rot situatie: wat te doen?

08-01-2010 11:59 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net uit een relatie van 6 jaar en ben bezig om deze beiindigde relatie een plekje te geven.

De laatste 3 jaar van de relatie was er een man in de vriendengroep waarmee ik een bijzondere klik had. We vonden elkaar leuk, maar omdat ik een relatie had deden we daar verder niks mee.

Net voordat ik mijn relatie beiindigde kreeg hij verkering. Na 3 weken bleek zij heel erg ziek te zijn. Ik hoorde dat hij helemaal voor haar ging en haar wilde steunen in deze moeilijke tijd.

Toch hebben hij en ik nu contact met elkaar (sms, mail) en is hij laatst met een feestje bij mij geweest en uiteindelijk ook blijven slapen. Dat was heel fijn. (niks gebeurd, maar ook niet gepraat)

Daarna ben ik verliefd geworden. (heel erg zelfs..) Daar ben ik eigenlijk niet aan toe, maar het is wel zo. De sms-jes gingen daarna ook gewoon door. Ik heb gebeld en we spreken binnenkort af om met elkaar te praten.

Wat en k.. situatie. Want ik heb gevoelens en ik denk dat hij ze ook heeft. Zijn vriendin kan hij natuurlijk niet zo maar in de steek laten nu, ik weet ook niet of hij dat wil.. Het klopt natuurijk ook niet dat hij bij mij is geweest. Ik weet ook niet wat ik wil.

Misschien is het beter om hem gewoon niet meer te zien en te sms-en, maar dat vind ik moeilijk. Dan lopen we elkaar weer mis... Ik zou het leuk vinden om het (langzaam) met hem te proberen, maar niet zo lang hij haar heeft... Maar voor haar is het helemaal verschrikkelijk nu...

Help?!
Volgens mij kan je niet zoveel doen. Hij is bij zijn vriendin en zo lang als dat zo is sta jij buitenspel. Als hij echt heel gek op je is, dan hakt hij vast wel een knoop door. Maar ik zou nu afstand nemen.
Hij heeft een relatie. Waarom dan nog met hem afspreken terwijl je gevoelens voor hem hebt??
Hij is degene die nu beslissingen moet nemen, niet jij. Jij hebt al besloten dat je het met hem wilt proberen.

Tot die tijd zou ik hem met rust laten. Geen gesprekken, smsjes, logeerpartijen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Pas op dat je je niet door hem laat gebruiken om z'n ei kwijt te kunnen. Als z'n vriendin overleden is zoekt ie juist 'n luchtiger persoon voor 'n relatie ipv degene die z'n praatpaal was in moeilijke tijden als je niet uitkijkt.
ik snap wel dat je gevoelens niet tegenhoudt, maar ik vind het nogal respectloos naar zijn doodzieke vriendin. Met rust laten en doorgaan met je eigen leven...
Sluit me aan bij Letgo: afstand nemen. je kunt er nu echt niks mee.
Only dead fish go with the flow
Is ze zo ziek dat ze gaat overlijden?
Nee, ze is niet zo ziek dat ze gaat overlijden
In dat geval zou ik maar helemaal afstand nemen als ze weer gezond wordt. Als z'n vriendin weer beter wordt dan kunnen ze verder gaan met het opbouwen van hun relatie en heeft ie jou niet meer nodig als praatpaal en zit jij met de brokken.
Wat mankeert haar dan? Gaat ze wel weer herstellen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En ik ben geen praatpaal, eerder een luchtige uitlaatklep, we hebben gewoon samen een hoop lol gehad..
Ik krijg er een kluun flashback van.
Verplaats je in haar situatie en vraag je af of je zou willen dat het jou zou overkomen.

Buiten jullie gevoelens om, hij maakt deel uit van je vriendenkring...en ik denk dat je goed moet nadenken over de gevolgen als jullie het ' stiekem' doen en het uitkomt.
En hij heeft een hoop lol bij jou gehad. Meer ben je niet voor hem. Een hoop lol. Rouwig zou ik daar niet om zijn, iemand die een hoop lol heeft over de rug van zijn zieke vriendin wil je eigenlijk niet in je slip leven hebben... maar goed, dat ben ik.
Ze heeft borstkanker. Dat kan genezen worden.

Maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben. Al moet je ook niet vergeten dat we eigenlijk al 3 jaar "flirten" en hij haar nu net kent. Volgens mij was het allemaal anders geweest als zij niet ziek was geweest. Dat hoor ik ook uit mijn vriendengroep.

Ik laat hem wel met rust en wacht af. Na die 3 jaar kan er nog wel een tijdje bij.

Ik heb geen zin dat hij me pijn doet en ben niet toe aan een nieuwe relatie.(maar stiekem zou ik het wel willen..)
Stel je krijgt een relatie met hem, dan weet je

in iedergeval hoe hij handelt als jou iets overkomt.

Prettige gedachte lijkt me...
Echt een Kluun flashback. Tip: ga naar de film en vraag je af of jij in de positie zou willen van de persoon met wie hij vreemd gaat. Misschien is het makkelijker om de situatie van een afstandje te bekijken als je er zelf niet in zit.
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:28:

Maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben. Al moet je ook niet vergeten dat we eigenlijk al 3 jaar "flirten" en hij haar nu net kent. Volgens mij was het allemaal anders geweest als zij niet ziek was geweest. Dat hoor ik ook uit mijn vriendengroep.

Dat vind ik altijd zo'n onzin. Omdat hij haar korter kent kan de relatie die hij heeft met zijn vriendin minder goed zijn?

En wat mensen in een vriendengroep zeggen lijkt me al helemaal irrelevant in dit soort situaties...
Staat het al vast dat ze genezen kan worden? Heeft ze dat zelf gehoord van de artsen?
quote:janna0980 schreef op 08 januari 2010 @ 12:28:

Ze heeft borstkanker. Dat kan genezen worden.

Maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben. Al moet je ook niet vergeten dat we eigenlijk al 3 jaar "flirten" en hij haar nu net kent. Volgens mij was het allemaal anders geweest als zij niet ziek was geweest. Je schrijft dat ie 3 weken nadat ie haar had leren kennen te horen kreeg dat ze ernstig ziek was. Als je dan geen serieuze bedoelingen hebt zet je juist 'n punt achter de relatie ipv er mee door te gaan. Hij koos voor haar ondanks haar ziekte.
Ze heeft nu chemotherapie. ik weet niet of ze dood gaat of beter wordt.

Nu ik het zelf zo terug lees is kan ik inderdaad maar beter afstand nemen. Het is niet etisch.

Voel me net een puber die zich mee laat slepen in haar gevoelens. Ik zal in het gesprek duidelijk afstand nemen. Ik vind het van hem ook niet eerlijk. Hij staat ook duidelijk in twee-strijd...

En het lijkt net Kluun ja...
Handen van af, hier krijg je alleen spijt van.

Ook hoop ik dat deze borstkanker te genezen is,

Mijn zus is er aan gestorven, binnen 9 maanden.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 08 januari 2010 @ 12:42:

Handen van af, hier krijg je alleen spijt van.

Ook hoop ik dat deze borstkanker te genezen is,

Mijn zus is er aan gestorven, binnen 9 maanden.gecondoleerd
ik hoop het ook dat ze geneest. Ik reageerde meer op de stelling van TO ' Ze heeft borstkanker. Dat kan genezen worden.'

Ik vroeg me daarom af wie die bewering heeft gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven