Ruzie....met rust laten?

06-06-2018 07:54 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.

Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.

We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?

Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Baggal schreef:
07-06-2018 14:11
De angel is eruit schrijf je. Als je vanavond de vlucht van 20:20 vanuit Mauritius hebt, heeft dit je minimaal €1100 per ticket + week vakantie gekost + huwelijksreis, er van uitgaande dat je niet kon omboeken. Ik geloof dat ik meer dan woedend zou zijn en dit aanleiding zou zijn voor een nieuwe ruzie O_O !!

En even over jouw man: dat hij zich zo afsluit en jullie het zo ver laten komen dat jullie terug vliegen, vind ik wel erg zorgelijk met het oog op de toekomst van een huwelijk...
Dit dus. Ik zou woest en intens verdrietig zijn dat de huwelijksreis zo is verpest doordat hij jouw excuses niet accepteert en niet wil praten.
Wat was zijn weerwoord? Wil hij nog steeds scheiden?
guppekop schreef:
07-06-2018 14:27
met 46 huilend je moeder bellen bij een ruzie is ook raar ;-)
Waarom? Mag je je moeder niet bellen als je huwelijk in elkaar dreigt te storten? Ik vind het intens verdrietig
Cin88 schreef:
07-06-2018 14:54
Wat ik niet begrijp is: waarom laat je het zover komen om een volledige vakantie letterlijk figuurlijk in het water te laten vallen je spullen te pakken en naar huis te gaan?
Een vakantie kan niet letterlijk in het water vallen. Ik laat 99,9% gaan, maar deze moest ik toch echt corrigeren.
Annelleke schreef:
07-06-2018 15:12
Serieus, zij is toch niet gehandicapt? Hij moet maar iedere keer als zij in iets vraagt meteen doen wat zij wil omdat hij anders egoïst is? Te lam zijn om zelf een kopje te maken en daarna boos worden omdat een ander er geen zin in heeft, dat is pas egoïstisch. Lekker zorgzaam naar je kersverse man ook.

Dit zijn onbenullige dingen. Als je wil drinken pak je drinken.

Als je toch voor jezelf al een kopje thee aan het maken bent, hoe groot is de moeite dan om voor een ander ook even een kopje te maken? Het gaat letterlijk over de handelingen: het pakken van een extra kopje, daar ook heet water in gieten en een extra theezakje pakken. Lekker zorgzaam naar je kersverse vrouw als je daar geen zin in hebt.
The eyes are useless when the mind is blind.
sanjunipero schreef:
07-06-2018 15:19
Als je toch voor jezelf al een kopje thee aan het maken bent, hoe groot is de moeite dan om voor een ander ook even een kopje te maken? Het gaat letterlijk over de handelingen: het pakken van een extra kopje, daar ook heet water in gieten en een extra theezakje pakken.
Jouw (Annelleke) reactie vind ik dus juist nogal overtrokken.
Dus omdat iemand ergens mee bezig is mag je het te veel moeite vinden voor jezelf maar niet voor een ander?
Annelleke schreef:
07-06-2018 15:12
Serieus, zij is toch niet gehandicapt? Hij moet maar iedere keer als zij in iets vraagt meteen doen wat zij wil omdat hij anders egoïst is? Te lam zijn om zelf een kopje te maken en daarna boos worden omdat een ander er geen zin in heeft, dat is pas egoïstisch. Lekker zorgzaam naar je kersverse man ook.

Dit zijn onbenullige dingen. Als je wil drinken pak je drinken.
Als hij toch al thee had gemaakt, was er even snel een tweede tas gemaakt. Ik vraag zo dikwijls aan mijn man als hij rechtstaat om iets te pakken en ik zit in de zetel, om voor mij een glas drinken mee te brengen. Omgekeerd vraagt hij bijvoorbeeld ook om iets van de apotheker mee te brengen voor hem als ik daar langs rij. Als je al zo'n kleine dingetjes niet voor elkaar wil doen, dat vind ik pas egoïstisch.
Het ging niet om het kopje thee he, er was nogal wat aan vooraf gegaan waar TO zelf ook debet aan was.
Annelleke schreef:
07-06-2018 15:18
Een vakantie kan niet letterlijk in het water vallen. Ik laat 99,9% gaan, maar deze moest ik toch echt corrigeren.
Merci!
Waarom zijn jullie getrouwd?! :whut:
lise1985 schreef:
07-06-2018 15:30
Het ging niet om het kopje thee he, er was nogal wat aan vooraf gegaan waar TO zelf ook debet aan was.
Dit schrijf je nu al 2 keer, want blijkbaar wil je TO graag de aanstichter van het probleem maken, maar het probleem begon met de rare reactie van haar man op het flesje water. Daar had zij geen debet aan.

Toen weigerde hij thee voor haar in te schenken, want hij was nog steeds boos. Daar heeft ze ook geen debet aan.

Pas daarna schoot zij uit haar slof. Hier heeft ze echter meerdere malen haar excuses voor aangeboden, maar hij weigerde die te accepteren en liet liever de boel volledig escaleren. Daar heeft zij geen debet aan.

Waarom jij haar dus verantwoordelijk wilt maken is mij dus een raadsel.

Het probleem is namelijk veel groter dan deze onbenullige aanleidingen. Hij heeft namelijk issues vanuit zijn jeugd en daar hebben ze beiden al jaren last van in hun relatie. Het is nu alleen volkomen uit de hand gelopen.

Hij heeft in het verleden al meerdere malen aangegeven dat hij wil veranderen, maar er verandert niets. Het lijkt alleen maar erger te worden. Ik vrees ook dat hij op z'n 54e ook niet meer echt kan veranderen, ook niet met relatietherapie. Dit is wie hij is.
iris1969 schreef:
07-06-2018 15:51
Dit schrijf je nu al 2 keer, want blijkbaar wil je TO graag de aanstichter van het probleem maken, maar het probleem begon met de rare reactie van haar man op het flesje water. Daar had zij geen debet aan.

Toen weigerde hij thee voor haar in te schenken, want hij was nog steeds boos. Daar heeft ze ook geen debet aan.

Pas daarna schoot zij uit haar slof. Hier heeft ze echter meerdere malen haar excuses voor aangeboden, maar hij weigerde die te accepteren en liet liever de boel volledig escaleren. Daar heeft zij geen debet aan.

Waarom jij haar dus verantwoordelijk wilt maken is mij dus een raadsel.

Het probleem is namelijk veel groter dan deze onbenullige aanleidingen. Hij heeft namelijk issues vanuit zijn jeugd en daar hebben ze beiden al jaren last van in hun relatie. Het is nu alleen volkomen uit de hand gelopen.

Hij heeft in het verleden al meerdere malen aangegeven dat hij wil veranderen, maar er verandert niets. Het lijkt alleen maar erger te worden. Ik vrees ook dat hij op z'n 54e ook niet meer echt kan veranderen, ook niet met relatietherapie. Dit is wie hij is.
Ik maak haar helemaal niet verantwoordelijk. Ik geef alleen maar aan dat het niet om het kopje thee ging, maar dat er veel meer speelde. Want voor het incident met het waterflesje speelde er ook al het e.e.a. tussen TO en man.
Annelleke schreef:
07-06-2018 15:20
Dus omdat iemand ergens mee bezig is mag je het te veel moeite vinden voor jezelf maar niet voor een ander?
Dit probleem gaat veel dieper dan kopjes thee. Ze zitten in een nare wisselwerking die al jaren zo is. Het is nu alleen volkomen geëscaleerd doordat hij zo koppig haar excuses niet wilde accepteren.
iris1969 schreef:
07-06-2018 15:53
Dit probleem gaat veel dieper dan kopjes thee. Ze zitten in een nare wisselwerking die al jaren zo is. Het is nu alleen volkomen geëscaleerd doordat hij zo koppig haar excuses niet wilde accepteren.
Dit dus.
lise1985 schreef:
07-06-2018 15:52
Ik maak haar helemaal niet verantwoordelijk. Ik geef alleen maar aan dat het niet om het kopje thee ging, maar dat er veel meer speelde. Want voor het incident met het waterflesje speelde er ook al het e.e.a. tussen TO en man.
Je schrijft letterlijk dat zij daar ook debet aan is.

Wel ben ik het met je eens dat er veel meer speelt en dat schrijf ik ook.

Hij heeft namelijk issues en daar hebben ze nu beiden last van.
iris1969 schreef:
07-06-2018 15:56
Je schrijft letterlijk dat zij daar ook debet aan is.

Wel ben ik het met je eens dat er veel meer speelt en dat schrijf ik ook.

Hij heeft namelijk issues en daar hebben ze nu beiden last van.
Precies, ook. Niet alleen hij. Samen dus.

Verder eens.
Hoe deze man zich heeft gedragen naar jou toe, dat is volgens mij een flink staaltje emotionele mishandeling. En dat gaat helaas niet minder worden is mijn eigen ervaring hiermee. Dit ga je nog vaker meemaken als je besluit met deze man verder te gaan en reken maar dat dit zijn tol gaat eisen op jouw geestelijke gesteldheid. Maar ja, sommige mensen gaan nu eenmaal voor stormachtig ipv gemoedelijk voortkabbelend wat betreft relaties. En als dit jouw eigen keus is dan is daar verder weinig mis mee, to.
Curlpower schreef:
07-06-2018 09:54
Het lijkt een bizar verhaal maar het is helaas echt zo. Inmiddels zijn we weer on speaking terms en de angel lijkt eruit te zijn. Ik heb gisteravond de ogen uit m'n hoofd gehuild maar probeer nu na te denken. Vanavond vliegen we terug naar huis en dan praten we verder. In de afgelopen twee jaar zelfde soort akkefietjes gehad maar toen was de lucht sneller geklaard. En ook veel besproken met elkaar. We zijn twee sterke karakters bij elkaar die soms behoorlijk botsen. Maar......nou en? Goedmaken en doorgaan. Als we allebei toch door willen, eis ik therapie om beter te leren communiceren tijdens een evt conflict. Zo niet, dan is t over. Een beter verhaal kan ik er niet van maken.
Ik snap wel dat je je huwelijk niet gelijk wilt opgeven, maar door dit gedrag van hem te accepteren (ja je accepteert het door met hem door te gaan, daar doet relatietherapie niets aan af) geef je het signaal af dat je je grenzen niet goed op orde hebt.

Zijn gedrag is namelijk buitenproportioneel geweest (vooral de silent treatment!) en dus is er maar 1 oplossing: stoppen.

Je kunt hier namelijk nog jaren therapie tegenaan gooien, maar dit is wie hij is.

If someone shows their true colours believe them!

Geen rechtvaardigheidsgronden accepteren of blameshifting.
Sharpay schreef:
07-06-2018 16:03
Hoe deze man zich heeft gedragen naar jou toe, dat is volgens mij een flink staaltje emotionele mishandeling. En dat gaat helaas niet minder worden is mijn eigen ervaring hiermee. Dit ga je nog vaker meemaken als je besluit met deze man verder te gaan en reken maar dat dit zijn tol gaat eisen op jouw geestelijke gesteldheid.
Eens. Dit wordt alleen maar erger want je gaat steeds meer naar gedrag pikken.

Pas al je daarna in een fijne relatie zit zie je hoe het ook kan en dat dergelijke escalerende ruzies helemaal niet hoeven.
Jaren? Ze zijn net 2 jaar samen (I know is letterlijk jaren, maar ik denk dan eerder aan 5 of meer jaren). En dan al dat gedoe...zou mijn keuze niet zijn om dan te gaan trouwen.
suusberg schreef:
07-06-2018 15:46
Waarom zijn jullie getrouwd?! :whut:
Dit vraag ik me ook af, jullie hadden sowieso geen goede relatie. Jullie hoopten dat het beter werd na het huwelijk, maar waarom dan trouwen?
Als mijn huwelijksreis zo zou zijn verlopen dan had ik gelijk de scheiding aangevraagd. Dit is toch geen gezond gedrag! En dan van iemand van boven de 50! Ik zou zo boos zijn dat mijn huwelijksreis verpest zou zijn door zulk kinderachtig gedrag... gelijk Tui bellen... dat zou ik mijn man echt niet kunnen vergeven.
Ik snap niet waarom zoveel aangeven dat ze gelijk zouden scheiden als hun man zoiets zou doen... zo snel opgeven?

En boos op man worden voor het inkorten van de vakantie en de kosten die daarbij kwamen vind ik ook onterecht. Of je blijft er voor jezelf, of je maakt zelf de keuze om eerder terug te gaan, maar geef dan niet de schuld aan de ander over het eerder terug gaan.

En dat het zo erg was van TO dat ze die opmerking over spijt van trouwen had gemaakt, vind ik ook overdreven. Ze was op dat moment pissig en toen schoot dat eruit. Als je van elkaar houdt dan snap je toch ook wel van elkaar (na een excuus) dat dat niet zo bedoeld was?
Dat man geen zin had om kopje thee in te schenken voor haar is jammer, maar lijkt mij ook weer niet zo erg. Ik zou dan denken nou dan doe ik het de volgende x ook niet voor jou.

En dat man chagrijnig reageerde over het flesje water, was stom, maar ook weer niet zo erg vind ik (hij was gewoon chagrijnig).
vivamien schreef:
06-06-2018 08:51
Ach, die “kwestende” opmerking van TO... Manneman, iedereen zegt toch wel eens wat raars tijdens een onenigheid? Kan het me voorstellen, hoor. Het één likt het ander uit. Zoiets zou ik ook maar zo kunnen zeggen, zonder het te menen overigens! Maar dat hij de vakantie wil beëindigen vind ik echt maf. Was dat heel serieus, of ook meer in een opwelling? Kan toch zijn dat hij dat helemaal niet meende? Hoe lang kennen jullie elkaar eigenlijk?

TO; geef ‘m een dikke kus, zeg sorry en ga genieten van je vakantie!!!!
Helemaal eens met jouw reacties!
lise1985 schreef:
07-06-2018 15:30
O, ja? Dat flesje water dat ze even ging pakken en waar haar man helemaal van flipte?

Of het feit dat ze met hem getrouwd is? :-D
bleekwater schreef:
07-06-2018 17:48
Ik snap niet waarom zoveel aangeven dat ze gelijk zouden scheiden als hun man zoiets zou doen... zo snel opgeven?

En boos op man worden voor het inkorten van de vakantie en de kosten die daarbij kwamen vind ik ook onterecht. Of je blijft er voor jezelf, of je maakt zelf de keuze om eerder terug te gaan, maar geef dan niet de schuld aan de ander over het eerder terug gaan.

En dat het zo erg was van TO dat ze die opmerking over spijt van trouwen had gemaakt, vind ik ook overdreven. Ze was op dat moment pissig en toen schoot dat eruit. Als je van elkaar houdt dan snap je toch ook wel van elkaar (na een excuus) dat dat niet zo bedoeld was?
Dat man geen zin had om kopje thee in te schenken voor haar is jammer, maar lijkt mij ook weer niet zo erg. Ik zou dan denken nou dan doe ik het de volgende x ook niet voor jou.

En dat man chagrijnig reageerde over het flesje water, was stom, maar ook weer niet zo erg vind ik (hij was gewoon chagrijnig).
Eens. Flesje water, kopje thee en iets kwetsende roepen in een boze bui zijn allemaal geen onoverkomelijke dingen. Gebeurd in de beste relaties.
Geen excuses maken, geen excuses accepteren van de ander, zeggen dat je gaat scheiden en de ander “the silent treatment” geven (dagenlang!) is daarentegen zeer kwalijk en schadelijk voor de relatie. Van dat laatste zou ik woest zijn en hem echt kwalijk nemen dat hij daardoor de huwelijksreis verpest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven