Romantisch avondje thuis

02-11-2010 07:21 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kent het wel... Je wilt je vriend/partner eens een keer gaan verrassen met een romantisch avondje... Lekker koken, mooie kleren aan, kaarsjes aan, wierrookje aan, mooie gedekte tafel, fijn warme douche, badjassen aan, op de bank eindigen met een film en daarna naar de slaapkamer.

Ik zou van jullie graag wat tips willen. Namelijk, wie weet er heerlijke zoete, liefdevolle, lekkere hapjes.

En ik wil graag het spelletje doen, durven of de waarheid spelen, iemand tips voor vragen?

Wat is voor jullie de ultieme love cd?

Waar kan ik rozenblaadjes kopen (hoeven geen echte blaadjes te zijn)?

Heb je nog leuke tips en/of aanvullingen op de al bedachte dingen, hoor ik ze uiteraard ook graag... Heel erg bedankt!
Op de achtergrond de tacky dvd Open Haard

(tenzij je natuurlijk een echte open haard hebt)

Ik ben zo romantisch als een deur, kan me weinig bij zo'n avond voorstellen - vind het too much. Scheelt weer dat je het niet voor mij plant

Maar ik doe 'n poging:

(als hij de sleutel heeft) ga douchen rond het tijdstip dat hij komt, leg een briefje in de hal met zoiets als: Samen douchen? )

Dan hoef je niet zo 'ergens heen te werken' - gelijk lekker seksen en daarna chill genieten van een wijntje, samen koken en picknickend in de woonkamer, voor de openhaard (echt of dvd)

Dat suffe spel zou ik helemaal achterwege laten. Bovendien zal hij het bij elke Truth-vraag benauwd krijgen :s Ik bedoel... wil je wel antwoord op het soort vragen dat in dat spel gesteld kunnen worden?

Lijkt mij dat het een domper op de avond kan worden...
Is jouw partner iemand die zoiets weet te waarderen, of maak je hem blijer met bier, bitterballen en een voetbalwedstrijd?
Ik denk als TO zou weten dat ze hem met bier etc. een plezier doet, dat ze dát wel zou doen, niet waar?

Als jij eerder thuis bent: Leg vanaf de voordeur waxinelichtjes (brandend) naar de gedekte tafel....leg er briefjes bij met leuke, lieve, spannende teksten...

Ga dobbelen...elke keer als hij 6 gooit, trek jij iets uit....(dan moet je wel mooie lingerie aandoen!)
Mijn vriend houdt daar niet van.... Dan dek ik romantisch de tafel met kaarsen en staat hij op om de lamp boven de tafel aan te doen. Dat is zo fel licht! "Ja ik wil wel zien wat ik eet..."

Helaas...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

Nammma, 7 minuten geleden

Ik denk als TO zou weten dat ze hem met bier etc. een plezier doet, dat ze dát wel zou doen, niet waar?

Nee, niet waar. Twee handen voor in het vuur dat er duizenden vrouwen zijn die ondanks die wetenschap (bier/bitterballen/voetbal), toch zo'n super romantische avond plannen omdat ze dat nu eenmaal graag willen doen. Niets mis mee natuurlijk, maar als hij een nuchter type blijkt te zijn, dan is dit misschien wat 'over the top'.

Zo deed ik alle lichten aan toen ik 's thuiskwam en er kaarsen brandden - vond het zo donker

Hij bleek heel braaf aan een mooi gedekte tafel te zitten
Ik weet dat mijn vriend het op prijs stelt als ik dingen doe die ik zelf graag wil doen. Hij is bijvoorbeeld super blij met een bos bloemen, terwijl ik de eerste keer dat ik dat meenam naar huis dacht van: ojee, straks vind ie dat niet mooi... Bleek dus niet het geval... Mijn vriend waardeert het zeker als ik een avond helemaal voor hem inricht... Ookal houdt hij OOK van bier en bitterballen (voetbal is iets minder, alleen het EK en WK )
Nog meer tacky is Barry White als achtergrond muziek. Pas alleen op dat je er niet van in de lach schiet, dat gebeurd mij wel eens .

Wat dacht je van je vriend bij binnenkomst meteen de kleren van het lijf scheuren en hem verwennen totdat hij geen boeh of bah meer kan zeggen? Vervolgens de hele avond lekker loom tegen elkaar aan hangen en een filmpje kijken, met een drankje of course.

Hmmm, mijn eigen idee klinkt goed, ik ga het meteen doen!
quote:Dat suffe spel zou ik helemaal achterwege laten. Bovendien zal hij het bij elke Truth-vraag benauwd krijgen :s Ik bedoel... wil je wel antwoord op het soort vragen dat in dat spel gesteld kunnen worden?

Lijkt mij dat het een domper op de avond kan worden...Het spel hoeft niet suf te zijn, tenminste ik denk dat dat niet het geval hoeft te zijn als je het op een andere manier inricht. Ik zou hem bijvoorbeeld nooit vragen wat zijn beste sex ervaring ooit is, aangezien dat misschien een domper kan zijn voor mij, maar dan zou ik hem vragen van: wat vind je het fijnst om te doen... iets in die richting... Ik hoop dat andere ideeen binnenkomen voor vragen die je kan stellen of opdrachten die je kan doen tijden het spel...
Oh hemel, ik ben hier echt veel te nuchter voor. hahaha. Ik krijg spontaan al overal jeuk als ik de eerste post lees. Ik ben dus ook zo'n type wat het licht aan doet en je kunt me al helemaal niet blij maken met 'samen douchen', laatstaan met zoete hapjes en verplicht romantisch doen. En dat als vrouw zijnde ;)..... Ik vind het allemaal zo 'opgelegd' eigenlijk.

Als we al eens een avondje voor onszelf hebben kun je me niet blijer maken met een goeie actiefilm een bak chips en wat toastjes ;). Pas dan word ik echt gelukkig

Zo zie je maar weer, op ieder potje past een dekseltje
Spel kan ook de grootste bonje worden of een grote teleurstelling.... Wanneer hij telkens voor "waarheid" kiest en de antwoorden je niet aanstaan !!!!!!
Ik denk dat mijn intentie van dit spel niet goed overkomt. Ik wil het spel wel graag doen, maar dan inplaats van elkaar vragen, kaartjes maken die je kan pakken uit de pot doen, durven of de waarheid... Zo hou je zelf een beetje controle op de vragen en opdrachten en kan je het in goede banen leiden... Tuurlijk kan er eens een antwoord tussen zitten wat je niet leuk vind... Maar daarom is dit toch juist een spel? Een uitdaging?
quote:Iris27 schreef op 02 november 2010 @ 07:37:

Mijn vriend houdt daar niet van.... Dan dek ik romantisch de tafel met kaarsen en staat hij op om de lamp boven de tafel aan te doen. Dat is zo fel licht! "Ja ik wil wel zien wat ik eet..."

Helaas...De mijne reageert net zo. Heb hem nu zover dat hij niet het licht boven tafel aan doet, maar al het andere licht in onze woonkeuken. Zo romantisch.....
Is er niemand die in de richting komt met een antwoord op mijn vragen? Ik begin me namelijk sterk af te vragen of het uberhaupt wel een goed idee is om zo'n avondje te organiseren aangezien bijna iedereen mijn idee aan het afkraken is of me ongerust maakt wat betreft zijn reactie!
Kan je niet beter Partner Link gaan doen? Waarheid is nu net zo iets dat een gezellig avondje wat minder gezellig kan maken...
De viva vrouwen zijn niet zo positief ingesteld.... jammer hé!
Het komt op mij ook een beetje te gemaakt over. Eigenlijk denk ik dat het gewoon een beetje teveel is. Als je mijn vriendin zou zijn (en ik was een man) zou ik het leuk en lekker vinden om lekker te eten. Dan nog een spelletje doen, ok, maar voelt meer verplicht. Dan romantisch samen douchen (terwijl je daar dan misschien helemaal geen zin meer in hebt, na dat spel) en dan nog knus in badjas een film kijken. Waarschijnlijk een romantische... en dán pas met je naar bed mogen, pfff tegen die tijd ben ik het romantische eten en douchen alweer vergeten.

Ik zou het dus niet zo plannen. Laat het los, kook lekker voor hem en zie hoe het wordt. Het hoeft niet allemaal vanavond.
Die rozenblaadjes zou ik sowieso achterwege laten. Ik vind het echt allemaal een heel erg 'heb je teveel romantische films gekeken' gehalte hebben.

Ga lekker koken en hou de boel een beetje spontaan. Dat is namelijk het leuke aan romantiek, dat het spontaan gebeurd. Niet van minuut tot minuut gepland. Dat is geen romantiek, dat is gekkenwerk joh. En de deceptie is enorm als de avond niet helemaal volgens planning verloopt of er onderdelen afvallen omdat het allemaal een beetje too much is..

Leg het er niet zo heel dik bovenop. Een beetje romantiek is leuk, half venetie naar Nederland halen op een dinsdagavond allesbehalve ;)
Ik begrijp jullie bedoeling heel goed en dat jullie me waarschijnlijk voor een teleurstelling willen behoeden... Maar inderdaar, het hoeft niet allemaal en het hoeft niet allemaal vanavond... Het zijn gewoon een paar ideetjes die ik wel leuk zou vinden om (een keer) te doen en waarbij ik graag wat tips van jullie zou willen horen...
Ik vind het heel lief van je, maar misschien ook een beetje, ehh, véél.

Ik plan ook weleens iets romantisch maar leg het er dan niet zó dik bovenop want daar word ik nerveus van. Ik ruim het huis op, steek een paar kaarsen aan, dek tafel, koop champagne of goede wijn en begin met koken in comfortabele doch niet al te seksloze / bedekkende kledij, ondertussen zoenen we wat en drinken we de fles halfleeg, dan zie ik wel of de seks voor of na het eten komt. Is immers allebei prima. Als je er dan daarna loom nog een film die hij ook wil zien ingooit en naakt tegen hem aankruipt met nog een bodempje drank is hij vast heel gelukkig.
Ik vind het ook niet best klinken.

Het is inderdaad zo gemaakt.

Ik mis alleen nog de aardbeien met slagroom, de jarretels, de champagne en een striptease.

Allemaal dingen die je zou doen als je op 16-jarige leeftijd voor de eerste keer verkering hebt.

Als volwassen persoon moet je heel zeker weten dat je partner dit zou waarderen, anders is het een gigantische afknapper.

Niets is een grotere afknapper dan geplande cliché-romantiek.
Ik neem aan dat je jouw vriend goed genoeg kent om te weten of hij wel of niet van romantische avondjes houdt.
quote:Anniekje schreef op 02 november 2010 @ 07:56:

[...]

Het spel hoeft niet suf te zijn, tenminste ik denk dat dat niet het geval hoeft te zijn als je het op een andere manier inricht. Ik zou hem bijvoorbeeld nooit vragen wat zijn beste sex ervaring ooit is, aangezien dat misschien een domper kan zijn voor mij, maar dan zou ik hem vragen van: wat vind je het fijnst om te doen... iets in die richting... Ik hoop dat andere ideeen binnenkomen voor vragen die je kan stellen of opdrachten die je kan doen tijden het spel...

Daar kan je natuurlijk wel wat mee.

Wat is je geilste fantasie?

Wat heb je altijd al eens met mij willen doen, maar durfde je nooit te vragen?

Heb je wel eens....

(je vast laten binden, seks gehad met een man, een trio gehad met twee vrouwen, weet ik veel wat, moet je zelf maar invullen)

Wat zou je NU het liefste willen doen met mij? (altijd winst: als hij liever tv zou willen kijken met bitterballen en voetbal, dan kiest hij vast voor een opdracht)

Let in ieder geval op dat je hem geen vragen stelt waar je ruzie over kan krijgen (Met welke vriendin van mij zou je wel eens een trio willen? of zo).

Lekkere hapjes: Baklava (te koop bij turkse winkel, maar kan je ook zelf maken). Vijgen met roomkaas (en honing). flesje champagne erbij (of cava of prosecco) en een fruitige rode wijn.

Als je een bad hebt kan je zorgen dat je in bad ligt als hij thuis komt. Of het bad laten vollopen voor hem en hem daar met briefjes naartoe sturen om vervolgens in je meest verleidelijke outfit op de rand te komen zitten.

Enfin, mogelijkheden genoeg lijkt mij.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:bommi schreef op 02 november 2010 @ 09:11:

Niets is een grotere afknapper dan geplande cliché-romantiek.

Wat een onzin, hoe verras jij jouw partner dan?

Het is toch juist leuk? En boeiend als het niet helemaal is zoals de ander verwacht, ik neem aan dat het sowieso gewaardeerd wordt.

Dus alsnog een gezellig avond en even tijd voor elkaar..

Wat een negatief gezeik zeg..
quote:Michelle90 schreef op 02 november 2010 @ 09:15:

[...]

Wat een onzin, hoe verras jij jouw partner dan?

Het is toch juist leuk? En boeiend als het niet helemaal is zoals de ander verwacht, ik neem aan dat het sowieso gewaardeerd wordt.

Dus alsnog een gezellig avond en even tijd voor elkaar..

Wat een negatief gezeik zeg.. Da's heel persoonlijk, ik zou het niet trekken als verrassing een huis vol kaarsen met een knuffelrockje op de achtergrond en een man die rozenblaadjes uitstrooit over bed terwijl de bubbels koud staan naast de rozen. Je moet echt zeker weten dat iemand dat leuk vindt, anders is het reuze awkward!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven