Rouwen om je levende ouders

04-08-2019 21:11 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou het voor iedereen het fijnst zijn als niemand deze titel begreep, maar ik denk dat er een aantal mensen zijn die hem wel begrijpen.

Niet zo’n lange tijd geleden heb ik de moeilijke beslissing gemaakt het contact te verbreken met mijn moeder. Ergens geeft me dit rust en een gevoel van opluchting, maar tegelijkertijd heb ik een heleboel te verwerken. Het is niet mijn moeder die ik mis, maar wel mis ik een moeder zoals anderen die ook hebben. Het doet pijn dat ik moet gaan accepteren dat ik nooit zo’n moeder ga krijgen. Ook doet het pijn dat ik niet weet waarom het zo heeft moeten lopen en dat ik daar ook nooit achter ga komen. In mijn hoofd is het soms een warboel van emoties door alles wat er gebeurd is en het doet zeer dat ze zelfs zonder contact nog invloed heeft op mijn leven.

Sorry ik begrijp dat dit voor sommige mensen een vaag verhaaltje is geworden omdat ik op dit moment niet weet hoe ik het allemaal moet verwoorden. Toch hoop ik dat dit topic misschien een verzameltopic kan worden met ervaringen en herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Even een upje voor dit topic. Hoe gaat het met iedereen? Er zijn weer wat maanden voor bij gegaan. Met mij gaat het op het vlak ouders iets beter. Ik ben uiteindelijk verhuisd en heb niet mijn adres doorgegeven. Dit heeft toch wel wat rust geboden. Is nog steeds wel regelmatig dat ik eraan denk maar toch minder en het onderwerp is lichter geworden. Toevallig kreeg ik in November via mijn oude adres nog een kaart van mijn vader over de as van mijn moeder. Hij zou iets bewaard hebben in een soort steentje of dingentje voor mij. En had de rest van de as uitgestrooid. Dat wilde hij even laten weten. Daarnaast schreef hij: ik hou van je. Ik ben daar nog steeds verbaasd over eigenlijk. Als je mijn vader kent dat zijn gevoelens tonen en beschrijven niet zijn ding. Dit maakte het gelijk ook eng voor mij. Hoeveel waarde ik daar aan moet hechten en wie is deze man?

Trouwens ik vond vandaag dit artikel en toen moest ik gelijk aan dit topic denken. Hopenede wat jullie te horen.

https://www.msn.com/en-nz/lifestyle/fam ... x9cRbrRhSE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven