rot situatie: wat te doen?

08-01-2010 11:59 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net uit een relatie van 6 jaar en ben bezig om deze beiindigde relatie een plekje te geven.

De laatste 3 jaar van de relatie was er een man in de vriendengroep waarmee ik een bijzondere klik had. We vonden elkaar leuk, maar omdat ik een relatie had deden we daar verder niks mee.

Net voordat ik mijn relatie beiindigde kreeg hij verkering. Na 3 weken bleek zij heel erg ziek te zijn. Ik hoorde dat hij helemaal voor haar ging en haar wilde steunen in deze moeilijke tijd.

Toch hebben hij en ik nu contact met elkaar (sms, mail) en is hij laatst met een feestje bij mij geweest en uiteindelijk ook blijven slapen. Dat was heel fijn. (niks gebeurd, maar ook niet gepraat)

Daarna ben ik verliefd geworden. (heel erg zelfs..) Daar ben ik eigenlijk niet aan toe, maar het is wel zo. De sms-jes gingen daarna ook gewoon door. Ik heb gebeld en we spreken binnenkort af om met elkaar te praten.

Wat en k.. situatie. Want ik heb gevoelens en ik denk dat hij ze ook heeft. Zijn vriendin kan hij natuurlijk niet zo maar in de steek laten nu, ik weet ook niet of hij dat wil.. Het klopt natuurijk ook niet dat hij bij mij is geweest. Ik weet ook niet wat ik wil.

Misschien is het beter om hem gewoon niet meer te zien en te sms-en, maar dat vind ik moeilijk. Dan lopen we elkaar weer mis... Ik zou het leuk vinden om het (langzaam) met hem te proberen, maar niet zo lang hij haar heeft... Maar voor haar is het helemaal verschrikkelijk nu...

Help?!
Als ie je had willen hebben had ie in die 3 jaar wel werk van je gemaakt. Hij ziet je gewoon als 'n gezellige flirt.
Natuurlijk hoop ik ook dat ze geneest! Ik reageerde op de reacties als ze overleden is etc. Dat hoeft niet.. Ik hoop het niet! Maar dat weet je niet.

Het is oneerlijk om zo jong borstkanker te krijgen.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:28:

Ze heeft borstkanker. Dat kan genezen worden.

Maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben. Al moet je ook niet vergeten dat we eigenlijk al 3 jaar "flirten" en hij haar nu net kent. Volgens mij was het allemaal anders geweest als zij niet ziek was geweest. Dat hoor ik ook uit mijn vriendengroep.

Ik laat hem wel met rust en wacht af. Na die 3 jaar kan er nog wel een tijdje bij.

Ik heb geen zin dat hij me pijn doet en ben niet toe aan een nieuwe relatie.(maar stiekem zou ik het wel willen..)Ik denk dat jij niet moet vergeten dat ondanks het geflirt, jij toen niet koos voor hem en hij nu niet kiest voor jou. Akties zeggen meer dan woorden en geknipoog. Als het er echt zou zijn dat jullie bij elkaar moeten zijn, dan waren jullie dat allang.

Aan drie jaar flirten kun je moeilijk rechten ontlenen. je kunt ook zeggen: zij is in korte tijd daar gekomen wat jou in drie jaar niet is gelukt.

Maar enniehoe, zij is ziek en hij wil haar steunen. Dan weet je genoeg. Hou je er verder buiten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2010 @ 12:47:

Als ie je had willen hebben had ie in die 3 jaar wel werk van je gemaakt. Hij ziet je gewoon als 'n gezellige flirt.

Ik weet zeker dat hij me niet als gezellige flirt ziet. Was jij er bijndan, die 3 jaar?

Bizar, dat mensen zo snel conclusies trekken.

Ik heb gevochten voor mijn relatie van 6 jaar en daarom nooit iets met hem gedaan omdat ik (wel) trouw ben.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:51:

[...]

Ik weet zeker dat hij me niet als gezellige flirt ziet. Was jij er bijndan, die 3 jaar?

Ik heb gevochten voor mijn relatie van 6 jaar en daarom nooit iets met hem gedaan omdat ik (wel) trouw ben.Het zegt toch genoeg dat toen jij vrij was hij voor 'n vrouw koos die hij pas 3 weken kende terwijl jullie elkaar al 3 jaar kennen?
Tien hij voor haar koos had ik een relatie.

Ik kap nu met dit forum.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:56:

Ik kap nu met dit forum.

Nu al? Bevallen de reacties je niet?

Je schrijft in je OP:

quote:Net voordat ik mijn relatie beiindigde kreeg hij verkering. Na 3 weken bleek zij heel erg ziek te zijn.Dus jouw relatie liep al op z'n eind toen hij z'n vriendin leerde kennen. Als het echt meant to be was, dan had hij z'n nieuwe scharrel laten vallen op het moment dat jij vrij kwam, hij kende haar immers nog maar net en jou al 3 jaar.
Als jij terminaal ziek zou zijn, zou je dan willen dat je vriend vreemd ging?
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2010 @ 12:58:

[...]

Nu al? Bevallen de reacties je niet?

Je schrijft in je OP:

[...]

Dus jouw relatie liep al op z'n eind toen hij z'n vriendin leerde kennen. Als het echt meant to be was, dan had hij z'n nieuwe scharrel laten vallen op het moment dat jij vrij kwam, hij kende haar immers nog maar net en jou al 3 jaar.

Jouw reacties bevallen me niet omdat de wereld iets minder zwart - wit is als jij denkt......

Ik dacht wijzer te worden, heb nog nooit aan zo'n forum meegedaan en zal het ook nooit meer doen.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:56:

En jij koos al drie jaar voor die relatie boven iets laten groeien tussen jullie. Dat zegt toch ook iets? Nu die relatie weg is, zie je het wel met hem zitten. Dat maakt hem toch tweede keus?

Ik denk dat je je niet blind moet staren op deze man. Hij was toen niet leuk genoeg om stappen voor te ondernemen. Nu is hij onbereikbaar, wellicht maakt dat hem weer aantrekkelijker?

Maar ik denk dat het gewoon niet meant to be is. Als je er nuchter over nadenkt en je roze bril eens afzet, kun je dat misschien wel met me eens zijn.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 13:06:

[...]

Jouw reacties bevallen me niet omdat de wereld iets minder zwart - wit is als jij denkt......

Als het gaat om een 'zij of ik' vraag, dan is het toch ook zwart-wit? Het kan niet allebei een beetje, tenzij jij en zij daar geen problemen mee hebben.

Probeer eens nuchter naar de reacties te kijken. Je vraagt de mening van een buitenstaander en vervolgens neem je het diegenen kwaad omdat ze als buitenstaanders reageren.

Haal eens drie keer adem, lees de reacties nog een keer, denk er over na en haal eruit wat je kunt gebruiken.
@ poezewoes

Je hebt gelijk

Die irriante roze bril ook! Het overvalt me gewoon, maar die gevoelens krijgen vrouwen nou eenmaal..blijkbaar...

Ik heb wel wat aan de reacties gehad.
ik heb zo'n situatie van dichtbij meegemaakt janna, mijn moeder was in dit geval de (terminale) kankerpatiente.

Vanuit haar kant kan ik je vertellen hoeveel pijn het iemand kan doen, zonder je te veroordelen hoor. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt. Je wilt wijzer worden of vragen beantwoord zien, die zullen niet altijd prettig zijn maar wel realistisch.
quote:roosies schreef op 08 januari 2010 @ 13:18:

ik heb zo'n situatie van dichtbij meegemaakt janna, mijn moeder was in dit geval de (terminale) kankerpatiente.

Vanuit haar kant kan ik je vertellen hoeveel pijn het iemand kan doen, zonder je te veroordelen hoor. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt. Je wilt wijzer worden of vragen beantwoord zien, die zullen niet altijd prettig zijn maar wel realistisch.

Ja, ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is geweest voor je moeder. Dat zal voor haar ook zo zijn. Daarom heb ik besloten mijn gevoel maar op zij te zetten. Gaat wel weer over..

Maar van hem is het helemaal niet eerlijk hé!
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:24:

En ik ben geen praatpaal, eerder een luchtige uitlaatklep, we hebben gewoon samen een hoop lol gehad..

Je gaf het zelf al aan, maar als ik dit lees denk ik dat het wel steeds duidelijker wordt: het is luchtig schrijf je al.

Ik zou er in jouw situatie rekening mee houden, dat zijn gevoelens voor jou nooit dieper zijn gegaan en dat ook niet worden... Als het al zo is, zal het wel een tijd gaan duren. aar je zegt dat zelf ook als, dus een beetje mosterd van mijn kant.

En verder vraag ik me af of het voor jezelf wel goed is als je je zou storten (onafhankelijk van zijn nieuwe vriendin) in een nieuwe relatie, na een lange relatie van 6 jaar. Zou het kunnen dat hij voor jou zelf dan ook een rebound zou zijn op dit moment?
Only dead fish go with the flow
Janna,

Het lijkt me een verstandige keus. Waarom vind je het niet eerlijk van hem?
En dat is het hem precies Janna, en ik denk dat het voor jezelf niet zoveel zin heeft om daar boos over te worden, bedenk voor jezelf dat je veel beter verdiend.

De vrouwen waar die eikel van mijn moeder vreemd mee ging wisten niet beter of relatie was al dood, moeder zou het zelf willen, moeder was al overleden, alles werd uit de kast getrokken om maar aan zijn trekken te komen.

Iemand die kiest om voor iemand te gaan zou dat dan ook voor 100% moeten doen ongeacht of iemand wel of niet ziek is.

En al is ie leuk en al zou je 10 jaar al met hem flirten het is niet zonder reden dat hij niet die keus voor jou heeft gemaakt. Hij vind het blijkbaar wel goed zo.

Het is goed dat je voor jezelf kiest je verdient iemand die net als jij wilt vechten voor iets
quote:anjapanja schreef op 08 januari 2010 @ 12:15:

ik snap wel dat je gevoelens niet tegenhoudt, maar ik vind het nogal respectloos naar zijn doodzieke vriendin. Met rust laten en doorgaan met je eigen leven...Goh, waar hebben we dit verhaal eerder gelezen/gezien.....(denk Kluun).
[quote]janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:51:

[...]

Ik heb gevochten voor mijn relatie van 6 jaar en daarom nooit iets met hem gedaan omdat ik (wel) trouw ben.[/quote]

Ja en? Verwacht je daar applaus voor of zo? Je doet alsof dit zo bijzonder is, trouw zijn...voor mij de normaalste zaak van de wereld hoor!

En iemand die al 3 jaar de kans heeft gehad dat geflirt om te zetten in iets vastigs en dit niet doet (maar wél bij iemand die hij 3 weken kent), die ziet niks in jou, anders had hij allang voor je gekozen. Met iemand flirten zegt immers niks...

Gisteravond bij Er komt een vrouw bij de dokter geweest, als je die film had gezien, had je deze vragen hier niet hoeven te stellen. Van zo iemand blijf je gewoon af. Daar SMS je niet mee, daar mail je niet mee. Hij heeft zijn energie hard genoeg nodig om haar te steunen!
quote:wanda_p schreef op 08 januari 2010 @ 13:03:

Als jij terminaal ziek zou zijn, zou je dan willen dat je vriend vreemd ging?Een andere vraag is of je een relatie moet willen met iemand die een terminaal zieke partner belazert. Ik zou geen man willen die tot zoiets in staat is namelijk.
Oh, jij bent degene die hulp nodig heeft? Jij bent het slachtoffer?

Hou toch even op met je gejank en denk eens aan die andere vrouw, je moest je je ogen uit je kop schamen
Ik vind bovenstaande reactie wel wat overdreven. Ze heeft toch al gezegd dat ze ermee kapt? Verder is er ook nog niks gebeurd en dat is ze ook niet van plan.

Mocht ze anders besluiten dan sluit ik me er bij aan.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 13:23:

[...]

Maar van hem is het helemaal niet eerlijk hé!Een relatie hebben met de één en flirten en leuke plannen maken met de ander, is niet eerlijk nee. Naar jullie allebei toe niet.

Zo leuk is hij dus ook weer niet....
quote:meds schreef op 08 januari 2010 @ 14:12:

Oh, jij bent degene die hulp nodig heeft? Jij bent het slachtoffer?

Hou toch even op met je gejank en denk eens aan die andere vrouw, je moest je je ogen uit je kop schamen

1: Ik schaam mijn ogen niet uit mijn kop: hij zou dat moeten doen.

2: Er is niks gebeurd

3: Ik ben geen slachtoffer, ik ben overvallen door gevoelens en wist even niet wat ik daar mee aan moest, juist omdat ik ook haar situatie begrijp.
quote:Nammma schreef op 08 januari 2010 @ 13:50:

[quote]janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:51:

[...]

Ik heb gevochten voor mijn relatie van 6 jaar en daarom nooit iets met hem gedaan omdat ik (wel) trouw ben.[/quote]

Ja en? Verwacht je daar applaus voor of zo? Je doet alsof dit zo bijzonder is, trouw zijn...voor mij de normaalste zaak van de wereld hoor!

En iemand die al 3 jaar de kans heeft gehad dat geflirt om te zetten in iets vastigs en dit niet doet (maar wél bij iemand die hij 3 weken kent), die ziet niks in jou, anders had hij allang voor je gekozen. Met iemand flirten zegt immers niks...

Gisteravond bij Er komt een vrouw bij de dokter geweest, als je die film had gezien, had je deze vragen hier niet hoeven te stellen. Van zo iemand blijf je gewoon af. Daar SMS je niet mee, daar mail je niet mee. Hij heeft zijn energie hard genoeg nodig om haar te steunen!

1: Ik verwacht geen applaus

2: Ik heb hem destijds duidelijk gemaakt dat ik voor mijn relatie ging, toen had ik geen gevoelens

3: Ik heb er komt een vrouw bij de dokter gezien, heeft mij ook aangegrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven