt ligt. Bij je vriend of die ander. Deep down weet je dat en ervaar het

Je maakt geen fouten, je hebt hooguit geleerde lessen.
Soms moet je ervaren hoe het ene is, om het andere echt goed te kunnen waarderen.
quote:queenofrings schreef op 05 oktober 2009 @ 15:06:

ik heb ook jaren samen gewoond met mijn eerste liefde en hield ook ziels veel van hem, en nogsteeds!

wij leefde heel erg als broer en zus en konden er allebei niets bij voor stellen als het uit zou zijn maar zijn daar nu allebei super blij mee! en nog steeds beste vrienden (relatie van 6jr en 3 jaar samengewoond)

wij hebben het toe uitgemaakt omdat we niet voor elkaar bestemd waren, zeker niet omdat e niets meer voor elkaar voelde.

ik denk dat als je deze 2e jongen uit je leven bant je vanzelf weer een ander tegenkomt waarbij je het zelfde probleem krijgt.

broer/zus is geen goede basis.. maar ik weet het, op zo'n punt in je relatie eerlijk zijn tegen jezelf is niet makkelijk, succes!

wat ik al zei: en laat ik dan niet 'de man van mijn dromen' lopen als ik deze 2e jongen uit mijn leven ban..

jij denkt zeker ook dat ik nu iets mis in mijn relatie, dat ik dat altijd erbúiten zal blijven zoeken..

je hebt het blijkbaar zelf ook ervaren.

ehmm de sex is niet meer smashing nee.
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 oktober 2009 @ 15:14:

Soms moet je ervaren hoe het ene is, om het andere echt goed te kunnen waarderen.

diep van binnen voel ik doordat ik die ander heb ontmoet, hoe sterk ik verbonden ben met mijn huidige vriend en hoe zielsveel ik van hem houd.

maar als ik nu al weken bedenk dat ik vaak liever op de bank zou willen zitten (enz. enz. ) met die ander.. dan is het toch erg dubbel en ook niet eerlijk tegenover mijn vriend.. ik wil zo graag eerlijk zijn en mijn hart volgen, dicht bij mezelf blijven en sterk zijn.

weten wat ik wil.

wat wil ik.

een lieve vriend. heb ik. veilig vertrouwd gevoel, dat zal veel tijd 'kosten' om dat op te bouwen met die ander..

wat mis ik dan?

alles wat die ander qua innerlijk en uiterlijk en doen en laten 'bezit'
Iets nieuws is spannend en waarschijnlijk gaat het niet zozeer om die nieuwe jongen, maar om het gevoel wat erbij hoort. Het nieuwe, het spannende, het stiekeme, het gevoel dat je opeens alle kanten nog op kunt.

Ik ben een paar jaar ouder dan jij en ook al heel lang bij mijn man, maar een broer zus relatie is het nooit geworden. Ik ben heus weleens verliefd geweest op een ander, maar ik heb ook altijd heel veel geinvesteerd in mijn relatie, dus die verliefdheden doen er gewoon niet zoveel toe, dat gaat vanzelf weer over.

Hoe jong je bent als je bij elkaar komt doet er niet zoveel toe, je hebt een serieuze relatie en of je nu 30 of 40 of 25 bent, dat doet niet ter zake. Je hebt geen excuus om vreemd te gaan of om je man zomaar in te wisselen alleen omdat je jong bent.
Mis je iets bij jezelf misschien? Is het iets wat jij jezelf kunt geven samen met nieuwe spanning in je relatie blazen?

Beslissingen nemen kan altijd nog. Je zou komende tijd iets beter voor jezelf kunnen zorgen en zelf wat spanning tussen jou en je vriend initieren. Als je het mist om gewild te zijn, passie die daaruit vrij komt enz, dan kom je in elke relatie op een punt waar je daar aan moet werken.
En als je nou eens níet kijkt naar wat je mist, maar naar wat je hébt? Waarom ben je verliefd geworden op je vriend? Wat hebben jullie samen? Wat vind je leuk aan hem?

Natuurlijk moet je kijken naar wat je graag wilt in je relatie, maar je éérste optie zou moeten zijn hoe je dat in je húidige relatie kunt krijgen. De perfecte partner bestaat niet.
Ik stem voor optie a.

Het is niet niks hoor, wat je hebt, een relatie die al zo lang duurt.

Uiteindelijk kom je in een andere relatie ook weer (vaak dezelfde) problemen tegen.

Ik heb soms spijt dat ik niet bij mijn eerste vriendje ben gebleven, we pasten bij elkaar. Ik heb nu een leuke nieuwe vriend hoor, maar het had zoveel verdriet gescheeld!

Aan de andere kant moest het misschien wel zo zijn, ik was zo jong en wilde volop leven met al zijn ups en downs. Daardoor ben ik nu rustiger, ik heb zoveel meegemaakt, en wil me nu wel settelen.
quote:Astarte schreef op 05 oktober 2009 @ 15:22:

En als je nou eens níet kijkt naar wat je mist, maar naar wat je hébt? Waarom ben je verliefd geworden op je vriend? Wat hebben jullie samen? Wat vind je leuk aan hem?

Natuurlijk moet je kijken naar wat je graag wilt in je relatie, maar je éérste optie zou moeten zijn hoe je dat in je húidige relatie kunt krijgen. De perfecte partner bestaat niet.

spanning en stiekemigheid daar word ik misselijk van. het is juist zo dat ik vastigheid wil en niet 'alle kanten op' maar óf mijn vriend, óf die ander maar dat ben ik aan het afwegen.

wat ik leuk aan mijn vriend vind is dat hij ontzettend lief is, we hebben een band, een enorme vertrouwensband, die al zo lang er 'is' dat ik me niet kan voorstellen zonder hem te zijn.. maar als ik me bedenk dat ik met die ander zou zijn, dan zou ik een goed gesprek hebben. want dat heb ik met mijn huidige vriend niet, hij zit op een andere golflengte en dat is er in de jaren zo ingegroeid. veel apart gedaan, altijd een gevoel gehad van heej volgens mij mis ik wel iets maar wat...

nu weet ik wat, sinds ik 'die ander' ken.

maar.. ik vind het zo eng om de controle te verliezen, het is namelijk zo dat ik 'controle en zekerheid' voel in mijn huidige relatie. en dat is heel veel waard! dat weet ik! en daarom kan ik ook niet klakkeloos naar een ander vliegen...

maar ik voel diep van binnen bij elk van beiden; ik kan hem toch niet laten lopen..
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 oktober 2009 @ 15:22:

Mis je iets bij jezelf misschien? Is het iets wat jij jezelf kunt geven samen met nieuwe spanning in je relatie blazen?

Beslissingen nemen kan altijd nog. Je zou komende tijd iets beter voor jezelf kunnen zorgen en zelf wat spanning tussen jou en je vriend initieren. Als je het mist om gewild te zijn, passie die daaruit vrij komt enz, dan kom je in elke relatie op een punt waar je daar aan moet werken.sex is niet alles. spanning ook niet. uiteindelijk wil ik gewoon een jongen met wie ik alles kan delen. mijn verdriet, mijn geluk, ons verdriet, ons geluk. op de 1 of andere manier lukt me dat délen beter met die ander, en is de koek op bij mijn vriend lijkt het..
Als je echt van je vriend houd zal je hoe dan ook de andere jongen uit je leven moeten bannen. Angst dat hij de ware is die je dan laat lopen? Onzin; de ware bestaat niet, en als je echt gelooft in de ware kan je er net zo goed in geloven dat als jullie voor elkaar bestemd zijn het vanzelf komt.

Werken aan je huidige relatie, maak het wat spannender, doe samen leuke dingen, spice it up in bed en mocht je dan beseffen dat deze relatie het niet (meer) is, handel het dan netjes af voor je verder denkt met/over andere mannen.

(en dat je over een ander fantaseerd is gewoon normaal en hoort bij het verliefd zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven